FAKT: Amway je držitelem ceny OSN

V roce 1982 u příležitosti oslav 10. výročí Stockholmské konference, zavedla severoamerická pobočka OSN program s názvem United Nations Environmental Programme, v rámci kterého byly oceněny osoby a významné firmy za jejich vztah k životnímu prostředí. V červnu 1989 se Amway stala druhou firmou, které se této pocty dostalo v kategorii Corporate Achievement, a celkově osmým příjemcem tohoto prestižního ocenění. Níže si můžete prohlédnout videozáznam z předávání ceny.

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

ČTĚTE TAKÉ:

Rating: 9.27/10. From 22 votes.
Please wait...

53 Komentářů k "FAKT: Amway je držitelem ceny OSN"

  1. Pěkný 🙂

  2. Respected people respect Amway!

  3. v 89. …. 😀

    • @Legrace

      Ano, to je opravdu velká legrace vědět, že Amway získala tuto cenu jako druhá firma v pořadí, takže mezi prvními. Všichni s IQ tykve to určitě považují za náramně vtipné a už několik dní se sborově popadají za břicho, protože to je legrace přímo k popukání… 😀
      Tak nějak nevím, co jsi tím svým “Legrace” a “v 89. …” chtěl říct. Víš to aspoň ty?

    • @Legrace

      Taky se na to dá dívat tak, že už v 89 se na to někdo díval jako na fakt dobrou firmu, v době, kdy si možná byl ještě na houbách, kdy my všichni jsme věděli prd o svobodě…
      A dnes o 26 let později, kdy firma má cca 5x takový obrat se uprděný čecháčkové, mentální trpaslíci, vysmívají a ani neví čemu?

    • @Legrace
      Nepřipadáš si trapně?

    • Takže, pokud se budeme bavit o sportovním výkonu Emila Zátopka na olymp. hrách, tak se budeme smát, že to je starý rekord? Že čeští hokejisté byli první, kdo porazil “neporazitelné” Kanaďany, tak to je také hodně k zasmání a výsměchu?

    • Avatar for Petr Štěpánek Petr Štěpánek | 30.3.2015 z 14:54 | Odpovědět

      Hezký den,

      kam až moje paměť sahá, tak jsme se v dějepisu učili i o událostech starších než 26 let. Bandixol to napsal moc hezky.

      Ale aktuálně – troufnu si odhadnou, že průměrný vedoucí VPA (od Platiny výše) má za sebou každý rok nějakých 1.000 zakoupených Dish Dropsů ve skupině. Požádal bych odborníka na ekologii, pana Legrace, aby spočítal, kolik tisíc plastových obalů a tun běžných saponátů nešlo na recyklaci a do odpadních vod díky “průměrné Platinové skupině”.

      Dokáže někdo zjistit, o kolik více Platinových se kvalifikuje dnes oproti roku 1989? Pak bychom mohli spočítat krásný přímý dopad růstu Amway na zlepšení zdraví planety Země s pouhým Dish Dropsem.

      S úctou, Petr Štěpánek

  4. @Me

    Legrace je frajeřit tu s 26 let starou věcí… 😀
    Můžu ti tu povědět, co se děje 26 let od onoho ocenění, jak se změnila starost o životní prostředí mezi vedoucími VPA. Je to z nejnovějšího Amagramu o výjezdním semináři 2014, udržitelná plavba na výletní lodi (strana 50), budu citovat:

    “Posádka navíc hostům ohleduplně radila, jak se na dovolené chovat ještě více ekologicky (například opakovaně používat ručníky či využívat odpadkové koše na recyklovatelné předměty).”

    Nebudu řešit to, že autorovi tam nějak vyklouzla čárka, kterou já dopsal…
    Ale fakt vedoucí VPA po 26 letech od udělení té výjimečné ceny nevědí , že ručník můžou použít klidně i víckrát a že se třídí odpad? 😀
    A co je udržitelného (v názvu odstavce) na plavbě takovou velikou lodí?
    Jakože jí táhnou delfíni a je vyrobená a lýka? 😀 Nebo snad na solární pohon, či podřízení VPA někde sedí u vesel? Nebo to je klasika diesel loď? Asi spíš ten diesel, že?

    Tady se musejí za břicho popadat i lidi s IQ ředkve 😀

    @Soptik21

    Ano, správně říkáš, v roce 89 se na to někdo díval…. A dík za urážení hned za první příspěvek do diskuse…

    • Omlouvám se, že Vám vstupuji do debaty, ale nedá mi to. Čistě mezi námi, rady ohledně ručníků či třídění odpadů jsou v každém lepším hotelu, o lodích nemluvě. Nijak to nesouvisí s tím, jestli to VPA umí či neumí. To jen na vysvětlenou, protože z Vašeho příspěvku je zřejmé, že s tím nemáte moc zkušeností, když se tomu divíte.
      A co je udržitelného na plavbě takovou lodí? Možná místo sarkastických poznámek bez hlubších znalostí, by se vyplatilo si přečíst odkazy, které najdete zde:
      http://www.hollandamerica.com/pageByName/Simple.action?requestPage=Sustainability2012&contentMenu=Environment&himage=no&WT.ac=sustain2012_environmentLink
      Příště doporučuji zjistit si více informací, než se začnete někomu vysmívat. A mimochodem, za to urážení si dle mého názoru můžete sám. Nebýt zesměšňování z Vaší strany, nikdo by na Vás neútočil. Je to přesně o tom, o čem píši v posledním odstavci svého komentáře zde: http://www.amway-fakta.cz/amway-kde-jsou-vsichni-ti-nespokojeni/#comment-4601
      A poslední věc – Váš styl vyjadřování mi silně zavání tím, že jste se účastnil nějakého MLM v oboru financí (viz terminologie “podřízení”). Pokud je to tak, pak se raději vyjadřujte k tomu, s čím máte osobní zkušenost.
      A na závěr Vás chci požádat o laskavost – když Vám tedy udělení ceny společnosti Amway připadá směšné, můžete nám sdělit, co jste zatím v oboru ekologie dokázal Vy osobně? Přišel jste na trh s nějakým ekologicky šetrným výrobkem? Zasloužil jste se o ochranu životního prostředí takovým způsobem, že si toho někdo všiml? Vysmívat se něčemu je jednoduché a nevyžaduje to ani příliš intelektu. Řekněte nám tedy o svých úspěších, ať se můžeme přesvědčit, s kým máme tu čest. Děkuji.

  5. @seba

    Dovedeš napsat, proč bych si měl připadat trapně?

    @Bandixol

    Jsou to skvělé výkony. K smíchu je zdejší uvažování… Zátopek už by to teď taky nezaběhl. Amway už teď nemusí být taková, že by tu cenu dostala znovu… Argument, že firma, která dostala před 26 lety ocenění bude super i teď… to trochu nefunguje, ne?

    @Petr Štěpánek

    My se třeba učili, že oheň byl skvělý převratný objev. Teď už to ale takový terno není. Moc lidí to dneska nevzruší.

    A k těm věcem, co jsem psal do diskuze se tu nikdo nevyjádříte?

    Raději mě umlčíte Dish Dropsem?

    Dish Drops je podle mě super, Amway je super firma, sám mám registraci, DD na poličce. Ale stylem, jakým se to obhajuje na tomto webu… To není moc chytrý… Chodím se sem smát… Takže vám všem děkuji za pobavení.
    A abych ještě dodal, Dish Drops neni 100% ekologická věc, stejně to zanechává dopady v přírodě a není to v současnosti udržitelná věc. Jen to je přijatelnější než ostatní.

    • Na můj komentář asi jako jediný odpověď nedostanu…
      Ale alespoň jsem už pochopil tu schizofrenii, kdy od někoho, kdo se Amway vysmívá, přišel ze stejné IP adresy hlas, že tyto stránky jsou super. 😉
      Ale k věci: tipoval bych Vás na čerstvě registrovaného, kdo s tímto podnikáním má jen velmi krátkou zkušenost (z toho, co píšete, to spíše vypadá, že jste se registroval jen kvůli nakupování výrobků). Namísto sarkastických poznámek ve stylu “to není moc chytrý… chodím se sem smát… děkuji za pobavení” bych možná od Vás jako od “kolegy” (jestli Vás tedy vůbec za kolegu můžu považovat) uvítal konkrétní náměty na zlepšení těchto stránek.
      Jsme v tomto podnikání na stejné lodi a já se svými články snažím pomáhat distributorům (tedy i Vám, přestože Vás vůbec neznám) a vyzbrojit je argumenty, které by mohli použít pro budování svého podnikání. Vy se mým článkům smějete, někdo jiný je využívá. Už Karel Čapek říkával, že kritik je člověk, který píše o tom, jak by to dělal, kdyby to uměl. Když už cítíte potřebu kritizovat práci druhých, zkuste nám napsat, jak byste to dělal Vy. Předtím ale doporučuji, přečíst si těch článků více (Vaše IP adresa je ve statistikách návštěvnosti spojená jen s tímto jedním článkem). Dokud nepřinesete konkrétní návrhy na zlepšení, nebudu kvůli Vám cokoli na těchto stránkách měnit.

  6. @Legrace
    @Legrace

    Na tvoje komentáře ti už odpověděli jiní a já se pod jejich reakce podepisuju a přikládám svoji otázku. Co podle tebe není na Dish Dropsu udržitelného? Která z aktivních složek je podle tebe získávána neudržitelným způsobem? Mimochodem, Dish Drops je držitelem známek DfE (Design for Environment) a A.I.S.E. Charter for Sustainable Cleaning, věděl jsi to?

    A promiň, argumentovat stylem, že Dish Drops zanechává dopady v přírodě… To snad nemyslíš vážně. Cokoliv, co člověk udělá nebo vyrobí, zanechá dopady v přírodě. Když si půjdeš koupit rohlík, taky to zanechá dopad v přírodě. Jde o velikost toho dopadu. Vůbec vlastně nechápu, kam s takovou argumentací míříš. Nebo to je jen pokus být pořád v opozici a mít za každou cenu poslední slovo? Proboha, kolik ti je? 10? 15?

    I když ty si budeš myslet, že je to informace k ničemu, tak Amway se chovala zodpovědně k životnímu prostředí už v době, kdy začínala. Bylo to v době, kdy “zelené hnutí” ještě nevědělo, co to je zelená. V době, kdy tvoji rodiče ještě byli na houbách. A v době, kdy ty a tobě podobní jste ještě ani nebyli na světě, už Amway za svůj přístup sbírala ocenění. Přijde mi komické, že nějaký anonym, který ještě nic nedokázal a o sobě tvrdí, že je distributor, to shazuje. To musí být schíza jak hrom. 😀

  7. @Legrace
    Proc si máš připadat trapné????

    Tvl vždyť si přečti co tu smolíš 😀

    Kdybys nebyl takovej truhlík smál bych se ti ale takhle je mi tě skoro líto.

    Na všechno co jsi napsal ti tu bylo odpovězeno.

    A dotazy typu :Posádka navíc hostům ohleduplně radila, jak se na dovolené chovat ještě více ekologicky (například opakovaně používat ručníky či využívat odpadkové koše na recyklovatelné předměty).“

    To je důkaz že jsi vylezl z jeskyne a spadá to právě do te trapnosti 😀

  8. @admin

    Takže dostanu odkaz na stránky místo odpovědi, že plavba takovou lodí není udržitelná? Můžete to v pohodě přiznat, to ví snad každý (kromě lidí tady)… Přečtěte si o tom něco, než budete někomu psát, ať si o tom něco přečte, než se bude vysmívat…

    Stránky jsou super, mají půvab sobě vlastní. Vysmívám se zdejším obhájcům. Jsou podobní diskutérům na stránkách odpůrců, jen mají někde v hlavě něco přepnuté obráceně.

    Nejsme na stejné lodi. Vy tu vyzbrojujete lidi argumenty. Já jsem spíš pro samostatné uvažování. Ne pro armádu lidí vyzbrojených argumenty.

    Neříkal jsem, že mi udělení ceny připadá směšné. Ani nedovedete poznat, čemu se směji. To je pak těžké. Takovéhle ocenění je super, ale jako argument to je trochu staré, ne?
    Bylo od té doby nějaké podobné?

    @Me

    Doporučuji zjistit, do čeho se Dish Drops balí a jak se přepravuje. Zkus to udržet, možná za to bude Nobelova cena.

    Hmm, nic jsem nedokázal, ty mě sleduješ? Jsem polichocen.

    Vážně cokoliv, co člověk udělá, zanechá dopady v přírodě? S tím se dá souhlasit. Jde o to jaké dopady. Třeba vyrobit obal z ropy už ale není vratná věc.

    @seba

    Nepřipadáš si trapně ty?

    Nenapsal jsi jedinou inteligentní věc. Jen jsi mě citoval a vysmál se? V truhlíkovosti na tebe vážně nemám. Sám jsi podal důkaz, že jsi vylezl z jeskyně. Tvl, nejsme sousedi? 😀

    • Samostatné uvažování je fajn, problém je, když samostatně začne uvažovat člověk, aniž by měl v rukou fakta a argumenty. Ten pak totiž vypadá jako fanatik, když své názory nedokáže o nic opřít…

      OK tedy, nejsme na stejné lodi. Zřejmě děláme každý jiný byznys. Já jsem rád za ten svůj, Vy si budujte byznys způsobem, jakým uznáte za vhodné.

      Mimochodem, vysmíváte se zdejším obhájcům a to aniž byste je znal. Mimo jiné tu diskutují Silveři, Platiny, Zakladatelské platiny, Rubíni a dokonce i vyšší odznaky (nebudu je jmenovat). Vy máte své názory, oni své. Je tu ovšem jeden rozdíl – oni mají i výsledky. 😉

      Jsem rád, že uznáváte, že udělení ceny je super. A to je přesně to, co si kladl za cíl tento článek. Vy jste ale schopen i držiteli Nobelovy ceny sdělit, že už je za zenitem a jeho cena je dnes bezcenná. A stále jsme se nedozvěděli, co jste tedy v oboru ekologie dokázal Vy.

      Ptáte se mě, zda bylo nějaké další ocenění? Ohrnujete nos nad argumenty, ale zároveň se jich dožadujete? Nerozumím… Znáte přísloví “házet perly sviním”? (neberte to osobně)

      A ano, poskytl jsem Vám i odkaz na stránky společnosti Holland America, kde máte vysvětleno, co se tou udržitelností myslí. Přesně dle mého předpokladu jste se na něj zjevně ani nepodíval. Nezlobte se, ale diskuzi s Vámi považuji za ztrátu svého času a nehodlám v ní proto už pokračovat.

  9. @Legrace
    Jasný Kámo odcitoval jsem tu nebetyčnou volovinu co jsi napsal abych ti ukázal a připomněl jak vůbec trapnej ten tvůj příspěvek byl a v podstatě je!! Že to v tom nevidíš o něčem svědčí.

    Z tvých příspěvků od začátku čiší inteligence na všechny strany :-D. Nejprve se tu přiblble usmíváš ocenění z roku 89, poté se vysměješ že tato stránka je vybavena fakty a argumenty taky je to amway-fakta a poté sem hodíš argument jsem pro samostatné uvažování 😀 to je fakt na hlavu postavené 😀 neuvažuje náhodou každej člověk na základě zjistěných faktů argumentů a zkušeností???? Pokud tvoje odpověď bude “ne” přičti si to k té trapnosti.

  10. @admin

    Odkud všichni víte, že já nemám výsledky?

    Jak víte, čeho jsem schopen?

    Že je někdo Silver a Platina, Zakladatelská platina, Rubín a i vyšší odznak (který nejmenujete), znamená to, že je ten člověk neomylný snad?

    Je skvělé, že si musím někde hledat, co se myslí udržitelností. Ale přečetl jsem si to. Udržitelnost je trošku něco jiného. Ale když si to může každý definovat po svém… Váš předpoklad byl naprosto nepřesný, zjevně.

    Máte tu psáno, že firma byla oceněna před 26 lety někým za něco. Neumíte sem dát něco novějšího? A když se někdo dožaduje, tak schytá něco o sviních? Úroveň…

    Vy se mnou už nehodláte diskutovat? Brzy jste to vzdal…

    • OK. Tak Vy se něčeho DOŽADUJETE? A já mám podle Vás skákat, jak Vy pískáte? Nemyslíte, že to trochu přeháníte? Kromě toho, nepsal jsem, že jste svině, pouze jsem psal o přísloví “házet perly sviním”, což na Vás přesně sedí. V kontextu s Vámi jsem tím měl na mysli, že nehodlám ztrácet svůj čas tím, že budu zásobovat informacemi někoho, kdo to neocení a jen se bude posmívat. A s reakcemi ostatních čtenářů pouze sklízíte to, co jste zasel. Zkuste se nad tím zamyslet.

      Vysoké odznaky v Amway samozřejmě neznamenají, že dotyčný je neomylný, to ale platí i o Vás. Bohužel pro Vás, oni mají ale ve svých rukou něco víc, než jen svůj názor – mají výsledky.

      A jak jsme poznali, že Vy žádné výsledky nemáte? Co třeba z úrovně Vaší argumentace a neschopnosti uvést odpověď na jednoduchou otázku, co jste dokázal?

  11. @Legrace

    Šmarjájozef, nejsi ty náhodou student filozofie? Z tvých komentářů mám pocit, že ses o několik dní předběhl (Apríl je až dneska). Slyšel jsi někdy něco o recyklaci? Víš, že polyethylen (ať už HDPE, ve kterém je Dish Drops, nebo LDPE) je plast, který ze všech běžně používaných plastů poškozuje životní prostředí nejméně a to jak při výrobě, tak při likvidaci?

    Spočítal sis někdy, kolik obalového materiálu se ušetří tím, že Amway vyrábí koncentráty?

    Věděl jsi, že Amway má vlastní recyklační linky?

    Věděl jsi, že např. odměrky k SA8 jsou vyráběny ze 100% recyklovaných PET lahví (tj. namísto aby končily na skládkách, tak se dál využívají)?

    Věděl jsi, že barvy, které se používají k potisku krabic jsou na bázi rostlinných olejů?

    Věděl jsi, že Amway rozšiřuje výrobu jednotlivých produktových řad tak, aby byla co nejblíž trhům, na kterých se ta daná řada prodává nejvíce, což zase snižuje dopad na životní prostředí (doprava)?

    Tady si o tom přečti víc: https://content.amway.com.au/Gallery/Media/PDF/AboutAmway/aboutAmway_CaringForTheEnvironment.pdf

    Ale co se s tebou vůbec bavím, vždyť ty žádné argumenty nepotřebuješ.

    Proboha, do čeho bys tedy balil Dish Drops ty??? Ty bys ho zákazníkovi stříkal přímo do dřezu z výrobní linky??? A na skládkách by končily tuny polyethylenu, protože proč bychom měli balit své výrobky do něčeho, co se dá recyklovat, když to jednou bylo vyrobeno z ropy (mimochodem, ropa není jediná surovina, ze které se získává ethylen jakožto surovina pro výrobu HDPE a LDPE). Dish Drops je podle tebe neudržitelný, přestože je balen do lahví z recyklovatelného plastu, který je uznávaný všemi odborníky jako jedna z nejlepších voleb. Ale my v Čechách máme pana Legraci, který je nad to povznesen, on jediný má pravdu a všichni ostatní se mohou s udržitelností jít vycpat.

    Podle tebe totiž “udržitelný” výrobek v podstatě nemůže existovat. I ten blbý rohlík, který si kupuješ, potřebuje energii na to, abys ho upekl. Ta energie se někde musí vzít a opravdu neznám pekárnu, která by fungovala na solární pohon, sorry. Ale i kdyby, i ten solární pohon se musí někde vzít, výroba solárních panelů zase stojí nějakou energii a nějaké suroviny a ty se zase někde musejí vzít. Takže když to vezmeme do důsledku, tak ani ty exkrementy, které vypouštíš do světa nejsou udržitelné, protože jejich výroba vždy stojí na nějakém výdeji surovin nebo energie, které vždy budou z části neobnovitelné.

    Fór je v tom, že pojem “udržitelný” existuje. A je to proto, že ho naštěstí nedefinují teoretici, kteří ještě nic nedokázali, ale lidé, kteří se snaží o nějakou změnu a kteří chápou, že žijeme v reálném světě a že když už tedy náš život musí být spojován s čerpáním přírodních surovin, pak by se měly udělat kroky k minimalizaci dopadů.

    Skoro je mi až líto, kolik textu jsem ti věnoval, protože nepředpokládám, že bys to četl, ale když už jsem to vyplodil, tak to i odešlu. A už sem prosím tě nepiš. Když tu tak čtu tvoje reakce, skoro se stydím, že mě možná někdo jednou bude házet do jednoho pytle s tebou jenom proto, že jsme oba distributoři.

  12. Avatar for Petr Štěpánek Petr Štěpánek | 1.4.2015 z 1:19 | Odpovědět

    Hezký den,

    @Legrace cituji Vás: “Můžu ti tu povědět, co se děje 26 let od onoho ocenění, jak se změnila starost o životní prostředí mezi vedoucími VPA.”

    Můj příspěvek byl právě odezvou na tento Váš úryvek. Současně souhlasím s Vámi, že Dish Drops je lepší volba. A vybízel jsem Vás ke kvantifikaci redukce odpadů a dopadů díky Dish Dropsu. Rozhodně jsem Vás nechtěl umlčet, spíše rozmluvit.

    Svůj příspěvek jste opřel o jeden článek z Amagramu (pravda, formulace textu pobavila i mě) Najdete pro svá tvrzení více zdrojů a podkladů? Také nerozumím tomu, co má společného ocenění UNEP, které obdržela Amway, s jednáním vedoucích VPA před 26 lety a dnes, které jste zmiňoval.

    A pokud jde o samostatné uvažování, tak autoři stránek zde často uvádí odkazy na nezávislé zdroje. Kdokoli si má možnost informace ověřit a samostatně uvažovat. Prezentovat své názory zde může každý svobodně, pokud není vulgární. Tak to vnímám za sebe.

    Mám také pocit, že konfrontujete dílčí orgány firmy Amway s ekologickým ideálem (plavba vedoucích VPA, anebo Dish Drops – ten jsme izolovali vlastně oba). Podívejme se však na Amway celostně, jako na organismus a ten konfrontujme s ideálem. A i takový ideál je pouze teoretický. Amway se k němu rok od roku blíží.

    Za ty roky jsem shledal, že Amway obecně dělá lepší ekologické volby. Hledá cesty, jak být více a více udržitelnou firmou a přitom se nevzdala marketingového plánu a smysluplné ceny za výrobky.

    Faktem je, že můžete být zaregistrován v sestupné linii někoho ze zde přispívajících vedoucích VPA, a protože jste zde pod přezdívkou Legrace, nerozpoznám, zda nejste třeba obchodním partnerem právě v “mé” organizaci.

    Pokud upustíme od vzájemně útočného tónu, jsou nějaké konkrétní otázky, které Vám můžeme odpovědět? Rozumím správně tomu, že byste uvítal nějaká aktuální ocenění a další informace o ekologických a udržitelných aktivitách Amway?

    To 26 let staré ocenění vnímám jako fakt, že Amway byla průkopníkem v zájmu, vzdělávání a péči o zdraví planety. Text u článku nic nezveličuje. Působí na mě jako medailonek z minulosti o významné události. Neshledávám na něm nic zavádějícího či demagogizujícího.

    Děkuji, s úctou Petr Štěpánek

  13. @Me

    Nejsem student filosofie.

    O recyklaci jsem slyšel.

    Nejméně škodlivý. OK. Tak to je asi v pohodě, když škodí jen trochu…

    Spočítal jsem si to.

    Jasně, že vím.

    Odměrky ze 100% recyklátu jsou cool.

    Nevěděl.

    Proto je tolik věcí z Asie nebo USA (Nutrilite nepočítám)? Výroba v Evropě je cool.

    Za odkaz dík.

    Ono to DD nejde balit do ničeho, co by bylo 100% udržitelné.

    A které jsou ty další suroviny pro ethylen? Třeba zemní plyn? Hmmm, to je podobné jako s ropou no.

    Udělat něco udržitelný je dost těžký. Proto mi vadí, když se to dává k plavbě lodě do názvu odstavce.

    Pojem udržitelný existuje, nahoď tvou definici, porovnáme…

    Pokud se tu někomu zrovna něco nelíbí, tak sem nemá psát? Prima přístup. Proto je tu tolik pozitivního, že?

  14. Legrace :
    Odměrky ze 100% recyklátu jsou cool.
    Ono to DD nejde balit do ničeho, co by bylo 100% udržitelné.
    Udělat něco udržitelný je dost těžký. Proto mi vadí, když se to dává k plavbě lodě do názvu odstavce.

    Takže si to shrňme – 100% udržitelné podle tvojí definice (nulový účinek na životní prostředí) není a nikdy nebude nic, takže bys ten Dish Drops nikdy nezabalil. Normální člověk to chápe a chápe taky, že nemá cenu vymýšlet perpetuum mobile, ale že jde o to, se k tomu ideálnímu stavu co nejvíc přiblížit. O tom je udržitelnost, ne o tom, že by to muselo být na 100%. Chápeš?

    Prostě když vyrobíš obal, vždycky k jeho výrobě musíš použít něco z přírody. Když to bude plast, bude tam zakomponovaný uhlík a ten uhlík se musí odněkud (z přírody) vzít. A z meteoritů to asi nebude (to kdybys chtěl spoléhat na zásobování z vesmíru). Prostě zákon zachování hmoty platí i na Zemi a s tím nic nenaděláš. Mimochodem, i ta ropa se obnovuje, jen to trvá o něco déle. Jde o to, jak zpomalit její další čerpání pro výrobu dalších obalů (koncentrace výrobků) a zároveň využít to, co se z ní už vyrobilo, ale už se to nepoužívá (recyklace).

    Pro každý obor lidské činnosti bude udržitelnost definována jiným souborem parametrů/kritérií. Tak proti čemu protestuješ??? Že existuje zákon zachování hmoty? Že neexistuje perpetuum mobile? Tak s tím ti nepomůžu ani já, ani Amway. Jestli se ale smíříš s tím, že definice udržitelnosti počítá s tím, že perpetuum mobile prostě neexistuje, tak jsme myslím vyřešili tvůj problém. Stačí se vrátit zpět z říše snů do reality.

    Legrace :
    Pokud se tu někomu zrovna něco nelíbí, tak sem nemá psát? Prima přístup. Proto je tu tolik pozitivního, že?

    No, já to myslel spíš tak, že tu distributorům děláš ostudu. A už se ti to tu snaží naznačit více osob.

  15. @Me

    Jaká je ta tvá definice udržitelnosti? Co nejmenší dopady na prostředí?

    Dělám ostudu distributorům? Nejsi ty ten, co sem psal, že LOC není z palmového oleje, když přímo na stránkách firmy je, že se tam ten olej používá? Hlavně, že tam máš, ze které palmy co je.
    (EDIT admin: Máme potvrzeno přímo z Amway, že se jednalo o překlep (viz diskuze dále). LOC je skutečně vyráběno z kokosového, ne z palmového, oleje. Chyba je už opravena.)

    Ropa se obnovuje, ale trvá to o něco déle? O něco? Kdo je v říši snů…

    • @Legrace

      A můžu vidět odkaz, když je to tedy na stránkách firmy? Já na stránkách vidím (u 4-litrové verze) kokosový olej:

      – Využívá přírodní složky získané z rostlin a minerálů – např. kokosového oleje a soli
      – L.O.C. Víceúčelový čisticí prostředek nyní využívá účinnější povrchově aktivní látku pocházející z rostlinných zdrojů namísto látky vyrobené z ropy

      (http://www.amway.cz/product/109855,l-o-c-viceucelovy-cistici-prostredek#.VRuN0-GRYuM)

      U 1-litrové verze není uvedeno nic.

      A na amerických stránkách je dokument, ve kterém se píše:

      That’s why many of our products contain ingredients derived from coconut oil, orange oil, and aloe vera.

      http://www.amway.com/lcl/en/ResourceCenterDocuments/Visitor/home-lgc-prod-v-en–LEGACYOFCLEANIngredientStory.pdf

      Já klidně uznám svůj omyl a omluvím se ti tu, když mi uvedeš odkaz a já si ověřím, že se nejedná o překlep.

      Ohledně udržitelnosti – zjevně jsi nepochopil, že tady nejde o “mé” a “tvé” definice, ale o obecně uznávané principy, na kterých se někdo dohodl. Ty ani já nejsme pupek světa, abychom si upravovali zavedené pojmy podle sebe. Pokud se ti něco nelíbí na stávajícím stavu, zaveď si pojem svůj. Proto jsem psal, že každá lidská činnost bude mít jiná kritéria pro posouzení udržitelnosti. Plavba lodí bude mít jiný soubor kritérií než výroba LOC, ale ty ani já o nich nerozhodujeme. Jasné? Nebo to mám zkusit svahilsky?

      S tebou se vážně nedá diskutovat. Pár podobných jsem zažil. Z vesnice se dostali na školu do Prahy, ještě nečichli pořádně k životu, ale teď se cítí jako kingové, co dobyli svět a mají potřebu všechny okolo poučovat a za každou cenu musí mít pravdu a musí být po jejich. Není to náhodou i tvůj případ? Kolik ti je? Co svými komentáři tady sleduješ?

      P.S.: Jestli se ti něco nelíbilo u mých poznámek ohledně složení LOC, mohl jsi to napsat přímo do toho konkrétního vlákna.

    • Tak jsem trochu pátral a je fakt, že v anglické verzi stránek se vyskytuje ve složení coconut/palm oil. Jinde se zase píše coconut, palm oil. Z čehož bohužel není jasné, jestli jsou to 2 ingredience nebo jedna.
      Historicky se ale LOC vždy vyrábělo z kokosového oleje.

      Když se ale podívám na složení, tak hlavní aktivní složka je sodium laureth sulphate, tj. základem je kyselina laurová (C12), kterou ve velkém obsahuje právě kokosový olej (47,5%), zatímco v palmovém oleji je kyselina laurová zastoupena jen z 0,2%.
      C10-C16 Alcohol Ethoxylate se vyrábí přímo zpracováním kokosového oleje (bez separace jednotlivých mastných kyselin, resp. jejich derivátů – proto jsou tam obsaženy všechny řetězce přítomné právě v kokosovém oleji). Palmový olej naopak obsahuje naprosté minimum C10-C12 kyselin, takže i toto je důkaz, že výchozí surovinou je kokosový olej.
      No a konečně Cocamidopropylamine Oxide má ten kokos přímo v názvu.

      LOC ve výčtu ingrediencí uvádí:

      Water
      Sodium Laureth Sulfate
      C10-16 Alcohol Ethoxylate
      Cocamidopropylamine Oxide
      Sodium Chloride
      Citric Acid
      Fragrance
      Methylchloroisothiazolinone
      Methylisothiazolinone

      První 3 složky po vodě jsou tedy na 100% z kokosového oleje, protože jedině osel by pro výrobu LOC koncentrátu použil surovinu obsahující 0,2% požadované látky.

      Jediné, co by ještě dávalo jakžtakž smysl, by bylo použít palmojádrový olej, o kterém se ale žádný firemní materiál nezmiňuje (naopak je vždy zmíněn kokosový olej). Ceny i složení kokosového a palmojádrového oleje jsou navíc velmi podobné (palmojádrový olej obsahuje o 10% více nenasycených mastných kyselin), takže zase nevidím jediný logický důvod proč je mixovat. Palmový olej by byl zdůvodnitelný cenově (jeho cena je cca o 40-50% nižší), ale ten má zase nevyhovující složení – pro získání kyseliny laurové by ho bylo potřeba 237.5x víc, čili by to vycházelo 126x dráž z hlediska ceny surovin.

      Takže s tím palmovým olejem to vypadá spíš na překlep, než na to, že by se z něj LOC opravdu vyrábělo. Zřejmě to celé vzniklo tak, že kokosovník ořechoplodý se v angličtině nazývá coconut palm. Pak stačí jedna přebytečná čárka a palmový olej je na světě. Zkusím ještě zapátrat, abych měl 100%ní jistotu, ale vzhledem ke složení LOC bych řekl, že ji vlastně už mám.

      (aktualizováno na žádost autora dne 14.1.2018)

      • @Me

        Odkaz:

        https://www.amway.cz/en/product/109855,l-o-c-multi-purpose-cleaner#.VRwJOPysWTs

        Souhlasím s tím, že by to mohl být překlep. Nicméně na jednom nejmenovaném webu se do Amway kvůli tomu naváží, tak by si to firma mohla pohlídat.
        Taková ta Greenpeace zpráva, že firma odlesňuje pralesy, řešila se tu nějak?

        Nejde u udržitelnosti o to, aby i budoucí generace nebyly o nic ochuzené? Používání fosilních paliv tam moc nesedí. Můžou se snažit šetřit, ale i tak to není udržitelné, bohužel. Mám to napsat svahilsky?

        Mimochodem, pořád na některé otázky neodpovídáš, to se ti pak diskutuje snáz, že?

        • Na tom nejmenovaném webu je tolik lží, že ani nestojí za to ho číst.

          Yowie / Pepek1 / … a asi 50 dalších přezdívek už se pokusil Amway zdiskreditovat několikrát. Článek o tom, jak se zesměšnil, je tady: http://www.amway-fakta.cz/amway-kritik-pristizen-pri-manipulaci/ 😀

          Zpráva od Greenpeace (odkaz: http://www.greenpeace.org/international/Global/international/publications/forests/2013/LicenceToKill_ENG_LOWRES.pdf) je kapitola sama pro sebe jako Greenpeace samo. V principu šlo o to, že Greenpeace nařkla společnost Wilmar, která je hlavním světovým dodavatelem palmového oleje a která se zavázala, že bude chránit HCV lesy, že tato společnost porušila několik slibů, ke kterým se zavázala.

          Reakce firmy Wilmar (kterou pochopitelně v Yowieho článku nenajdete) je k dispozici tady:
          http://www.wilmar-international.com/wp-content/uploads/2012/11/Response-to-Greenpeace-Report.pdf

          Z ní cituji (str. 6): „The GPS coordinates were taken at the edge of the boundary of PT JJP, not inside PT JJP. The background shows the area was already planted, and logically speaking no one would set fire on a planted area.“

          Tedy, Greenpeace firmu Wilmar obvinil, že odebírá olej od dodavatele, který kvůli vysazení palem vypálil les, jenže ouha! Ono se pak ukázalo, že požár tam byl v době, kdy už byly palmy vysazené – takže každý, kdo má mezi ušima mozek, si dovodí, že si ho asi nezapálili schválně. To by museli být padlí na hlavu jako ti, co tomu věří. 🙂

          Takže někde vznikl požár, který se rozšířil na jejich (už vysazenou) plantáž, Greenpeace z toho udělalo, že dotyčný vypaluje tropické lesy a Yowie se toho zase chytil, nafukuje to na všechny strany a ještě to vydává za problém Amway, protože mezi zákazníky společnosti Wilmar je kromě Colgate Palmolive, Nestle, Procter and Gamble, Reckitt Benckiser také Amway (v malém množství ho používá v některých potravinách).

          ALE LEGRAČNÍ JE JEŠTĚ JEDNA VĚC – I KDYŽ TO ASI OD YOWIEHO NEBYL ÚMYSL, UKÁZAL VŠEM, ŽE AMWAY NAKUPUJE PALMOVÝ OLEJ OD FIRMY, KTERÁ JE DRŽITELEM CERIFIKÁTU GREENPALM:

          http://greenpalm.org/the-market/green-palm-members/view-greenpalm-member?account=23
          http://greenpalm.org/the-market/green-palm-members/view-greenpalm-member?account=35

          Report Greenpeace obsahoval podle společnosti Wilmar i další věcné chyby. Doporučuji si přečíst celou reakci firmy Wilmar. Vysvětluje to i to, že společnosti Wilmar nebyl výše uvedený certifikát odebrán.

          Ovšem svým rozborem na téma palmový olej v LOC se Yowie zase zesměšnil – vzhledem k tomu, co tu napsal Me, si myslím, že jedině chemický diletant bude dál tvrdit, že se LOC, jehož hlavní složkou je laurethsulfát, vyrábí ze suroviny, ve které je 0,2% kyseliny laurové. Každému rozumně uvažujícímu člověku dojde, že jde o překlep, ale náš Yowie ze sebe raději zase udělá šaška. Možná bude stát za to napsat o tom sem další článek, ne? 😉

  16. @Legrace
    Dnes je In být EKO a BIO, ale pro Amway a Nutrilite to není marketingový tah. Je to součást jejich filozofie od úplného vzniku v 1934 (Nutrilite) a 1959 (Amway). Uvědomme si jaké výrobky a jaká hnojiva se používala ve 50 a 60-tých létech. Jaký vztah jsme měli k přírodě. Ti lidé kteří za tím stojí jsou velcí vizionáři a v 1989 si to uvědomilo i OSN. A neznám osobně Admina, ale předpokládám, že to sem nehodil jako reklamu na eko Amway výrobky z roku 2015. Domnívám se že tím videem chtěl upozornit na PROČ, na smysl, na směr kterým se tyto firmy udály. A toto ocenění je nezpochybnitelné, nestranné a významné vyzdvižení filozofie Amway respektovanou intitucí jakou je OSN.

  17. Přemýšlím, že bych sesumíroval lži a manipulace ohledně palmového oleje, které vyplodil yowie, a vytvořil nový příspěvek na těchto stránkách, který by opět ukázal yowieho v tom správném světle a vysvětlil čtenářům celou problematiku stručně, aby nemuseli číst sáhodlouhé diskuze. 🙂 Co čtenáři na to? Máte někdo nějaký námět na název? (Pro inspiraci, yowieho článek se jmenuje Amway: cenzura, lži a palmový olej) 🙂

  18. Souhlasím s článkem o palmovém oleji. Ale doporučuji, abychom šli dělat i něco smysluplnějšího, než se tu dohadovat nad detaily. Já si jdu vzít svůj Dish Drops a jdu umýt nádobí, aby pořádek v mé kuchyni byl udržitelný. 🙂

  19. Avatar for Petr Štěpánek Petr Štěpánek | 2.4.2015 z 8:11 | Odpovědět

    Hezký den,

    velmi rád si přečtu a budu i předávat dál rozbor na to téma.

    Název třeba … Jak se Amway kritik sám potopil v palmovém oleji

    Možná ani skupina Greenpeace není svatá, pokud její zastánci neumí odolat pokušení získat si příznivce byť za cenu demagogie a informační manipulace. Třeba tak moc chtějí dobro, že jsou ochotni pro něj učinit i zlo.

    @JIRKA C.

    Diskuze zde je jedna z nejsmysluplnějších věcí, kterou kdo veřejně pro Amway dělá. Děkuji aktivním fakto-hrdinům za jejich práci. To, co zde @admin nebo @me a další vkládají není jen proti kritikovi, je to pro všechny, kdo to čtou a číst budou. Ani zdaleka nejde o to přesvědčit Legraceho dohadováním se o detailech… Já se s problematikou palmového oleje a Amway setkávám čím dál častěji. Otazníky mají prospekti a někdy i obchodní partneři. A tohle z toho otazníku udělá jednu velikou tečku za dalším Amway OK.

    S úctou a poděkováním fakto-hrdinům… Petr Štěpánek

  20. Pánové co vy všechno nevite, tak teda mi zase nezbývá než před vámi opět smeknout.

    😀

  21. K te tvé udržitelnosti napadají mě dvě varianty 😀
    1. Uřízni si smrkovou kulatinu 30 x 20 cm vem dláto, vydlabej v ni diru a do toho nalej DD 😀
    2. Vem kamen 40 x 50 cm vem dláto a můžeš začít :-D.

    Víc udrzitelnych zdrojů mě nenapadá. 😀

  22. @admin
    😀 😀 😀 😀

  23. @Petr Štěpánek
    Vážený pane Štěpánku, jen pro správné pochopení – rozhodně podporuji tyto stránky a vážím si práce všech, kteří na ně přispívají. Ovšem dohadovat se nad pojmem udržitelnost (viz výše) mi přijde už trochu moc. A to myslím především na adresu “Legrace”.

  24. @seba

    No bohužel to je něco takovýhleho jedině no 😀

    Smrky rostou dost rychle… 😀 Bylo by to 100% natural balení…

  25. Když si znovu pročítám diskuzi zpět tak mi to připomíná ekologii na SŠ nebo VŠ.

    Většina mela připomínky viz Legrace. Filozofie o problému ale žádné reseni.

    😀

  26. Avatar for Marek Suchomel Marek Suchomel | 3.4.2015 z 11:24 | Odpovědět

    Vědět, co vše Amway dokázala a za co všechno byli její zakladatelé oceněni, je velkým přínosem pro každého z nás, kdo své podnikání Amway myslí opravdu vážně.

    Já díky adminovi vím, jakými oceněními se Amway může právem pyšnit. Tohle byla pro mě novinka, o které jsem nevěděl.
    Pokud to někomu připadá směšné a nebo v roce 2015 bezpředmětné, tak není úplně přesvědčen o tom, zda jeho partnerství s Amway má nějaký význam. Když si pročítám příspěvky hlavně od pana “Legrace”, tak na jednu stranu vidím příspěvky o tom, jak je Amway úžasná a její výrobky taky, ale na druhou stranu tady vidím snahu zpochybnit fakta, znalosti a zkušenosti obchodních partnerů, kteří dosáhli vysokých úrovní. Nedává mi to smysl…
    V systému existuje nahrávka CDCZE319DK L.O.C., Dish drops a prací řada SA8 od Ing.Dr. Karla Bojdy, kde velmi pěkně a jednoduše popisuje složení a účinky těchto výrobků.

  27. Přístup firmy k životnímu prostředí byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem se zaregistroval. Peníze se dají vydělat leckde, ale úspěšně podnikat a zároveň podporovat udržitelný rozvoj, to je dnes vzácné 🙂

  28. Avatar for Ondra Dobiášek Ondra Dobiášek | 6.5.2015 z 22:36 | Odpovědět

    @Me
    Když už tu máme rozepsané to složení, dokázal by někdo z přítomných profíků chemiků posoudit a porovnat vhodnost použití dostatečně naředěného LOC v rozprašovači (např. 1:10) pro účel umytí rukou dětí ve školce v přírodě (kde není voda na následné umytí rukou před jídlem), v porovnání s přípravkem EONE Medvídek, který uvádí následující složení?

    Sójový olej, Silice levandule mailette BIO, Silice lavandin, Sezamový olej BIO LZS, Olej z kukuřičných klíčků BIO LZS, Mandlový olej LZS, Emulgátor z olivového oleje.

    Dokážete rozebrat přísady LOC s ohledem na tento účel? Co (a proč) byste radši vybrali dítěti, které si pak ty ruce bude olizovat? Cílem je hygienicky umýt v lese 3letému dítěti ruce před jídlem, poté, co osahávalo cokoliv, co mohlo cestou najít… 🙂
    Mnohokrát díky!

    • @Ondra Dobiášek
      Tak vzhledem k tomu ze my dětem myjeme ovoce, nápoje v plechovce LOC ubrouskama. Bych v tom nehledal problem.

      Cela léta si děti myli ruce obyčejnym mýdlem a přežili to 😀

      Vhledem k tomu ze se da LOC použít i kojencum na umytí hlavičky (měkkých míst na temeni) tak to je dost velký důkaz 🙂

    • @Ondra Dobiášek

      Předně, oba výrobky fungují evidentně na jiné bázi. EONE Medvídek podle všeho využívá k odstranění mastnoty přímo olej a silice. Využívá se toho, že většina nečistot má hydrofobní (lipofilní) charakter, což znamená, že se lépe rozpouští v mastném. A protože tyto oleje nejsou za normálních okolností mísitelné s vodou a tudíž by zůstávaly na pokožce, je do přípravku přidána látka, která tyto látky emulguje, takže je lze z rukou opláchnout. Ten emulgátor působí na základě fyzikálních interakcí jako jakási “spojka” mezi “mastnotou” a vodou a způsobí tak, že se mastnota odstraní.

      Pokud si chceš zaexperimentovat, tak si nadrť na prášek 2 tabletky Nutrilite Lecithinu E (což je emulgátor), pak si nalij na dlaň jednu kávovou lžičku olivového oleje a důkladně ji promasti a zkus opláchnout vodou. Zjistíš, že to jde těžko. Pak si do dlaně nasyp ten lecithinový prášek, důkladně ho promni a znovu opláchni vodou. A mastnota je pryč. Takhle, zjednodušeně řečeno, funguje EONE Medvídek.

      L.O.C. využívá povrchově aktivní látky na bázi kokosového oleje, které ve své molekule už obsahují obě části (lipofilní i hydrofilní). Nejedná se tedy přímo o olej, ale o jeho derivát, do kterého je už zabudována hydrofilní část. Vazba mezi lipofilní a hydrofilní částí je tudíž pevnější a já bych očekával, že účinnost odstranění mastnoty bude větší.

      Pokud se týká vhodnosti použití na ruce, u obou přípravků se počítá s tím, že dojde k odstranění přípravku vodou (to zanedbatelné množství, které na rukách zbyde, nebude podle mě vadit ani u jednoho přípravku).

      Spíše než LOC ředěné vodou bych kvůli pohodlí doporučil LOC kapesníčky, ale chápu, že je v lese nebude kam vyhodit. 😉

    • Myslím, že EONE bude dražší než lahvička s naředěným L.O.C. 🙂 Ale nehledal jsem cenu EONE, tak to kdyžtak potvrďte nebo vyvraťte. 🙂

  29. Ahoj,
    slyšel jsem na meetingu, že Amway dostala Nobelovu cenu za higienu, když pomáhali s při havárii ropného tankeru čistit zvířata LOCečkem.
    Nemůžu o tom nikde nic najít. Je to pravda, nebo si někdo spletl Nobelovu cenu s oceněním OSN?
    Díky za odpověď 🙂

    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 20.2.2020 z 8:59 | Odpovědět

      Informace, kterou jste obdržel, je nepravdivá. Skutečně se nejednalo o Nobelovu cenu. Pokud Vás mohu požádat, poučte toho, kdo Vám informaci o Nobelově ceně poskytl, o tom, že šíří nepravdivé informace a zbytečně tak poškozuje jméno firmy, když potenciální zájemce zjistí pravdu. Amway má za sebou tolik úspěchů, že to, čeho dosáhla, nepotřebuje přikrášlovat. Používejte pouze ověřená fakta a to stačí. I když v tomto případě asi nejde o úmysl, ale o šíření informací tichou poštou.

  30. Ahoj, věděl by někdo, kolik firem dostalo toto ocenění do dnešní doby?

    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 20.2.2020 z 18:55 | Odpovědět

      Tento program běžel 10 let, čili otázka, kolik forem toto ocenění dostalo, je irelevantní, protože žádná firma už jej dnes dostat nemůže.

  31. Aha, díky :]

  32. Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 12.1.2021 z 12:06 | Odpovědět

    Na základě výsledků schůzky Platinových VPA ze dne 18.6.2020 a po dohodě s komentujícím “Me” jsem na těchto stránkách ukončil poskytování veškerých informací ohledně výrobků. Omlouvám se, žádné dotazy ani komentáře ohledně výrobků už zde nebudou zodpovídány ani přeposílány k odpovědi. Stejně tak nebudou zveřejňovány žádné komentáře týkající se složení výrobků. Z jednání Platinových VPA vyplynulo, že informace k výrobkům jsou ve formě, v jaké je firma Amway poskytuje, dostačující, a žádné další informace nejsou zapotřebí. Z tohoto důvodu doporučuji distributorům obracet se na své Platinové VPA, ať Vám Vaše dotazy zodpoví, případně na oficiální školitele Amway. Děkuji za pochopení.

Napsat komentář: Petr Štěpánek Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.




Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close