Amway zveřejnila výsledky za rok 2015

ADA, Michigan, USA (3.2.2016) – Amway dnes oznámila tržby za rok 2015 ve výši 9,5 miliardy USD. V konstantních měnách firma zaznamenala nárůst na 70% z 20 největších trhů, ale stejně jako mnoho mezinárodních společností čelila nižším prodejům v Číně a nepříznivému kurzu místních měn vůči posilujícímu americkému dolaru, které se negativně podepsaly na celkových tržbách vyjádřených v dolarech.

Společnost zaznamenala výrazný nárůst na trzích jako jsou Spojené státy, Jižní Korea, Japonsko, Taiwan a Malajsie, stejně jako v Brazílii, Mexiku a na mnoha dalších trzích. Největší trhy v roce 2015 byly Čína, Jižní Korea, Spojené státy, Japonsko, Thajsko, Rusko, Taiwan, Malajsie, Indie a Ukrajina. Podrobnější informace o jednotlivých trzích naleznete v diskuzi pod článkem.

Jednotlivé kategorie výrobků se na tržbách podílely následujícím způsobem:

  • Potravinové doplňky a systém na snížení hmotnosti – 46%
  • Krása a osobní péče – 25%
  • eSpring™ a Atmosphere™ – 16%
  • Péče o domácnost – 7%
  • Další – 6%

V roce 2015 byly uvedeny na trh Nutrilite Phyto2Go™, Truvivity™ by Nutrilite™, Artistry Supreme LX™ a Artistry Hydra-V™.

Celá zpráva je k dispozici zde:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:

Share Button
Amway zveřejnila výsledky za rok 2015
Průměrné hodnocení: 10.00. Počet hlasů: 9
Prosím čekejte...

20 Komentářů k "Amway zveřejnila výsledky za rok 2015"

  1. Ferda Mravenec | 9.2.2016 z 0:20 | Odpovědět

    Ví se jaké další trhy rostly a jaké šly dolů? A co Česká republika?

    • Amway-Fakta | 9.2.2016 z 8:16 | Odpovědět

      Na to je trochu brzy. Hodnoty pro jednotlivé trhy se obvykle zveřejňují se zpožděním až několika měsíců. Podle předběžných informací, Amway ČR a SK vykázala růst.

    • Amway-Fakta | 10.2.2016 z 12:15 | Odpovědět

      Takže v první desítce to vypadá následovně (veškerá procenta se vztahují k obratům v místních měnách, hodnoty budou průběžně doplňovány s tím, jak budou postupně zveřejňovány):

      Růst:
      Spojené státy (dvojciferný nárůst, tj. >10%)
      Jižní Korea (+4,6%)
      Japonsko (+2,17%)
      Thajsko (+1,85%)
      Taiwan (+5,19%)
      Malajsie (+19,17%)
      Ukrajina (+25,3%)

      Pokles:
      Čína (-19,86%)
      Indie (-12%)
      Rusko + Kazachstán (-4,9%)

      Další známé země (mimo první desítku):
      Latinská Amerika (+16%)
      – Mexiko (+38,5%)
      – Guatemala (dvojciferný nárůst)
      Maďarsko (+21,95%)
      Itálie (+10,2%)
      Španělsko (+32,7%)

      Až budou zveřejněny obraty z dalších zemí, doplním procenta růstu u zemí, kde zatím chybí.

  2. Tady jsem něco vyhrabal:

    Thajsko mělo mírný nárůst (pozn. admin: zdroje uvádí nárůst z 16,25 miliardy bahtů v roce 2014 na 16,3 miliardy bahtů v roce 2015, ale jedná se pouze o odhad). Nárůst by byl i větší, ale prodeje byly zasažené tím, že Amway tam prodává i výrobky pro zemědělství (adjuvanty, hnojiva) a Thajsko bylo v roce 2015 zasažené suchem, takže tržby v tomhle sektoru se propadly z 1,2 miliardy bahtů na 500-600 milionů bahtů v roce 2015 (zdroj).

    Pozn. admin: Alternativní zdroje (původní zdroj je nyní dostupný jen pro předplatitele):
    http://www.bangkokpost.com/print/804784/
    http://www.retailinasia.com/in-sectors/health-and-beauty/amway-sees-growth-slow-drought-thailand/

    • Amway-Fakta | 7.2.2017 z 12:15 | Odpovědět

      Hodnoty uvedené ve Tvých zdrojích jsou pouze odhady (publikovány byly před koncem roku). Finální obrat Amway Thailand za rok 2015 byl 16,55 miliardy bahtů (zdroj). Jednotlivé kategorie se na obratu podílely následujícím způsobem:
      Zdraví: 46%
      Krása: 16%
      Home-tech: 19% (eSpring, Atmosphere, Amway Queen, iCook)
      Zbylých 19% bude nejspíš Home Care a ostatní výrobky.

  3. Vratislav Kolinský | 7.3.2016 z 23:04 | Odpovědět

    Takže, abychom to zkrátili: Obrat Amway poklesl o 12% z 10,8 mld USD v roce 2014 na 9,5 mld USD v roce 2015. Odpověď Romana Hassmanna na otázku “Proč bych měl spolupracovat s Amway?” už tedy nemůže být “Protože my stárneme a slábneme, musíte se spojit s něčím, co roste a sílí.”

    • Amway-Fakta | 8.3.2016 z 0:39 | Odpovědět

      Milý Vráťo, zjevně jste nepochopil podstatu toho sdělení obsaženého v článku. Když bude posilovat dolar, tak při stejném obratu v místní měně Vám budou klesat tržby v dolarech. Dokonce to může být tak, že prodeje v místní měně půjdou nahoru, ale po přepočtu na dolary se to projeví poklesem. Je to úplně normální jev u firem, které podnikají globálně. Tak např. obrat společnosti Avon (odhlédneme-li od toho, že prodala severoamerickou pobočku) poklesl o 19% na 6,2 miliardy USD, ale v konstantních dolarech vzrostl o 3%. Chápeme?
      V případě Amway v místních měnách rostlo 7 z 10 největších trhů a 14 z 20 největších. Česká republika rostla také. Mohl byste nějak blíže specifikovat, co jste chtěl svým komentářem říci? Popravdě, nějak jsem jej asi nepochopil.

  4. Co se týče toho poklesu, tak si říkám, jestli tam nějakou roli nehrála situace na Ukrajině (Krymu) a sankce vůči Rusku. Rusko je přece velký trh a jestli si rubl pohoršil kurz vůči dolaru, tak si myslím, že by se to dalo pochopit.

    • Amway-Fakta | 8.3.2016 z 16:40 | Odpovědět

      Ukrajinský trh rostl o 25,3%, takže tím to nebude. Je fakt, že ruský trh zaznamenal ve srovnání s rokem 2014 pokles o cca 10% (z 18,23 miliardy rublů v roce 2014 na 16,39 miliardy rublů), což je vzhledem k politické situaci tam pochopitelné. Pokud ale budeme uvažovat celý trh (Rusko + Kazachstán), tak pokles byl jen 4,9% (z 18,85 mld. rublů na 17,93 mld. rublů) – viz zdroj. Tedy v místní měně nic významného.

      Naopak Spojené státy měly dvojciferný nárůst, dále rostly Jižní Korea, Japonsko, Thajsko (+0,3%), Taiwan (+5,19%), Malajsie (+19,17%).

      Když to tak sesumíruji, hlavní podíl na poklesu měl posilující dolar a pokles v Číně, kde se zpomalující čínská ekonomika a rostoucí konkurence v oboru přímého prodeje projevily poklesem obratu na 23 miliard yuanů – viz zdroj (pro načtení stránky je nutno několik sekund počkat).*
      * v případě nefunkčního odkazu použijte tento odkaz na archiv článku.

  5. Amway-Fakta | 8.3.2016 z 17:03 | Odpovědět

    Rozdíl v kurzu rublu je ale značný. Po většinu roku 2014 byl dolar za 33-36 RUB, koncem roku začal ale rubl slábnout a v prosinci to už bylo 56 RUB. Průměrný kurz v roce 2014 byl asi 38,5 RUB/USD.
    A v roce 2015 to oscilovalo mezi 51-70 RUB/USD s průměrem někde kolem 61 RUB.
    viz např. zde: http://www.x-rates.com/average/?from=USD&to=RUB&amount=1&year=2015

    Takže s tím Ruskem (vč. Kazachstánu) to vypadalo asi takto:
    r. 2014: obrat 18,85 mld. RUB = 490 milionů USD
    r. 2015: obrat 17,93 mld. RUB = 294 milionů USD

    Pokles v místní měně 4,9%, pokles vyjádřený v dolarech 40%. Takže asi tak. Proto tvrdím, že i když se to na první pohled nemusí zdát, tak loňský rok byl velice úspěšný. Amway nemůže za to, že dolar posiloval. Pro nás jsou podstatné obraty v místních měnách. Rich už se s tím posilujícím dolarem nějak popasuje. 🙂

  6. Amway-Fakta | 28.3.2016 z 11:21 | Odpovědět

    Dnes vyšel článek v The Telegraph, ve kterém je zmíněn obrat Amway Indie za loňský rok – 1800 crore, což je pokles asi o 12% (doplněno do přehledu výše).
    zdroj: Amway maps growth strategy
    Na to, jaký je v Indii nepořádek kvůli zastaralému zákonu o pyramidových hrách a chybějící legislativě pro odvětví přímého prodeje, je to vcelku obstojné.

    Jinak z Indie přichází dobrá zpráva – Amway očekává, že během několika měsíců by měl být na stole návrh legislativy pro přímý prodej.
    zdroj: Amway expects Centre to draft direct selling norms soon
    Snad se tedy už konečně dočkáme a bude učiněna přítrž těm nesmyslným obviněním z provozování pyramidové hry, které tam nějaký aktivista opakovaně zkoušel a bylo kolem toho hodně haló. Indie představuje pro Amway trh s obrovským potenciálem růstu a proto tam také v současné době investuje. V následujících 10 letech tam Amway plánuje dosáhnout obratu 1 miliardy USD.
    zdroj: Amway Targets Sales Of $1 Billion In India

  7. Amway-Fakta | 5.4.2016 z 13:33 | Odpovědět

    Obrat Amway v Malajsii v roce 2015 dosáhl 1.019.924.000 MYR (nárůst o 19,17% z 855.804.000 MYR v roce 2014).

    zdroj: http://www.bursamalaysia.com/market/listed-companies/company-announcements/5005549

    Doplněno do přehledu výše.

  8. Amway-Fakta | 12.4.2016 z 13:29 | Odpovědět

    V Japonsku vzrostl obrat z 96,794 miliardy jenů v roce 2014 na 98,899 miliardy jenů v roce 2015. Nárůst v místní měně +2,17%.

    zdroj: http://www.amway.co.jp/news2016/detail/pdf/company20160412.pdf

    Doplněno do přehledu výše.

    A nyní přepočet na dolary – zatímco v roce 2014 byl průměrný kurz 105,8937 JPY/USD, přičemž na počátku roku 2014 to bylo okolo 102 JPY/USD, počínaje zářím začal jen oslabovat a v prosinci už to bylo přes 119,5 JPY/USD. V roce 2015 pak kurz osciloval mezi 118 a 123.78 JPY/USD (s průměrnou hodnotou 121,0432).

    Takže když přepočítáme obraty v jenech na dolary, bude to:

    2014: 96,794 miliardy jenů = 914 milionů USD (96.794.000.000/105,8937)
    2015: 98,899 miliardy jenů = 817 milionů USD (98.899.000.000/121,0432)

    Čili i když v místní měně došlo k růstu +2,17%, silný dolar se na výsledném obratu v dolarech projevil poklesem o 10,6%.

    zdroje:
    http://www.x-rates.com/average/?from=USD&to=JPY&amount=1&year=2014
    http://www.x-rates.com/average/?from=USD&to=JPY&amount=1&year=2015

  9. Amway-Fakta | 18.5.2016 z 22:09 | Odpovědět

    Dnes byl zveřejněn článek na The Korea Times, kde jsou uvedeny hodnoty obratů v Koreji:
    2014 – 1022,7 miliardy wonů
    2015 – 1069,7 miliardy wonů

    => nárůst 4,6% 🙂

    Doplněno do přehledu výše.

    Opět – silný dolar způsobil, že obraty v Koreji vyjádřené v dolarech klesly o 2,7%. Průměrný kurz v roce 2014 byl 1053,53095 KRW/USD, zatímco v roce 2015 to bylo 1132,05950 KRW/USD:

    http://www.x-rates.com/average/?from=USD&to=KRW&amount=1&year=2014
    http://www.x-rates.com/average/?from=USD&to=KRW&amount=1&year=2015

    Takže i když Korea ve skutečnosti rostla (v místní měně), přepočet na dolary tento růst proměnil ve zdánlivý pokles.

  10. Děkuji Adminovi za naprosto vyčerpávající vysvětlení obratu. Já jsem také nevěděl, jak to přesně tlumočit případným tazatelům, teď už vím, že jim ukážu tuto stránku. Věřím, že letos já i moje organizace přispěje k nárůstu obratu v ČR. 🙂

  11. Amway-Fakta | 9.6.2016 z 8:21 | Odpovědět

    Amway Maďarsko zvýšila obrat ze 4,1 miliardy HUF na 5 miliard HUF:
    2014 – 4,1 miliardy forintů (17,6 milionu USD*)
    2015 – 5,0 miliardy forintů (17,9 milionu USD*)

    => nárůst v místní měně 21,95% 🙂

    zdroj: Az Amway 5 milliárd forint árbevételt ért el tavaly Magyarországon

    Doplněno do přehledu výše.

    V dolarech je růst jen o 1,7%*, protože dolar vůči maďarskému forintu posílil z 232,7518 HUF/USD v roce 2014 na 279,3197 HUF/USD v roce 2015.

    http://www.x-rates.com/average/?from=USD&to=HUF&amount=1&year=2014
    http://www.x-rates.com/average/?from=USD&to=HUF&amount=1&year=2015

    * tyto hodnoty jsou jen ilustrativní, protože pokud je mi známo, jednotlivé pobočky v Evropě nakupují za různé ceny (některé “jedou” v dolarech a některé v Eurech)

  12. Amway-Fakta | 12.6.2016 z 9:52 | Odpovědět

    Itálie zaznamenala roce 2015 tržby 60,4 milionu EUR (růst 10,2% proti roku 2014).

    zdroj: 2015 da record per Amway Italia

    Doplněno do přehledu výše.

  13. Amway-Fakta | 12.6.2016 z 11:24 | Odpovědět

    Obrat v Turecku za rok 2015 byl 190 milionů TRY a počet distributorů 330 tisíc. V letošním roce Amway plánuje v Turecku dosáhnout obratu 205 milionů TYR a počtu distributorů 380 tisíc.
    zdroje:
    Amway Türkiye’nin hedefi 205 milyon lira ciro
    Amway: Girişimciliğe ilgi yoğun

    Počet obyvatel Turecka v roce 2014 byl asi 78 milionů (zdroj).

  14. Amway-Fakta | 30.9.2016 z 13:32 | Odpovědět

    Amway Taiwan vykázala v roce 2015 obrat NT$ 11.76 billion (386 milionů USD). V roce 2014 to bylo NT$ 11.18 (375.8 milionů USD). Nárůst v místní měně: +5,19%. Nárůst v USD: 2,71%.

    Zdroje:
    Amway Taiwan Homepage (rok 2014)
    Amway Taiwan Homepage (rok 2015)

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*


By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close