2017 DSN Global 100: Amway obhájila první pozici

Magazín Direct Selling News zveřejnil svůj každoroční žebříček největších firem přímého prodeje. Jak se dalo očekávat, obraty většiny globálních firem byly ovlivněny silným dolarem.

Amway suverénně obhájila pozici světové jedničky v přímém prodeji. Na druhém místě skončila společnost Avon, která před nějakou dobou odprodala většinu svého severoamerického byznysu investiční společnosti. Na třetím místě se umístila firma Herbalife, která v důsledku vyšetřování ze strany FTC podstoupila transformaci, jež má zprůhledit její fungování.

V žebříčku deseti největších firem se nacházejí také tři čínské společnosti: Infinitus (无限极), Perfect (完美) a Quanjian (权健). Stojí za zmínku, že Amway je jediná zahraniční společnost, která se v Číně dokázala výrazně prosadit v tvrdém konkurenčním prostředí místních firem.

PořadíNázev společnostiObrat – 2016 (mld USD)
1Amway8,80
2Avon5,70
3Herbalife4,50
4Vorwerk4,20
5Mary Kay3,50
6Infinitus3,41
7Perfect3,06
8Quanjian2,89
9Natura2,26
10Tupperware2,21

Kompletní žebříček naleznete na adrese: www.directsellingnews.com

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Rating: 10.00/10. From 16 votes.
Please wait...

6 Komentářů k "2017 DSN Global 100: Amway obhájila první pozici"

  1. Avatar for Markus Aurelius Markus Aurelius | 25.4.2017 z 7:59 | Odpovědět

    Největší sice neznamená vždycky nejlepší, ale v tomhle případě je to tak. Neznám jiný multilevl, který by si zasloužil označení nejlepší. Smekám před tím, co zakladatelé firmy Amway i jejich synové dokázali, a za to jak bojují za férové multilevly po celém světě. To vítězství si zasloužili!

  2. Avatar for Vladimír Malý Vladimír Malý | 25.4.2017 z 7:35 | Odpovědět

    Treba porovnať obraty podľa údajov v tabuľke. Netreba k tomu ďalší komentár.

    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 25.4.2017 z 13:20 | Odpovědět

      Já preferuji to, aby lidé znali souvislosti a mohli ta čísla i správně interpretovat. 😉

  3. Zajímavé je, že Vorwerk v meziročním srovnání roste jako jediný. Vysavače frčí 🙂 a Quanjian vůbec v minulém žebříčku není, tak také musel zaznamenat velký růst. Řekl bych, že je dobře vidět, které společnosti stagnují a které doopravdy rostou. Dolar roste, tržby klesají, protože jsou vesměs stejné jako byly za slabšího dolaru, proto nominálně klesají, většina společností v žebříčku tedy v lepším případě stagnuje…Těším se na výsledky z ČR.

    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 29.4.2017 z 4:41 | Odpovědět

      Ono hodně záleží na tom, jak máte strukturovaný byznys. Pokud většina obratů pochází ze zemí, kde se kurz místní měny proti dolaru nemění, tak ten efekt nebude takový jako u společností, kde většina obratu pochází ze zemí, u kterých místní měna oslabuje nebo posiluje. Stejně tak pokud Vám většina byznysu pochází ze země, kde dojde k výraznému poklesu (to můžou být ekonomické cykly nebo třeba tsunami). Také některé firmy mohou zvednout obraty tím, že koupí jiné společnosti nebo otevřou nové trhy, jiné zase mohou spadnout, protože odprodaly nějakou svou divizi a její obrat už se jim nezapočítává (např. Avon předloni). Proto aby srovnání mělo nějaký smysl, je nutné brát všechny tyto věci v potaz a nekoukat jen na čísla. Vorwerk ale podal dobrý výkon, to je pravda.

      Jinak, ještě k firmě Quanjian. Důvod, proč nebyla v loňském žebříčku (za rok 2015), byl pravděpodobně ten, že jen nenahlásila svůj obrat magazínu Direct Selling News. Ten v roce 2015 činil 19 miliard CNY, zatímco v roce 2016 to bylo 19,2 miliardy CNY (zdroj). Čili to není o tom, že by tato firma nějak výrazně vyrostla “z nuly”. Čistě z hlediska růstu obratu si v Číně vedla nejlépe firma Jialai (佳莱), která vyrostla o 2700%. Jenže to byl růst z 0,1 miliardy CNY na 2,8 miliardy CNY.

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. 7 chyb, díky kterým lidé neuspějí v MLM | Tvoje příležitost - bodykey by nutrilite

Napsat komentář: Amway-Fakta Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.




Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close