Amway potvrzuje svou pozici č. 1 v oboru přímého prodeje

Amway dnes oznámila, že celkové prodeje v roce 2014 činily 10,8 miliardy USD, což na první pohled může působit jako poměrně velký pokles. Skutečnost je ale poněkud méně hrozivá – pokles obratu v USD oproti minulému roku je totiž způsoben posilujícím dolarem a částečně i slabšími tržbami na největším trhu – Číně. I přesto Amway zůstává jedinou firmou přímého prodeje na světě, která v posledních 4 letech dosáhla ročních obratů více než 10 miliard USD. Světová dvojka v oboru přímého prodeje, společnost Avon, očekává letos již potřetí za sebou propad prodejů (kompletní výsledky za loňský rok budou oznámeny 12.2.2015).

Fluktuace směnného kurzu negativně ovlivnily obraty na obrovských trzích jako je Japonsko nebo Rusko. Prodeje v těchto zemích vyjádřené v dolarech byly nižší díky silnému dolaru.

“Je to normální jev a čelí mu v současné době každá globální společnost.” říká prezident společnosti Amway, Doug DeVos.

Navzdory negativnímu vlivu silného dolaru je Amway odhodlána nezvyšovat ceny Amway výrobků na zahraničních trzích, protože zvýšení cen by podle DeVose mohlo ohrozit miliony distributorů.

“Není to jen o nás, je to i o našich distributorech. Je to o Vlastnících podnikání Amway a zvýšení cen by jim mohlo ublížit.” říká DeVos. “Věříme, že za nějaký čas se vše srovná. Snažíme se nebýt příliš reakční.”

Obzvláště tato poslední věta opět potvrzuje to, že na rozdíl od některých svých konkurentů dává Amway své distributory na první místo a je zároveň i dalším důkazem toho, že distributoři mají za sebou silnou a stabilní společnost, na kterou se mohou spolehnout.

Share Button
Amway potvrzuje svou pozici č. 1 v oboru přímého prodeje
Průměrné hodnocení: 9.00. Počet hlasů: 20
Prosím čekejte...

9 Komentářů k "Amway potvrzuje svou pozici č. 1 v oboru přímého prodeje"

  1. wouw 🙂

    tak a teď si řekne česká vláda, nechtějí zdražovat tak jim na to prdnem větší DPH :-D:-D 😀

  2. Petr Štěpánek | 12.2.2015 z 21:00 | Odpovědět

    Hezký večer,

    Avon dnes oznámil výsledky za rok 2014 – 8,9 mld USD a to je pokles o 11% oproti roku 2013. Avon také nedávno vystoupil v USA z DSA. Herbalife již v lednu oznámil propad o 21%.

    Jsem tolik rád, že Amway je soukromá společnost… Zatímco akcionáři Avonu a Herbalifu pravděpodobně šílí a poženou své firmy a distributory k odpovědnosti a možná v důsledku i k pádu, my v Amway jdeme za větší vizí. A svůj úspěch stavíme na hodnotách, které přesahují fluktuaci měn.

    Navzdory zdánlivému poklesu se v Amway kvalifikovalo 370 nových Diamantů a téměř 1.000 nových Smaragdů v roce 2014… A to nejlepší je před námi…

    S úctou, Petr Štěpánek

    • Herbalife oznámí své výsledky až 26.2.2015. Obrat 3,825 miliardy USD, který je uveden na Wikipedii, je obrat za první 3 kvartály hospodářského roku 2014, tedy za období 1.1.2014-30.9.2014. Dá se očekávat, že ve 4. kvartále přidá ještě tak 1,2 miliardy USD, takže na tom bude zhruba stejně jako loni. Avon by si měl uvědomit, že distributoři jsou ti, kdo tvoří základ firmy v přímém prodeji, a pokud se chtějí udržet, měli by urychleně udělat něco, aby jejich distributoři byli spokojenější. Chápu, že zájem akcionářů je vydělávat, ale měli by si uvědomit, že nejde “sedět jedním zadkem na dvou židlích” – v tomto případě nejde nabízet své zboží přes distributory a při první překážce to zabalit a zavřít trh. Akcionáři kupovali ty akcie s tím, že se jedná o firmu přímého prodeje a měli by si uvědomit, že jsou s distributory na jedné lodi.
      A jinak souhlas – také jsem rád, že Amway je soukromá společnost. Ale to samo o sobě nestačí – je spousta i soukromých společností v přímém prodeji, které mají potíže. Amway má ale něco, co nemá žádná jiná firma v tomto oboru (alespoň o žádné jiné nevím) – její majitelé byli distributoři. A řekl bych, že právě díky tomu mají rodiny DeVosových a Van Andelových k distributorům Amway takový přístup, o kterém si distributoři jiných firem mohou nechat jen zdát.

  3. zdravím,
    krásně je vše posáno v nové knize Rich DeVose “Simply Rich” (nevíte někdo jestli se to překládá do češtiny?)
    V 50-tých létech Rich a Jay měli úctyhodnou skupinu cca 5000 distributorů Nutrilite a pak koncem dekády nastaly velké problémy uvnitř firmy. A Rich a Jay to mohli zabalit a jít dělat něco jiného, ale měli obrovskou ZODPOVĚDNOST za lidi ve svém týmu a tak se setkali s předními lídry v Charlevoix na severu Michiganského jezera. A toto je možná důležitější událost než samo založení firmy Amway. Tam totiž vznikla rada distributorů, která měla za cíl najit řešení, které by zaručilo celé skupině co nejlepší podmínky k budování jeji vlastnich podnikání. A nějakou dobu na to vznikla fa Amway, ale v podstatě jako důsledek této schůzky.
    Čili časová a prioritní posloupnost:
    jak zařídit prosperitu distributorů? – Rada distributorů – Amway – dlouhodobý zisk
    A jak je to u jiný firem MLM? nevím, nikdy jsem nedělal žádnej jinej MLM
    ale možná na prvním místě je otázka jak zařídit prosperitu akcionářů?
    nebo jak být první nebo nový na trhu a rychle něco vyvařit?

    • Ano, na té schůzce se Rich a Jay ptali svých distributorů, co by chtěli v nově vznikající firmě vidět. A po zkušenostech v Nutrilite se všichni se shodli na tom, že chtějí zabezpečit, aby se situace, kterou v Nutrilite zažili, nemohla opakovat, a aby jejich byznysy byly ochráněné z dlouhodobého hlediska. Právě kvůli tomu vznikla rada distributorů. Rich i Jay to vždy vysvětlovali tak, že rada distributorů slouží jako ochrana Amway byznysu před tím, kdyby oni jako majitelé náhodou udělali chybné rozhodnutí, které by směřovalo proti vlastním distributorům, aby byl někdo, kdo je včas zastaví. A je vidět, že to funguje skvěle.

  4. Petr Štěpánek | 13.2.2015 z 22:43 | Odpovědět

    Hezký večer,

    děkuji Adminovi za opravu. Údaje na Wiki jsou matoucí.

    S úctou, Petr Štěpánek

  5. Dobré vysvětlení.
    Teď jsem dokonce zjistil, jak skvěle se Amway chová ke svým obchodním partnerům – tj.distributorům. Ukrajina je ve válce, těsně před státním krachem a kurs jejich měny lítá v desítkách procent. Amway nejenže tam nezdražila, ale naopak o třetinu zlevnila věci a vlastně tak dotuje trh, jen aby distributoři nepřišli o svůj byznys. Opravdu něco úžasného. Někdo může namítnout, že to dělá pro sebe, aby nepřišla o lidi…..ale spousty jiných firem a investorů to udělalo, že si chtělo zachránit jen svůj krk a na občany Ukrajiny své obchodní partnery se vykašlalo. Smekám před filozofii firmy Amway

  6. Ukrajina není jediná, kde se Amway takhle zachovala.

    Ve 2. polovině 90. let, kdy čínská vláda zakázala přímý prodej, tam přijel Rich DeVos a na semináři prohlásil: „Dokud tu bude aspoň jeden jediný člověk, který bude dělat Amway, Amway továrna tady bude pro Vás otevřená. To je můj slib Vám!“ Dneska je Čína největší trh Amway.

    Další příklad je Indie. Tam pro změnu pořád ještě nemají zákony, které by regulovaly odvětví přímého prodeje, a tak tam Amway byla do loňského roku šikanovaná policií. Například Mary Kay z Indie kvůli děravé legislativě už odešla:
    http://www.thehindubusinessline.com/companies/mary-kay-quits-india-citing-regulatory-issues-poor-sales/article4949420.ece
    Teď už se naštěstí blýská na lepší časy, protože indická vláda už zákony sepisuje, ale očekává se, že budou hotové tak za 12-24 měsíců. A Amway zase stojí v čele a vyšlapává cestu pro všechny další firmy přímého prodeje. Místo toho, aby opustila trh jako Mary Kay, tak se rozhodla, že naopak v Indii zainvestuje do výstavby dalšího výrobního závodu a plánuje z Indie vytvořit exportní centrum pro Střední východ a jižní Asii:
    http://timesofindia.indiatimes.com/business/india-business/Amway-to-make-India-regional-hub/articleshow/45401424.cms

    Podobnou situaci zažil těsně po svém otevření korejský trh, který dneska dělá obrat asi 1 miliardu USD a patří k největším trhům Amway na světě.

    A to je rozdíl mezi Amway a všemi těmi MLM parodiemi, které o sobě říkají, že jsou “jako Amway, ale lepší”. Však je tu o tom pár článků. 😀

  7. Jen pro upřesnění, jak se v článku píše:

    pokles obratu v USD oproti minulému roku je totiž způsoben posilujícím dolarem a částečně i slabšími tržbami na největším trhu – Číně

    Včera vyšel článek v China Daily Hong Kong, kde je uveden obrat v místní měně 28,7 miliardy yuanů za rok 2014 v porovnání s 29,3 miliardami yuanů v roce 2013, tj. pokles jen o 2%. Nejedná se o žádný dramatický propad a je vidět, že převodní kurzy měn (silný dolar) měly na výsledný obrat v dolarech asi největší vliv.
    Pro zajímavost, Nu Skin se na čínském trhu propadl o 31% z 6,4 na 4,4 miliardy yuanů.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*


By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close