The Economist: Rebirth of a sales firm

Doporučuji k přečtení moc hezky napsaný článek, který nedávno vyšel na serveru The Economist:

Seznámí vás s tím, čím vším si Amway musela projít v Číně, než se tam stala největší firmou přímého prodeje. V článku je mnoho pravdivých a faktických informací, které dokumentují závazek majitelů Amway vůči svým distributorům. Zajímavý je i popis historie – věděli jste například, že firma pětkrát přepracovala svůj odměňovací systém, aby vyhovoval tamní neustále se měnící legislativě, a tím zachovala svým distributorům možnost zajímavých výdělků i v komunistické zemi jakou je Čína?

Článek považuji za perfektně a objektivně napsaný – s jednou malinkou výhradou:

V závěrečném odstavci autor píše, že Amway neprodává své zboží přímo zákazníkům a vždy vyžaduje, aby zákazník nakupoval zboží přes distributora. Toto je pravda pouze částečně – prakticky každý registrovaný distributor je totiž zároveň i spotřebitelem Amway produktů. Není tedy pravda, že by firma neumožňovala nákupy přímo zákazníkům – umožňuje, jen je potřeba se zaregistrovat. Pravdou ale je, že k výrobkům Amway se dostanete jedině na základě něčího doporučení – distributor přes jiného distributora (sponzora) a zákazník přes distributora. V přímém prodeji totiž reklamu dělají právě distributoři. Opuštění této strategie by znamenalo, že by Amway musela zvýšit výdaje na mediální reklamu, která dnes představuje pouze zlomek toho, co do této reklamy investují jiné velké firmy obchodující klasickým způsobem. Takže to, co by ušetřila na distributorech, by stejně musela vydat na mediální reklamě. Myslím ale, že to si nikdo z distributorů nepřeje. A majitelé Amway toto dobře vědí, protože sami začínali jako distributoři. 🙂

Takže buďme naopak rádi, že Amway již 57 let drží své slovo, a nedopustí, aby nás zákazníci mohli obejít, jako se to bohužel stává distributorům v některých jiných firmách přímého prodeje. Jedině tak totiž budeme mít podmínky pro to, abychom si dokázali ve spolupráci s Amway vybudovat stabilní a výdělečné podnikání.

Share Button
The Economist: Rebirth of a sales firm
Průměrné hodnocení: 10.00. Počet hlasů: 14
Prosím čekejte...

2 Komentáře k "The Economist: Rebirth of a sales firm"

  1. Super článek. 🙂 Mně se líbil úryvek z příběhu Zheng Wei Liang & Luo Bin:

    Their most memorable time was in 2000, when one of the Amway’s founders Rich Devos visited China for the first time. At that time, he had just finished a heart transplant, but he insisted to go all the way across the oceans to boost the morale of people in China. There he said, “As long as there is one of you who does Amway, Amway’s factory will be open for you, and this is my promise to you!” That day, Zheng Weiliang, and his wife Luo Bin and the presence of their team were once again touched by the Amway spirit, and started setting new goals.

    Myslím, že to mluví za všechno.

  2. Ja som sa po roku vrátil ku knihe od Richa DeVosa Říkejte mi prostě Rich. Prečítal som ju behom 24h ako som si ju kúpil pred rokom na Summer Conference v Brne. Teraz keď ju opäť čítam, mi zas až tečú slzy a neviem ani vyjadriť tie pocity vďaky za to, čo Rich a Jay vytvorili. ĎAKUJEME!

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*


By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close