MLM statistiky z Taiwanu – boříme mýty o Amway a MLM

V roce 2000 byla na konferenci The 11th International Conference on Comparative Management prezentována práce autorů Der-Fa Robert Chen and Shiuh-Tarng Cheng z Department of Business Management, National Sun Yat-Sen University, Kaohsiung, 804-24, Taiwan, R.O.C., s názvem The Behavior of Independent Distributors of MLM Companies in Taiwan, která obsahuje velmi zajímavé statistiky ohledně MLM byznysu na Taiwanu. Jak se dá očekávat, tyto statistiky vyvracejí hned několik mýtů, které o MLM/Amway mezi laickou veřejností kolují.

Autoři publikace položili otázky distributorům ze 7 zahraničních a lokálních MLM firem. Celkem 137 správně vyplněných dotazníků od distributorů na středních až vysokých úrovních (s průměrnou velikostí skupiny 200 downlinů) bylo vyhodnoceno s následujícími výsledky:

  • přestože vyhodnocováni byli distributoři na středních i vysokých pozicích, 68% z nich se věnovalo MLM “na vedlejšák”, tedy méně než kolik činí pracovní doba v zaměstnání
  • 42,7% distributorů mělo středoškolské vzdělání, 32,8% distributorů mělo vysokoškolské vzdělání a 20,6% distributorů mělo vědecký titul (popírá tvrzení některých kritiků, že do MLM se pouští jen lidé sociálně slabší a nevzdělaní)
  • tito distributoři se věnují distributorské činnosti v průměru 26,42 h týdně, tedy 5,28 h denně a pobírají průměrnou měsíční odměnu NT$ 70,451, tedy po přepočtu NT$ 667 za hodinu – více než dvojnásobek průměrného měsíčního příjmu na Taiwanu (v prvních 7 měsících roku 2003 NT$ 45,469 (NT$ 284 na hodinu), v roce 1998 to bylo NT$ 44,798 (NT$ 280)
  • jako důvod, proč se pustili do MLM, uvedli distributoři následující: 71,5% chtělo mít svůj vlastní byznys, 62% kvůli produktům, 53,3% uvedlo zvýšení příjmu
  • 97% respondentů uvedlo, že při výběru upřednostnili dlouhodobý výhled před okamžitým výdělkem

Co z toho vyplývá? Že prakticky nic z toho, co o MLM/Amway tvrdí kritici, není pravda. Průměrný příjem aktivních distributorů je poměrně vysoký (pokud z průměru vyloučíme neaktivní distributory, kteří mají samozřejmě příjem nulový), a to i přesto, že výše postavení distributoři se nevěnují podnikání ani 8 hodin denně. I přesto je tento byznys dokáže slušně uživit. A samozřejmě, do byznysu se pouští i lidé s vysokoškolským vzděláním.

Jsem si vědom, že výše uvedená statistika se týká Taiwanu, ale zkušenosti ukazují, že situace ohledně motivace distributorů a jejich pracovního nasazení je velmi podobná na všech trzích, ať se jedná o Evropu, Ameriku nebo Asii.

Rating: 10.00/10. From 14 votes.
Please wait...

71 Komentářů k "MLM statistiky z Taiwanu – boříme mýty o Amway a MLM"

  1. Slyšel jsem od spousty úspěšných lidí na seminářích, kteří mají své skupiny v různých zemích, že lidé jsou všude v podstatě stejní. Mají stejné potřeby, stejné problémy, mají své sny i noční můry. Nějaké rozdíly mezi národy sice existují, ale prý je to v tomto ohledu spíš kosmetická záležitost. Takže bych řekl, že by se ta čísla v ČR mohla pohybovat na cca podobných úrovních jako na Taiwanu.

  2. I BELIEVE you are correct.

    When Rich and Jay started in the Nutrilite business, they were mainly canvasing neighborhoods, door-to-door, selling to housewives. People like Eleanor Teitsma and Viola Lent. They also met men like Walter Bass. Walter sponsored a barber. His wife sponsored a friend (that quit) that sponsored a friend whose husband was a milkman that sponsored a fellow milkman. None had a college education. “Birds of a feather flock together.” Their names were Hansen, Victor, and Dutt.

    Twelve years after Jerry Dutt got in, a downline sponsored a police officer in a far away city, Charlie Marsh. Charlie sponsored a high school friend that had gone on to college and had become a chemical engineer. Bill Campbell began sponsoring other collage graduates; Dan Williams, for one. “Birds of a feather flock together.”

    Almost anybody can become a success building an independent Amway business.

    Překlad: Věřím, že máš pravdu. Když Rich a Jay začali v Nutrilite byznysu, získávali hlavně sousedy, dveře od dveří, prodávali ženám v domácnosti. Lidem jako Eleanor Teitsma a Viola Lent. Také potkali muže jako Walter Bass. Walter zasponzoroval holiče. Jeho žena zasponzorovala kamaráda (který skončil), který zasponzoroval kamarádku, jejíž manžel byl mlékař, který zasponzoroval svého kamaráda mlékaře. Nikdo z nich neměl vysokoškolské vzdělání. “Vrána k vráně sedá.” Jmenovali se Hansen, Victor a Dutt.
    Dvanáct let poté, co se Jerry Dutt zaregistroval, jeho downline zasponzoroval policajta v dalekém městě, Charlieho Marshe. Charlie zasponzoroval svého kamaráda ze střední školy, který vychodil vysokou školu a stal se z něj chemický inženýr. Bill Campbell začal sponzorovat další vysokoškoláky; Dana Williamse například. “Vrána k vráně sedá.”

  3. Avatar for vor v zakoně vor v zakoně | 6.7.2014 z 10:54 | Odpovědět

    Proč tu nepředložíš podobnou statistiku z ČR???

    Ohánět se statistikou z Taiwanu je směšné a na české poměry to nemá vůbec žádný vliv.
    Najdu ti spoustu oborů, které může být perspektivní dělat v Asii, přitom v ČR si tím nevyděláš ani na slanou vodu a naopak.

    • Proč nepředložím podobnou statistiku z ČR? Protože v ČR ještě nikdo podobný průzkum nikdo nedělal. Jakmile ji někdo udělá a dostane se ke mně, určitě se tu objeví. Tady totiž žádné informace nezatajujeme, jak jste si již jistě stačil všimnout. Ale jak už tu píše Jirka C., ve většině zemí budou ta čísla velmi podobná, protože marketingový plán na Taiwanu je prakticky stejný jako v ČR. Vím, že se Vám to nelíbí, ale to není můj problém.

  4. Avatar for vor v zakoně vor v zakoně | 6.7.2014 z 13:36 | Odpovědět

    @admin

    Tak to je těžká demagogie.
    Systém odvozu odpadu je také v mnoha zemích podobný a přesto má německý popelář podstatně vyšší životní úroveň než český popelář a ten zase podstatně vyšší než popelář odněkud z Asie.
    Vzdělání je také v jednotlivých zemích dost rozdílné. Např. zde uváděná VŠ vzdělanost amerických amwayáků normálně koresponduje s tamější statistikou vzdělanosti, ovšem v ČR by v Amway musela být pouze elita, jelikož je tu statisticky nižší vzdělanost.

    To nechápeš takto elementární souvislosti?

    • Nějak jste si asi nevšiml, že statistiku vzdělanosti jsme začali řešit proto, že jste tvrdil, že většina Amwayáků má omezené rozpoznávací schopnosti. Já uvedl statistiku z Ameriky a ukázal na ní, že Vaše tvrzení je lživé. Vůbec tu nejde o to, jestli je to v Americe nebo v Čechách. Jde o to, že kdyby Vaše tvrzení platilo, pak by ta statistika z USA musela vypadat jinak. Na to, abyste vysvětlil zjevný rozpor mezi Vaším ničím nepodloženým tvrzením a statistikou, jste nijak nereagoval, pouze si pořád melete svou.
      Dále Vás upozorňuji, že další Vaše příspěvky ohledně Becku již zveřejňovány nebudou. Beck nijak s Amway nesouvisí, což už Vám tu bylo naznačeno několika lidmi a Vy to stále úspěšně ignorujete (jako ostatně všechny další argumenty).

  5. Avatar for vor v zakoně vor v zakoně | 6.7.2014 z 15:11 | Odpovědět

    @admin

    Myslím si, že mají (samozřejmě ne všichni) omezené rozpoznávací schopnosti, protože dělají něco, co drtivé většině z nich nic nevydělá! A jestli má někdo VŠ vzdělání neznamená, že je finančně gramotný – vždyť se tím sami rádi oháníte!

    Proč, namísto ohánění se nepodloženými statistikami z druhé strany zeměkoule, nepředložíš nějaká prokazatelná a reálná čísla. Nemusíš na to dělat vědeckou studii, stačí jednoduchý, orientační, ale uvěřitelný výpočet, který by ukazoval, že je amway zajímavou obchodní příležitostí.
    Mé výpočty to nenasvědčují a i kdybych neměl nic počítat, tak mi stačí pouhý pohled na jakéhokoliv amwayáka (s vyjímkou několika nejvýše postavených jedinců) k tomu, aby mi bylo jasné, že to není žádný úspešný jedinec.
    Kdo tomu nevěří, ať se zajede podívat na Amway seminář do Pardubic a poté na školení nějaké normálně fungující úspěšné firmy – stačí porovnat vozy účestníků 🙂

  6. @vor v zakoně

    Jestli je tu někdo, kdo má omezené rozpoznávací schopnosti, pak jsi to jedině Ty. Prokázal jsi to v jiném vlákně na těchto stránkách. Už asi 1000 lidí Ti vysvětlilo, že většina z těch lidí, o kterých se Ty domníváš, že DĚLAJÍ něco, co jim nevydělává, ve skutečnosti jen NAKUPUJÍ zboží pro osobní spotřebu. Nevím, jak jsi přišel na to, že takový člověk by měl dostat jakoukoli odměnu.

    Prokazatelná čísla Ti nikdo předložit nemůže, protože je nikdo NEZNÁ. Chápeš význam slova NEZNÁ????? Distributoři se nikomu nezpovídají z toho, kolik toho udělali. Nejsou to zaměstnanci. Jestli pracují 2 hodiny denně, 2 hodiny týdně, 2 hodiny měsíčně nebo 2 hodiny do roka, to vědí jen oni. Dokážeš pochopit, že když neznáš počet aktivních lidí, kteří se Amway věnují 8 hodin denně, těžko to můžeš srovnávat s jiným podnikáním nebo s průměrnou mzdou?

    Tvé výpočty ničemu nenasvědčují, protože počítáš naprosté KRAVINY. Je to jako bys řekl, že stát loni svým zaměstnancům zaplatil X Kč, počet lidí v ČR je 10 milionů a proto je průměrný příjem ve státní správě X/10000000. Pochopíš už konečně, že to, že někdo má registraci u Amway, neznamená NAPROSTO NIC, než to, že si řekl, že je to dobrý nápad? Neznamená to, že je aktivní, neznamená to, že prodává, ani že buduje skupinu. Chápeš to?????

    Když Ti někdo předloží oficiální statistiky z východní Evropy ohledně příjmů distributorů, tak děláš, že to nevidíš. Nebo jsi slepý. Nevím. Oficiální hodnota pro Zakladatelské platiny je 41337Kč/m (http://www.amway-fakta.cz/opravdu-se-daji-v-amway-vydelat-penize/). A rozhodně to není za 8 hodin denně! Stačí takto?????

    Na semináře jezdí lidé na všech možných úrovních – od nových lidí až po Diamanty. Každému, kdo někdy viděl marketingový plán a má mozek, je jasné, že lidí na nižších úrovních vždy bude více než na těch vyšších. Proto také na parkovištích uvidíš nejrůznější auta. Jestli jsi viděl jen Hassmannův Mercedes, pak jsi slepý. Já na seminářích vidím mj. Range Rover, Porsche, Corvettu, Volva, Lexusy, Jaguáry, aj. Jasněže vždy budou převažovat levnější auta, ale na tom přece není nic divného!

  7. @vor in the Act
    What is your point?

    Some of us do a lot of work and make a lot of money. Most do a little and make a little. It is true, if we do nothing, we make nothing. How much others make is none of your business. Nobody is asking you how much you make, are they?

    If you want to know how much you can make doing Amway, find somebody to sponsor you and make a good-faith effort to see what you can do with the opportunity presented to you. Talk is cheap and you do way too much!

  8. @vor v zakoně
    Být vorem, moc bych se tu těmi “omezenými rozpoznávacími schopnostmi” neoháněl. Je vidět, že sám s nimi pokulhává. Mně byznys funguje, nějaké peníze navíc k mému zaměstnání mi to vydělává, v mé skupině jsou jedinci, kteří jsou úspěšnější než já, mí up-lini, se kterými se nejvíce stýkám, jsou úspěšní nejen v Amway, ale i v jiných oborech, kterým se věnují … Jo – před lety jsem znal člověka, který byl opravdu “pomalejší v uvažování” (a to obecně). Do byznysu se pustil, ovšem dle mého názoru vůbec netušil, co vlastně dělá. Díky tomu se s ním prakticky nedalo spolupracovat, bylo to strašně psychicky náročné mu neustále vysvětlovat něco dokola a dokola, aby to nakonec stejně pochopil a udělal úplně jinak. Nedokážu si představit, co bych musel dělat, kdybych měl ve skupině víc podobných lidí. (Už je to delší dobu, nikoho takového v byznysu už nemám.) 🙂 Takže mít skupinu slaboduchých jedinců, na které bych si chtěl postavit byznys, je v MLM absolutní nesmysl, který si možná může myslet člověk, co o MLM, potažmo Amway neví vůbec nic. To je má osobní zkušenost v tomto směru. A nemám potřebu to kdejakému vo*ovi dokazovat, když to stejně nebude schopen přijmout. Problém bude asi v něčem jiném, ne v Amway, ne v MLM, ale v osobním přístupu.

  9. Tohle asi měl vor na mysli, když chtěl porovnávat auta účastníků školení: http://s4.postimg.org/n73lqsse1/pic52559.jpg – obrázek má nadpis: Propuštění zaměstnanci ČEZu blokují vjezd do firmy. 🙂

  10. @Howard
    EXACTLY!

  11. Avatar for vor v zakoně vor v zakoně | 6.7.2014 z 23:10 | Odpovědět

    @Me

    Jasně, žádná čísla neznáte, pouze ty dobře vypadající z uplně jiné části světa 🙂 Úspešní prodejci se také někde skrývají, takže většina lidí zná jen ty neúspěšné nuly.
    Vážně zajímavý a seriozní byznys 🙂

    • Východní Evropa, podle Vás, rovná se úplně jiná část světa? A kde tedy ta Česká republika podle Vás leží? Co jste měl ze zeměpisu, smím-li se ptát? 🙂
      Nevím, koho znáte z Amway Vy, ale podle toho, co tu předvádíte, jste Amway viděl z rychlíku. Úspěšní distributoři se nikde neskrývají. Minimálně zde s Vámi diskutuje několik lidí, kteří jsou Platiny a výše. To, že Vy je ignorujete a odmítáte si to připustit, je jen a jen Váš problém.
      Je opravdu velmi zajímavé sledovat Vaše reakce. No, vlastně reakce… ony to vlastně žádné reakce nejsou. Vy totiž nereagujete na nic, jen si melete neustále svou. Jako byste tuto diskuzi četl se svářečskými brýlemi na nose. Ale já to chápu – fakta se vyvrátit nedají, takže jste zvolil taktiku neustálého omílání jednoho a toho samého, zřejmě podle hesla “stokrát opakovaná lež se stává pravdou”. Přemýšlel jsem o tom, zda mám Vaše neustále se opakující výpady bez jakýchkoli smysluplných argumentů vůbec zveřejňovat, ale nakonec jsem se rozhodl, že je zveřejním. Když si je ostatní přečtou v kontextu s příspěvky ostatních diskutujících, bude to pro Vás větší trest, než kdybych je smazal.

  12. @admin

    Kdybych vora neznal z dřívějších diskuzí, skoro bych si myslel, že je to někdo, kdo se svými komentáři snaží zesměšnit kritiky. 😀 Kdyby tuhle diskuzi četl slepec, reagoval by smyslupněji než vor. 😀

  13. @vor in the Act
    Caught in the act of acting stupid.

    Stupid is a behavior! When you know the truth and repeatedly deny it, that is “stupid”. Smarten up! You are acting like an uneducated dolt. Wake up and smell the roses. Life is more than arguing over meaningless statistics. Is your life so meaningless?

  14. @vor v zakoně

    jasné takže jestli správně rozumím tomu co jsi napsal, tak Amway podnikání funguje velice dobře po celém světě jen tady v té Český republice to nefunguje 😀 😀

    líbí se mi tvá logika 😀

  15. Vore, děkuji za komentáře, protože pokaždý, když potkám takovýho blba, jak jsi ty, tak zamakám 2x tolik. Skvělá motivace.

  16. Vor v zánoně napsal:
    …ať se zajede podívat na Amway seminář do Pardubic a poté na školení nějaké normálně fungující úspěšné firmy – stačí porovnat vozy účestníků

    Tak nějak nechápu, proč si někteří kritici myslí, že pěkné auto je ukazatel úspěchu. Podle mě to v některých případech není pravda. Proč si to myslím? Koukněme třeba na jeden z dílů “Ani šéfe”, když Pohlreich natáčel v Brně (restaurace Bohéma). http://www.youtube.com/watch?v=cmaTHHIARm8
    Majitelé si vozili své pozadí v BMW a přitom ani neměli peníze pro zaměstnance. Takže cenu, nebo značku auta ve spojitosti amwayáky (nebo kýmkoliv jiným) bych raději nezmiňoval.

  17. I can afford to drive a new car, yet I have never owned a new car. I live in a very nice house, with no mortgage. I can afford to fly first class, but choose not to. I can do many things most can’t because I owe no money, pay no interest fees. Amway Diamonds teach that we spend our money wisely.

    Some people choose to show off their wealth. They feel “the show” is necessary to convince people to listen to them. What motivates you may not motivate me. I have been broke. Now, I’m not. I prefer to be able to choose what I want to do without worrying about the cost. To do so, I have to be responsible with my money.

    I’m not impressed, “caught in the act”, with somebody who is in debt up to their eyeballs; that drive a leased luxury car and wears fake jewelry. I am impressed with people of good moral character. People like Rich DeVos and Jay Van Andel.

    A very successful Amway Double Diamond, Larry Winters, wrote a book, “LIVE THE DREAM, no more excuses.” Near the end, he wrote, “Success is not accumulating cars or houses; it is the person you become in the process.” I have never met Larry, but for years he has been one of my heroes.

    “Caught in the act”, perhaps you might gain some insights from this excellent book. Don’t be caught “cognitively impaired.” Knowledge is power.

  18. Would you like to hear a story about Dan Williams?

    My friend, Crown Ambassador, Dan Williams would come to our city every third month. He was helping two down line Diamonds develop Directs. Dan would drive six hours from Dallas, Texas to Midland to help a couple in a third leg go Diamond. He would spend a day or so there. Then, he would continue on (another six hours) to El Paso to do a seminar and rally. Dan drove an old Cadillac; he didn’t like to fly. He saved money by staying at different homes each time he came. Dan did that so he could spend quality time with us. Dan was so humble. He cared deeply about people. Dan was a great story teller. He taught with jokes and personal experiences. A wonderful role model. I count my self fortunate to have been his friend and student.

  19. @Howard
    Howard, I love Your comments and Your stories. You are exactly my blood type. 🙂 It’s good for us You are here. And this is the one of the most important things on this business for me – the quality of people in this business. My up-lines and some of my down-lines are some of the most quality people I’ve ever met. Not only because of this business of course, but this helps me to be better also. Honestly I don’t know how to explain it to other people. It can not be explained, it has to be experienced. 🙂

  20. @JIRKA C.
    Thank you for your kind comment. I felt a need to honor my friend.

  21. @JIRKA C.

    Here is one more story for you, from my unpublished book, Amway, A Legacy of Achievement. Then, I’ll send you a copy. Hope you enjoy reading it as much as I have enjoyed writing it.

    Larry Winters is living proof that “It doesn’t matter where you start in life, but it matters where you are going.” Six people quit between Crown, Paul Miller and car wash employees, Larry and Pam. After quickly making Silver Producer, it took them six years to make Direct. Why? They both had a lot of personal growth to accomplish, first. Larry and Pam Winters are now Double Diamond and have Miller’s largest group.

    Larry is the leader of LTD (Leadership Team Development). He credits another Diamond for pioneering the “Quality Invite” system. It works! In Larry’s book he writes, “I firmly believe your personal why is an essential ingredient…” He goes on to say, “[W]hen a winner becomes challenged, it doesn’t defeat him. Instead, it inspires him and spurs him on.” The book is loaded with valuable quotations from many sources. Well worth reading. If Larry and Pam can become successes in Amway, just about anybody can!

    Note. Paul Miller was attending university when he started. Larry and Pam never went to college. Formal education doesn’t matter. Just about anybody can succeed, if they really want to. We have an informal education system that teaches success principles. You should make his book part of it.

  22. @vor v zakoně
    Pochopil jsem, že nezvládáte zpracovávat fakta v delších odstavcích. Takže zkusím mluvit jen v odrážkách

    Ohledně výdělečnosti v našem regionu máte statistiku zde:
    http://www.amway-fakta.cz/opravdu-se-daji-v-amway-vydelat-penize/

    Vzhledem k tomu, že jste původně tvrdil, že Amway všeobecně funguje na skupině lidi s omezenou rozlišovací schopností, tak to znamená že tak funguje na celém světě ( Váš názor ). V tom případě by Vám statistiky z Asie, či Ameriky měly stačit – to je totiž součást toho světa.

    Oficiální statistiky kolik lidí se byznysu skutečně věnuje, nikoliv mají pouze registraci, tu jsou taky uvedené, takže nechápu, proč pořád tvrdíte, že by většina měla být úspěšná.
    Podle této logiky by minimálně polovina lidí měla v ČR umět anglicky, protože si na to koupili učebnici. Nebo proč ve Fitness nejsou samí kulturisti, když si pořídili předplatné?
    Kdyby jste tu odpověď nechápal, tak je to v motivaci. Je totiž rozdíl mezi tím toužebně si přát mít úspěch a nebo si to dát za cíl a fakt máknout. A většina lidí předsevzetí neplní. Jsou pak kvůli tomu předsevzetí špatná? Vůbec…je to o lidech a tom kolik kdo skutečně dělá.

    A mimochodem jaký podnikatelský záměr zaplní parkoviště pracovníků jen luxusními vozy? Tj.kde je většina úspěšná? To mi tedy poraďte….jistě o něčem takovém víte, dle vašich reakcí.

  23. Lidi, nechte toho 95% na 5% a ať si pán chytrolín chodí, práce domů, práce domů, půjčí si na super vůz a cítí se bohatý, pak jeho děti, které ho budou nenávidět zdědí jeho krásné dluhy.:) A jak citoval Kiyosaki z jeho oblíbené básně: Dvě cesty se dělily, já šel tou, kde jich šlo méně přede mnou – a pak bylo všechno jiné.

  24. Tak tomu moc neverim. Tady v Hong Kongu a Cine (mentalita lidi je tu podobna) Amway dělají jenom mladi tragedi. Podobnou situaci pamatuji v devadesátých letech v ČR. Asii je v tomhle proste kus za nama. A i tady pár jedinců zbohatne a zbytek časem pozná, že tudy cesta nevede. Mlm má v Asii výhodu obrovského lidského potenciálu na druhou stranu tu člověk musí byť extra hloupý aby kupoval produkty, které MLM firmy prodávají, skoro všechno je tu totiž podstatne levnější než v ČR. V HK znám stovky bohatých lidi a téměř všichni jsou buďto zaměstnání specialista nebo podnikatele v normálním obchodu. Mnozí začínali na tržišti. Cesta vede skrz tvrdou práci a ne skrz pohádky o bohatství. Na to myslete

    • Milý Petře, ti “mladí tragédi” to dotáhli do stavu, že když Amway Čína pořádá výjezdní semináře, musí je rozdělit na několik turnusů a jednotlivé destinace se předhánějí v tom, aby si Amway vybrala právě tu jejich. 🙂 Jediný rozdíl mezi těmi, kdo v tomto byznyse něčeho dosáhli, a tím zbytkem, je ten, že ti první pracovali.
      Z toho, co píšete, vyplývá, že dělíte lidi na 2 skupiny: chytré – tj. ty, kdo kupují levné věci, a pak ty hloupé, neboli ty, kdo kupují ty dražší. Bohužel, nikde nezmiňujete kvalitu. A já Vám mohu uvést nespočet příkladů, kdy chytrý člověk kupuje na první pohled dražší věci, protože se mu z dlouhodobějšího hlediska vyplatí.
      Letos se v Hong Kongu kvalifikoval nový Founders Crown Ambassador Clement a Anita Fu, nebo třeba taky nový Trojitý diamant Liu Te Pei & Jin Mei (Liu Te Pei je synem Holly Chen, která je mj. Double Crown Ambassador na Taiwanu, Founders Council Member 70 FAA v Číně, Founders Crown Ambassador v USA). Liu Te Pei je zároveň kvalifikovaný jako Founders Council Member v Číně. A že by to všechno byli “mladí tragédi”, to bych opravdu neřekl.
      Souhlasím s Vámi v jedné věci: cesta vede skrz tvrdou práci. To je vzkaz, který se mj. snažím předat i na těchto stránkách, protože v Amway to samozřejmě platí také. Jen s tím rozdílem, že Amway podnikání má oproti klasickému byznysu mnoho výhod, které ocení zejména ti, kdo nikdy nepodnikali.
      Věřte tomu nebo ne, ale Amway se od 90. let dost změnila. Dnes v Čechách do tohoto podnikání vstupují i profesionálové. Samozřejmě, mladí lidé do něj budou vstupovat také, protože prostě můžou. Amway má dveře otevřené všem a je jen na lidech, nakolik dokáží potenciál, který toto podnikání nabízí, využít. Někteří ho využijí, jiní ne. Ale nikdo nic neriskuje, když to vyzkouší.

  25. @Alex

    Například tady v HK má skoro každý, kdo vlastni auto, luxusní vuz. Snad kromě taxikářů. Přijeďte se sem někdy podívat. A budete se divit, většina majitelů jsou obchodníci, samozřejmě s realnym zbozim, žádný MLM. Verte normálnímu podnikání, pokud se chcete mít lépe než ostatni.

    • Otázka zní: s jakou mírou rizika se k těm autům dostali? A jste ochotni do takového rizika jít? Já ne. Nikdy jsem nebyl ochoten riskovat střechu nad hlavou. Právě proto bych se nikdy nepustil do “klasického” podnikání, ale na Amway jsem si troufnul. A stačilo mi k tomu pár tisíc na rozjezd a ještě jsem měl jistotu, že o ně nemůžu přijít.
      Já věřím, že “normálním” podnikáním si můžete vydělat hodně, ale to samé lze dokázat i v MLM – a bez těch rizik, které s sebou většinou nese klasické podnikání. Samozřejmě se bavím o MLM a ne o letadlech, kde není žádný produkt nebo kde je produkt bezcenný a slouží tam jako zástěrka pro provozování pyramidové hry. Tam je to bez diskuze.
      V MLM, stejně jako v normálním obchodě, vždy musí existovat reálný produkt, protože jedině z jeho prodejů jsou vypláceny odměny. MLM ve skutečnosti je obchod, jako jakýkoli jiný. Jediný rozdíl je v tom, že reklama není mediální, ale dělají ji distributoři, kteří pak za ni dostávají také zaplaceno. To je jediný rozdíl. Bližší informace jsou zde: http://www.amway-fakta.cz/fakt-amway-mlm-je-normalni-obchod/

  26. Mimochodem co je to vůbec za statistiku založenou na odpovědi 137 lidi? a ještě v Asii. S takhle malym vzorkem a vhodnym vyberem uděláte vzdelance z jakkoliv skupiny obyvatel.

    • Souhlasím, že by byl lepší větší vzorek, přesto se jedná o jednu z mála seriozních studií, která byla na toto téma provedena. Vzhledem k podmínkám, které jsou v práci uvedeny (lidé na vyšších a středních pozicích s průměrnou velikostí skupiny 200 downlinů), se jedná o leadery, kteří dohromady “obhospodařují” celkem více než 27000 downlinů. Druhá věc, kterou si musíte uvědomit, je, že žádná MLM firma nemůže dát tyto statistiky k dispozici, protože je prostě nemá – nikdo ze zaměstnanců Amway neví, kolik hodin já věnuji svému podnikání. Takže autoři studie jednají s jednotlivými podnikateli, kteří mohou, ale také nemusejí chtít spolupracovat – nikdo je k tomu nemůže nutit.
      Kromě toho, přiznejme si jeden ne nepodstatný fakt, a sice že kritici si obvykle dělají obrázek z podstatně menšího vzorku a obvykle jim to stačí. 😉 Znám kritiky, jejichž jediný obrázek o Amway je spolužák, jehož tetička prodávala Amway před 20 lety, a to kritikům stačí, aby dělali sáhodlouhé závěry a psali “zasvěcené” příspěvky o dnešní Amway na Internet. Takže anketa se 137 správně vyplněnými dotazníky má rozhodně podstatně větší váhu, než 99,9999999% příspěvků od kritiků. A to si myslím, že jim s tím 0,0000001% ještě fandím. 🙂

  27. @admin
    Nedělají to jen mladi tragedi, ale tito stejné jako v ČR nejcasteji dávají vydělat par chytrákum nad nimi. Pokud jste jeden z nich, tak vám gratuluji k vydelanym penezum. Otázka je, jestli není lepší dělat práci, za kterou se člověk nemusí před většinou lidi stydět. A co pamatuji, tak prodejci Amway se tím nikdy nechlubili a ani tady se tím dnes nikdo nechlubí. Když budete pracovat pro triady budete tu ve společenském žebříčku na mnohem vyšší pozici.
    Ale pokud to za to někomu stoji. Horší je samozřejmě to, že 99 procent lidi ze sebe jenom udělá pitomce a žádné prachy nevydela.

    • Váš postoj k MLM bych charakterizoval jako asi ten nejčastější omyl, kterého se lidi při posuzování MLM dopouštějí. Považujte si to klidně za frázi, ale leadeři v tomto byznyse mají své peníze za to, že pomohli jiným k úspěchu. V žádném případě to není tak, že by ti “mladí tragédi” dávali vydělat pár chytrákům nad nimi. Většinou je to tak, že pokud už se tam nějací mladí tragédi objeví, tak jsou to právě leadeři, kteří pomáhají vydělávat jim, ne naopak. MLM je spravedlivý systém, kdy odměny pobírají ti, kdo odvedli práci. Těžko se to ale vysvětluje, pokud člověk nechce vnímat a vidět.
      Mimochodem, věřte mi, že za svou spolupráci s Amway se nestydím. Právě naopak. Svému podnikání Amway vděčím za to, že se mohu v životě věnovat věcem, které mě baví, přestože by mě tyto nikdy nebyly schopny uživit. A docela mě baví se dnes bavit s lidmi, kteří, když jsem začínal, mi nevěřili, že v tom někdy něčeho dosáhnu. Věřil byste tomu, že ani jeden z nich už dnes Amway nezpochybňuje? 😀

  28. Příští týden jedu do ČR tak se asi zase musím zajet kouknout na nějakou Mlm sešlost.

    • Začal bych u toho, že není MLM sešlost jako MLM sešlost. 🙂 Když dva dělají totéž, není to totéž. Pokud budete chtít podiskutovat o Amway, nebráním se. Připomínáte mi mě v době před 20 lety, takže to může být zajímavá diskuze. 😀

  29. @petr
    olala 😀

  30. @petr
    není náhodou ohromnou výhodou Amway podnikání právě to že se do něj mohou pustiti mladí lidé bez zkušeností, známostí a vědomostí a vypracovat se na jakoukoliv úroveň na jakou budou chtít a všechno se učit po cestě?

    Amway podnikání krom plnoletosti nemá žádné omezení a člověk ho může začít dělat za pár drobných co má v kapse a vydělávat hned.

    taky znám spoustu bohatých lidí, ať už specialisti kteří na tu svojí specializaci museli hodně let studovat a pak 5 – 15 let budovat kariéru kterou jim může kdokoliv kdokoliv sebrat a po jejich odchodu z aktivní kariéry nikdo jejich příjem nedědí 😀
    co se týče bohatých lidí v klasickém podnikání tak znám dost lidí kteří mají slušný životní standart, ale když s nimi člověk mluví slýchá : daně se furt mění, euro klesá nebo stoupá, koruna jde dolů nebo nahoru, zaměstnanci nedělají, marodí, chtějí přidat, náklady rostou, dodavatelé neplatí, nájem se zvyšuje, zakázky nejsou, nebo je jich hodně nemám kapacitu, technika drahá, nemám čas na rodinu, na dovolené jsme nebyly 10 let, musím snížit ceny konkurence roste, špatná doba lidi nenakupují, okurková sezona, mrkvová sezona a všelijaká sezona, špatný počasí dobrý počasí atd……….. 😀

    ta cena kterou musí platit mi přijde dost vysoká.

  31. @petr
    mimochodem MLM není nutně pro každého, možná mi to uniklo ale čím ty se živíš?

  32. @seba
    Co se týče vypracování nahoru, tak to může člověk udělat v jakémkoliv oboru, podnikání, zaměstnání a nemusí nutně vstupovat do Amway. Stačí se jenom dobře rozhlížet a člověk najde to, co ho bude bavit a bude to dělat rád:-)). Takže se mladý člověk bude učit po cestě stejně jako, kdekoliv jinde.

    Podle mě, chce-li člověk být specialistou v jakémkoliv oboru, tak potřebuje studovat ať dělá doktora nebo obchodníka. Obchodník, potřebuje znát vše o tom co prodává včetně konkurence a vše si ozkoušet a když ho vzbudím v noci 2pm, tak zná správnou odpověď.

    V životě se může cokoliv rozpadnout a tím přijde člověk o to, co si vybudoval. Je to stejné v životě i v Amway, kde se vám může rozpadnout větev, celá struktura lidí raz dva (stačí pár špatných slov.-). Pak záleží na našem postoji: “Jedeme na to znovu:-))”

    V případě, že se nám v životě něco nepovede tak můžeme říci, že to není konec a není to začátek, ale je to konec začátku:-))!

    • Ano, a právě rozdíl v tom, jak člověk své Amway podnikání buduje, rozhoduje o tom, jestli bude nebo nebude stabilní. Jen takový příklad: vemte si třeba Holly Chen, která má ve skupině přes 2000 Diamantů (což je oficiální údaj od Amway, ne žádný odhad). Myslíte, že se jí celá struktura rozpadne jedna dvě? 😉
      Toto je jen jeden případ z mnoha, ale vůbec nemusí jít o Double Crown Ambassadora. Znám spoustu lidí i na nižších úrovních, kteří mají vybudovaný zdravý základ, i když samozřejmě menší, než Holly Chen.
      A to, jak své podnikání budujeme, máme každý ve svých rukách.

  33. Ahoj Admine,

    přiznám se, že se její struktura může rozpadnout jedna dvě:-)), s tím rizikem to člověk dělá. Pokud vím, tak to někteří leadeři říkají, že se jim jejich struktury rozpadaly, takže to je běžná věc. Neříkám, že jí to přeji, aby se jí něco takového stalo, jen říkám, že se to stát může.

  34. @Daniel

    Mám takový pocit, že každý máte zkušenosti s jinou skupinou a možná proto si s adminem nerozumíte. 🙂 Samozřejmě, že ve skupině budou vždycky i lidi bez závazku, kteří odpadnou při sebemenší překážce. Já jsem ale adminovu poznámku pochopil trochu jinak (kdyžtak prosím o opravu).
    Myslíš si, že ve skupině 2000 Diamantů se nenajde dostatečný počet lidí, kteří ten byznys umí budovat a jsou ochotni udělat cokoliv pro to, aby si udrželi svou úroveň? To je to zdravé jádro, o kterém psal admin. Pokud budeš mít vybudované zdravé jádro (a nemusí to být zrovna 2000 Diamantů), kterému pomůžeš na takový příjem, kterého se nebudou chtít vzdát, máš vystaráno.
    To, o čem píšeš, se v drtivé většině týká tzv. stackingu, který Amway přímo zakazuje. Tam opravdu platí, že se skupina může rozpadnout jedna dvě, mj. i proto, že taková skupina je nevyvážená, díky čemuž lidé nevydělávají tolik peněz, kolik by mohli, a také díky tomu, že prakticky neexistují osobní vazby sponzor-downline a lidé jsou uměle sázeni pod někoho, koho ani neznají.
    V přirozeně vybudované skupině je riziko, že se taková skupina rozpadne včetně toho zdravého jádra, minimální. A ti, kdo umí pracovat správně na hloubce, můžou toto riziko ještě dál minimalizovat.
    S jakou skupinou máš zkušenosti ty?

    • Tak nějak to bylo myšleno. Samozřejmě – čistě teoreticky – se všech 2000 Diamantů ve skupině Holly Chen může najednou rozhodnout, že se vzdají několika desítek let práce na byznysu i celého svého příjmu a skupina se jí rozpadne. Stejně tak může Zemi zasáhnout meteorit a lidé v důsledku toho mohou vyhynout jako kdysi dinosauři. Otázka je, co je pravděpodobnější.
      Danieli, nechci to bagatelizovat, ale skutečně nelze paušalizovat. To, že se to pár “leaderům” stalo, rozhodně neznamená, že to musí potkat i Vás. Rich DeVos a Jay Van Andel když zakládali Amway, měli cca 2000 distributorů. A při oslavách 50. výročí celkem 1414 z nich bylo stále v byznysu. A z těch, kteří zůstali, vyrostla skupina více než 3 milionů distributorů po celém světě. Rozpad skupiny podle mě vypadá trochu jinak. Až budete zjišťovat, kde je rozdíl, začal bych možná u toho, že ti dva pánové možná dělali ten byznys trochu jinak, než leadeři, se kterými jste měl možnost mluvit. Ono se také může ukázat, že ti “leadeři” měli ke skutečným leaderům dost daleko.

  35. 2000 lidí, je hodně:-)), to je pravda, ta pravděpodobnost, že se skupina rozpadne je malá, ale je tam. Stejné, jako kdyby člověk řekl, že tu zítra nebude třeba COCA COLA.-). Těžko se tomu věří, ale možné to je.-). Nikdo nevidí do všech konců a to je dobře!!

    • Tak pokud je pravděpodobnost, že se Vám v Amway rozpadne skupina, stejná, jako že zítra tu nebude Coca-Cola, tak se asi shodneme na tom, že je to hodně dobrý byznys a já na něj klidně vsadím svou budoucnost! 🙂

  36. …a co když Vám Danieli pomůžu vydělávat 2x, 5x nebo 10x vic než máte v součastné práci? A nebo pokud podnikáte, tak vedle toho budete mít stejný příjem na vedlejšák a nepotřebujete k tomu úvěry, leasingy, kontokorenty, zamětnace, právníky, daňové poradce a především tolik času a stresu kolik vyžaduje klasické podnikání. Jakou budete mít motivaci toho nechat? a pokud budete mít ve skupině 10 lidí kterým jste pomohl vydělávat 2x víc než dostávali v práci? Nebo 100 rodin, které díky Amway byznysu mají ve svém rozpočtu o 10-20000czk vic? jakou bude mít motivaci taková spousta lidí se na vše vykašlat a být odkázána pouze na manší příjem z práce? najednou tento na začátku pro někoho neuchopitelný byznys se stává velice dobře předpověditelným. A najednou to roste bez Vás a na místech kde jste nidy nebyl nebo dokonce ani o něch neslyšel. Je v tom ale jeden háček. Nesmí to být jen banda lidí spojena pouze dolarovou bankovkou k sobě. Je třeba budovat vztahy mezi lidmi a pomáhat jim.

  37. @Csaba

    Ahoj CSABA. To o čem píšeš mi připomnělo jednu schůzku, kterou jsem měl nedávno:-)) Víte, říká se, že než člověk začne stavět věž, je dobré si to spočítat:-)). Amway je nízko nákladové podnikání, ale přesto tu jsou náklady:-)). Přiznám se, že vždy když se zeptám lidí z Vašeho oboru, jaké jsou ty minimální náklady, tak dostanu poněkud vyhýbavé odpovědi. Působí to pak na mě tak, že mi to ten člověk buď nechce říci a nebo nemůže (že to neví). Tak zeptám tebe, Vás:-)), když jste v tom kování:-))

    Takže ptal jsem se jednoho z Vaši kolegů, jaké budou náklady (minimání) (počáteční investice a další náklady) v průběhu dvou let, když mám možnost investovat 120.000 Kč za dva roky. Jsem schopen tedy investovat pravidelnou měsíční částku. Stejný princip, jako když investujete např. do dluhopisů, každý měsíc stejnou sumu:-)).

    Zajímá mě v podstatě finanční plán (na dva roky), který se nastaví (nastavuje pro nováčky) a kterým se dá řídit. V průběhu času se pak může upravovat v závislosti na růstu či stagnaci podnikání (controllingová funkce). Chápu, že vydělané peníze se vrací zpět do podnikání, aby pěkně rostlo. Stejné, jako když zaléváte květiny, taky pak rostou lépe.-)).

    Otázky:

    1. Sestavení fin. plánu na 2 roky při možné investici 120.000 Kč v průběhu dvou let?
    2. Položky, které člověk bude mít v CASHFLOW evidované, jako nákladové položky a na účtu ZZ.

    Děkuji za Vaše odpovědi

    • Dovolím si odpovědět za CSABA. Ono je dost složité dát na Vaše otázky jednoznačnou odpověď, protože je to závislé na mnoha různých faktorech a hlavně na tom, co vše jste ochoten pro svůj byznys udělat a jaké jsou vaše ambice. Plán pro nováčka, který bude chtít dosáhnout během 2 měsíců 21% bude samozřejmě jiný, než pro člověka, který chce té samé úrovně dosáhnout za 2 roky. Stejně tak se bude lišit plán pro člověka, který má seznam 1000 lidí v místě svého bydliště, od člověka, který pochází z jiného města a celý jeho seznam je 200 km daleko.
      Amway podnikání není investování do dluhopisů, kde jediné, co se po vás chce, je, abyste jednou za nějakou dobu poslal určitou sumu peněz. Tady to není primárně o tom, kolik jste schopen investovat peněz, ale kolik jste ochoten investovat úsilí. Plán “na míru” samozřejmě jde sestavit na základě dlouhodobých statistik úspěšnosti, ale ne takto od boku, bez toho, aby vás ten, kdo vám plán sestavuje, trochu víc poznal. Je to podobné, jako byste chtěl po finančním poradci sestavit finanční plán a neřekl mu, jaké jsou vaše příjmy a výdaje.
      Jedno vám ale řeknu rovnou: kdyby mě mělo stát Amway podnikání 5000 Kč/m (120000 Kč během 2 let), nepustil bych se do něj, protože bych na to při škole tehdy neměl. A právě proto, že jsem nebyl nucen do takové investice, ale byl jsem ochoten na tom podnikání pracovat, mohl jsem se dostat na úroveň, na které jsem dnes (i s podstatně nižší finanční investicí).
      Když jsem začínal, zaslechl jsem někde jednu větu, které jsem se vždy snažil držet: “Pokud si nejste schopni maloobchodním prodejem pokrýt svoje náklady na tento byznys, tak ho raději nedělejte.” Pokud totiž musíte svůj byznys dotovat z jiných zdrojů, pak to je jen o tom, že nejste ochotni dělat to, co je potřeba. S využitím záruky spokojenosti je schopen prodat zboží doslova každý, takže pokud to někdo nedělá, není to proto, že by nebyl schopen, ale proto, že není ochoten.

  38. @admin

    Já bych to spíše řekl jinak, že pravděpodobnost, že se Vám rozpadne skupina s 2000 lidmi je podobná jako, že tu zítra nebude Coca Cola:-)). To mi zní lépe.-)).

    • Já bych to spíše řekl jinak, že pravděpodobnost, že se Vám rozpadne skupina postavená na správných základech (bez ohledu na její velikost), je podobná jako, že tu zítra nebude Coca Cola:-)). To mi zní ještě lépe a hlavně je to pravda.-)).
      Česky řečeno: ten, kdo to buduje správně a na správných lidech, bude mít stabilnější skupinu, než ten, kdo to buduje špatně a na špatných lidech. Ó, jaký to objev hodný Nobelovy ceny. 😀

  39. @admin

    Ještě mi napadlo, rozhodně si nemyslím, že se skupina musí (může) rozpadnou každému, jen říkám, že je to možné a je dobré si připustit! Sami leadeři a velký odznaky přiznávají, že se jim to stalo, takže to není nic nenormálního. Mám rád nalité čisté víno:-)). Každopádně záleží na reakci, postojích, jak se s zhroucením skupiny ten člověk vyrovná. Víte bohatství nám dává možnosti, ale nevyléčí naší duši.-)).

  40. Diskuze o rozpadech skupiny si myslím, že jsou úplně zbytečné. Když už bych měl ale něco porovnávat, zkusil bych se podívat na to, jak vysoké jsou šance, že mohu být za rok bez práce (zaměstnání). Firma zkrachuje, firmu koupí nějaká jiná firma, majitel firmy zemře a zdědí ji někdo z jeho rodiny, který firmu prodá, firma bude snižovat stavy, nebo se něco stane mně – nemoc, nehoda, smrt … cokoliv. Mít svůj příjem závislý na rozhodnutí někoho jiného a na tom, jestli se mi něco nestane apod., je obrovské riziko, které si spousta lidí raději snad ani neuvědomuje a nechce uvědomit (obzvlášť když si bere hypotéku apod.). Často o tom vlastně ani neuvažují. V tomto srovnání je riziko rozpadu celé skupiny, která je správně vybudovaná, spíš sci-fi na hodně vratkých základech. 🙂

  41. Náklady na provoz byznysu? O čem to mluvíte? O kafi na schůzce? O pár desítkách korun za vstup na open-meeting? Pár stovek za vstupenku na podnikatelský seminář, který za mě udělá spoustu práce v mé skupině, kterou bych sám sotva zvládnul? To si děláte legraci? A při budování skupiny mimo město – dvakrát až třikrát měsíčně jízdenka na vlak nebo na bus? To si děláte legraci? Už jste někdy vedli nějaký jiný byznys s takovým potenciálem za tak směšně nízké náklady?? Nebo jinak – už jste někdy někdo vedli JAKÝKOLIV jiný byznys s takhle směšně nízkými náklady? Já o žádném takovém nevím. Navíc stejně dělám byznys non-stop, ať jedu třeba lyžovat nebo k moři – setkám se tam s novými lidmi, vezmu si na ně kontakt a z některých mám novou skupinu, která mi pak generuje zisk. Mám teda ten výlet nebo tu dovolenou počítat do nákladů? Jestli ano, tak je to super, mohl bych si to odečítat z daní!!! 🙂 Ale FÚ by se asi na to netvářil. 🙂

  42. Zdravím,
    W Amway existují 2 přístupy k budování byznysu:
    většinový hobby přístup: v pondělí mám fotbal, v úterý volejbal, ve středu tenis, čtvrtek ukážu plán, v pátek jdu na pivo, so-ne volno
    menšinový přístup:k této příležitosti se chovám jako k milionovému byznysu a makám na tom protože toto je moje firma
    a když něco dělám jako hobby ať je to tenis, fotbal nebo Amway kolik vydělám měsíčně?
    hobík neinvestuje ale utrácí peníze za hooby
    profík investuje a chápe důležitost vzdělání a trenéra
    200czk za kniku je moc nebo málo?
    350czk za seminář podnikalského růstu je moc nebo málo?
    800czk za velkou konferenci je moc nebo málo?
    koukněte na jiné ceny motivačních konferencí mimo Amway
    zde odkaz na největší středoevropskou konferenci v Poznani
    lístky od 130 do 960zlotých (850-6000czk za jednu konferenci)
    http://www.zyciebezograniczen.pl/szczegoly_16.html

  43. @JIRKA C.

    Ahoj Jirko,
    přiznám se, že se musím smát:-)). Vy ani nevíte, kudy Vám tečou peníze???? To snad nemyslíte Vážně? Jak děláte dlouhodobá rozhodnutí, když si nevedete rozpočet a nevíte, jaké máte náklady? Jak učíte své lidi hospodařit s penězi? Přiznám, že říct mi: (Náklady na provoz byznysu? O čem to mluvíte?) tohle v bance při žádost o úvěr na podnikatelskou příležitost (Amway), tak se Vám vysměji:-)). To je stejné, jako když jsem se ptal klienta: Kolik potřebuje peněz na podnikání? a on mi řekne HODNĚ:-)). No to bych se z toho posral:-))!! On neví, jaké má vstupní náklady? Jasně, potenciál neomezený, tak proč bych se zabýval takovou prkotinou, kolik to bude stát, že?.-))

    Je pravda, že jste pravděpodobně tak velká firma, že byste nešli za bankéřem, jako jsem já. S největší pravděpodobností byste šli za někým z vedení. Tam pak neplatí standardní postupy pro schvalování úvěrů. Tam platí pouze a pouze Vašeho slovo a to je fakt!!!

    Tohle je přesně důvod podle mě, proč má Amway tak špatnou pověst!!! Dělají to lidi bezhlavě!!! A hlavně učí je to LEADEŘI, aby to dělali bezhlavě!! Když se pak někoho od Vás otevřeně zeptám, na přímou otázku, dostanu odpověď obecného charakteru! Prostě náklady na podnikání to neřeš!! :-)). Ono se to zaplatí. Nějak:-))?? To jsem zvědav, kdo to bude platit?.-).

    Chápu, že 60.000Kč investice ročně jsou pro Vás drobné. Pravděpodobně jste takový podnikatel, že když chce člověk u Vás začít tak vlastně může stavět na vzdušných zámcích no a ty základy se pak nějak dostaví a když to nespadne, tak co, hlavně že se žije:-)).

    Souhlasím s Adminem viz výše: Pokud si nejste schopni maloobchodním prodejem pokrýt svoje náklady na tento byznys, tak ho raději nedělejte.“ To mi zní velmi rozumně!!!! Možná je pak lepší jenom nakupovat a dělat to jako hobby viz CSaBA to beru. To je naprosto OK. Ale pokud do toho jdu naplno, tak ty náklady chci vědět a nejste-li schopen to lidem spočítat, tak o čem se pak bavíme? O letu do KOLUMBIE bez letenek?:-))

    Chápu, že z dlouhodobého měřítka je 60.000 Kč prkotina, ale pro spoustu lidí NE! A to, že je naučím, jak si hlídat výdaje, aby je mohli snížit a k tomu, je naučím multiplikovat příjmy, jak to učí Kiyosaki, tak to je podle mě dvě mouchy jednou ranou.

    Chápu, vy je učíte jen ztrojnásobovat příjmy. No a pak když se Vašeho člověka (z Amway) zeptám na jeho obraty, provozní náklady a jak své lidí učí a čemu učí, tak mi není schopen rozumně odpovědět a papouškuje mi manuál na vrtačku, obrazně řečeno.

    Jako sorry, to že lidé v Amway se honosí, jak je Amway skvělá a jakou úžasnou příležitost nabízí a není ochotna přiznat, že produkuje i odpad to mi opravdu dokáže naštvat!! Do telefonu mi lidi z Amway dneska (rok 2015) kontaktují tak, jako v 90 letech 20. století. Když se jich zeptám do telefonu: zda to není Amway, tak mi řeknou, že NE a když přijdu na schůzku a ptám se dál, tak zjistím, že je to Amway.

    Tohle mi tak dokáže opravdu nasrat!!! VY TY LIDI ÚČÍTE LHÁT???? Proč, když je to tak skvělá příležitost mi to ten člověk neřekne od srdce a naplno. Pak si ho můžu Vážit a místo toho se za to pomalu stydí!!

    A vy se pak divíte se, že lidi tohle podnikání neberou vážně! A ještě jste schopni říct, že když se člověku nedaří, je to jeho chyba. Já ji spíš vidím na obou stranách! Jak u vedení, tak u oveček.

    Nicméně stanovení nákladů, které budu mít při dlouhodobé investici a budování svého podnikání považuji za naprosto rozumné. Říká se tomu rozpočet a k hlídání rozpočtu se používá controllingová funkce, abychom si mohli říct, kde mám GAP a kde mám prostor apod. Běžně to používají všechny velké firmy a dokonce i české domácnosti.. Možná Vám přijde, že řešit drobné je nesmysl, ale já věřím, že tím se člověk naučí ovládat a lépe řídit sám sebe. Nízké náklady lepší potenciál pro investice do svého podnikání více peněz na knížky, školení apod…

    Chápu, že člověk s velkým podnikatelským duchem kouká spíše na přínosy (potenciál obchodu), jako král David, když šel zabít Goliáše, ale věřím, že trocha rozumu u lidí, kteří se s podnikáním setkávají poprvé neuškodí. A navíc naučí se ovládat sám sebe. Kolik lidí v této republice umí podnikat? 5%? Kolik je zaměstnáno 95%? Tak proč to nedělat trochu s citem?

    Pardon, trošku jsem se rozjel, nedělám to často. Omlouvám se, za množství textu na této stránce vytvořeného a v případě námitek (které jistě budou)) neváhejte mé názory, rozcupovat na prach.-)).

    • Pokud jste se někoho zeptal, zda je to Amway, a on odpověděl, že není, jedná se o pochybení dotyčného distributora a vyříkal bych si to s ním. Není třeba hned všechny házet do jednoho pytle a osočovat tady JIRKU C., že snad učí lidi lhát.

  44. @Daniel

    Tak teď se pro změnu musím smát já! 😀 Jirku totiž dobře znám, takže teď sis opravdu naběhl. Jestli je totiž někde v ČR nějaký melancholik, který má evidováno všechno do poslední koruny, tak je to totiž právě on. 🙂 🙂 🙂 Jirka si totiž vede záznamy do poslední koruny tak, že by ses divil! Já mám evidenci o hodně jednodušší a vystačil jsem si s tím i tak. Kdybys ale viděl Jirkovy tabulky zákazníků s tím, kdy jim jednotlivé výrobky dojdou, evidencí akcí, které pro své zákazníky má vyhlášené, a samozřejmě s přesnou evidencí nákupní ceny, maloobchodní ceny, hrubého zisku i bodové hodnoty, tak ti vypadnou oči z důlků. 😀 😀 😀

    Evidentně jsi nepochopil podstatu Jirkova příspěvku, a to nebylo, že si nemáš vést evidenci příjmů a výdajů. Jirka se ti jen snažil vysvětlit, že náklady na tento business jsou v porovnání s tradičními businessy směšně malé, takže jejich neustálé omílání už působí směšně. Aspoň na mě to působí tak, že ses do Amway zatím nepustil, protože pořád řešíš náklady, které vlastně ani zatím nejsou potřeba.
    Pokud plánuješ si vzít u banky úvěr na Amway business, pak jsi asi nepochopil, o čem tohle podnikání je.

    Když budeš číst pozorně, tak zjistíš, že ti Jirka na tvoji otázku odpověděl. Aspoň já ji tam vidím: kafe na schůzce, pár desítek korun za vstup na open-meeting, pár stovek za vstupenku na podnikatelský seminář, který za mě udělá spoustu práce v mé skupině, kterou bych sám sotva zvládnul, při budování skupiny mimo město – dvakrát až třikrát měsíčně jízdenka na vlak nebo na bus. Dodám ještě telefon a sem tam nějaké CD, příp. knížka, časem třeba tabule.

    Namísto vysmívání se, zkus kouknout na to, co ti chtěl Jirka říct, a pak zjistíš, že není čemu se smát.

    A odpověď na to, z čeho zaplatit investice do tohoto podnikání, jsi tu taky už dostal:
    „Pokud si nejste schopni maloobchodním prodejem pokrýt svoje náklady na tento byznys, tak ho raději nedělejte.“

    Takže tvoje uštěpačné poznámky typu: “Prostě náklady na podnikání to neřeš!! :-)). Ono se to zaplatí. Nějak:-))?? To jsem zvědav, kdo to bude platit?.-).” značí jen jedno, a sice, že pořádně nečteš, co je tu psáno.

    Pořád mluvíš o finančním plánu, ale nikdo z tebe nebyl schopný dostat, jak aktivní hodláš být. A ono jedno bez druhého jaksi nejde spočítat.

    Taky jsi dostal odpověď, že bez znalosti tvojí situace ti těžko někdo může udělat nějaký finanční plán. Nediv se, že ti ho tady nikdo do poslední koruny nemůže napsat, když tě nikdo z nás nezná. Nikdo neví, odkud jsi, odkud pochází lidi z tvého seznamu, jak často budeš muset cestovat, v jaké jsi skupině (kolik stojí semináře a pomůcky) atd atd.

    Přiznám se, že i já do toho šel bezhlavě, protože jsem věděl, že nic neriskuju. Koupil jsem si startovací soupravu a pak už jsem si jen hlídal, abych nebyl v mínusu. Ty se tomu budeš smát a nevadí mi to, protože mně se podařilo s tímhle zdravým selským přístupem dostat na 21% a nepotřeboval jsem nikdy žádný úvěr v bance, ani jsem nikdy neriskoval střechu nad hlavou. Takže je otázka, co je lepší: být u někoho za hlupáka, protože jsem do toho šel bezhlavě, a udělat 21%, nebo do toho nejít, protože nejdřív musím mít na papíře těch 5 Kč, které vydám za záchod, na který si během obchodní schůzky musím odskočit. 😀

  45. @admin

    Ahoj Admine,

    přiznám se, že jsem nemyslel Jirku (pardon Jirko, jestli to tak vyznělo). Na druhou stranu. Za pár let to není jediný případ s Amway, kdy mi kontaktující osoba lhala do telefonu a nebyla jen jedna. Navíc, jsem se sešel i s jejich vedením a to, co jsem slyšel od vedení mě moc nepotěšilo. Pak si člověk řekne, že to není chyba jen jednotlivce, ale skupiny. A jsme u toho, kdo za to nese odpovědnost? Firma? Jednotlivec? Skupina? Řekněme, že je to individuální.-).

    • Zdravím, mám několik dotazů a potom možná i jeden návrh. Začnu těmi dotazy:
      1) s kolika skupinami (příp. se kterými) jste se setkal?
      2) máte o Amway podnikání zájem?
      3) máte registraci?

  46. když jsme tak pěkně probrali náklady, tak se pojďme pobavit o příjmech. pokud Daniel pracuje v bance tak nám může povykládat o platební morálce českých firem. o tom jak spousta podnikatelů má spočítané náklady do puntíku ale jaksi ty příjmy mají v pohledávkách. na papíře jsou milionáři a v bance sucho (pohledávka to je suma peněz kterou dluží odběratel dodavateli. To jen vysvětlení pro ty, kteří dělají pouze Amway a s tímto pojmem se nesetkali, jelikož Amway je zdravý byznys kde se platí vše cash)

  47. @Daniel
    Danieli, děkuji za odpověď a Me děkuji za pohotovou reakci. Naprosto s jeho vysvětlením souhlasím. Nechci říkat “neřeš výdaje”, říkám “soustřeď se na důležitější věci, protože náklady jsou směšně nízké a při alespoň troše aktivity je hravě pokryješ už v prvních týdnech či měsících”. A některé náklady ani za náklady považovat nejde např. telefon? Mám neomezený tarif, volám tak jako tak. Stejně tak internet.
    Naprosto s Danielem souhlasím, že pokud ho někdo zval na obchodní schůzku s tím, že se o Amway nejedná, a nakonec jednalo, že ho to “nasralo”. Má reakce by byla stejná. Čí je to chyba? Amway toto neučí a v etickém kodexu, který je závazný pro všechny distributory, je tento způsob jednání označen jako nepřijatelný, protože jí samozřejmě kazí pověst. Mí up-lini mě toto nikdy neučili, já to ve své skupině nikoho neučím. Na školicích materiálech, které máme v systému k dispozici, je výslovně uvedeno, že při kontaktování a vysvětlování plánu “nikdy nelhat”!!! Chybu tedy vidím v konkrétní skupině nebo jednotlivci, který nemá dostatek sebevědomí nebo slušnosti. Já mám naopak v poslední době zkušenosti, že se lidé přijdou podívat, i když vědí, že jde o Amway. Musel bych být naprostý zoufalec, abych člověku lhal.

  48. @Daniel
    úvěr na podnikatelskou příležitost Amway???? děláš si srandu 😀 jako že někdo nemá 739 kč aby mohl začít :-D. kde jsi vzal částku 60.000,- co to je za volovinu.

    shrnu ti tady ještě jednou ty náklady na Amway podnikání aby jsme si povídali na stejné rovině, protože je evidentní že jeden se tady baví o hodinkách a druhý o holínkách, oboje se natahuje.

    náklady na Amway: 739,- registrace + výrobek (záruka půl roku)
    potřebuješ někomu zavolat aby jsi se mohl s někým sejít a někomu to ukázat (telefonní tarif 599,-)
    když už sedíš na té schůzce a jsi v restauraci tak je dobré si něco dát (kafe, vodu, atd…)
    taky je potřeba se na tu schůzku nějak dostat, když nemáš prachy jdi tam pěšky 😀
    nebo taky dobrá rada pozvi si své známé k sobě domu uvař jim svoje kafe ze svého bysnysu, vem si tabuli a vysvětli to 20 lidem najednou, ušetříš 20x kafe po kavárnách. v tom případě ale doporučuji kup si oblek pokud nemáš to můžeš vzít taky jako náklad a je na tobě jestli si koupíš oblek za 5000 nebo za 50 000,-.
    no a pokud máš málo času chodíš do zaměstnání máš rodinu a podobně, tak nebudeš stíhat všechny svoje známé zaškolit co a jak dělat proto by nebylo úplně od věci mít pár školících CD které si můžou půjčit, nebo jim je hned prodej. Na těch CD dostanou praktické návody co a jak mají dělat. stejný proces se dá udělat s literaturou (cca 200,-).
    no a pokud chceš mít výsledky rychle a chceš rychle zaškolit velké množství lidí tak dává smysl dopravit se na konferenci osobního a podnikatelského růstu (350,-).

    chápeš že ti nikdo nemůže dát jasné náklady. Náklady na bysnys jsou čistě individuální záležitost a záleží jen na daném jedinci kolik si může a chce dovolit.
    Každopádně kdo má hlavu na správném místě a používá jí tak dopravu lístky na seminář, CD, knížky, kafe a naftu pokryje z MO potom totiž toto podnikání živí samo sebe. Pokud někdo nechce dělat MO tak náklady nejsou nijak závratné aby je nemohl vykrýt i z podprůměrné výplaty.

    A ještě když tady byl zmíněn Kiyosaki, určitě bych doporučil přečíst si jedny z jeho novějších knížek kde jasně popisuje že budoucnost světa obchodu je MLM.
    Knihy jsou dostupné v klasické maloobchodní síti: Škola bysnysu; Bysnys pro 21. století

    nehledě na to že Kiyosaki se stal vlastníkem podnikání Amway a jedním z důvodu bylo studium systému.

  49. @Daniel
    Ještě jedno doporučení pro Daniela. Na diskuzních fórech na internetu se dost těžko dozvíte cokoliv konkrétnějšího ohledně Vaší situace, jak píše Admin a Me. Doporučuji sejít se s úspěšným distributorem Amway (a slovo úspěšný zde neznamená, že je úspěšný jen on, ale že má úspěšné lidi i ve své organizaci). S ním můžete vše probrat a dostanete kvalitní odpovědi.

  50. Knowledge is power. Ignorance is the mother of all errors.
    We have a responsibility to gain the proper knowledge before we attempt to sponsor others.
    Knowledge breeds confidence. Fear causes people to lie to cover up their lack of knowledge.
    All of us have probably been guilty of ignorant excitement at one time or another; I know I have.
    The way Daniel was approached was the wrong way. Honesty is the best policy.
    When asked, “Is this Amway?” reply, “Yes, what do you know about it?”
    If you have taken the time to gather all the facts about Amway, an intelligent conversation may follow.
    Double Crown Ambassador, Holly Chen and 200+ Founders Crown Ambassador 40 FAA Leonard Kim have a lot they can teach us.
    (Wonder why they are Crown Ambassadors? They must be doing something right.)
    My friend “Me” can tell you more about their methods. Hope he will.

  51. @JIRKA C.

    Ahoj Jirko,

    děkuji ti za zpětnou vazbu. Omlouvám se, za poněkud rozohněnou reakci. Uznám, že částka 60.000 Kč vstupních nákladů do podnikání za 1 rok je opravdu malá v porovnání např. s malým obchodem.

    Zrovna loni jsem kamarádovi pomáhal s rozjetím drobného podniku v prodeji deskových her a jenom náklady na nákup a založení byli cca přes třičtrtě milionu. Souhlasím, že v prodeji má Amway velký potenciál, takže když se člověk zaměří na ten potenciál, nemusí ho náklady v podobě 60.000 kč za rok trápit:-)), pač si na to může vydělat.

    Na druhou stranu pro některé lidi je dobře, aby věděli, kolik je to bude stát. Já se na to ptám záměrně, pač mi zajímá, jak ten člověk myslí. Zda se pohybuje taky nohama na zemi a nebo jen ve vzdušných zámcích a navíc mi zajímá, jak tady psal i admin, zda bude schopen mi položit takové otázky, kterými bude zjišťovat můj stav a z toho vyvodit směr:-). Tedy udělá fin. analýzu, jako každý fin. poradce, který chce lidem pomáhat, co nepřesněji. Zatím jsem se s tím úplně nesetkal. Do budoucna se setkání s šikovným obchodníkem z Amway nebráním, ale není to dnes má priorita:-)). Ale děkuji za nabídu:-))

  52. @seba

    Ahoj Sebo,

    no přiznám se na rovinu, že jsem se s tím u pár lidí setkal, že si na Amway (do svého podnikání jako distributor) chtěli vzít úvěr:-)). Sice ne podnikatelský byl to spotřební, ale chtěli ho.

    Na rovinu, když by chtěl distributor podnikatelský úvěr, chce banka vidět podnikatelský záměr. A ten je o výhledu do budoucnosti (a ne jenom o výhledu do budoucnosti, je to fakt tlustá složka papírů, stejně jako když si bere klient hypotéku) včetně potenciálních nákladů a potenciálních obratů tzv finanční plán.

    Takže v momentě když člověk neví, co ho čeká a jaké jsou vstupní investice a výhledy zisku nemá banka, co poskytnout (no úvěr:-)). Navíc si takový podnikatelský úvěr nedovedu představit vzhledem k tomu, že banka považuje obecně vzato MLM za rizikový druh podnikání. Pravděpodobně by to mohla dostat Amway s.r.o. jako subjekt ne jako jednotlivý distributor.

    Nicméně spotřebitelské úvěry pro financování své podnikatelské kariéry, jako distributor v MLM jsem viděl. Přece jenom zjišťuji důvody, proč je lidé chtějí. Jsem obchodník a tak ho poskytnu, ale vstávají mi z toho vlas na hlavě.-).

    • Tak to je nás tady asi víc, komu z toho vstávají vlasy na hlavě. Jestli si někdo chce vzít na podnikání Amway spotřebitelský úvěr, tak chce ty peníze s největší pravděpodobností investovat do nesmyslů (i když v tom případě se vlastně ani nejedná o investici, ale o rozhazování). Takovému člověku bych poradil, aby si ještě jednou sedl s tužkou a papírem a vyškrtal z těch nákladů ty nesmysly. A místo toho, kolik peněz je ochoten investovat, bych se zaměřil na to, kolik je ochoten investovat úsilí. Pak se zpětně kouknout na to, kolik na to úsilí bude potřeba peněz a zjistit, posoudit, zda jsou ty výdaje opodstatněné (např. z hlediska efektivity) nebo jestli existuje levnější varianta, kterou docílíte stejných výsledků, třeba jen za cenu o něco menšího pohodlí. Není to žádná věda, jak už tu bylo řečeno, stačí zdravý selský rozum.

  53. On si někdo chce brát půjčku na licenci za 739 korun? Jestli si někdo chce brát půjčku na takovouhle částku, tak by mě zajímalo, co by dotyčná osoba dělala, pokud by se mu doma rozbila pračka (nebo potřeboval nové boty). :/

    • Jestli jsem to dobře pochopil, tak ta půjčka byla požadovaná na 1-2 roky dopředu, aby měl ten člověk finance na vše, co bude v průběhu té doby potřebovat. To by ovšem znamenalo, že ten člověk chce dotovat své podnikání “zvenčí”, místo toho, aby reinvestoval vydělané peníze, což je špatně, nehledě na to, že ta částka 60000 Kč/rok je až přehnaná. Jak jsem psal dříve, toto podnikání si na sebe je schopno vydělat (maloobchodním prodejem), takže jediná investice “zvenčí” je první nákup startovací soupravy. A i tuto “investici” může mít ten člověk zpátky během pár dní, pokud na to vyloženě nekašle.

  54. @Daniel
    tak to byli pěkní oslíci.
    tohle jim určitě nikdo ze sponzorské linie neporadil!!! a je dost pravděpodobné že ty peníze neutratili za věci na byznys, ale utratili je za úplný nesmysle.
    když za tebou někdo přijde že chce úvěr a že ho chce na Amway podnikání tak mu řekni že je vůl a že ten plán nepochopil ať se na to podívá ještě jednou, nebo ať zavolá nejbližšímu uplinovi !!!!!! a odvolej se na mě, že jim to vzkazuju!!

    to je ten vtip že člověk nepotřebuje žádné půjčky úvěry. Náklady na Amway rozhodně nejsou víc než kuřák měsíčně prokouří, větší peníze tě stojí normální večer s kámošema na pivu, nebo celodenní permice na Medvědíně, nebo si to přepočti na cokoliv co je zbytné a můžeš se bez toho obejít a ušetřené peníze můžeš investovat do vlastního podnikání a do svého vzdělání. můžeš začít vydělávat stabilní peníze a to na pořád.
    5.000,- měsíčně z Amway má větší hodnotu než 20.000,- z čehokoliv jiného a to tak prostě je a dokud si lidi neuvědomí tu naději která je v těchto počtech budou dělat takovéhle kujoviny.!

    co se týče té Finanční analýzy, tak vzhledem k tomu že jsem se v tomto oboru pohyboval více než půlku dekády a nebyl jsem zrovna žádnej Fanda podržtaška, dám tu jednu radu.
    Místo zanalyzování že jsou lidi úplně v pr.eli. by stálo za to lidem ukázat příležitost kde si mohou zvednout příjem a nebudou se kvůli tomu muset někde zadlužovat! Bylo by dobré ukázat lidem tu naději, že můžou změnit svůj život a život příštím generacím a že to záleží jen a jen na nich, aby neseděli a nečekali co stát, jejich firma, světová ekonomika apod udělá.
    ono je totiž pravda že problém se nedá vyřešit na stejné úrovni na které vznikl.

Napsat komentář: JIRKA C. Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.




Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close