Z Amway kritika úspěšným distributorem Amway?

Ano, stává se to – a dokonce docela často.

Ne vždy totiž kritici kritizují proto, že by chtěli za každou cenu škodit – často je jejich postoj způsoben tím, že jen nemají dostatek informací. A takoví lidé svůj názor mohou změnit, pokud distributor najde způsob, jak docílit toho, aby si tyto informace nechali vysvětlit. Koneckonců, i ty nejvyšší odznaky v hierarchii Amway cílí na svých schůzkách právě na kritiky:

“Pokud ho jednou přesvědčíte, pak se anti-Amway člověk daleko pravděpodobněji stane loajálním Amway distributorem.”
Kaoru Nakajima
Double Crown Ambassador, 50 FAA

“Líbí se mi představovat Amway lidem, kteří jsou k tomuto businessu skeptičtí. Když je přesvědčíte, zjistíte, že mají v Amway business naprostou důvěru. Začněte tím, že přesvědčíte sami sebe o potenciálu, který Amway business nabízí, a potom zjistíte, že není těžké přesvědčit ostatní.”
Foo Howe Kean
Founders Crown Ambassador/Crown Ambassador ve 3 zemích, 60 FAA

Ovšem není kritik jako kritik a to i přes to, že na první pohled většina kritiků působí stejně. Prostě kritizují. Podle jejich reakcí se dají s trochou nadsázky rozdělit do tří kategorií:

  1. bývalí kritici, kteří už mají registraci, protože už Amway pochopili
  2. kritici, kteří Amway ještě nepochopili a v budoucnu je to čeká
  3. fanatici, kterým je zbytečné cokoli vysvětlovat, protože oni mají svou pravdu

Samozřejmě existují i případy, kdy původně pozitivní člověk změnil názor a začal kritizovat – nejčastěji z toho důvodu, že se snaží najít viníka, proč pro něj Amway nefunguje (pro tyto lidi mám následující radu: odpověď najdete v diáři a v zrcadle).
Jsou také lidé, kteří se nechali zlákat rádobyvýhodnými nabídkami konkurenčních MLM. Tato skupina se vyznačuje tím, že se z nich obvykle stávají MLM turisti – v žádném z dalších MLM nedosáhnou úspěchu a tak po čase opět změní firmu.

Kaoru Nakajima i Foo Howe Kean mluví o prvních dvou kategoriích kritiků. A skutečně, i ze své zkušenosti mohu potvrdit, že i když zaregistrování takového člověka obvykle vyžaduje daleko více úsilí než u lidí, kteří jsou od začátku pozitivní, jsou tito lidé daleko méně náchylní k tomu, že by s tímto podnikáním skončili. Důvod je prostý – všechny námitky, se kterými se v tomto podnikání mohou setkat, si nejdříve museli zodpovědět sami sobě.

Co tím vším chci říci? Pointa je jednoduchá:

Mike Wallace z týmu CBS byl původně vůči Amway negativní a po roce zkoumání změnil názor na pozitivní. Dr. Charles W. King byl původně negativní a po prozkoumání faktů změnil názor na pozitivní. Radek John byl původně negativní a po hlubším seznámení s Amway změnil názor. Spousta dnešních úspěšných distributorů byla původně k tomuto podnikání negativní – za všechny jmenujme např. právě Foo Howe Keana, který je kvalifikovaný jako Crown Ambassador nebo výše na 3 trzích a je zároveň držitelem 60 FAA bodů, Founders Crown Ambassadora 65 FAA Dextera Yagera, který si o Amway myslel, že je to podomní prodej, nebo malajského Crown Ambassadora jménem Khoo Chong Kok, který, než se pustil do Amway, dokonce “odvařil” 20 lidí, mezi jinými i člověka na 12%.

Jak moc je pravděpodobné, že by tito lidé změnili názor, kdyby Amway byla tak špatná, jak tvrdí někteří (zatím)kritici? Jak moc je pravděpodobné, že by člověk, který hlásal o Amway to samé, co hlásají dnešní kritici, změnil svůj názor a udělal Crown Ambassadora, kdyby na své námitky nejdříve nedostal jasnou a pádnou odpověď? Opravdu by se takový člověk nechal zmanipulovat?

Pokud jste vůči tomuto podnikání skeptičtí nebo dokonce negativní, pak vězte, že nejste první ani poslední, kdo může na základě osobní zkušenosti změnit svůj názor. A možná jste další Foo Howe Kean, Dexter Yager nebo Khoo Chong Kok. 😀

Share Button
Z Amway kritika úspěšným distributorem Amway?
Průměrné hodnocení: 9.84. Počet hlasů: 51
Prosím čekejte...

9 Komentářů k "Z Amway kritika úspěšným distributorem Amway?"

  1. No tak, abychom našli takového bývalého kritika (a současného velkého zastánce a profíka na výrobky), tak ani nemusíme opouštět tuto republiku. 🙂 🙂 🙂

  2. Fakt, jo? 😀 😀 😀

  3. Ahoj,
    je takový skromný dotaz, je někde seznam těch lidí, co byli vždy pozitivní k Amway dneska jsou negativní a už se nevrátili a daří se jim dobře:-))?. Z mého pohledu má věc dvě strany mince. Hold i lidé v nejvyšších patrech odcházejí a není to nic divného ať se jedná o Amway a nebo o jinou firmu.

  4. Ahoj,
    jen tak ze zvědavosti. Existuje někde seznam těch lidí, kteří byli pozitivní k Amway dneska jsou negativní, odešli a daří se jim dobře:-))? Pač fluktuace je všude nejenom v zaměstnání, ale jak to tak bývá o tom se tady asi moc mluvit nebude?.-)

    • A proč bychom o tom nemluvili? Ano, jsou i lidé, kteří původně byli pozitivní k Amway a dnes jsou negativní a daří se jim dobře. Vždy je ale potřeba podívat se na jejich motivaci. Máte zřejmě na mysli Diamanty, kteří z Amway odešli a nyní spolupracují s jinou MLM společnosti (neznám moc těch úspěšných, kteří by se šli nechat zaměstnat – většina Diamantů v tomto oboru prostě zůstává, i když si třeba zvolí jinou firmu). Popravdě, byl by asi zázrak, kdyby všech několik tisíc Diamantů, kteří se kdy kvalifikovali (jen do roku 2005 to bylo přes 4000), zůstali. V odvětví přímého prodeje existuje spousta firem, které cílí na tyto lidi a čas od času se stane, že jim dají takovou nabídku, které tito lidé neodolají. Bohužel pro ně, protože pak na to většinou tvrdě doplatí.
      Někteří odešli i z toho důvodu, že Amway začala s regulací seminářů a pomůckových byznysů (tedy přesně s tím, co požadovali kritici) – tak šli prostě tam, kde jim nechávají volné ruce. Jiným byly zrušeny smlouvy pro opakované porušování obchodních zásad. Pozoruhodné je, že od doby, kdy tito Diamanti odešli (to byl rok 2007), vyrostla Amway z obratu 7,1 miliardy USD na 10,8 miliardy USD, zatímco o obratech těch společností, kde zakotvili, moc slyšet není, resp. když ano, tak nic pozitivního. Konkrétně o společnosti Monavie, ke které někteří z výše uvedených Diamantů přeběhli, vyšlo v poslední době několik článků:
      http://www.sltrib.com/news/2491834-155/utah-based-monavie-faces-foreclosure-after-spectacular
      http://www.sltrib.com/news/2500617-155/judge-wants-answers-halts-takeover-of
      http://www.sltrib.com/news/2567635-155/utahs-monavie-once-touted-1b-in
      Paradoxní je, že distributoři, kteří kdysi odešli od Amway k Monavie, dnes Monavie opouštějí a jdou opět jinam. Kdo s čím zachází, tím také schází.
      Jak je vidět, v tomto oboru je jen několik silných firem a Amway je z nich podle mého názoru nejsilnější a nejstabilnější.

  5. U toho případu s monavie nevím zda slovo přeběhli je to správné . Z toho co vím několika diamantům byla zastavena licence z důvodu porušování etických kodexů Amway. Byli odejiti a hledali něco jiného. A tak se spojili s firmou která nemá takové etické normy. Velký boom monavie z určité části stál na těchto lidech. Jenže hrad na písku nepostavíš. Pokud se pletu tak mne prosím opravte.

    • Ano, některým byla licence zastavena a jiní na protest odešli. Každopádně se jednalo o opakované porušování obchodních zásad a etického kodexu, které ohrožovalo celý trh a Amway tehdy zakročila. Je fakt, že kdyby k tomuto kroku přistoupila dříve, nemusel tehdy americký trh tak upadnout. Tak jako tak, dnes už je po všem a americký trh opět utěšeně roste. 🙂
      Monavie je finančně v koncích a už se ani neobjevuje na žebříčku 100 největších firem přímého prodeje.
      Škoda jen, že je tu zase o jednu firmu víc, kterou si lidé budou pamatovat, že to bylo “jako Amway, ale lepší, novější, atd.” Ale co, my jim to vysvětlit dokážeme, a ti, kdo mají mozek v hlavě pochopí, že když dva dělají totéž, není to vždy totéž. V případě Monavie se jednalo o binární systém s povinnými nákupy (zatěžování zásobami) se skutečně předraženým produktem, za kterým ani nestál žádný výzkum a vývoj.
      Bináry mají vždy stejný scénář – rychlý nástup způsobený povinnými nákupy a tím, že “dostáváte” downliny do struktury (v tu chvíli jsou lidé ještě motivováni nakupovat tím, aby nepřišli o bonus, který je sice zpočátku malý, ale oni doufají, že se zvětší). Následuje rychlý pád poté, co distributoři přestanou být ochotni utrácet své peníze za nadbytečné zásoby zboží, které nepotřebují a jehož cena vysoce převyšuje získaný bonus. Ve stairstep breakaway systému (jaký používá např. Amway) naopak žádné povinné obraty nejsou, lidé nakupují to, co potřebují (spotřebují nebo prodají), a jsou odměňováni podle toho, kolik práce odvedli. Jedná se tak o poctivý byznys, nikoliv o to, aby někdo někam nalil peníze s vidinou rychlého a bezpracného zisku a pak toho litoval.

  6. …a lakyrníci budou mít byznys. Sem tam vidím auta s velkým nápisem MONAVIE. Když to fakt skrachuje tak to bude třeba přestříkat. Anebo přepsat třeba na MORAVIE a založit nový džusový MLM. Moravie – The Best Moravian traditional apple antioxidant juice. 2 sedmičky za 750,-czk. Go Moravie Diamant!

    • Bohužel tyhle rychlokvašky již léta špiní pověst celému MLM. Rich DeVos a Jay Van Andel se od nich distancovali už někdy v 70. letech a jak je vidět, i dnes je lidem potřeba dávat vědět, jaký je mezi Amway a těmi takyMLM rozdíl.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*


By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close