MÝTUS: Zboží v MLM musí být z principu dražší než v obchodě

Kritici tohoto podnikání často namítají, že zboží prodávané systémem MLM musí být dražší než v obchodě. Jako důvod nejčastěji uvádějí, že každý z distributorů musí dostat nějakou odměnu, což zvyšuje koncovou cenu produktu nad úroveň, která je běžná v maloobchodě. Jinými slovy, že cena musí růst s počtem distributorů. V dnešním článku si ukážeme, v čem je tato myšlenka scestná.

Citujme nejprve anonymního kritika z Internetu:

Problém MLM je jednak v tomto přímém prodeji a jednak v provizích, které dostávají všichni členové dané prodejní struktury.

V konečném důsledku to znamená vysoký zisk pro MLM strukturu, ale malou užitnou hodnotu pro zákazníka, který prostřednictvím MLM produkt zakoupil a zaplatil za produkt nepřiměřeně vysokou cenu. Prostřednictvím MLM se vždy prodává tzv. “jedinečný produkt” tzn. produkt, který jinde běžně nekoupíte. Je to proto, že u takového produktu se tímto způsobem prodeje udržuje uměle nadsazená cena a marže zůstávají velmi vysoké.

CELÁ TATO VÝŠE UVEDENÁ ÚVAHA MÁ SVŮJ PŮVOD V NEPOCHOPENÍ MATEMATIKY (VÝPOČTŮ) PRODEJNÍHO A MARKETINGOVÉHO PLÁNU!!!

MLM společnosti vyplácejí totiž na odměnách vždy pouze určitou danou část z obratu (v případě Amway je tato hranice okolo 33%, v závislosti na tom, kolik lidí se na daném trhu kvalifikuje na nejvyšší úrovně) a tato hodnota je vždy konečná. Z tohoto pohledu tedy není MLM nijak odlišné od klasického obchodování, kde výdaje na marketing a reklamu představují také určité konečné procento z obratu. Pro srovnání: společnost Henkel měla v roce 2011 na českém trhu obrat 4,3 miliardy Kč, z toho 1,39 miliardy Kč (32,3%) investovala do reklamy. Společnost Amway ČR ve stejném roce na odměnách pro distributory vyplatila 30,8% celkového obratu. Jak je patrné, obě hodnoty jsou naprosto srovnatelné.

Další věc, která vyvrací domněnku kritiků o nutnosti předraženosti zboží, je fakt, že některé firmy (včetně samozřejmě Amway) prodávají skrze svou síť i zboží partnerských obchodů. Tyto obchody nabízejí distributorům zboží za stejné nebo i nižší ceny než jaké mají běžně na Internetu a navíc jim nabízejí bodovou hodnotu. Je evidentní, že kdyby měla fungovat teorie kritiků, nebylo by toto vůbec možné.

Kritici vycházejí totiž z toho, že cena mnoha produktů prodávaných skrze MLM, je skutečně na první pohled v některých případech o něco vyšší. Je to ale z jiného důvodu, než uvádějí kritici. Pro prodej zboží formou MLM je totiž nejvhodnější produkt vysoké kvality (např. koncentrát, vysoce účinný produkt s unikátními užitnými vlastnostmi), který při prodeji vyžaduje osobní přístup a vysvětlení dávkování. Je jasné, že takový produkt bude dražší než naředěný výrobek. Ovšem po rozpočítání ceny na 1 dávku a po porovnání s cenami konkurenčního zboží obvykle zjistíte, že výrobky jsou cenově velice konkurenceschopné.

V současné době, kdy velké obchodní řetězce tlačí na výrobce, aby snížil cenu, představuje MLM alternativní způsob distribuce, který je vůči těmto tlakům imunní (firmy na bázi MLM využívají vlastní distribuční síť a jsou nezávislé na běžných prodejních kanálech), a právě proto tímto způsobem lze prodávat i velmi kvalitní zboží, na které je možno nabídnout záruku spokojenosti. Díky úspoře na obalových materiálech (koncentráty), přepravních nákladech, marketingových a prodejních nákladech, které jsou u výrobků prodávaných systémem MLM na nižší úrovni, než v klasickém obchodním řetězci, lze pak takové produkty nabízet při zachování velmi výhodného poměru výkon/cena.

Rating: 9.21/10. From 28 votes.
Please wait...

115 Komentářů k "MÝTUS: Zboží v MLM musí být z principu dražší než v obchodě"

  1. Skvělý článek, který dobře vysvětluje jednu z častých námitek vůči Amway. K tomuto tématu by možná bylo ještě dobré dodat, že samotná cena produktu dnes zajímá pouze ty nejméně rozumné a vyspělé spotřebitele.

    Vyspělí spotřebitelé, kteří umí dobře nakupovat, vždy berou v úvahu hlavně poměr CENA/VÝKON, což je pro ně rozhodující kritérium ohledně výhodnosti, nebo nevýhodnosti určitého nákupu. “Když si budu chtít koupit např. chytrý telefon, co mi bude platné, jestliže koupím nejlevnější na trhu, ale nic s ním nevyfotím, baterka nic nevydrží a bude se mi sekat internet.”

    Právě poměr CENA/VÝKON je u výrobků Amway jeden z nejvýhodnějších na trhu. Díky optimalizaci distribučního řetězce, ze kterého jsou vynechány mezičlánky mezi výrobcem a zákazníkem, je možné dodávat zboží v té nejvyšší kvalitě a s nejvyšší užitnou hodnotou, za náklady, které jsou na úrovni (nebo dokonce pod úrovní) nákladů na používání obyčejných produktů od konkurence.

    Navíc, díky systému distribuce, není Amway tlačena supermarketovou lobby k neustálému snižování výrobních nákladů, takže si její produkty mohou udržovat vysoký standard kvality a užitné hodnoty bez ohledu na zájmy maloobchodních řetězců.

    Je možné, že někteří neznalí a jednoduší spotřebitelé, kteří berou v úvahu pouze pořizovací cenu výrobku, a kteří nakupují pouze podle slevových letáků supermarketů, nebo případně na tržnicích a nezajímá je poměr CENA/VÝKON si budou stále myslet, že jsou výrobky Amway drahé. 😉

    Vyspělí a inteligentní spotřebitelé, si však dokáží spočítat, že produkty Amway jim nabízejí ten nejvýhodnější poměr CENA/VÝKON, právě díky systému distribuce a marketingu, který Amway pro svoje výrobky používá!!! 😉

  2. Děkuji Jeremymu za reakci. Článek jsem doplnil. 🙂

  3. Velmi kvalitní článek. Někteří mí zákazníci jsou pro mne přímým důkazem, že je cena zboží v pořádku a že se vyplatí jej nakupovat, neboť jsou mezi nimi i 2 důchodkyně, jedna rodina se 2 malými dětmi, kde maminka je na mateřské a tatínek pracuje jako bankovní úředník, pak můj táta, který si velmi chválí žiletky (a to je co říct, protože ten mi jen tak něco nepochválí) atd. Pro případné námitky kritiků uvádím, že svým zákazníkům zboží nevnucuji a že již takto ode mne někteří nakupují od začátku, tj. přes 7 let, takže bych si dovolil tvrdit, že jsou spokojení.

  4. Samozřejmě, vždyť se zárukou spokojenosti není problém najít zákazníky. Člověk jen nesmí “tajit”, že dělá Amway. 😀 A lidi, když to vyzkouší, tak si to zboží oblíbí. Stačí třeba ukázat v plné síle ZOOM na zašpiněné a mastné digestoři a lidi nic jiného už nechtějí. 🙂

  5. Jeremy
    Podle mě není umění vyrábět kvalitně a draze,ale kvalitně a levně.Kvalita se u některých výrobků těžko dokazuje,ale cena je ihned na očích.Já se snažím nakupovat podle nezávislých testů a nepotřebuji nutně vítěze,ale nejlepší poměr jak říkáš cena/výkon.To je někdy s podivem že za pár kaček jde koupit kvalitní výrobek.Až nějaký výrobek amway nějaký test vyhraje a to nejen s kvalitou,ale i s cenou koupím si ho.Do té doby budu výrobky amway radostně ignorovat.

  6. @Top gear
    Top Geare, díky za reakci, i když od tebe bych zrovna čekal poněkud méně naivní argument. Jasně, že vyrábět kvalitně a levně je to největší umění. 😉 Třeba v oboru potravinových doplňků, kde se kvalita produktu odvíjí od kvality (a tím i ceny) vstupních surovin, to umí např. firma “Harry Potter – Bradavice” 😉

    Gratuluji ti k tomu, že umíš posoudit pravdivost a nezávislost testů na produkty. Musíš být skvělý chemik. 🙂

    Sám píšeš, že se kvalita některých výrobků těžko dokazuje, proto je dost dobrým měřítkem spokojenost zákazníka, který při používání produktu může posoudit právě ten důležitý poměr CENA/VÝKON. Která firma že to dává na veškeré své zboží 100% záruku spokojenosti zákazníka??? Halóóó??? 😉

    Já, na rozdíl od tebe, nakupuji ne podle testů, ale podle svého zdravého rozumu. Pokud mi nějaká firma nabídne (po naředění v doporučeném poměru) půl litr čistícího prostředku za 10,-Kč. Přičemž “levná konkurence” má prostředek za 16,-Kč. Navíc mi ta firma nabídne 100% záruku vrácení peněz v případě nespokojenosti a ještě navíc mi nabídne finanční odměnu za to, že tyto výrobky budu kupovat, a že se o tom zmíním kamarádům, můj zdravý rozum mi velí, že je to nejvýhodnější poměr CENA/VÝKON, který můžu dostat.

    Ty ale samozřejmě můžeš dál nakupovat podle svých “nezávislých” testů a výrobky Amway radostně ignorovat.

    Doufám jen, že ti nebude příliš vadit, když mi to bude připadat trochu k smíchu 😆

  7. @Top gear
    Lidi, neblázněte, vždyť právě výrobky byly to první, co mě na Amway opravdu zaujalo. A snad to není jen tím, že jsem chemik a že jsem na VŠCHT výrobu běžných kosmetických i čisticích prostředků studoval. 🙂

  8. Jeremy
    Testy jistě mohou být nepravdivé,ale určitě mají v sobě více pravdy než přikrášlené reklamy či řeči amwejáka.Doporučení výrobku má u mě jeden háček-ten kdo mi ho doporučí nesmí z mého nákupu nic mít,jinak mu moc nevěřím.Pokud bych měl dát na lidi kteří z mého nákupu nic nemají,tak amway nemá mnoho fanoušků v mém okolí.100% záruka spokojenosti je určitě mimořádná věc,která dokáže mnoho lidí přesvědčit,mě ne.Já kupuju najisto kvalitní a levné výrobky z nezávislých testů,tak záruku spokojenosti nepotřebuji.

  9. @Top gear
    Výborně Top geare, čím dál tím líp 🙂
    Jestliže ten, kdo ti doporučí nějaký výrobek, nesmí nic mít z tvého nákupu, jinak mu nebudeš věřit, budeš asi navždy odsouzen k nákupu na doporučení “ryzích amatérů”, protože každý profesionál v nějakém oboru, bude mít vždy nějakou provizi z tvého nákupu – a je to tak v pořádku. 😉 Já tedy raději elektroniku, auta, reality, ale i vitamíny, kosmetiku, dentální hygienu apod. nakupuji u profesionálů. 🙂

    Tvoje naivní představa, že doporučující “nezávislé testy” znamenají, že z nich nikdo nic nemá je skutečně roztomilá 😆 Ale nebuď smutný. S podobnými idealistickými představami a s myšlenkami typu: “ten kdo mi ho doporučí nesmí z mého nákupu nic mít,jinak mu moc nevěřím”, se u mladých lidí setkávám docela často. Ty z toho také jednou vyrosteš 😉

    Jestliže, jak píšeš, Amway nemá mnoho fanoušků ve tvém okolí, je to pro nás ta nejlepší zpráva. To totiž znamená, že je ještě mnoho lidí, ze kterých můžeme fanoušky Amway udělat. Stačí jim jen správným způsobem vysvětlit, jak pro ně tento obchod a tyto výrobky mohou být prospěšné. Ten kdo to udělá, prokáže tvým známým službu a bude za ni spravedlivě odměněn. Tak totiž funguje kapitalismus a svobodné podnikání, ve kterém naštěstí už 25 let žijeme.

    Souhlasím s tebou, že záruka spokojenosti je mimořádná věc a jestliže tebe nepřesvědčí, je to také v pořádku. Ke svobodnému podnikání patří i konkurence, to znamená, že každý si může svobodně zvolit kritéria, podle kterých bude nakupovat zboží nebo služby. Neexistuje na světě firma, která by uspokojila úplně všechny spotřebitele, ale každá firma, která chce uspět, by se o to měla soustavně snažit.

    Zakladatelé Amway se již v roce 1959 rozhodli, že: “Je lepší jednou vysvětlit cenu zboží, než se potom donekonečna omlouvat za jeho kvalitu.” Mně se tato filozofie zalíbila, a proto rád Amway zboží nakupuji a s dobrým pocitem je i doporučuji svým známým.

  10. Avatar for Marek Suchomel Marek Suchomel | 5.5.2014 z 22:34 | Odpovědět

    @Top gear
    V tom případě přestaň sledovat reklamu v televizi, v novinách, v létácích a na internetu z nezávislých testů. Ti všichni dělají přesně to, kvůli čemu si nekoupíš výrobek od Amway 🙂

  11. Jeremy
    Proč mám být odsouzen na doporučení ryzích amaterů.Pokud si něco chci koupit,tak se kouknu na recenze od lidí kteří z toho nic nemají.Každý obchodník si své zboží dokáže vynachválit do alelůja,protože z toho má zisk.Názor takových lidí mě nezajímá a jestli tebe ano,tak máš to ještě doma všechno kam dávat.
    U elektroniky se podívám na klady a zápory daného výrobku v recenzích,prodejce mi neřekne zápory maximálně ukáže jiný model,který má na skladě.Model,který nemá a je nejlepší mi nikdy nedoporučí.To samé u aut,tam je opatrnost velmi na místě.Chtěl bych vidět prodejce nových vozů jak řekne-tento model se nepovedl je poruchový,raději si kupte jinou značku.Kdežto v recenzích,ve zkušenostech majitelů,mechaniků je dost informací na co si dát pozor.Jelikož snad každá automobilka má rizikový motor,který si prostě nesmí koupit,pokud nechce dát své úspory za opravy.
    Takto je to u všeho a takto nakupuju,tomu já říkám u profesionálů.
    PS-Kdybych byl mladý,nejspíš bych byl v amway.

  12. Marek Suchomel
    Jo jo a proto v mé domáctnosti jsou výrobky od různých výrobců né jen od amway.Díky reklamo.

  13. @Top gear
    Hmm, to je přesně ono. Kdo si myslíš, že jsou lidé, kteří píší recenze, ze kterých nic nemají? Profesionálové nebo amatéři? Já si občas některé recenze také přečtu, ale vždy je beru s velkou rezervou a pokud jde o nákup, na kterém mi záleží, pak se jdu raději také poradit s nějakým profesionálem.

    Vím, že obchodníci mají na svém zboží zisk, ale protože nejsem “socan” ani “komanč”, tak mi to nevadí. Myslím, že je to tak v pořádku. Naopak, pokud mám nějakého známého nebo kamaráda, který obchoduje s něčím, co bych si chtěl koupit a nemám to ve svém byznysu, koupím si to schválně u svého kamaráda, abych podpořil jeho byznys. 😉

    Nejsem závistivý a přeju ostatním úspěch, proto o slušných obchodnících nepřemýšlím jako “o takových lidech, kteří jen vychvalují své zboží a jejich názor mě nezajímá”, ale přemýšlím o nich, jako o lidech, kteří ostatním poskytují službu, za kterou si zaslouží odměnu.

    Tomuto přístupu jsem se naučil ve Švýcarsku a v Americe, kde se na slušné obchodníky a podnikatele dívají s respektem, nakupují u nich kvalitní zboží (ne laciný sh*t jako bohužel mnozí u nás) a berou to jako normální a samozřejmou věc.
    Tomu zase já říkám nakupovat u profesionálů.
    P.S. na vstup do Amway není nikdy pozdě 🙂 🙂 🙂

  14. Top gear :
    Pokud bych měl dát na lidi kteří z mého nákupu nic nemají,tak amway nemá mnoho fanoušků v mém okolí.100% záruka spokojenosti je určitě mimořádná věc,která dokáže mnoho lidí přesvědčit,mě ne.Já kupuju najisto kvalitní a levné výrobky z nezávislých testů,tak záruku spokojenosti nepotřebuji.

    U mne je kvalita daná zárukou spokojenosti 🙂 Na kolik si výrobce stojí za kvalitou, takovou dá záruku. Jen výrobce, který vyrábí natolik kvalitní produkt, že se nemusí obávat nespokojenosti zákazníků, si může dovolit poskytnout záruku spokojenosti. Naopak výrobce průměrného produktu ji raději ani nedá, co kdyby… Jakou, že to máš záruku ty? Že “…kdo ti ho doporučí nesmí z nákupu nic mít”? A co ta reklama na kterou koukáš? Té “platíš” i když na ní nekoukáš…. Tomu říkám šílenost, jako bys v bordelu platil, aniž by sis vrznul 😀 😀 😀 😀

  15. @Top gear

    Když výrobky Amway zatím vesele ignoruješ, jak sám proklamuješ.
    Kde bereš tu odvahu či drzost soudit něco s čím nemáš praktickou zkušenost ? 😀

  16. No, to by mne tedy páni profesionálové zajímalo, jak funguje ta záruka spokojenosti? Když mi nebude chutnat ta vaše zaručená kvalita, tak půjdu vrátit nedopitou plechovku mému doporučiteli?
    Jinak je zajímavé, kde berete tu jistotu, že jedině Amway dělá věci kvalitně a dobře. Myslím, že tolerance odlišných výrobců a názorů je pro inteligentního člověka důležitá. A ohánět se zárukou spokojenosti mi přijde jako pokrytectví. Jistě je řada jiných kvalitních značek a Amway je jen další alternativou.

  17. @Tykokot
    Ano, funguje to přesně jak jste popsal. Příp., pokud jste distributor, můžete zboží vrátit přímo firmě.
    Nikdo tu myslím netvrdí, že by jen Amway dělala zboží kvalitně a dobře. Distributoři obvykle respektují, že existují i jiní výrobci a že někteří z nich dokáží vyrobit i kvalitní zboží – viz Jeremyho poznámka:

    Souhlasím s tebou, že záruka spokojenosti je mimořádná věc a jestliže tebe nepřesvědčí, je to také v pořádku. Ke svobodnému podnikání patří i konkurence, to znamená, že každý si může svobodně zvolit kritéria, podle kterých bude nakupovat zboží nebo služby.

    Naopak, s netolerancí se obvykle setkávám ze strany kritiků. Jsou to právě oni, kdo se obvykle jako první snaží Amway zboží i Amway distributory dehonestovat. A když ještě navíc uvážíme, že většinou ani nemají žádnou zkušenost s Amway výrobky, působí to trochu zvláštně.
    Pokud si vezmu definici slova pokrytectví (přetvářka, neupřímnost), opravdu mi uniká souvislost se zárukou spokojenosti, u které je prokázáno, že doopravdy funguje, tak, jak ji distributoři/firma nabízí.

  18. @Tykokot
    Tykokot, zkus si lépe pročíst komentáře výše. Myslím, že tam ani jednou nezaznělo, že jedině Amway dělá věci kvalitně a dobře. Myslím, že je tam naopak dost jasně napsáno, že: “Ke svobodnému podnikání patří i konkurence, to znamená, že každý si může svobodně zvolit kritéria, podle kterých bude nakupovat zboží nebo služby.”
    Jistě, že existují i jiné kvalitní značky zboží, kde Amway je jednou z alternativ. Například u kosmetiky vždycky zmiňujeme, že Artistry od Amway patří mezi TOP 5 nejprestižnějších značek, jako jsou: Revlon, Lancome, Estée Lauder a Clinique.
    Pokud jsi četl pozorně, i v odpovědi Top gearovi jsem psal, že si samozřejmě může svobodně zvolit, od koho bude nakupovat.

    To však nic nemění na tom, že pokud jsem Vlastníkem Podnikání Amway, a díky informacím, zkušenostem, a porovnání výrobků Amway s konkurencí, jsem přesvědčen o tom, že poměr CENA/VÝKON, který mi Amway zboží poskytuje, je pro mne nejvýhodnější. Budu samozřejmě a logicky používat svoje vlastní zboží, budu na ně náležitě hrdý a budu je s dobrým pocitem doporučovat i ostatním. 😉 A to tím spíše, že za to nakonec ještě dostanu odměnu, což je, jak jsem už několikrát napsal, naprosto v pořádku. 😉
    Bylo by špatné, kdybych jenom kvůli odměně doporučoval známým “předražený šmejd” a pak bych se jim nemohl podívat do očí. Ale když vím, že doporučuji prvotřídní zboží, na které mají moji známí navíc 100% záruku, pak se jedná o férový obchod.

    A ke tvé otázce na záruku spokojenosti: Ano, funguje to přesně tak, jak jsi napsal. Když ti něco nebude chutnat, vonět nebo jinak vyhovovat, doneseš prázdnou plechovku svému doporučiteli, nebo ji pošleš přímo na Amway a dostaneš peníze zpět.

    Hrozné pokrytectví, že??? 😆 😆 😆

  19. Jéje, akorát koukám, že mne “Me” předběhl s odpovědí.
    Díky “Me” 😉

  20. @Tykokot

    Prakticky je to tak jak říkáš 😀 Kde bereme jistotu za kvalitu věcí Amway? tak především to můžeme brát z vlastní zkušenosti, což je nejdůležitější, osobní spokojenost, když s tím nebudu spokojený, nedává smysl abych to kupoval, pak nedává smyl abych ten bysnys někomu doporučoval. Pokud někdo potřebuje něco oficiálního ideální je odkázat na certifikáty, patenty a různé ceny za ekologii životní prostředí apod…. .

    Nikdo tady nezpochybňuje že je jiné zboží nekvalitní apod. To jen různí přispěvatelé se snaží dokázat že je zboží drahé, nekvalitní apod…., nebo se tu lidé snaží přesvědčit o tom proč zrovna oni by měli toto zboží kupovat, když mají “tolik” na výběr :-D.
    Opět bych tu chtěl připomenout naprosté nepochopení Amway bysnysu!
    Dělat Amway je volba, někdo si vybere že chce, někdo si vybere že nechce.

    Na druhou stranu, pokud nám se zboží líbí a jsme s ním spokojení proč nás přesvědčujete o opaku?

  21. @Seba
    …že by to bylo Nickem? Jistě tam bude souvislost 😀 😀 😀

  22. @Top gear
    Zdravím Top Geare,

    jen bych se zeptal, jakou osobní zkušenost máš s Amway výrobky? Podle toho co jsi psal, mám pocit, že zatím žádnou. A to je škoda…myslím, že by bylo dobré nejdříve něco vyzkoušet ( samozřejmě dle návodu ) a pak bys věděl, že u většiny věcí je poměr výkon cena opravdu vynikající.

    Často se stává, že lidé mezi sebou jen přejímají informace a nikdy je osobně neozkoušeli. Prostě se to jen říká a Češi to pak dělají. Mimochodem přesně kvůli této filozofii a stylu chování Češi strašně dlouho preferuji stejné značky a jen velmi pomalu svůj zvyk mění – viz. vozy Škoda, účet v České Spořitelně, pojištění od České Pojišťovny, nebo stále trvají na názvu Jar, Pur i když všude jinde se ty výrobky jmenují Fairy Ultra ( ale v ČR to neprošlo, tak jen pro klid českých duší napsali na Fairy Ultra název Jar…i když se starým Jarem nemá nic společného a Češi ho teď vesele kupují….a to rozhodně není nejlevnější ).
    To že lidé stále preferují stejné značky rozhodně nic nevypovídá o jejich kvalitě. Tím nechci žádnou značku snížit, ale například to, že Češi stále nejvíce kupují vozy Škoda neznamená, že v dané třídě a cenové relaci jsou vozy Škoda nejlepší varianta. To prostě říká jen něco o české mentalitě….rozhodně více než o kvalitě automobilů. Takže pokud okolí Amway výrobky nepoužívá, můžeš být první, který to zkusí. Nic neriskuješ….v nejhorším to vrátíš a dostaneš všechny peníze zpět. Věřím však, že budeš spokojen.

    A ano…jsou i nespokojení zákazníci. Ale zjistil jsem, že většinou se to stalo, protože použili výrobek jinak, než se měl. Třeba protože jim to bylo špatně doporučeno – i distributoři Amway se občas zmýlí. A samozřejmě negativní informace se pak šíří 10x rychleji než pozitivní.

    Nebo jako typický příklad nespokojenosti je, že Dish Drops na nádobí není hustý. Lidé mají totiž pocit, že co je hustý je lepší. Ale ve skutečnosti to tak není. Opět jsme u toho, že jsou na to prostě zvyklí. Toto opět nemůže sloužit, jako důkaz nekvalitnosti výrobků….jen na to prostě zákazník není zvyklý. Ovšem i v tomto případě může výrobek vrátit, ačkoliv ve skutečnosti dělá přesně to, co slíbil a lépe než mnohá konkurence. Ale Amway se při záruce neptá, zda jste nespokojeni z logického, nebo emočního důvodu. Prostě dostanete peníze zpět bez udání důvodu.

    Takže milý Top Geare, zkuste vyzkoušet něco z Amway výrobků, co by Vám opravdu mohlo pomoci. Doporučuji třeba zubní pastu Glister a uvidíte, že výrobek je nejen vysoce kvalitní, ale cenově je na tom daleko lépe, než nejen stejně kvalitní pasty, ale i ty naprosto běžné. Samozřejmě při správném dávkování.

  23. alex
    Víš já sem nemocnej lakotou.Když něco koupím podle testů je toho stejně málo.Přítelkyně fasuje v práci univerzální přípravek a ten nám stačí na úklid i kuchyni 0kč.Na praní mám prací prášek z testů druhý za arielem a ten 3,50kč prací dávka.Nebo sme někde četli a zkusili nastrouhat mýdlo z jelena trochu sody a máš kvalitní sliz na praní cena pár haléřů za dávku,kvalita v pohodě.Nedávno sme se koukali na nějakej americkej pořad o úklidu a na mastné trouby je nejlepší nějakej prostředek na nádobý a trocha sody,na nic nepoužívali něco extra drahého.
    Na zuby mám golgate a občas lacalut,ale co mi říká paní zubařka nejdůležitější je tvar zubního kartáčku a způsob čištění.Přítelkyně také nepoužívá nic drahého.
    Kupovat do domáctnosti drahé výrobky je pro mne vyhazování peněz z okna,to si raději zajedu na pořádnou dovolenou

  24. @Top gear
    Zdravím Top Geare, také nerad kupuji drahé výrobky ( myslíme tím asi oba slovo předražené ). Právě proto jsem Ti doporučoval na vyzkoušení Amway pastu Glister. Ta ve srovnatelném množství jako Lacaluc, či Colgate vychází na 33,-Kč ( distributora ještě levněji ) a to opravdu nekoupíš ani Lacalut, či Colgate. Ty jsou přes 40-50,-Kč ( samozřejmě ve srovnatelných velikostech a neberu cenu v akci ). Takže v pastě ušetříš na 100%. Navíc se Ti významně zvýší kvalita. U té pasty je to hodně vidět. Nebudu se tu rozepisovat….bylo by to na dlouho psát o leštících složkách, takže plak se Ti pak neusazuje, o vstřebatelnosti fluoru atd. Prostě i kdybych se držel jen ceny, tak jsme i v maloobchodní ceně pod Colgate. Tzn.něco pro vás lakotné….chytře lakotné 🙂

  25. @Top gear
    Joo a mimochodem kvalitní kartáček máme také je levnější, než srovnatelná kvalita, která je většinou přes 100,- a Amway je pod 100,-Kč. Navíc se zárukou 🙂

  26. Tak colgate si kupuju normáně bez akce za 21kč 100ml,lacalut tak jednou ročně tuším kolem 60kč a kartáček naší firmy spokar za 3Okč.Mimochodem sem náhodou potkal v marketu kámošku,její maminka zubařka a taky si ho vzala.Já si myslím,že není důvod cokoli měnit.

  27. @Top gear
    tak to neměň, buď spokojen s tím co máš 😀

    v pořádku jen nakupuj co ti vyhovuje.

    jen jsme se ti snažily vysvětlit že je moudřejší si za věci které děláme dnes a denně nechat zaplatit.
    My jsme se rozhodli že si necháme něco z našeho nákupu vrátit, ty jsi se rozhodl že ne.
    To je svobodná volba 😉

  28. @Top gear

    každopádně naší pastu srovnávat s Cogate a Lacalut není úplně na místě 😀 😀 😀

    asi jako srovnat Felicii s novým Superbem 😀

  29. seba
    My jsme se rozhodli že si necháme něco z našeho nákupu vrátit, ty jsi se rozhodl že ne.

    Na tohle sem nedávno četl krásnej komentář:Půjdu do krámu a koupím si 100 piv a až je vypiju,vrátím flašky a vydělám si 300kč!!!

    Jak víš že není namístě srovnávat glister s golgatem či lacalutem,máš nějaké nezávislé testy?

  30. Avatar for Petr Štěpánek Petr Štěpánek | 6.5.2014 z 21:35 | Odpovědět

    Hezký večer všem,

    kdysi jsem si potřeboval obhájit cenu každého výrobku Amway, byť kvalita samotná byla nezpochybnitelná. Časem jsem však objevil, že mi více než jen na ceně záleží i na hodnotách, které výrobce svými činy reprezentuje. Chtít za každou cenu nejnižší cenu je sobecké a destruktivní. Vědomý spotřebitel nové doby se bude zajímat nejen o cenu a kvalitu, ale také o to, čemu svým nákupem přispívá… V případě Amway vím, že je moje domácnost v souladu s planetou Zemí a zdravím jejích obyvatel. Vím, jak zakladatelé Amway nakládají s bohatstvím, které jim podnikání přineslo. Budují nemocnice, univerzity, muzea, školy, zakládají nadace, podporují celé komunity a mladé vizionáře. A to vše z peněz, které jim dáváme za zubní pastu, prací prášek, doplňky stravy a cokoli dalšího. V případě Amway vím, za čím stojí moje rodina. A vím, že za to úplně levné někde někdo doplatí… Pracující lidé, komunity, planeta, lidstvo. Vzdělávejme se v pevné hodnoty nikoli v jejich kompromisy.

    Srdečné pozdravy všem, s úctou Petr Štěpánek

  31. @Top gear
    Víš Top geare, jak tak čtu tvoje komentáře, tak ty skutečně nejsi vhodný kandidát na našeho zákazníka. 🙂

    Ještě mám pro tebe pár dalších tipů:
    Mohl bys třeba nařezávat břízy, chytat březovou vodu a používat na vlasy jako šampón a místo pasty na zuby bys mohl žvýkat šťovík nebo lístky máty, které si můžeš zadáčo natrhat někde na zahrádce. 😆

    Kovy doma můžeš zkusit šťávou z citrónu a koupelnu a kuchyň octem, podlahy vydrhni pískem (babičky to tak dělaly). 😆

    Na kartáček na zuby kašli, to je vyhazování peněz. Běž do restaurace a naber si tam ze stolu párátka, to ti bude stačit, aspoň ti zbyde víc na dovolenou. 😆

    Když se bude chtít přítelkyně učesat, tak hlavně ať si nekupuje lak nebo tužidlo na vlasy, víš jak super drží vlasy když si je uhladí naplivnutou rukou??? 😆

    Za drahé jídlo taky nemusíš utrácet – když vydržíš chvilku trpělivě čekat, tak v nějakém fast foodu, kde mají takové ty stojany na tácy se zbytky, se určitě bude dát zďobnout sem tam nějaká hranolka a občas tam budou mít třeba i nedokousané křidýlko. 😆

    A málem bych zapomněl v KFC si můžeš koupit jeden bezedný nápoj, schovej si kelímek a kdykoli si tam pak můžeš dotočit dávku Pepsi. 😆

    Měj se Top geare a užij si šetření na dovolenou. 😉

  32. Jeremy, ještě že není třeba, abychom na tu dovolenou šetřili, a můžeme si užít obojí – jak kvalitní výrobky, tak tu dovolenou. 😉

  33. @Top gear

    moc nerozumím tomu příspěvku s těmi pivy 😀 to jsi akorát ukázal na sebe jaký jsi oslík 😀

    já se bavím o voze a ty pořád o koze 😀

    ale chápu měl jsem to položit jako otázku.
    ty se nám snažíš dokázat že jsme hlupáci že si necháváme platit za to že nakupujeme věci běžné denní spotřeby do domácnosti. a že to je blbost to takhle dělat.

    prostě jen razíš názor, že radši budeš svou domácností živit ostatní dodavatele na trhu, kteří tě nijak nezvýhodňují a budeš z toho mít prošoupané boty.
    to samozřejmě dává smysl “tobě”.

    k té pastě, já na rozdíl od tebe mohu srovnávat byly doby kdy jsem používal Colgate atd…, mám osobní srovnání, a to tebe se netýká :-D. asi by se ti sem dali nalepit informace o pastě,za nějaký čas se sem budou dávat informace i o výrobkách, kde bude možnost diskutovat., ale moc nerozumím co ty považuješ za nezávislé testy. určitě bychom byly rádi pokud by jsi nám sem nějaký tvůj nezávislý test dodal. určitě máš zdroj když neustále připomínáš že nakupuješ lacině a kvalitně dle nezávislých testů 😉

  34. A co takhle Top geare názor známé herečky Sandry Bullock na Amway Creme luxury? Zveřejněný v časopisu Forbes, to mi přijde, jako celkem objektivní 🙂
    http://www.forbes.com/sites/melaniehaiken/2012/03/26/how-celebs-subtract-the-years-5-anti-aging-beauty-secrets/

  35. Ps: kdybych měla tolik volného času jako ty, tak bych ti tu mohla posílat odkazy na nezávislé testy a podobně klidně až do večera. Ale rozhodla jsem se, že svůj čas využiji efektivněji.

  36. Díky za typ,určitě nějaký zkusím,To by mě ani ve snu nenapadlo,že amweják mi bude doporuřovat levné a kvalitní věci.
    Me-přesně tuhle odpověd sem od někoho z vás očekával

  37. Cituji:
    V roce 2006 provedla nezávislá laboratoř Consumer Lab test potravinových doplňků na bázi česneku. Ukázalo se, že 8 z 18 testovaných značek, tedy téměř každý druhý výrobek, nevyhovoval! Laboratoř Consumer Lab odhalila i další šokující skutečnosti, které ukazují, jakou hru se zákazníkem hrají některé společnosti zabývající se výrobou potravinových doplňků. Test například prokázal, že jeden výrobek aktivní látku vůbec neobsahoval a ve druhém výrobku bylo této látky méně než 1% deklarovaného množství! Další výrobky označené jako tzv. “vysoce účinné” byly ve skutečnosti málo účinné a dva produkty byly dokonce kontaminovány olovem!
    Mezi výrobky, které vyhověly, byl potravinový doplněk firmy Nutrilite. Podle výzkumu společnosti Euromonitor je Nutrilite jediná globální značka vitamínů a minerálů, která si pěstuje rostliny pro výrobu svých potravinových doplňků sama na svých vlastních organicky certifikovaných farmách a má pod kontrolou celý výrobní proces od pěstování, přes sklizeň až po výrobu konečné tablety. Díky systému jištění jakosti má zákazník vždy jistotu, že za své peníze dostává výrobek té nejvyšší kvality. Nutrilite – Česnek je nyní k dostání na českém trhu.

  38. @Top gear
    Aby ne, když má odpověď popisuje skutečnost – tj. že úspěšní distributoři jsou zváni na výjezdní semináře. To pak není těžké takovou odpověď očekávat, protože se sama nabízí. 🙂

  39. @Amber
    Amber neblázni. Creme luxury pro Top geara??? To nejde.
    Jeho přítelkyni musí na obličej stačit slupky od okurek, jinak by neměli na dovolenou. 😆

  40. @Top gear
    Top Geare, teď jsi mě zklamal. Ja Tě považoval za inteligentního kritika a Ty sem plácneš tohle 🙁 To je už urputná snaha dokázat pravdu s rádoby logickými důvody 🙁 Ale budiž… vezmu Tvá slova a použiji je. Tvrdíš, že se řídíš nezávislými testy a proto nakupuješ kvalitu za nejnižší cenu. Mohl by jsi mi ukázat ten nezávislý test na zubná pastu Colgate za 21 a kartáček za 30Kc? Fakt nevěřím, že to mohlo vyjít na předních místech.
    A ten prášek za 3,50 je konkrétně jaká značka?

    Nicméně myslím, že se shodneme na tom, že v prodeji jsou tisíce výrobků, které mají daleko vyšší cenu ( a to nejen v zubních pastách ), které mnohdy nemusí mít ani lepší kvalitu a přesto je kupuje tisíce zákazníků a rozhodně o nich netvrdí, že jsou drahý. A o to v tomto článku šlo: říci, že Amway výrobky jsou za konkurenceschopnou cenu, nikoliv vždy nejlevnější. I když i to je mnohdy pravda. Firmě Amway rozhodně nejde o nejlevnější výrobky. (to není Euro Shopper a Clever), ale o kvalitní výrobky, za které může ručit a dobrý poměr výkon/cena. Ale kritici tvrdí, že Amway výrobky jsou drahý až předražený a cena neodpovídá kvalitě. Což předpokládám nerozporuješ ani Ty. Zvláště proto že si sám kupuješ 2x tak drahou zubní pastu, čímž jsi dokázal, že i velmi šetrní lidé jsou ochotni si za kvalitu priplatit a nedělá jim to problém. Takže krásný důkaz toho, že Amway může fungovat (stejně jako mnoho jiných firem např. Lacaluc) i když nemají za každou cenu nejlevnější produkty. A rozdíl je jen v tom, že jiné firmy mají v ceně zboží započteny i peníze na reklamu a dávají ji marketingovým agenturám, aby nám prostřednictvím reklamy v TV, či zaplaceným letáčkům u zubaře tvrdili, že Lacaluc je super, tak Amway to dává distributorum a ti pak říkají, že Glister je super. Žádný rozdíl 😉 A věřím ze i zubaři i Amwayaci to dělají s přesvědčením o kvalitě 😉 Ty holt věříš reklamě… to je v poho

  41. @Me
    Zdravím všechny a i vás Top Gear . Mám drobnou poznámku k tématu.
    Pracuji 20 let jako kadeřník a na základě toho, ze se svým výdělkem dokážu uživit si dovoluji říci, že asi nejsem úplně špatnej v tom co dělám. Měl jsem možnost pracovat s přípravky na vlasy té nejvyšší kvality od značek jako jsou L’Oreal, Wella, Schwarzkopf, Golgwell, i s přípravky prodávanými běžně v drogerii na rohu vaší ulice.
    Předchozí řada přípravků na vlasy od Amway byla podle mne naprosto srovnatelná s těmi nejlepšími konkurenty a za mnohdy výrazně příznivější ceny. Ale co chci říct hlavě je toto.
    Nové Satinique šampony, kondicionery a přípravky na péči o vlasy podle mne vytvořily úplně novou třídu exkluzivních produktů. Jasně 🙂 jsem ovlivněný, jsem VPA, ano jsem v Amway, ale moje zákaznice nejsou a já dávám denně své dobré jméno a pověst všanc tím že jim tyto výrobky doporučuji a ony jsou pro mne tím nejlepším nezávislým testem kvality. Jejich spokojenost a opětovná návštěva v salóně je dostatečně vypovídající hodnoceni.
    A co se týče ceny. Šampón za 330 a condi za 330, to je ve srovnání s 580 za šampón a 680 a regeneraci např od L’Oreal řada Keralogie, ještě příznivá nabídka. Samozřejmě 100% záruka spokojenosti je jen bonus navíc.
    Pěkný den všem GEGR 🙂

  42. @Top gear
    K zubaři chodíš taky k amatérovi?? Víš, že když Tě zubař ošetří, něco za to má?

  43. Dle mého názoru zubaři, kteří říkají, že nejdůležitější je správný kartáček a na zubní pastě v podstatě tolik nezáleží, jsou povětšinou zubaři, kteří se ještě neměli šanci dobře seznámit se zubní pastou Glister!

  44. A co se týče těch nezávislých testů, k tomu mám co říct. Pracuji v nezávislé výzkumné organizaci, která se zabývá mlékem a mléčnými výrobky a je v ČR a v SR uznávanou autoritou v oboru. V posledních letech máme vážné problémy s některými časopisy, které se zabývají testováním (nejen) potravin, samozřejmě pro nás především těch mléčných. Např. při testu másel jedno máslo nejmenované české mlékárny totálně propadlo (ačkoliv jsou její produkty špičkové). Několik lidí přišlo kvůli tomu o práci (akorát v té době přišel nový majitel). Bohužel realita tohoto testu byla taková, že se nakoupila různě stará másla, která se pak testovala v laboratořích. Když se porovnávají jakékoliv dva výrobky, je nutné dodržet stejné podmínky pro oba dva. V případě másel je to zejména jejich stáří – nejlépe chutná máslo po výrobě, nejhůře ke konci doby spotřeby – a způsob skladování (o způsobech skladování potravin v supermarketech se raději rozepisovat nebudu). V testu k tomuto přihlédnuto vůbec nebylo, máslo, které propadlo, bylo “překvapivě” máslo nejblíže době spotřeby. Potíž je v tom, že novináři dostanou do rukou výsledky z laboratoří, které si pak sami interpretují (většinou nepřesně). Nejhorší jsou situace, kdy sami novináři výrobky ochutnávají, aniž mají nějaké senzorické školení, a výsledky, které čtenář dostane, vypovídají jen o tom, co chutná konkrétním novinářům. V neposlední řadě je potíž i v tom, že tito novináři v drtivé většině případů odmítají jakkoliv komunikovat přímo s výrobci nebo alespoň s odborníky z daného oboru (ačkoliv se o to vytrvale snažíme a nabízíme pomoc i zdarma), kteří by jim pomohli výsledky testů správně interpretovat. Existují samozřejmě výjimky, bohužel jich není mnoho. Takže přibližně takto to vypadá s našimi nezávislými testy výrobků. A Vy tomu věříte …

  45. @Seba
    To je k zblaznění jak si tady vymletý emwejáci furt papouškuejte ty cinty kterejma vás krmněj na těch vašich vymejvárnách jako že vám platěj zato že nakupujete ty emwej kraviny.Ten příklad co tady napsal Topgear je uplně super. Jako věřit že sem vydělal 300kč za vrácení flašky když sem nato musel koupit 100 piv může akorát idiot.V jedný diskuzi sem čet koment vod jednoho emwejáka kterej se chlubil jak utratil 10000kč za emwej a vydělal na tom dokonce 2000. 🙂 Toje teda supr kšeft. LOL
    Emwejáci nutěj každýho aby každej měsíc cpal 10000 do těch drahejch sr*ček a pak se plácaj po saku jak vydělávaj 300kč. -)

    Na jedný diskuzi vo emwej-businessu píše Anna: My se snažíme pomoct dceři, která Amway hrozně propadla. Všechno ale odmítá, snad každý z rodiny jí už domlouval, ale nedá si říct. Celou výplatu utrácí za to jejich zboží. Zubních past už má v koupelně dvě desítky, kafí má ve skříni snad sto. Nad postelí na stropě má plakát s drahou vilou, prý aby dřív dosáhla vytouženýho bohatství. Měla by jít k psychiatrovi, o tom ale nechce ani slyšet. Co máme dělat?

    Toje přesnej příklad jak fungujou vymletý emwejáci 🙂 každej měsíc utrácet spoustu prachů navíc za emwej aby mohly dostat pár drobnejch a tleskat si jak vydělávaj .-) LOL:

  46. Avatar for Marek Suchomel Marek Suchomel | 8.5.2014 z 13:23 | Odpovědět

    @Xú
    Milý Xú,

    příklad, který uvádíš je dílem hatingových společností, které si převážně najímají lidé, kteří nenávidí určitou společnost, které se daří,a vytváří tak diskuze s fiktivními a fakty nepodloženými informacemi a ukázkami ze života lidí, kteří se údajně u Amway stali oběťmi vymýačů mozků.

    Nevím, zda sis toho všiml, ale jsi jediný, který tady haní výrobky Amway. Nikdo z nás žádný výrobek z obchodních řetězců nekritizuje. Pouze uvedl srovnání…

    Z toho, jak píšeš a jak se vyjadřuješ, na mě působíš jako člověk s negativistickými sklony ke všemu, kde se jen trošku objeví pozitivní stránka věci. Takoví lidé se raději nechají ovlivnit názory z internetových diskuzí, namísto toho, aby si vytvořili vlastní zkušenost. Je to, jako by měl takový člověk v hlavě odpadkový koš a hledal potřebu si trochu toho smetí z hlavy odsypat tam, kde se šíří pozitivní, objektivní a fakty doložitelné názory a zkušenosti lidí s pozitivním přístupem k životu.

    Je to však volba každého jedince, zda bude žít život ovlivněný názory a televizí a nebo bude používat svou hlavu a získá na danou věc či firmu svůj vlastní názor ze svých vlastních zkušeností…

  47. Xú, s těmi flaškami, to máš samozřejmě pravdu. Ale tys někde tady viděl, že by někdo tvrdil, že utratí 10000 Kč, aby vydělal 2000Kč? Jestli ano, kde?
    Amway rozhodně nefunguje tak, že bys utrácel 10000 Kč, a tím bys vydělal 2000 Kč (tomu může uvěřit akorát blb), ale tak, že když firmě přineseš obrat, ona Ti z něj vyplatí provizi. Prostě úplně normální obchod.
    Jinak, k tomu příspěvku od “Anny”. Co bych jí tak poradil? Možná aby zašla k tomu psychiatrovi sama a zeptala se ho, zda to není nějaká porucha, když si chlap píše na svůj blog do své diskuze komentáře pod ženskými nicky. A při té příležitosti Tě může vzít s sebou, protože evidentně nemáš všech pět pohromadě, když Ti ještě nedošlo, že tyhle zoufalé výkřiky si tam píše ten zoufalec sám. 🙂

  48. Nemám čas na všechny komentáře odpovídat individuálně.Neříkám,že výrobky amway jsou nekvalitní,jen že jsou na trhu levnější s podobnou kvalitou.Máme na světě obrovský trh s výrobci a konkurencí a pokud dnes levnější s podobnou kvalitou není,zítra za týden,měsíc,rok bude.Prostě vždy se najde něco lepšího než máš ty,jen to někdy trvá.To když někdo napíše používám pastu glister,kartáček elmex,šampon schauma,prací prášek ariel,přípravek na nádobý dish-drops našel si na trhu výběr pro něj toho nejlepšího.Ovšem pokud někdo používá jen výrobky amway všeho druhu a prohlašuje je to topkvalita a nejlevnější,tak je prostě zasněný amweják.Nikdo na světě nemá všechny své výrobky nejvýhodnější.

  49. @Top gear
    Rozhodně souhlasím, vývoj a výzkum jde dopředu, vždy se v budoucnu může najít něco lepšího za dobrou cenu, než mám teď (nerad používám slovo levnější, protože nemám rád laciné/levné zboží, názory ani lidi). Pravdou je, že Amway má vlastní výzkumné a vývojové laboratoře, spolupracuje se spoustou univerzit po celém světě atd. a snaží se udržet své výrobky na špičce v daném oboru. Skvělé je, že se jí to daří a že cena produktů je přitom konkurenceschopná.

  50. @Xú
    Víš Xú, to, co tady píšeš, je přesná ukázka naprostého nepochopení principu, jak Amway funguje. Jestliže Amwayák nakupuje u Amway zboží pro sebe, kupuje ho z těch samých peněz, které by jinak za stejný typ produktů utratil v supermarketu. To znamená, že neutrácí žádné peníze “navíc” za Amway, ale pouze “změní místo nákupu”. Prostě si prášek na praní, pastu na zuby, mýdlo, šampón atd. nekoupí v Tescu, ale u Amway. 😉

    Jasně, chce to trošku představivosti, aby si člověk uvědomil, že Amway nikoho nestojí žádné “peníze navíc”, protože v košíku v Tescu se ten prášek, mýdlo a šampón ztratí mezi ostatními věcmi, jako jsou rohlíky, mléko, salám a jogurty, ale zaplatit je musíš stejně!!! Když člověk nakupuje na internetu, má v košíku pouze zboží Amway a peníze, které za ně zaplatí se mohou některým lidem zdát, jako “extra” utracené “navíc” za Amway. Ten kdo umí jenom trochu přemýšlet si však dokáže spočítat, že díky nákupu u Amway může utratit o to méně v Tescu nebo jiném supermarketu. Navíc tím, že zboží nakupujeme ve svém obchodě a nakupujeme je za “velkoobchodní ceny”, můžeme oproti nákupu v supermarketu celkem slušně ušetřit.

    Další možností je nakupovat zboží pro zákazníky, kde se to, co ušetříme (cca. 30%) může proměnit v zisk, když dodáme zákazníkovi zboží za maloobchodní cenu. 🙂

    Žvásty o povinných nákupech a plných skříních zboží, které jsi opsal z jiných diskusí, jsou prostě vyložené lži. V Amway nikdo nemusí dělat žádné povinné nákupy a utrácet peníze za zboží, které nevyužije (ať pro sebe nebo pro zákazníky) a kdyby to přesto někdo udělal, může zboží vrátit, jako neprodané zásoby a firma mu vrátí peníze, které za ně zaplatil.

    Takže Xú – zklidni hormon a příště, dříve než ze sebe uděláš pitomce na Internetu, zjisti si raději, jak se věci ve skutečnosti mají aby se ti lidé, kteří to vědí nemuseli smát jako teď já. 😆 😆 😆

  51. Ještě pohled ze zákulisí na to, jak vypadá výzkum a vývoj jinde. Jediné testování nějakého produktu, které má mít vypovídací schopnost (teď mám na mysli obor potravin, potr. doplňků, kosmetiky, drogerie apod.), je klinická, dvojitě zaslepená studie (ani laborant/lékař neví, jestli dává člověku placebo nebo aktivní látku). Tyto studio bývají finančně velice nákladné (min. 10 mil. Kč, spíš však 20 a více). Z tohoto důvodu je spousta firem nedělá a uchýlí se k tzv. spotřebitelským testům (9 z 10 lidí říká, že …). Ty jsou narozdíl od klinické studie převážně subjektivní. Amway provádí na svých produktech především klinické studie. Z mého oboru takové studie má např. firma Danone. Od konkurence, která klinické studie dělat nechce, se pak na tyto firmy objevuje spousta anonymní kritiky apod., která se snaží firmu poškodit a odradit lidi od nakupování jejích produktů (viz např. http://www.hoax.cz/hoax/nebezpecny-moderni-jogurt/. Tyto poplašné zprávy je pak velmi těžké vyvracet, neboť takovým zprávám lidé rádi věří, ačkoliv jsou plné absolutních nesmyslů. Nejsem psycholog, neptejte se mě, proč. Stejně tomu bude i u Amway a dalších firem. Mimochodem rostoucí počet takovýchto mýtů a polopravd je hlavním důvodem, proč se v Potravinářské komoře ČR vytvořila pracovní skupina pro spolupráci mezi výrobci a médii. Snad bude fungovat.

  52. @Top gear
    Jasně Top geare. Když se budeš na Amway dívat jen jako spotřebitel, pak máš naprostou pravdu a přístup, který popisuješ je naprosto v pořádku. Je mnoho lidí, kteří jsou v Amway registrovaní pouze jako spotřebitelé a dělají to přesně tak, jak ty popisuješ. Mají pár svých oblíbených produktů, které nakupují a používají od Amway, ale zároveň mají i zboží od jiných dodavatelů. Je to úplně v pořádku a nikdo jim to nevyčítá. Já mám i pár příbuzných, kteří se se mnou do Amway zaregistrovali, ale protože jsou jen spotřebitelé nakupují si domů mix zboží různých značek a jsme s tím naprosto v pohodě. Já mám radost, že si alespoň něco od Amway oblíbili a oni jsou rádi, že mají zboží, které jim dělá dobrou službu.

    Já ale můj Amway byznys beru jako podnikání. Amway je můj vlastní obchod, kde mám zboží za velkoobchodní cenu a navíc dostávám odměny za to, že ve svém obchodě dělám obrat. A to je ten zásadní rozdíl mezi “Amway spotřebitelem” a “Amway podnikatelem”. I kdybych chtěl zjišťovat, jestli na trhu neexistuje nějaká levnější alternativa ke konkrétním produktům a i kdybych zjistil, že můžu třeba koupit levnější mýdlo nebo šampón někde v krámě, musel bych být úplný hlupák, kdybych kvůli “ušetřeným” pár korunám koupil nějaký výrobek od své vlastní konkurence a vyváděl tak ke konkurenci peníze z mého vlastního obchodu, chápeš???

    Díky pochopení tohoto principu mám v Amway organizaci a úroveň 21%. Díky tomu, že neberu Amway jen jako spotřebitel, ale jako podnikatel, mi Amway každý měsíc posílá velmi slušné odměny. Díky tomu, že nakupuji a propaguji výrobky Amway nemusím šetřit na dovolenou, protože jezdím od Amway na SUPER dovolené zadarmo. 😉 A i kdybych s tebou souhlasil, že asi není na světě firma, která by měla úplně všechno svoje zboží ze všech firem nejkvalitnější a zároveň nejlevnější, tak pro mne to Amway splňuje, protože když sečtu 30% úsporu jako velkoobchodní cenu zboží + 21% z mých osobních nákupů, které dostávám zpátky v rámci bonusu = 51% sleva na zboží Amway oproti jeho maloobchodní ceně, tak skutečně není na trhu firma, která by cenou svého zboží pro mne mohla Amway konkurovat. 🙂

    A to nemluvím o tom, že mi Amway platí takový příjem, jaký bych v žádném zaměstnání nikdy nevydělal. Platí mi dovolené. Nemám šéfa. Nemusím ráno vstávat do práce. Nikdy jsem nebyl na pracáku. Manželka také nechodí do práce. atd.

    Víš Top geare, já se nechci chlubit, abych tě moc nedrásal a vím, že jsem asi z tvého pohledu prostě jen další “zasněný Amayák”, ale být úspěšný zasněný Amwayák je docela dobré “zaměstnání”, alespoň mě to prostě baví. 🙂

  53. @Top gear
    Top Geare, díky za reakci. Už Ti tu par lidí odpovědělo, takže jen pár dodatků:
    Nikdo tady netvrdí, že Amway výrobky jsou nejlevnější. Prosím, už opusť tuto teorii. Fámy o nejlevnějších výrobcích tvrdí jen kritici, že to tvrdí amwayaci. Ve skutečnosti se ve článku říká, Amway má skvělý poměr výkon/cena, což nepopírá, že může být i levnější výrobek

    A jaký prášek stojí 3,50???

  54. @Xú
    XŮ co dodat, když věříš bulvárním internetovým slátaninám a hospodským řečem. Ja raději věřím profesorům z VŠE

  55. @Xú

    😀 😀 😀 😀

    tím co píšeš jasně ukazuješ kdo má vymletej mozek 😀 😀 😀

    možná když jsi takový odborník na Amway nebylo by od věci napsat čím se živíš a kdo tě platí. (spousta lidí to tady o sobě píše)
    třeba by tvůj názor dostal váhu.

  56. Alex
    Četl jsem nezávislý test pracích prášků,první skončil ariel a za ním s minimálním rozdílem formil z lídlu ovšem s daleko nižší cenou.Vyzkoušel jsem a naprosto v pohodě za pár korun.Už dodělávám poslední balení a už hodně dlouho sem v lídlu nebyl,tak netuším jestli ho ještě vůbec zabízejí.

  57. @Top gear
    Jasně Top geare. Myslím, že už víme, jak nakupuješ. Ten “nezávislý” test na prášky byl pravděpodobně asi z Blesku viď. 😆

    Kdybys nepochodil v lidlu, zkus Sapu. Tam budou mít možná ještě lepší “deal”. Třeba tam koupíš prášek “ping-pong”, který vyhrál v testu agentury “Hong Kong” který ti vyjde ještě levněji. 😆

  58. Byl to d-test a ping-pong si občas rád zahraju.

  59. JJ. Jak jsem říkal. Vždyť dTest a Blesk je dneska skoro to samé. Dříve býval dTest celkem důvěryhodný časopis, ale od té doby co zemřela zakladatelka Ida Rozová a změnilo se vedení, je to obyčejný bulvár a pěkná “srágora”. 🙂

  60. @Top gear
    Mezi běžně prodávanými pracími prášky je dle prof. Šmidrkala z VŠCHT nejkvalitnější Ariel s Persilem, pak už je hodně velká mezera a to zbylé je jen taková vylepšená sůl na posyp chodníků v zimě. Bohužel neměl zkušenosti (a já v té době také ne) s SA8. Dnes vím, že americká verze arielu i dle testů časopisu Consumer Reports zdaleka nedosahuje na SA8. Jak jsem již někde výše psal (tuším o máslech), naše časopisy typu dTest jsou schopny testovat společně univerzální prací prostředky s pracími prostředky pro jemné prádlo, které se vzájemně porovnávat nemohou. Je to jako porovnávat hrušky a jablka. Je to ovoce, ale srovnávat je je nesmysl.

  61. Jeremy
    Máme demokracii a někdo vidí srágoru v d-testu někdo v am…

  62. Jirka c.
    Je pravda,že test je hodně starý,ale v roce 99 v ČR ariel sa8 porazil a to jak na účinost tak na cenu.Dnes to může být jinak,ale nemusí!

  63. Jeremy
    Abych nezapoměl,v době tastu prášku formil,Ida Rozová ještě žila.

  64. Top Geare, to co píšeš, je zavádějící, protože srovnáváš jablka s hruškami. V resumé, které vzniklo spojením obou testů, je sice jako vítěz uveden Ariel Automat, ale to byla fosfátová varianta, která samozřejmě měla negativní ekologický dopad. Ariel Futur, který byl rovněž bezfosfátový a kompaktní, skončil ve stejné kvalitativní kategorii jako SA8 Premium. Navíc firma Amway krátce po testu přišla s novou (koncentrovanější) variantou a cena za dávku klesla cca téměř dvojnásobně, zatímco Ariel Futur byl stažen z prodeje. 🙂 Čili od roku 1999 tu Amway v podstatě neměla konkurenci, protože všichni velcí výrobci své kompakty stáhli a “pravé” kompaktní prášky uvedli do prodeje opět až nyní. Tu pseudokompaktní variantu, která se objevila někdy okolo roku 2007, nepovažuji za kompaktní, protože stále obsahovala plnidla. Amway tu má kompaktní bezfosfátovou variantu již od roku 1994.
    Ale samozřejmě si můžeš vybrat, koho hodláš podporovat. Já jsem se rozhodl podporovat firmu, která nám dodávala kvalitní bezfosfátové kompaktní prostředky i v době, kdy se ostatní výrobci vymlouvali, že je lidé nechtějí, a udělali si z České republiky fosfátové smetiště.

  65. @Top gear
    Top Geare, oceňuji, že jsi se na test skutečně koukal….ale 15 let starý? Ježíš, vždyť to se ještě vyráběli Felicie. 🙁 A to jsi od té doby nepral, že nevíš, kolik ten prášek v Lidlu stojí a zda ho mají, když se tedy striktně řídíš testy a Tvůj prášek stojí 3,50 za dávku….resp.stál před 15ti lety :-/
    Za kolik pereš teď?

  66. @Top gear
    myju nadobi 1l za 19,20, takze 0,5 za 9,60.
    prosimte skoc do kramu a najdi cokoliv levnejsiho, cim by se dalo umejt nadobi a nesmrdely mi ruce, abys nepsal ocet.
    mimojine 21% v amway tim , jak dostanou provizi ze sveho nakupu zpet maj 1l treba i a 15,- takze 0,5 za 7,50 tohle uz nevymyslis
    jestli chces dalsi dil nasi hry na HLEDEJ, CO NAJDES V DISKONTU ZA SMEJD
    tak te muzu poslat pro avivaz nebo ustni vodu, ahoj

  67. @Petr Štěpánek

    Vymletý emwejové a eště Mirek Dušín ste jediný správný dýleři kterejm vůbec nejde vo prachy. ale aby všem na zemi bylo dobře 🙂 takže některý lidi můžou kupovat ty emwej předražený šmejdy jenom když jim nakecáte že sou ekologiký a stavěj se znich nemocnice. :LOL

  68. Avatar for Marek Suchomel Marek Suchomel | 13.5.2014 z 13:15 | Odpovědět

    @Xú
    Milý Xú. Působíš na mě jako člověk s odpadkovým košem v hlavě. Nejčastějším slovem u tebe je “vymletý”. To slovo už samo o tobě něco vypovídá… My v Amway víme, kam vydělané peníze firma investuje. Ty, člověk nakupující v korporátním světě velkoobchodních řetězců tohle nikdy nezjistíš a proto máš neustálou potřebu odsuzovat na základě “vymletech” informací z bůh ví odkud.
    Ale to je v pořádku, protože díky lidem, jako jsi ty, my rosteme a jdeme neustále vpřed. Kam jdeš ty, to pořádně ani ty sám nevíš 🙂

  69. @Torina …máš to “zadarmo” => Tvůj bonus ti zaplatí nákup 😀 😀 😀

  70. Alex
    Moc sme si nerozuměli,test pracího prášku formil není zas tak starý tuším z roku 2009 nebo 2010.Určitě dnes může test dopadnout zcela jinak,ale nemusí.V lídlu sem dlouho nebyl a prášek nekoupil,jelikož sem si koupil zásobu a ještě trochu mám.Co vím z netu,tak stojí kolem 300kč až 400kč 8kg podobně za co sem ho kupoval já.To máš 100 pracích dávek v 8kg a vypočítat kolik stojí jedna je snad sranda.
    Test z roku 99 byl na prací prášek SA8 a cituji:I přes vyšší cenu za prací dávku SA8 ariel neporazil.Jak zde již ale bylo zmíněno SA8 byl ekologický,ariel nikoliv to je pravda.

  71. Torina
    Na netu je test mycích prostředků.Tento test vyhrál Denk mit z prodejen DM.Jde o koncentrovaný prostředek s cenou 46kč litr.100 gramů dokázalo v testu umýt 300 talířů.Test je z roku 2007.
    viz.http://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/rady-a-navody/test-mycich-prostredku-denk-mit-ma-za-jedna
    Jestli by dokázal porazit amway výrobek je otázkou,protože v testu nebyl.

  72. Zdravím Top Geare,
    v diskuzi u článku “Jsou Amway výrobky předražené?” jsi psal:

    Já se znažím pokud to jde kupovat výhradně naše české výrobky a myslím že je máme velmi kvalitní za slušné ceny.Tím pomůžu nejen naší chabé ekonomice,našim firmám ale i sobě.

    Bohužel, ani Formil, ani Denk Mit nejsou české výrobky, takže se zdá, že Tvá snaha pomoci naší chabé ekonomice, našim firmám i sobě již dávno vzala za své.
    Zadruhé, u levného zboží je velmi častým problémem kolísavá kvalita. Mohli jsme se o tom přesvědčit např. u výrobku Qalt Excel, který se v r. 2006 umístil na předních místech v testu Ekolistu jak z hlediska prací účinnosti, tak z hlediska biologické rozložitelnosti. O rok později v testu MF Dnes ovšem tento prášek pohořel z hlediska biologické rozložitelnosti. A aby toho nebylo málo, v roce 2011 v časopisu d-Test pohořel z hlediska prací účinnosti (i když ke způsobu testování, resp. interpretaci výsledků u d-Testu mám spoustu výhrad).
    Nicméně i kdybych vyloučil d-Test, pořád jsou tu 2 testy provedené v akreditovaných laboratořích, které vyšly pokaždé jinak (biologická rozložitelnost). Pokud firma má zavedený systém kontroly kvality a jištění jakosti, toto se nemůže stát. Jenže kontrola kvality stojí peníze, protože se musí ověřovat kvalita vstupních surovin i kvalita výsledného produktu. Analýzy stojí čas zaměstnanců, náklady na provoz přístrojů a samozřejmě to předpokládá, že ty přístroje firma má. To vše samozřejmě stojí peníze a musí se to projevit v ceně výrobku.
    Takže ano, levné prostředky sice mohou “vylétnout” na špici testu, ale stejně tak se druhý den mohou propadnout na úplný konec. To se Ti třeba s SA8 nestane.

  73. Test d-Testu je také kapitola sama pro sebe – nikde v něm nejsou uvedeny hodnoty remise (tedy míra odrazivosti po vyprání znečištěné tkaniny – měří se spektrofotometrem). Namísto toho tam najdeme jakási rozmezí 0,5-5,5 (kdo je stanovil a na základě čeho?), podle kterých jsou jednotlivé zkoušky hodnoceny. Internetová verze obsahuje zase místo známek procenta, takže se dozvíme, že 80% odpovídá známce 1,5, zatímco 70% známce 2, atd. Ovšem jaká je skutečná hodnota remise, se stejně nedozvíme, víme pouze, že rozdíl v účinnosti praní mezi Arielem a Formilem je 6% bodů ve prospěch Arielu. Pokud by snad ale tato procenta byly přímo naměřené hodnoty remise, pak je takové hodnocení naprosto scestné, protože u remise neplatí pro zařazení do kvalitativní kategorie stupnice 0-100% (po vyprání v čisté vodě je hodnota remise cca 50%, zatímco nejlepší prášky dosahují v některých dílčích zkouškách remise okolo 80%). Čili rozdíl 6% bodů u remise je dost výrazný rozdíl v kvalitě vyprání a představuje skok o 2 třídy. Dále u inkrustace je Formil zařazen v kategorii “uspokojivý”, stejně jako např. u odstranění oleje, rtěnky, čokolády, tedy nic moc.
    Ale jak říkám, d-Test již delší dobu neuznávám, takže to, že nějaký prášek tam vyšel dobře, je mi volné. Nebylo by to totiž poprvé, kdy d-Test interpretací výsledků totálně zamíchal výsledným pořadím, nehledě na některé závažné chyby, kterých se v minulosti dopustil. Prostě – dokud d-Test nepopíše metodiku měření a nezveřejní dílčí hodnoty remise a laboratoř, která testovala, není takový test pro mě důvěryhodný. Proto jsem také tento časopis přestal kupovat.

  74. @Top gear
    Mimochodem, Top Geare, citoval jsi ten test s SA8 špatně – nikde se tam nepíše, že by byl SA8 dražší než Ariel, pouze se tam psalo, že tehdy patřil k nejdražším na trhu. Což bylo logické, protože to byl jediný kompaktní bezfosfátový prášek mezi povětšinou fosfátovými svinstvy (ta bezfosfátová menšina kromě SA8 neprala). Ale to už jsem vysvětloval výše.

  75. Me
    Ano máš pravdu levnější výrobky můžou mít problém s udržitelností kvality.Kde je psáno,že dražší výrobky tento problém nemají,i když souhlasím že je to asi v menší míře než u levných.Raději si koupim levný na hovno než drahý na hovno.Z toho levnýho aspon nebudu tolik nasranej.Jak sem již psal,testy nejsou a nikdy nebudou dokonalé,ale stejně je to pro mne nejdůveryhodnější.
    Snažím se kupovat české výrobky,ale někdy to prostě nejde.Denk mit sem si ještě nekoupil,jen sem četl test.Někdy ho jistě koupím,když je tak levnej a vyzkouším.

  76. @Top gear

    Problém je v tom, že levný prostředek, který nevypere, je ten nejdražší, jaký může být. Připomíná mi to, když jsem dostal chuť na větrník a 2x jsem se v cukrárně ptal, jestli je opravdu ze smetany (protože na to se mi zdál levný) nebo z rostlinného tuku. Paní se holedbala tím, že je ze smetany, tak jsem si ho koupil. Chyba – jakmile jsem do něj kousnul, hned letěl do nejbližšího koše, protože ta hmota se nedala jíst. A teď co je lepší? Větrník za 50 Kč, na kterém si pochutnám, nebo větrník za 25 Kč, který celý vyhodím? Já volím A. Ovšem chápu, že jsou lidi, kteří si raději zvolí B. Jenže pak se nesmí divit, že dopadneme jako u Tricatela (kdo neví, kdo je Tricatel, doporučuji ke zhlédnutí film Křidýlko nebo stehýnko – tam se dozvíte, jak dopadneme, když budeme bazírovat na tom, že za každých okolností budeme kupovat to nejlevnější).
    Jak už tu někdo řekl, zakladatelé Amway si řekli, že se budou řídit zásadou: Je lepší jednou vysvětlit cenu, než se potom donekonečna omlouvat za kvalitu. V případě Amway ani nemáš proč být – jak Ty píšeš – “nasranej”, protože ho jednoduše můžeš v případě nespokojenosti vrátit a dostaneš všechny peníze zpět.
    Jinak k těm českým výrobkům – ano, někdy nejde nakupovat jen české výrobky. Ovšem v případě pracích a mycích prostředků to jde. Proto je otázkou, jestli jsi ten svůj argument nepoužil jen proto, abys zdůvodnil, proč nekupuješ Amway, bez ohledu na to, jaké jsou skutečné důvody. A ono se teď ukazuje, že o to, zda je to české nebo ne, Ti zas až tak moc nejde, že? 😉

  77. Ano ten nejlevnější výrobek vlastně může být ten nejdražší,ale to by člověk musel kupovat všechno a po letech a utracených tisíců zjistit,který je dobrý.Tohle za nás dělají testy,já si koupím jen ten jeden vyzkoušený s nejlepším poměrem cena/výkon.
    České výrobky jsem myslel hlavně potraviny.Zajímám se o výrobce,ale nemám to jako podmínku.Pokud je něco dobrýho,levnýho a k tomu českýho nemám lepší volby.Poměr cena/výkon u mne ale převáží původ výrobku u čehokoliv.

  78. Někteří spotřebitelé si myslí že to co je levné je špatné a to co je drahé je dobré.Někteří výrobci i renomovaní toho využívají a na špatné nebo průměrné výrobky nasadí vysokou cenu.Toho se snažím vyvarovat,protože jsou výrobci co to umějí levně a kvalitně.

  79. Máš úplnou pravdu Me. Ten příklad s větrníkem je super a starý dobrý Tricatel mě taky pobavil. 🙂 Vím, že to bude vypadat jako klišé a tisíckrát omletá fráze, ale existuje jeden citát, který se na tuto diskusi také docela hodí. Připisuje se sice mnoha různým lidem, např. Rotschildovi, Fordovi a nebo dokonce Baťovi, ale myslím, že to nic nemění na jeho pravdivosti a nadčasovosti. Málokdo jej kdy zpochybnil, ale Topgearovi, zdá se, asi nic neříká:

    “I am not rich enough to buy cheap things!” neboli “Nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci!”

  80. King
    No a já myslel,že bohatý ste…
    Má odpověd je o řádek výš.

  81. 😀 možná by nezaškodilo se zamyslet nad pointou té věty 😀

    nejsem si totiž jistý co v ní vidíš 😉

  82. Top geare, nedělej ze sebe schválně hlupáka. 😉 Je přece jasné, že to rčení, které King citoval znamená, že nikdo, kdo má mozek v hlavě, není tak bohatý, aby mohl kupovat levné věci 🙂

  83. @Top gear

    Top Geare, proč pořád ignoruješ záruku spokojenosti? Psal jsem Ti o ní už několikrát a Ty pořád argumentuješ, že člověk musí utratit tisíce, aby zjistil, jestli mu zboží vyhovuje. Nemusí! Alespoň ne u výrobků Amway. Prostě si ho koupí a když po chvíli používání zjistí, že mu nevyhovuje, tak ho prostě vrátí. A měl ho zadarmo. Tečka. Kdyby všichni výrobci poskytovali záruku spokojenosti jakou má Amway, nepotřeboval bys na tyto výrobky, žádné testy. Chápu, že jsi zvyklý ze supermarketu, že načatý výrobek jim nevrátíš, ale my u Amway jsme zvyklí na jiný způsob jednání.

    Kvalitní výrobek bude vždy dražší než ten nekvalitní (samozřejmě když pominu nekvalitní s nadsazenou cenou). Když použiješ k výrobě mýdla vysloužilý fritovací olej, samozřejmě, že to mýdlo vyrobíš levněji, než když použiješ např. Plantaren. Samozřejmě, že pak není problém mít mýdlo za pár šupů. Já si ale raději zvolím to s tím Plantarenem.

    Amway má tu výhodu, že její zboží se díky systému distribuce, prodává za ceny, které jsou většinou nižší, než za kolik bys stejně kvalitní zboží sehnal běžně v obchodě. Jenom to chce vzít si kalkulačku a přepočítat si cenu balení na cenu za dávku. A jako je nám všem jasné, že ne každý si koupí SA8 (nebo Ariel, Persil…) a že budou existovat lidé, kteří budou vždy vybírat to nejlevnější, tak je také jasné, že kvalitní výrobky prostě vždy budou mít své zákazníky (a je jich hodně).

    A pokud se na to podívám z obchodního hlediska, tak si také raději zvolím k obchodování kvalitní produkt a to z několika důvodů:
    1) nemusím pak vyřizovat reklamace
    2) zákazník je pak obvykle loajální a neodchází mi a já nemusím neustále hledat nové a nové

    Amway by také mohla snížit kvalitu a konkurovat značkám ťing-ťong, ale jediné, co by to přineslo, by bylo, že distributoři by se ulítali a neustále by museli hledat nové zákazníky. A můžu Tě ubezpečit, že v tom případě by je ta práce za chvíli přestala bavit. A jsme zase u toho hesla: je lepší jednou vysvětlit cenu, než se pak donekonečna omlouvat za kvalitu. Jedině s kvalitním zbožím můžeš mít loajální zákazníky, jak o nich jinde psal myslím JIRKA C.

    P.S.: Myslíš, že si do té cukrárny půjdu ten větrník koupit znovu? Takže asi tak.

  84. seba,victor
    To byl vtípek

    Me
    Záruku spokojenosti určitě neignoruji.Jak sem již několikrát psal je to velká obchodní zbran.
    Jen bych si tu záruku spokojenosti představoval hlavně u jiných výrobků,auta,elektronika,byty,atd.Prostě ty dražší.

  85. Hodně krát jsem slyšel, že: “Ukázat někomu plán je jistým testem inteligence.” Když mi člověk nevstoupí, říkám si, že jsem to mohl udělat líp… NEMOHL!!! Zde zaznělo dost pádných argumentů, proč Amway dává smysl a přes to to nebylo pochopeno… Děkuji @Top gear za to uvědomění si toho…

    BTW: Kdysi jeden Diamant řekl: “Někteří lidé jdou hlavou proti zdi a tak dlouho do ní narážejí, až se jim tam udělají dírky a vylezou jim uši…”

  86. Soptik21
    Také už sem četl,že „Ukázat někomu plán je jistým testem inteligence.“Vlastně ten kdo vstoupí je inteligentní.Všichni ostatní jsou retardovaný.Podle mě to je nejlepší způsob jak odradit možné zájemce a nahrát na smeč všem kritikům.
    Amway nemusíš pochopit,ale uvěřit.Ovšem i když pochopíš neznamená,že tomu uvěříš.

  87. @Top gear
    To se teda fakt pletes na cely care, protoze ja to nejdriv pochopila a sla to vyzkouset a pak teprv jsem uverila, ze ti lide, co nas uci jsou tim, co rikaj, takze z meho pohledu jsi dost mimo.

    A jelikoz jsem cholerik a snazim se premyslet jednoduse nebo spis primocare, abych nepouzivala vyraz zdravy selsky rozum stale dokola, tak ten test inteligence je treba v tom, kdyz nemam zkusenost, co je teda ta amway, ale chtela bych vydelavat penize, tak to zkusim, kdyz nic neriskuju diky 180ti dnum zaruky vraceni penez. To je dost jednoducha uvaha.

    Dneska nejuspesnejsi lide jsou ti, co to sli prozkoumat, ne ti co slepe zblbli na tyden. Chapes ze je to obrovskej obor a ze je dobry to prostourat a prijit na to? Jak to teda udelali, ze na tom tolik vydelali.
    Nikdy nas to jeste neprestalo bavit, premejslet o tom, co oni vedi a my ne.
    Takovou otazku si ale hlupak nepolozi.
    To je ten test inteligence.

  88. @Top gear
    A aby sis nemyslel , ze zavrhnu kazdyho, kdo nevstoupi, jako hlupaka, tak ja mam porozumeni pro tyto dva pripady:

    Nevim, jestli by mi vratili ty penize – to se nedivim, v tyhle dobe, kde kazdej druhej hyenisticky okrada klienty, ze kdyz prijde slusna firma se zarukou spokojenosti, s pomoci skoliciho systemu, nebo kdyz clovek cloveku rekne pojd, pomuzu ti, naucim te, co znam, budem pracovat v tymu a pomuzou ti i lidi, co uci me, tak ze lidem vypade celist

    a druhej pripad je, ze jim muzu byt neprijemna, nebo jinak si nesednem a to by i u me hralo na zacatku roli

    Ale “tohle fungovat nemuze” – mi jako odpoved pripada uplne vadny, kdyz je tolik lidi v ČR, v Evrope a na celym svete, ktery jsou dukazem, ze to FUNGUJE, tak takovou odpoved bych radila radeji nevyslovovat, protoze je to hloupy a pak je clovek v pozici jen ignoranta faktu.

  89. @Top gear …nic takového jsem neřekl, proč vy skálopevní odpůrci, ignorující veškerá fakta, nám neustále vkládáte do úst něco, co jsme nikdy neřekli???

  90. @Top gear
    Top Geare,
    docela by mě zajímalo, jaký argument máš pro to, že žádný Amway výrobek nevyzkoušíš. Už jsi tu dostal dost příkladů těch, které jsou skutečně nejvýhodnější poměr výkon/cena, který máš tak rád, že to není české Ti neva.
    ( ostatně Amway ČR s.r.o. je fírma v ČR a platí tu daně, takže to zase tak špatně není, navíc podpoříš čecha, co Ti to prodá ).
    Takže proč ta zatvrzelost a aspoň něco nevyzkoušíš. Nikdo Ti tu netvrdí, že je vše nejlevněší, ale něco určitě. Tak aspoň to.
    Máš nějaký psychický blok?

  91. Soptik21
    To mi došlo,že to netvrdíš jen mi ten test inteligence připomněl jistých pár komentářů na jiném blogu

  92. alex
    Mám své výrobky jsou levné a jsem s nimi zatím maximálně spokojen.Asi máš pravdu psychický blog tam bude,jelikož mi to bylo soustavně nabízeno jako něco božského a to opravdu nemusím.

  93. @Top gear
    Milý Top Geare,

    při Tvé inteligenci a zkušenostech snad dokážeš překonat tento nesmyslný iracionální blok a zkusit něco – minimálně to, co je evidentně ještě levnější, než do teď používáš.
    Protože tu předkládáš vcelku rozumné argumenty, ale v mnoha (neříkám že vždy) případech jsou Ti vyvráceny, resp.ještě lépe – nakonec se zjistí, že odpovědí na ně jsou právě některé produkty Amway.
    Takže co kdyby jsi se vykašlal na pocítky a falešnou pýchu, kdy píšeš nějaký argument jen proto, aby jsi nějaký napsal (a to se často tváří velmi moudře ), vykašlal jsi se na to, že Ti nejaký jantar výrobek špatně nabídnul ( i když nevěřím, že by používal fráze o božských výrobcích ) zkusil překonat tuto dosud nepřekonanou hranici a prostě si zkusil třeba tu Amway zubní pastu. Když už tady trávíš takový čas a nebo čtením jiných diskusí, tak ať už z toho něco máš…….minimálně zkušenost, že výrobek je opravdu dobrý, božský, či špatný.

    Při Tvé inteligenci ( tu jsi už několikrát prokázal např.i tím, že jsi byl ochotný připustit omyl – to Tě šlechtí ) se přece po takové době dokážeš odporostit od toho špatného a vidět i to dobré. A aspoň budeš mít i jiné informace, než jen internetové diskuse, které jsou opravdu na prd. To je jako kdyby jsi se šel radit o čemkoliv do hospody.

    Takže to zkus……nejsou to ani 2 stovky co stojí většina věcí, co bys mohl zkusit a byl opravdu přesvědčen o poměru výkon/cena…..navíc budou levnější, než to, co teď máš. Aspoň ty produkty, co mám na mysli já 🙂 Jsi z Prahy, Top Geare? 🙂

  94. @Top gear

    opravdu se na mě nezlob, snažíš se tu argumentovat, ale dle mého vaříš z vody.

    nepřipadáš si jako pokrytec volit tady slova jako (amway není tohle a není toto, já nakupuju podle testu, levně česky atd….)
    a přitom absolutně dle mého pohledu nemáš právo srovnávat, odpověz si sám sobě, “mohu srovnávat něco co jsem v životě neměl v ruce?”

    každý z nás kdo tady s tebou argumentujeme máme osobní srovnání, každý z nás dříve používal věci jako Jar, Pur, Ariel, Helmex atd…….. .
    proto tady o tom můžeme zasvěceně mluvit!!

    Cinkni si Bonerixem, rozsviť si Global Energy, na nervy si dej Duble X a zapij je XS Drinkem a potom co si vyčistíš zuby Glisterem vypereš v SA8 a umeješ ruce Body Series, tak si ještě See Sprayem umej okno aby jsi viděl. A potom máš právo srovnávat 😉

    nic ve zlém ale tak to prostě je. poté tvoje názory získají váhu 😉

  95. Já myslím, že tu asi došlo k nedorozumění. Top Gear se na to dívá z pohledu zákazníka, ale většina z nás se na to díváme z pohledu podnikání. Top Gear dává přednost “možnosti volby”, nechce si kupovat vše od jedné značky. My se na to díváme z toho pohledu, že kupováním Amway výrobků mj. podporujeme své podnikání (stejně jako majitel benzínové pumpy Shell nebude jezdit tankovat k Benzině). Čím širší sortiment doma používáme, tím větší s ním máme zkušenosti, tím lépe ho dokážeme doporučit zákazníkům a dalším distributorům, tím větší jsou naše obraty a následně provize.
    Tady je ale nutno říct, že nejen Top gear, ale my všichni máme stejnou možnost volby. Pokud budu brát Amway čistě z pohledu zákazníka, tak si asi také nebudu nakupovat vše jen od jedné značky. A to je v pořádku. Existuje spousta lidí, kteří si oblíbili několik Amway výrobků nebo řad a ty používají a ostatní výrobky nakupují u konkurence. Já jsem se zase svobodně rozhodl, že raději budu podporovat své podnikání, než abych trval na tom, že budu nutně používat nějakou značku toaletní vody, na kterou jsem byl předtím zvyklý. Takže jsem doma postupně nahradil veškeré konkurenční zboží zbožím od Amway. Ale bylo to rozhodnutí, nikdy mě do něj nikdo nenutil. A nikdy jsem nelitoval, že jsem to udělal. Finanční nezávislost, kterou mi Amway dává, je pro mě důležitější, než to, jestli budu vonět po značce X.

  96. seba
    Ale vždyt já neříkám,že tenhle a tenhle amway výrobek je špatný.Jen říkám,že tenhle výrobek je levný a kvalitní jelikož něco vyhrál nebo byl v předních příčkách.Prostě jde to kvalitně a levně o to mi jde.

  97. @Top gear

    To samé ale tvrdili někteří i o levném výrobku Qalt Excel, který také vyhrál. Jen by mě zajímalo, co tvrdí dnes, když následně ve 2 testech pohořel. Já raději sázím na jistotu.

  98. @Top gear
    Jasny v pohode 😉
    Mozna jsem te zbytecne sepsnul. Za to se omlovam. 🙂
    Ale moje doporuceni je porad stejne 🙂 kup neco ze sortimentu a myslim ze budes fakt nadsenej 😉
    Urcite zkus Dish Drops, Zoom, See spray, glister, Sa8, a LOC.
    Na techto vyrobkach poznas nejmarkantneji ucinost a jejich cenu, urcite by se jich dalo napsat vice, ale pokud hledas cenovy masakr a skvelou ucinost tak urcite tohle 😉 🙂
    Nevim jestli mi to ostatni potvrdi ale nic jineho co je na trhu srovnatelne nesaha co do ceny a ucinosti
    Ani po paty 🙂 ver mi 😉

  99. @Me
    Jj nakupovat muzeme svobodne i jine veci nez je sortiment Amway.
    A musim rici ze i ja jsem nedavno navstivil Drogerii 😀 (pritelkyne si sla koupit barvu na vlasy :-D) a je pravdou, ze jsem byl osobne dost sokovan za jake ceny se to ci ono prodava 😀 stejne jako me zarazily ceny Potravimovych doplnku kdyz jsem byl nedavno v lekarne 😀 :-D.
    Musim uznat ze i ja jsem mel tak nejak zafiksovano ze kupujem super kvalitu a neco to stoji, ale po techto navstevach se mi dost zvedl postoj, kdyz clovek vidi co stoji Centrum a srovna s Daily je z toho cloveku hned lepe 😀 😀 doporucuji vsem takoveto prohlidky 😀

  100. Takový “Fialový” XS vs Červený Býk bez cukru je taky dobré srovnání 🙂

  101. @Top gear
    Top Geare, znovu se zeptám – Proč jsi od Amway ještě nic se skvělým poměrem cena/výkon nevyzkoušel? Vždyť to může často být ještě levnější než máš doma teď???

    PS. Pro ostatní (Sebo a spol.). Top gear je kritik, ale né trapný šťoural. Sice s jeho názory nemusíme souhlasit, ale pořád si drží jistou úroveň komunikace, tak jí držte také a nenapadejte ho. Někdy jste na jeho názor až moc hystericky slepicózní. Nezaslouží si to

  102. Top gear

    vem si mikrotenak a dej si do nej pastu zuby, co mas doma , pak si nekde sezen pastu Glister zkus to mezi prsty, to musi poznat kazdej , ze jedno dře. Jo dře! ta tvoje bude drit sklovinu, nemusis bejt vedec, to ucejtis. A jestli ti to nevadi tak si vem na piskovisti pisek a u cesty bahno a prelesti si autak, to je taky fuk.

  103. Kritici taky často tvrdí, že jsou produkty nepoužitelné, bezcenné 🙂 Je to až k smíchu, když si přečtu o tomto partnerství: http://news.amway.cz/amway-a-yaleova-univerzita-rozsirili-partnerstvi-v-oblasti-vyzkumu/ 😉

  104. Nechci tu nikoho urazit, ale musím zodpovědně říci, že o první místo brzy přijde :o) Osobně zaujímám neutrální postoj k MLM systémům, respektive zaujímal jsem až do května tohoto roku… Pak mě můj známý, který netušil že jsem introvert přivedl k něčemu co je mlm trochu podobné, ale má to potenciál minimálně jako Facebook či další gigantické firmy a od té doby už v tom jedu taky 😀
    Ale netušil jsem že i Amway už má i tankování benzínu, nicméně tato firma má tankování benzínu u několika partnerů jako třeba Shell a OMV. Pro mě zůstávají nejlepším produktem v Amway vitamíny i když jsou za pořádnou pálku, ale jak se říká, na zdraví se šetřit nemá…
    Vice o mě : odkaz vymazán

  105. Patriku, nechci ti brát iluze, ale takových nových a “lepších” MLM firem byly už tisíce a zatím se žádné nepodařilo Amway porazit. Většinou naopak udělaly MLM medvědí službu, ať už kvalitou produktů nebo tím, že přetahovaly lidi z jiných MLM. Většina z těch firem už dneska neexistuje, nebo sebou občas zacukají v posmrtných křečích. 😉

    Osobně například nevěřím firmám, které nemají vlastní produkt a jejich business je postavený jen na nabízení výrobků třetích stran, což je spousta nových MLM. Třetí strana, pokud distribuuje zboží i tradičním způsobem, nikdy nedá takovou marži/bonus, aby to bylo pro distributory zajímavé. Je to dobrý doplněk, ale ne jako základ businessu.

    Bohužel ani existence vlastního produktu není sama o sobě zárukou, že business bude fungovat dlouhodobě. Např. Agel má vlastní produkty a historie jeho obratů mluví sama za sebe: http://en.wikipedia.org/wiki/Agel_Enterprises#Revenue. Ono to totiž vyžaduje, aby produkt byl kvalitní a to zase vyžaduje investice do výzkumu a vývoje a to je věc, kterou tyto nové MLM nejsou většinou ochotny dělat. Takové MLM většinou těží z toho, že otevřou 50 trhů najednou, rychle zaplaví trh dokud o jejich zboží nikdo nic neví, a potom, když vlna ustane, odejdou z trhu a distributoři jdou do jiného MLM. Kdyby tyhle MLM otevíraly ty trhy postupně jako Amway, nikdy by nedosáhly takových obratů. Na to totiž potřebuješ opravdu kvalitní výrobky.

    Proto dávám přednost Amway. U ní mám jistotu, že tu bude i za dalších 50 let a že mé úsilí nevyletí komínem.

    Ale jinak se připojuji k Jirkovi C., možná by fakt stálo za to udělat nějaké srovnání MLM firem. Co si o tom myslí ostatní?

  106. Patrik, podle toho co píše, s největší pravděpodobností naskočil na starý známý Lyon****. Tu rétoriku, že budou větší než Amway a stejní jako Facebook, jsem už taky slyšel 😆 Je to k smíchu ale taky trochu k pláči, na jaké různé “vidle” si lidé mohou naběhnout. Proto se s co největší naléhavostí připojuji k volání po srovnání různých MLM firem, působících na našem trhu. To bude super srovnání. 😎 Už se na to těším. 😎

  107. @Patrik
    Víš, Patriku, vykouzlil jsi mi úsměv na tváři. Tvůj výrok, že Amway nebude brzy první, protože tu je něco novějšiho mi připadá stejné, jako by někdo prohlásil, že jeho syn začal v květnu hrát hokej a tak bacha Jardo Jágře….brzy nebudeš nejlepší český hokejista :-))))
    Jako jasně…..může se stát, že to tak bude,ale rozhodně to roky potrvá 🙂

    A když už jsi u toho Facebooku, tak Amway má větší obrat než Facebook a Yahoo dohromady 🙂 A rozhodně o mooooooc vydělávajících lidí více 🙂

    Nechci srážet žádnou seriozní firmu….ale k tomu, aby měli lepší podmínky než Amway mají často veeeeelmi daleko 🙂

  108. Top gear :
    Ano ten nejlevnější výrobek vlastně může být ten nejdražší,ale to by člověk musel kupovat všechno a po letech a utracených tisíců zjistit,který je dobrý.Tohle za nás dělají testy,já si koupím jen ten jeden vyzkoušený s nejlepším poměrem cena/výkon.
    České výrobky jsem myslel hlavně potraviny.Zajímám se o výrobce,ale nemám to jako podmínku.Pokud je něco dobrýho,levnýho a k tomu českýho nemám lepší volby.Poměr cena/výkon u mne ale převáží původ výrobku u čehokoliv.

    Tak v případě Amway, jediné společnosti na českém trhu, máš možnost si produkt koupit, celé tři měsíce ho zkoušet a kdy se ti nebude pozdávat, zbytek vrátíš a nákupní cenu dostaneš zpět.

    Nemusíš tedy půlku života zkoušet cosi za peníze, ale v případě Amway úplně zadarmo.

    Dole u řeky se tomu říká už od pravěku “NÁKUP BEZ RIZIKA”.

    Napadlo tě někdy, proč takovouto záruku žádná jiná, tradičním způsobem distribuující firma, nenabízí?

  109. Pár osobních postřehů v materiálové podobě na téma “předraženost produktů Amway”:

    Můj oblíbený Glister:
    http://www.home.karneval.cz/01070036/glister_voda.pdf

  110. @Patrik
    Pro srovnání nakolik je reálné porazit Amway 🙂

    1. Integrita
    – a) Má váš byznys Etický kodex?
    – b) Má váš byznys 100% garanci na vrácení peněz za zboží? (90 dní?)
    – c) Má váš byznys pravidlo na odkup přebytečného skladu?
    2. Kolik patentů na produkty vlastní vaše společnost? (více jak 1000?)
    3. Jaké teritorium získávám tím, že se registruji? (více než 100 zemí?)
    4. Systém odměňování – Odměňuje vás váš byznys za celý obrat, co vytvoříte? (např. 1000 úrovní v hloubce byznysu a 1000 linií do šířky)
    5. Podpůrný systém – Jaký způsob tréningu a vedení máte ve svém byznyse?

    Začni pěkně od bodu 1., a žádné přeskakování typu “Toto splňuji a toto zatím ne, ale určitě to bude, vždyť to firma XY přeci slíbila, že to MOŽNÁ bude…”
    Je to teď ANO nebo NE???

  111. @Me
    In 1970, Amway’s youngest Diamond broke. They were one Founders Emerald downline from the Dutts. Ken saw a need for another bonus to be added to the compensation plan. Amway didn’t think it was necessary. Ken quit and started a competitor company that was “just like Amway, only better.” I personally knew a young Diamond, Bob, out of Charlon, that joined him. Don’t know if there were others. The new company didn’t last. Ken and Bob were foolish for what they did. But, to our advantage, Amway was forced to add a new feature to our compensation plan.

    There have been other companies that have claimed the same thing. I was once contacted by the son of an Executive Diamond to join his. I didn’t. It later folded, too. Another new business came to town. They recruited a downline that recruited my fiend who tried to recruit me. He later came back to me and wanted to be re-sponsored into Amway.

    Amway started 55 years ago. Since then many others, that thought they could do better, have come and gone. Competition is good. Without its challenge to our compensation plan, it would not continue to get better and better.

    Amway is still the best choice for those that want to get into the MLM business.
    1) First, we have the IBOAI to protect our interests.
    2) Second, Amway manufactures most of what they sell. We have high quality products that are easy to sell because people buy them, use them up, and want more.
    3) Nutrilite has their own farms.
    4) Amway, Nutrilite, and Artistry research, test, and develop most of their products.
    5) And last, Amway is owned by the DeVos and VAn Andel families. There are no bossy stockholders to pay dividends too.

    We, as independent Amway business owners, get all the benefits and none of the expenses. All we have to do is the work of growing our independent businesses. Those that do a little make a little. Those that treat their business like a business make a lot. And those that sit and watch make nothing. That is capitalism at its best.

  112. @Me
    to srovnání firem by pro zdejšího admina mohlo být pěkný námět na další článek 🙂

  113. Zdravím,

    Rád bych přispěl do této diskuze. Osobně jsem přesvědčen, že výrobky Amway jsou vysoce kvalitní a za tu cenu výhodné ale je skutečně nutné na Top Geara vytvářet takovýto nátlak? Tohle je přesně ten typ věci který se rozebírá na stránkách o Awmay. Na stránkách vytvořených kritiky. Jsem přesvědčen, že díky tomu, jak Top Gearovi neustále připomínáte jak jsou výrobky Amway kvalitní mu je akorát zhnusíte. Vzpomente si, že člověk se rozhoduje na základě emocí, nikoliv logice.

    Není divu, že se top gear ohání testy mycích prostředku a uvažuje o koupi nějakého neměckého místo Amway dish dropu. po takovém výstupu co bych tu zažil, bych se zachoval stejně. Musíte si uvědomit, že ” dnešní moderní člověk” nakupuje výhodně ve slevách. Odebírá tuny letáků a připravuje se na víkednový nákup s rodinou.

    Upřímně mě bavilo sledovat tuhle slovní přestřelku která tu probíhala mezi Top gearem a zbytkem osazenstva blogu. Ten kritik si zaslouží uznání, nebot dokázal slušně a smysluplně “argumentovat”.

    Odepisuji na to kapánek později tak je dost možné, že s top geara je již distributor xD

  114. Nemyslím, že by tu na Top geara někdo vytvářel nátlak. Prostě obě strany vyložily argumenty. My jsme se mu jen snažili vysvětlit záruku spokojenosti a kvalitu, když už tohle téma vnesl do diskuze. Je ale otázka, proč tu Top gear vůbec je. Ty, předpokládám, používáš Amway výrobky. Lezeš snad na diskuze o konkurenčních výrobcích a spamuješ to tam? Asi ne. Top gear Amway výrobky nepoužívá a stejně sem chodí a vyjadřuje se k nim. Mně to prostě mozek nebere.

    Jediný vzkaz, který jsme se snažili Top gearovi předat, byl ten, že než se začne k Amway výrobkům vyjadřovat, měl by vědět, k čemu se vlastně vyjadřuje.

    Tohle není první diskuze, kterou s Top gearem absolvuji, a pořád je to na jedno brdo. Přečti si některé jeho nejnovější výtvory na těchto stránkách a pochopíš.

  115. Ahoj.Prosím,potřeboval bych poradit(…možná třeba od Me nebo Jirky C.)U mámy v panelovém bytě se objevila na některých stěnách plíseň.Dá se některými ,,A” prostředky šetrně odstranit?Děkuji za odpověď.

Napsat komentář: Jeremy Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.




Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close