Amway: kde jsou všichni ti “nespokojení”?

Po přečtení některých diskuzí na Internetu může čtenář, který nikdy předtím o Amway neslyšel, nabýt dojmu, že Amway je společnost, která nedělá nic jiného, než se obhajuje u soudů. Kritici jako “důkaz” obvykle vytahují irelevantní soudní spory (nejlépe z 80. let minulého století) a na základě toho tvrdí, že Amway je terčem mnoha žalob. Jaká je ale skutečnost?

Jako každá velká společnost, i Amway je samozřejmě terčem pokusů některých individuí vysoudit nějaké peníze. Koneckonců, Amerika je známá jako země neomezených možností, Amway je bohatá firma, tak proč to nezkusit, že? 😉 Faktem ovšem je, že drtivá většina těchto žalob je postavena na chatrných základech a nikdy neměla šanci na úspěch (např. argumentace, že Amway provozuje pyramidovou hru, což je nesmysl již dříve vyvrácený jak nálezy F.T.C., tak i autoritami v jiných státech). V některých dalších případech pak buď Amway uznala svou chybu a zaplatila pokutu (např. spor s F.T.C. z roku 1986), nebo mezi účastníky sporu došlo k mimosoudnímu vyrovnání. Je nutno zdůraznit, že mimosoudní vyrovnání nelze brát jako přiznání viny a proto je součástí takového vyrovnání i věta, že dohoda nesmí být vykládána jako přiznání viny. Kritikům to ovšem nebrání v tom, aby si to vykládali po svém.

Zajímavé ale je, že zatímco několik fanatických kritiků nás přesvědčuje o tom, že na Amway je mnoho stížností, oficiální data jako jsou např. statistiky BBB (Better Business Burreau) ukazují pravý opak. Amway má v USA přes 800000 distributorů. Kolik tedy přišlo stížností na Amway? Během posledních 3 let je jich jen 10. Ne deset tisíc. DESET!

Amway na stupnici od A+ po F dosáhla ratingu A+, tedy nejlepšího možného hodnocení! Na stránkách BBB lze nalézt kritéria pro hodnocení a také seznam faktorů, které zvyšují rating Amway:

  • Doba, po kterou firma podniká.
  • Objem stížností podaných u BBB s ohledem na velikost tohoto businessu.
  • Odpověď na 10 stížností, které byly na business podány.
  • Řešení stížností podaných na business.
  • BBB má dostatek informací o tomto businessu.

A jak jsou na tom další společnosti přímého prodeje? Na společnost Avon bylo za stejné období podáno 270 stížností, na společnost Herbalife 14 stížností, na společnost Nu Skin 16 stížností. Při zohlednění počtu distributorů vychází Amway ještě lépe – větší společnost s více distributory pochopitelně může produkovat více stížností, ale v případě Amway je tomu přesně naopak! Pokud chcete srovnání s jiným oborem, na společnost Microsoft bylo podáno 1383 stížností (rating F).

Ze stovek tisíc lidí, kteří jsou v USA zaregistrovaní a dalšího nespočtu zákazníků, jen 3-4 stížnosti ročně! Ještě chatrnější se však argument kritiků ukazuje, když se podíváme, čeho se tyto stížnosti týkají. Zjistíme, že jsou to většinou naprosto nepodstatné věci.

Výše uvedené potvrzuje i statistika Consumer Sentinel Network (CSN)* z roku 2012, kde se uvádí, že celkový počet stížností na všechny MLM společnosti a pyramidové hry dohromady činil pouze 2289. Celkový počet distributorů v MLM společnostech sdružených v DSA činil ve stejném roce 15,9 milionů (údaje pro pyramidové hry nejsou z pochopitelných důvodů k dispozici). I pokud bychom uvažovali absurdní situaci, že všechny stížnosti mají na svědomí MLM společnosti a že na pyramidové hry žádná stížnost nepřišla (což je pochopitelně nesmysl), pak na 6946 lidí zapojených v MLM připadá jen jedna stížnost ročně!

Tolik k tvrzení kritiků, že Amway čelí nespočtu žalob a že nespokojených je hodně. 😀 Není. Tečka.

Kde jsou tedy všichni ti, kteří podle kritiků podávají na Amway stížnosti a žaloby? Odpověď je až triviální. Skutečnost je totiž taková, že na celém světě existuje jen několik kritiků, kteří šíří na Internetu své názory a ti ostatní je jen slepě a nekriticky přebírají. Většina lidí, kteří si na Internetu stěžují na Amway, nemají s Amway žádnou osobní zkušenost! Většinou se jedná o lidi, kteří jen papouškují něco, co si někde přečetli od podobného typu lidí, kteří si to někde přečetli… Nádherně je to vidět i na příkladu jistého českého kritika, který bezmyšlenkovitě papouškuje názory Roberta Fitzpatricka, aniž by se obtěžoval zjistit si, že jsou postaveny na lžích (pokud Vás zajímají podrobnosti, sledujte pozorně tyto stránky – v některém z dalších článků si ukážeme konkrétní příklad 🙂 ).

Přestože se někteří kritici snaží “udělat z komára velblouda” a tvrdí, že na Amway byla podána spousta stížností a žalob, existují jasné důkazy, že toto tvrzení je nepravdivé. Pokud navíc vezmeme v úvahu velikost společnosti, je evidentní, že počet stížností je naprosto zanedbatelný a jasně vypovídá o důvěryhodnosti firmy Amway a jejím férovém přístupu ke svým distributorům i zákazníkům.

* CSN je zabezpečená online databáze milionů stížností spotřebitelů dostupná pouze orgánům činným v trestním řízení. Kromě stížností obdržených F.T.C. obsahuje tato databáze i stížnosti podané u státních orgánů činných v trestním řízení, FBI, BBB a dalších.

Share Button
Amway: kde jsou všichni ti “nespokojení”?
Průměrné hodnocení: 9.19. Počet hlasů: 37
Prosím čekejte...

18 Komentářů k "Amway: kde jsou všichni ti “nespokojení”?"

  1. Tak tohle je tedy bóóómba. 🙂 Zvlášť když se vezme v úvahu skutečně až nesmyslná obliba Američanů ve stížnostech a soudních procesech, v kombinaci s velikostí a bohatstvím Amway. Vím, že je Amway seriózní a férová firma, ale tohle mě skutečně překvapilo. Díky Admine za tento článek. Tohle se asi chudákovi yowiemu nebude moc dobře číst 😉 😆

  2. Hehehe, kritik Yowie se už dočista zbláznil. 🙂 Na finexpertu odpovídá neexistujícímu uživateli Mirkovi – zřejmě měl Yowie bezesnou noc a něco se mu zdálo. 😀 Nebo že by se snažil oživit tu skomírající diskuzi, kde na něj všichni zvysoka kašlou? No, dobrý pokus. 🙂
    Kromě obvyklých slátanin typu, že Amway všechny podplatila (takže teď už je na Yowieho seznamu i Better Business Burreau :-)) se tentokrát dozvíme také to, že zřejmě Microsoft nemá na to, aby si zaplatil lepší rating, než ten nejhorší. 😀 😀 😀 Chudák Microsoft! 🙁
    Hele, Yowie, nechceš udělat seznam všech, koho Amway podplatila? Dalo by se tak dokázat, že jsou to podvodníci, protože 11,8 miliardy dolarů ročního obratu těžko může stačit na to, aby podplatili celou planetu (kromě tebe ovšem), takže Amway musí mít ještě nějaké černé příjmy. 🙂 A hned to můžeš nahlásit FBI! 😀
    Jen škoda, že Yowie pro samé zaujetí ratingem A+, kterého Amway dosáhla, přehlédl ten velmi nízký poměr počtu stížností na celkový počet distributorů. 🙂 Jo, pardon, vždyť Amway uplatila BBB, aby ty stížnosti na Amway smazalo a nechalo jich v databázi jen 10. 😀
    Ale úplně nejlepší je, jak Yowie nějak zapomněl reagovat na druhou část článku týkající se statistik Consumer Sentinel Network, kam přispívají i orgány činné v trestním řízení, FBI apod… Jejda, já zapomněl, vždyť Amway má podplacené všechny, že jo Yowie? Panebože, Yowie, ty jsi ale v*l!!! 😀 😀 😀
    Admine, klobouk dolů! Díky za tento článek!!!!!

  3. Hustý! Nemám slov. Už se těším, jak to některý z kritiků bude vyvracet. 😀

  4. @JIRKA C.
    Jiříku, kritik to vyvracet nebude. Ten je tak fanatický, že fakta omlácená mu o hlavu prostě nevidí, jeho mysl to ignoruje a mele si pořád svou. Trochu jako Hitler v r.1945….seděl si v bunkru totálně zdevastovaného Berlína a pořád něco fanaticky mektal o vítězství a zázračné zbrani a armádě…. i když nic takového nebylo a musel to vědět. Yowie – Ludweek je to samé a vše pozitivní nevidí. Fakt by si měl najít někoho na sex….už mu z toho hrabe ;-))))

  5. Tak si myslím, že toto někdo napsal o Yowiem http://exar.kuun.sweb.cz/primitivove.htm 😀
    Přesně to na něj sedí a konec konců i HLAVA 22 a to sice, že “BLÁZEN O SOBĚ NIKDY NEŘEKNE, ŽE JE BLÁZEN” (nepřizná se, že se mýlí 😀 ).

  6. To YOWIE alias LUDWEEK alias SUBURBAN alias už fakt nevím jak si dál říká.

    Na jiné stránky Ti fakt psát už nebudu, ale můžu Tě upozornit že na finexpertu jsem Karlsbad1978 já a nikoliv nějaký Mirek. A já fakt Mirek nejsem a od roku 2003 jsem rozhodně více jak 15%.
    Vím, že pro Tebe je nepochopitelné, že pod různými nicky jsou různí lidé ( podle sebe soudím Tebe, že? ), ale opravdu s Tebou diskutuje více lidí, než jen jeden. Je jich mnohem více….asi tak tolik, kolik je to nicků :-))))
    Zase nějaký svůj výplod mysli považuješ za nezpochybnitelný fakt.

    To Soptik21:
    Krásný článek 🙂

  7. @Alex
    Njn, ale teď tedy vím, že jsi dával ten odkaz na finexpert ty, díky 🙂

    Jinak klidně můžeme psát kritikům sem, beztak jsou tu pečený/vařený, viz to, že Yowie skoro měsíc nenapsal na Finexpert a dnes, z čista jasna tam hned ráno dal odkaz sem 😉 Na ostatní články nešlo nic namítat, ale u tohoto si řekl, že alespoň “obviní” BBB ze zkreslování údajů 😀

    Na těchto stránkách je super, že se tu nediskutuje nad ničím a v podstatě o ničem, jako na Finexpertu, kde si každý může napsat co chce za blábol na fakta nehledíce, díky Admine 😉

    • Sem si také může kdokoliv napsat cokoliv – cokoliv, co podloží jasnými důkazy. 😀 (viz pravidla pro komentáře)
      Je fakt, že na tento styl diskuze, kde se nemažou příspěvky zastánců a kde tudíž není místo pro pomluvy bez důkazů, kritici nejsou zvyklí, ale co se dá dělat…

  8. Marek Suchomel | 27.5.2014 z 19:13 | Odpovědět

    Většina kritiků velmi intenzivně usiluje o uznání a zviditelnění se na veřejných diskuzích, kde se snaží zaujmout dech beroucími argument, které v lidech vyvolají strach, zvedá se adrenalin a nutnost kteroukoliv situaci zveličovat.
    Lidé se dnes rádi nechávají děsit a proto každý den v 19:30 sledují nikdy nekončící telenovelu negativních zpráv zvanou “televizní noviny”, což je ukázkový příklad, jak v jeden okamžik vyděsit milióny lidí doma u televizních obrazovek a vydělat na tom statisíce korun.
    A možná to je také důvodem, proč kritici Amway vytváří fiktivní fóra, kde píší různé články o tom, co vše Amway není a potom si na ně sami odpovídají a nejspíš na tom také vydělávají. Na těchto fórech se velmi často objevují různé reklamy a majitelé těchto stránek tak vydělávají na každém kliknutí všech negativních čtenářů, kteří si přišly na tyto stránky pro neobjektivní a děsivé informace o tom, co se kritikům zrodilo přes noc v hlavě o fenoménu Amway a jak přilákat čtenáře, díky kterým si mohou něco vydělat.
    Koho by asi tak nadzvedla ze židle informace, kdyby se v médiích nebo na internetu objevila zpráva o tom, že ve vesnici Kritikov, ve které žije 1000 manželských párů, se všech 1000 manželů rozhodlo doneslo ve stejný den své ženě kytici růží…

    ŽÁDNÉMU KRITIKOVI SOCHU JEŠTĚ NIKDY NIKDO NEPOSTAVIL. TITO LIDÉ SE PRO NIKOHO NESTALI PŘÍNOSEM!

  9. Otázka na kritiky: připusťme na chvíli, že každý se může mýlit. Jak se budete cítit, když jednou přijdete na to, že jste se mýlili? Bude Vás trápit svědomí z toho, kolika lidem jste svými pomluvami ublížili? Nebo Vám to bude jedno?

    Ptám se proto, protože jsem k Vám kdysi také patřil. Také jsem na Amway plival a pomlouval je. Tehdy sice nebyl Internet, ale i tak se mi podařilo několik lidí odradit. Stačily jedovaté řeči a někteří mi dali za pravdu, i když jsem ji neměl. Dnes se za to období stydím. Ti lidé to se mnou mysleli dobře, byli to i kamarádi, a já se jim odvděčil tím, že jsem jim “odvařil” jejich skupinu.

    Pravda, je to také chyba těch lidí – neměli mi věřit. Ale kdyby nebylo mě, tak mohli uspět. Já jsem byl ten, kdo jim v tom zabránil. A dobrý pocit z toho opravdu nemám. 🙁

    Co takhle nechat lidi, ať si to na 180 dní vyzkouší, a když se jim cokoliv nebude líbit, mohou soupravu vrátit? Nebylo by to férovější, než jim vnucovat své negativní názory?

  10. Taky jsem predtim dva odvarila a pak toho nechali a potom jsem vstoupila. Ale odvarit se nesmite nechat!
    Pravda je ze jsem o tom nic nevedela, ale byt v opozici a nechat druhyho se v tom machat me tenkrat delalo dobre. Bylo to velmi hloupe a ubohe a ve skutecnosti vam to stejne zadny sebevedomi nezvedne, jen zvanite odposlouchany reci , ale do sebe to nezapada.
    kdyz pak to podnikani studujete a hledate, tak naopak to do sebe zapada krasne a dava smysl.

    v listopadu jsem registrovala pani, ktera byla driv negativni a zucastnila se nejakeho vecirku, kde nas nekdo, myslim me a manzela dost ,, propral,, a ona stejne chtela licenci, protoze jsem ji pomohla LOC neco vycistit a byla nadsena z vyrobku.
    rekla mi vetu: At o tom premyslim , jak premyslim, nemuzu prijit na nic , co by mi na tom prislo spatne, proc vlastne jim vadilo , ze prodavas tyhle vyrobky, kdyz jsou dobry?

    budme vdecni, protoze my lidem prodavame zbozi , se kterym jsou spokojeni, narozdil od vetsiny klumpu na pultech v obchodech.

    A tak drzme se hesla -Kdyz vas nekdo pomlouva, chovejte se tak, aby jim to nikdo neveril

  11. Like “Me” and “Torina” I too saw the light and was converted. I was in college in 1968 when I first saw the word, Amway. In a science class, laundry detergent was being compared. By weight, S-A-8 had way “too much” phosphate. Thus, I believed Amway was a bad polluter of our water. The following year, my wife and I rented an upstairs apartment across the street from an Amway distributor. I rudely ran her off when I learned what she was trying to sell us. The following year we moved and another distributor came to the door looking for the previous occupant. He then wanted to talk to me about Amway. I very rudely ran him off. I was ignorant of the facts and was just going on misinformation. In 1970, a classmate used the “curiosity approach” and showed me the plan. He explained about concentration and how Amway was a leader in environmental protection. I am so embarrassed about how unjustly I treated those two earlier distributors. They were so excited and I may have killed their dreams. I believe I have become more tolerant of others because of this experience. Ever since, I have been a champion of “Amway.”

  12. @Howard
    Well written. 🙂 There is nothing better than guy or girl, who originally was strongly negative about the business. But if someone finds a way how to get them in front of the real facts and if they begin to think and understand, they usually turn to a great ABO’s, with super convincing arguments, because all the objections they could hear from prospects they already had to overcome for themselves. 😉

    Překlad: Dobře napsáno. 🙂 Není nic lepšího než člověk, který byl původně silně negativní ohledně byznysu. Ale pokud někdo najde cestu, jak je postavit před fakta a když začnou přemýšlet a porozumí, obvykle se z nich stanou skvělí distributoři se super přesvědčivými argumenty, protože všechny námitky, které mohou slyšet od prospektů už museli sami překonat. 😉

  13. Aneb, jak praví Double Crown Ambassador Kaoru Nakajima:

    Pokud ho jednou přesvědčíte, pak se anti-Amway člověk daleko pravděpodobněji stane loajálním Amway distributorem.

    a to samé v bleděmodrém Foo Howe Kean, 60 FAA Founders Crown Ambassador, který se jako Crown Ambassador nebo výše kvalifikoval na 3 různých trzích a na čtvrtém je Zakladatelský trojitý diamant:

    Líbí se mi představovat Amway lidem, kteří jsou k tomuto businessu skeptičtí. Když je přesvědčíte, zjistíte, že mají v Amway business naprostou důvěru. Začněte tím, že přesvědčíte sami sebe o potenciálu, který Amway business nabízí, a potom zjistíte, že není těžké přesvědčit ostatní.

  14. Je to velmi jednoduché.. ti, kteří se nechali ojebat nebo byli nespokojení a cítí se tak, nemají další a další čas (zdarma) trávit prezentací svých negativních referencí někde (kdekoliv).. nýbrž věnují jej výdělečnější činnosti než je psaní referencí !!! Nicméně určitě zde funguje stejný MLM marketing (jaký používá amway), kdy mají alespoň čas prezentovat zkušenosti s amway po všech známých a příbuzných, a tudíž je logicky pochopitelná ve světě obecně známá nevraživost a neobliba této idiotské sekty / značky / doplňte si název. Čemuž se nelze divit.. kdo chce kam pomozme mu tam. Věřím, že se ale najde v ČR ještě pár stréců a tetek, které o amway neslyšeli a nějaké ovečky ještě snad najdete 😀 přesto 😀 hodně štěstí.. Napište třeba článek o úspěšných amwayácích, ten jsem taky nikdy neviděl 😀 stejně jako úspěšného amwayáka (ne blbečka, co si koupí sako, půjčí auto, otevře hypotéku na cokoli a hraje si na pozlátko atd.), ale člověka na úrovni, především otevřeného názorům a myšlenkám, hlavně argumentům. Ono totiž většina amway lidiček neumí ani (nechce) argumentovat, ale pouze manipulovat.

    • Dobrý den a děkuji za komentář. Mohl bych se zeptat na podrobnosti k tomu údajnému “ojebání” v Amway? Jen ať si tu nehrajeme na tichou poštu – jak jste byl konkrétně Vy “ojebán”?
      Jinak, moje zkušenost s kritiky je přesně opačná – frustrované kritiky (čehokoliv) je na Internetu slyšet daleko více, než ty, kdo jsou spokojení. Je to celkem logické, protože lidé mají tendenci považovat to dobré za samozřejmost.
      Článků o úspěšných Amwayácích je na Internetu plno. Namátkou: http://www.amwaywiki.com, kde jich najdete stovky. Stačí se jen rozhlédnout. 🙂
      Rovněž úspěšné Amwayáky můžete potkat – stačí zajet na seminář. Vzhledem k tónu Vašeho příspěvku bych ale řekl, že problém bude jinde. Je totiž otázkou, jestli je vůbec chcete poznat.
      A nyní k manipulaci – zde máte 3 příklady manipulací, kterých se dopustili kritici:
      https://www.amway-fakta.cz/proc-se-zda-ze-na-webu-prevazuji-o-amway-negativni-nazory/
      https://www.amway-fakta.cz/amway-kritik-pristizen-pri-manipulaci/
      https://www.amway-fakta.cz/prumerne-prijmy-distributoru-amway-myty-pokracuji/

      Najdete v nich i vysvětlení toho, proč se na některých stránkách objevuje tolik negativních komentářů. Klidně výše uvedené články můžete okomentovat. 😀 A samozřejmě, pokud objevíte kdekoliv na těchto stránkách jakýkoli náznak manipulace, prosím o sdělení, kde konkrétně čtenářem manipuluji. Bude to přínosnější, než nicneříkající obvinění typu “většina amway lidiček neumí ani (nechce) argumentovat, ale pouze manipulovat”.

      K Vašim poznámkám ohledně oblíbenosti či neoblíbenosti značky – ono záleží na tom, koho se ptáte. Když se zeptáte respektovaných vzdělaných lidí, kteří o Amway něco vědí, zjistíte, že jejich názor na Amway je většinou pozitivní:
      http://www.amway-nazory.cz

      Pokud se zeptáte (neberte to osobně) internetových povalečů, kteří o Amway nic nevědí, ale kteří cítí potřebu krafat do všeho a roztrubovat svoje názory všude na internetových diskuzích, pak ano, máte pravdu. Vtip je v tom, že takové za své spolupracovníky nechceme. Ostatně úroveň většiny internetových diskuzí dává jasně najevo, co je to za typ lidí. Diskuze s takovými lidmi zpravidla není možná, protože namísto předkládání faktů se uchylují k urážkám a osočování ostatních, a to aniž by je znali. Takoví internetoví hrdinové, kteří si myslí, že pod rouškou anonymity mohou vše. Že, Péťo alias Pepane? 😉

  15. @Pepan
    Možná než ze sebe uděláš hlupáka, nebylo by od věci pročíst články co jsou zde.

    A o tom ojebání, nejsi trošičku zakomplexovanej? Jestli to není o tom že jsi skočil do nějakýho letadýlka a pařádně jsi se prolítl 😀 . to ale není problém MLM ale tvůj že nepoznáš podnikání od kraviny a pak zde rozdáváš moudra 😀

    A k těm ovečkám, čím ty se živíš? Z jakého jsi stáda?
    Minimálně patříš do stáda “nemám potuchy co je MLM”

  16. @Pepan
    Jinak ti úspěšní amwayáci těch je dost jen mít chuť je poznat.
    Taky jde o to jak měříš úspěch. Třeba dva moji kamarádi udělali minulý měsíc nově obchodní obrat půl milionu respektive 21% je to už pro tebe úspěch? Nebo ještě pořád málo?
    Jiní kamarádi udělali nově obrat milion. Je to úspěch?

    Proč není těch úspěšných více?? Možná by bylo dobré zeptat se těch lidí kteří skončili, proč skončili. Ze zkušenosti vím, že z drtivé většiny je chyba na straně těch lidí.
    Pokud někdo vidí prezentaci příležitosti jako manipulaci, tak ji tam uvidí, pokud se na to podívá jako na obchodní nabídku, uvidí ji.

    Každý vidí a dělá jen to, co chce vidět a dělat.

    Lidi kteří mluví o ovcích a stádech by si měli uvědomit, že člověk je tvor společenský a vždy v nějaké komunitě bude zapojen ;-). Takže je to jenom o tom v jakém “stádě” komunitě jsou a vždycky by to mělo být o platnosti jedince v dané komunitě a jak mu komunita pomůže rozvíjet jeho schopnosti a posouvat ho směrem k jeho přáním.

    Proto mě fakt baví jak lidi mluví o ovcích a sami chodí nakupovat do supermarketu, čumí na reklamy v televizi, chodí na masové akce typu koncert, fotbal, hokej apod a tvrdí, jak nejsou ve stádu 😀

    Hodně to vypovídá o daném jedinci 😀

    Lidi nadávají na svoji práci a stejně tam lezou, nadávají na stát a stejně tu žijou.
    To tak je 😀

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*


By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close