Školící systémy Amway a výdělky

Častou námitkou kritiků Amway bývá, že leadeři a úspěšní distributoři, kteří organizují podpůrný systém, pořádáním seminářů a prodejem pomůcek vydělávají peníze, a že jejich příjmy pocházejí více ze seminářů a prodeje pomůcek (knih a CD), a ne z obratu vytvořeného na Amway zboží. Není to pravda!!!

Tuto situaci řešila Amway před více než 20ti lety v Americe a od té doby se mezi kritiky papouškuje, opisuje a donekonečna omílá.

Amway má pro pořádání seminářů, akcí a organizaci motivačních systémů jasná pravidla, ze kterých přesně vyplývá, jaká může být maximální cena vstupenky na seminář, kolik maximálně může investovat nový distributor do pomůcek, školení a motivace.

Pravidla stanovují, že účast na jakékoli akci a školicím systému musí být dobrovolná, nesmí být nikomu vnucována atd. Pokud by měl kterýkoli člen libovolné organizace pocit, že jsou v dané skupině tato pravidla porušována, může vznést stížnost u firmy Amway, kterou Amway prověří a zjedná nápravu.

Veškeré existující školicí systémy musely navíc projít akreditací u firmy Amway. Při akreditaci Amway prověřuje vynaložené náklady distributorů, kteří se školicích systémů účastní, obsah nahrávek, knih a školicích materiálů a dodržování všech pravidel. V případě, že Amway zjistí pochybení, může potrestat leadera, který pravidla porušuje, zastavením výplaty odměn z programu SIP, což může u vysoce kvalifikovaných leaderů činit i několik milionů USD ročně.

Já se např. účastním seminářů, kde cena vstupenky činí ekvivalent cca. 10 – 12,-€ přičemž maximální limit pro cenu vstupenky na jednodenní seminář je (v závislosti na ceně prostorů, ozvučení a produkce semináře) až 50,-€. Na seminářové vstupenky dávají dokonce některé organizace nad rámec podmínek vyžadovaných firmou 100% záruku spokojenosti!!! Což znamená, že pokud se někomu seminář nelíbí, nebo jej nepovažuje za přínosný, může vstupenku do 30 dnů vrátit a své peníze dostane zpět!!! Myslím, že za takových podmínek nelze hovořit o jakémkoli “vysávání peněz” z účastníků systému, nebo o “zneužívání” seminářů a pomůcek k výdělečné činnosti.

V Amway existují i organizace, které žádný motivační systém nepoužívají, nepořádají akce, semináře, nemají motivační nahrávky, knihy atd. Tyto skupiny však v podnikání Amway hrají marginální úlohu. Jejich členové většinou dosahují zanedbatelných příjmů a jejich podíl na obratu Amway je naprosto mizivý.

Rating: 8.60/10. From 47 votes.
Please wait...

42 Komentářů k "Školící systémy Amway a výdělky"

  1. Hele Amwejové. To sou kecy nechtějte mi namluvit že třeba ten Hassaman nebo Čížek neberou pěkný procenta z těch CDs který nahráli aby vám mohli blbnout hlavu. Proč by tam jinak všude měli upozornění na autorský práva 🙂 Proto voni pak mužou jezdit těma mercedesama 🙂

  2. @Xú
    Milý Xú. Můžu tě ujistit, že ani Hassmann, ani Čížek žádná procenta z prodaných CDček neberou. Náhodou znám manažera firmy ISC, která vlastní copyright na školící materiály a vím, že se žádné tantiémy z prodaných CD nevyplácejí. Asi Ti to bude připadat divné, ale tito speakeři skutečně namlouvají CD a pořádají semináře především pro to, aby pomohli začínajícím distributorům úspěšně rozjet a vybudovat jejich byzynys.

    A když už tady píšeš o tom, kdo čím jezdí…kdykoli jsem slyšel nějakého speakera vyprávět o tom, za co si koupil nové auto, novou loď, nebo nový dům, vždycky mluvil o tom, že si je kupoval potom, co přišla nějaká pěkná smaragdová nebo diamantová odměna od Amway. 🙂

  3. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 8.6.2014 z 19:06 | Odpovědět

    @Jeremy
    Ahoj Jeremy,
    nechci se dotknout, ale když chci někomu pomoci, tak mu to buď dám a nebo prodám za náklady. Ať mi nikdo netvrdí, že když se Knížka na semináři prodává za 190 Kč a já ji najdu v Luxoru za 170 Kč, tak že na mě někdo nevydělal:-)). A to jak člověk na semináři, tak autor atd atd:-)). Je podle mě naivní si myslet, že když se to prodává tak je to bez marže a to obzvláště v obchodě jako je Amway:-)). To snad ani není možné:-)).

  4. @Daniel Vašek
    Dane, je možné, že si v Luxoru koupíš knížku levněji než na semináři….já mám tedy spíše opačnou zkušenost, že knížky na semináři, když měly jinou cenu než v knihkupectví, tak jí měli spíše nižší. Ale většinou je prostě stejná.

    A když jsi takový lidumil, tak to by jsi ty skladovací prostory, zaměstnance, kteří se o všechny CD, knihy, tabule atd. musí starat, dále dopravu, nahrávací studio, střihače atd platil ze svého???
    Asi každý pomoc chápeme jinak, ale pomoc neznamená, že to odpracuju a zafinancuju za ty lidi. A v tom množství tisíců lidí, co je na semináři, by to byl šílený balík peněz na náklady, co bys musel zacálovat ze svého. Obávám se, že by nestačil ani diamantový příjem, aby jsi to zvládnul.
    Takže mě nepřipadá naprosto nic zvláštního na tom, že na pomůckách je běžný zisk. Knihy mají běžnou cenu a výuková CD jsou oproti běžným výukových nahrávkách výrazně, ale výrazně levnější. A jsem rád, že někdo ten systém zařídil, protože bez něho bych 21% opravdu nedosáhnul ani náhodou.

  5. Proboha, dělat vědu z 20Kč rozdílu? Luxor má pravděpodobně větší obrat než náš školicí systém, tak má na knihu menší náklady, navíc těch knih je tam mnohem víc, než v našem systému, protože v našem systému např. Agathu Christie neseženeš. Mně ty knihy a audionahrávky pomohly nejen v mém podnikání už tak, že nemám odvahu ani odhadnout jejich skutečnou hodnotu. CD za 180 Kč a knihy s cenou cca 200-300 Kč, to je to nejmenší, co mohu pro sebe udělat. A za to, že si je mohu koupit na seminářích, příp. přes svou Platinu objednat, aniž bych musel lítat po knihkupectvích apod., bych zaplatil i víc. Žijeme zaplaťpánbůh v kapitalismu.

  6. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 9.6.2014 z 14:45 | Odpovědět

    Ahoj Alexi,
    no přiznám se, že lidumil nejsem, takže bych to asi nezařídil:-)) Pravda je, že každý pomoc chápeme jinak. Jak jsem řekl, nezpochybňuji systém jako takový, ten má mnoho kladů a snaží se vychovávat lidi, jak žít v kapitalismu. Co já říkám, že školicí systém je způsob jak prodat a vydělat Stejně jako, když svým klientům nebo ve svém cokoliv prodám. Prostě je tam marže, stejně jako na knížce či CD.
    Amway je obchod každým coulem, takže by mi hodně překvapilo, kdyby tam marže nebyli. Na rovinu důkazy, že to tak je nemám a jsou to jen mé domněnky. K tomu, abych to mohl říci s určitostí, tak to chce vidět výsledovku, rozvahu, a CASHFLOW, těch kteří jsou na úrovni, že vydávají CD a knížky atd:-). Z mého pohledu je obchodní marže na všem, co dělám naprosto v pořádku, prostě zaplatíš náklady a máš zisk. Jen mě překvapuje, že Amway tvrdí, že na CD a knížkách prostě nevydělává. Žen to, kdo si dal tu práci tu práci to namluvit či napsat to udělal za náklady:-)). To mě přijde zvláštní.-)

  7. @Daniel Vašek
    Dane, já se omlouvám, že do toho reju, ale kde Ti Amway tvrdí, že na tom není marže? Já jsem nikdy nikde nic takového nezaznamenal.
    Naopak v pravidlech Amway je, že příjem z Amway obchodu musí být vyšší, než z podpůrného systému, tj. počítá s tím, že tam zisk je ( přesně jak jsi řekl, jsou tam náklady a mimoto často organizátor musí doplácet za sál apod., nebo mu v zásobách knih leží dlouho mnoho peněz, takže ten zisk tam není pro to, aby se na tom vydělávalo, ale prostě proto, aby to bylo udržitelné ) Z toho důvodu Amway určuje např.maximální výši ceny vstupenek a tu u ISI dodržujeme z gigantickou reservou.
    Pro mě je opravdu důležité, že ceny za pomůcky jsou velmi mírné a přijatelné ( mimochodem pro JIRKA C. – byl jsem v Luxoru na Václaváku a tam ty knihy mají dražší než na seminářích minimálně o tu 20 🙂 ) a že už to někdo zařídil. A jestli na tom má nějaký zisk, tak ať má. Myslím, že za tu dřinu si ho zaslouží. Zvláště když to je vedlejší produkt toho, že hlavní cíl systému bylo opravdu pomoci a níkoliv na tom mít zisk. Zisk chtějí mít uplini z Amway byznysu

  8. Na toto téma jsem četl něco, co na wikipedii už není, ale v historii ano 🙂 :

    “Důležitou součástí podnikání s Amway je osobní růst a vzdělávání. To probíhá jednak prostřednictvím knih, audionahrávek a DVD, ale zejména formou místních, regionálních, národních i světových setkání VPA. Tato setkání mají za cíl učit, inspirovat, povzbuzovat a předávat praktické zkušenosti těm, kteří chtějí ve svém podnikání uspět. Díky tomu dochází k výraznému zefektivnění jejich práce. Pravidelné setkávání přináší VPA nejen osobní růst a inspiraci, ale i fakta a jsou živým důkazem, že úspěchu dosahuje každý, kdo vynaložil potřebné úsilí. Stejně jako v jiném podnikání se však ani VPA nevyhne neporozumění, popř. odmítnutí, ale díky vzdělání je VPA připravený a dokáže se s kritikou vyrovnat.

    VPA investují často do svého vzdělání nákupem CD, knih a seminářů, které jsou často zkušenými VPA doporučovány jako nejlepší cesta k získání potřebných dovedností. Tyto pomůcky nejsou produkovány firmou Amway, ale organizacemi často označovanými jako ”motivační organizace Amway” (Amway Motivational Organizations (AMO)). Tyto vzdělávací a podpůrné systémy jsou zakládány a vedeny nejúspěšnějšími VPA, tedy praktiky v oboru. Jejich podpora, naučí-li se jí VPA správně využívat, může hrát významnou roli v jeho potenciálu uspět. Dokazuje to fakt, že ty nejlepší AMO se již dnes mohou pochlubit desítkami tisíc finančně nezávislých podnikatelů, které vychovaly. Dodnes však mezi takovými není nikdo, kdo by dokázal vybudovat dlouhodobě prosperující organizaci sám bez využití podpůrného systému. Podle zkušených VPA je tomu tak zejména proto, že podpůrný a vzdělávací systém jako celek dokáže mnoha dalším lidem předat tak široký záběr zkušeností tak efektivně, že něco podobného není v silách žádného jednotlivce. V praxi jsou to tedy VPA, kdo svůj tým rozšiřuje o nové VPA. Kvalitní vzdělávací systém je však to, co v nich dokáže rozvinout vlastnosti silného, charakterního a dlouhodobě prosperujícího podnikatele. Přestože pro VPA není účast ve vzdělávacím programu povinná, z tohoto pohledu je však pro jejich úspěch logicky naprosto zásadní.

    Výjimkou je snad jen situace, kdy se VPA registruje jen kvůli možnosti velkoobchodního nákupu zboží pro svou spotřebu, nebo pokud je jeho jediným cílem drobný přivýdělek pomocí doporučování a prodeje zboží maloobchodním zákazníkům. I v takovém případě mu však některé zkušenosti rozhodně pomohou.”

  9. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 10.6.2014 z 7:51 | Odpovědět

    @JIRKA C.
    Ahoj Jirko, já nedělám vědu z 20 Kč. To je oK:-)). Je jsem chtěl ukázat, že je tam marže:-)). Takže jasně řekl, že mi školicí systém v mnohem pomohl, takže jeho vzdělávací hodnotu nezpochybňuji. Jen mi prostě přijde zvláštní, aby ten, kdo si dal tu práci to namluvit či napsat to dělal jen za náklady:-)). To mě přijde zvláštní.-)

  10. @Daniel Vašek
    Nevím, jestli je úplně nutné rozebírat to do detailů. Možná bude lepší se vypracovat na úroveň alespoň smaragda, který prý CD vydávat již může (nebo namlouvat), a tam to uvidíš. Jinak co se týče školicího systému, jak výše uváděl Alex, tak když někde organizuji mítingy, platíme za pronájem sálu a většinou ten sál buď já nebo up-line dotuje ze svého. Můj up-line mi řekl, že když se začne na vstupném na mítingy vydělávat, netrvá to nikdy moc dlouho, protože je pak třeba větší místnost nebo rozdělit skupinu na 2 mítingy. Schválně se ale zeptám svého up-lina, který již několik CD vydal, jestli mu z toho chodí nějaké tantiemy.

  11. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 10.6.2014 z 10:31 | Odpovědět

    Ahoj Alexi,
    možná se pletu, možná jsem tomu dost neporozuměl, ale úvodní odstavec tohoto článku říká, že ti, co pouští do vzdělávacího systému vzdělávací materiály, tak na tom nevydělávají.

    Já říkám a pouze toto říkám, že mě to přijde zvláštní, když si Diamant dá tu práci to napsat či namluvit a nemá na tom zisk? Tedy nevydělá na tom, že vydal knížku či CD. Mě to přijde logické i správné pač má recept na úspěch, tak proč si ten čas a úsilí nenechat zaplatit? Netvrdím, že je to hlavní příjem leaderů. Jen říkám, že je to zvláštní pač klientů, kteří to CD a knížku mohou koupit je více než dost:-)). Ale to by chtělo vidět výsledovku, rozvahu a cashflow těchto lidí, aby se to mohlo říci s určitostí:-)

    • Tak to mysleno neni, podstata prvniho odstavce i celeho prispevku je v tom, ze neni pravda, ze by vetsinu prijmu vysoce postavenych distributoru tvorily prijmy z pomucek a seminaru. To je totiz velmi casta namitka, ale jeji puvod je 30 let stary, tykal se uplne jinych trhu a jen urcitych skupin a od te doby se mnoho zmenilo. Presto kritici tuto namitku neustale vytahuji a proto byl napsan tento prispevek.

  12. @Daniel Vašek
    Hele, Dane, kde jsi přišel na to, že na CD a knihách není marže? To přece dojde každému a mě nikdo nikdy netvrdil, že tam není?
    Jen vím, že systém je tu od toho, aby pomáhál lidem v Amway byznysu a tím zisku z Amway podnikání, nikoliv že by se systém udělal proto, aby se na něm vydělávalo. To sice nějaké systémy udělaly, ale už si na ně firma došlápla….vždycky se někde najde nějaká krysa….ani v Amway to není jinak.
    Takže pořád nevím kdo, kde, či co tvrdí, že tam není marže?

  13. Ahoj Top Geare, Tvuj prispevek jsem nezverejnil, protoze obsahoval externi odkaz na stranku, ktere nechci zvysovat navstevnost, protoze mate ctenare podavanim zkreslujicich informaci. Proto prosim, pokud budes chtit nektere tyto konkretni “argumenty” uvest v teto diskuzi, nemam s tim problem, ale nedelej to formou odkazu. Uved je zde, at Ti tu take muzeme odpovedet. Hezky den. 🙂
    P.S.: Omlouvam se, ale jsme ted s firmou na plavbe lodi MS Eurodam po norskych fjordech a nechtel jsem tento vzkaz rano tukat v kajute na tabletu. Takze pisu az ted, kdyz jsem se dostal k pocitaci. Z tabletu jen schvaluji komentare.

  14. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 10.6.2014 z 16:24 | Odpovědět

    @Alex
    Ahoj Alexi,
    no v úvodu článku se mluvím o tom, že leadeři na pomůckách nevydělávají a že to není jejich hlavní zdroj příjmů. Tak když se nevydělává, tak by tam neměla být marže a tudíž ani zisk. Aspoň tak jsem tomu porozuměl. V tom případě tvoří celkovou cenu knížky, CD, seminářů jen náklady. Což ať se na mně nikdo nezlobí mi přijde trochu absurdní. Vždyť je s tím práce, úsilí, čas strávený korekcemi, střiháním apod. takže mě to přijde naprosto OK, že někdo jako Yager si nechá zaplatit svou práci.
    Nic ve zlém, nejsem proti tomu ať na tom leadeři vydělávají vždyť mají recept na to, jak v obchodu uspět. Je to stejné, jako když špičkový zubař vydá příručku pro ostatní lékaře. Přece to nedá jen zadarmo. Tím by devaloval hodnotu své práce.
    Jako může dát své know how zadarmi a věřán, že jsou i leadeři, co pomůcky dotují. Vždyť v ČR je asi 30.000 lidí co se věnuje Amway, což je pro knižní a možná i MP3 průmysl dost málo kusů, ale i tak si myslím, že to jde:-)). Nebudou ty tantiémy asi velké, ale proč se zlobit když mi penízky kapou:-)).

  15. Bud zdrav admine,to je věc názoru jestli stránka mate čtenáře či je pravdivá.Je kritická k MLM a myslím že je tam vcelku logicky vše vysvětleno a musím s ní ve většině bodů souhlasit a to nejsem odpůrce MLM.

    • Bohužel, každý máme jiný názor na to, co je a co není zkreslující informace. Nicméně nic Ti nebrání vznést postupně ty námitky zde a všichni budou moci posoudit, zda jsou či nejsou podložené.

  16. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 10.6.2014 z 17:08 | Odpovědět

    @admin
    Ahoj Admine,
    chápu, že to tak je myšleno. Přiznám se, že to na mě působí i tak, že se na pomůckách prostě nevydělává:-)) vůbec nic. Tedy, že ten kdo to namluvil, či na psal si nezaslouží svůj honorář. Přitom je s tím opravdu veliká práce!!!

  17. @Daniel Vašek
    Ahoj Danieli….pokud správně čtu, tak v článku není napsáno, že na pomůckách apod.není marže ( ta tam samozřejmě je i z důvodu Tebou logicky zmiňovaných nemalých nákladů ),ale píše se, že příjem ze systému by neměl převyšovat příjem z Amway podnikání. Takže i ten článek v prvním odstavci přiznává marži. A o tom nemáme ani jeden žádné špatné mínění a myslím, že každý logicky uvažující člověk chápe, že to prostě zadarmo dělat nejde. Důležité je, že to je vše jen podpora toho hlavního příjmu a tudíž z byznysu Amway…a proti tomu jistě také nic nenamítáš

    To Top gear:
    Pokud je ta www stránka ta, kterou myslím, tak věř, že chápu admina, proč ji nechce uveřejnit a zvyšovat jí raiting. Neb jestli to je skutečně ta pana Bestmena, tak ta s objektivitou nemá nic společnéno. Pozitivní příspěvky se tam většinou neschválí ( u mě neprošlo 85% ) a negativní si tam můžou plácat co chtějí. A navíc si tam admin přispívá sám už asi pod 20 nicky a samozřejmě samé vymyšlené příběhy….takže děkuji adminovi, že opravdu tyto bláboly nehodlá zveřejňovat.
    Nicméně je pravdou, že pokud chceš nějaké tam zmíněné téma zde probrat, není jistě problém….protože tady budou mít šanci reagovat skutečně všichni seriozní diskutéři, tj. ti,co svá obvinění dokáží podložit fakty…..tam je to prostý bulvár s fakty tahanými z fusekle.
    Ty jsi seriozní diskutér, takže nebudeš mít jistě problém a já osobně budu rád za negativní i nepříjemné podněty. Nestrkám před nimi hlavu do písku, ale hledám odpovědi, řešení, možnosti nápravy, správné informace apod.

    • Ahoj, ta bestmenova to není. Nicméně informace, které jsou tam prezentované, jsou natolik zavádějící, že je vidět, že autor nechápe základy MLM. Dokonce (aniž si to uvědomuje) zpochybňuje i franchising – jeden z tzv. “argumentů” se totiž týká toho, že si vytváříš konkurenci. 🙂
      A tyto stránky nebudou sloužit jako rozcestník na stránky plné nesmyslů. Jestli někdo chce tyto argumenty použít, ať je použije zde v diskuzi, kde jim na ně všichni budou moci odpovědět, aniž by byli odkázáni na milost či nemilost nějakého fanatika, který si vzal do hlavy, že spasí svět tím, že bude o Amway nebo o MLM šířit své ničím nepodložené domněnky.

  18. @admin
    Neser, admine…..já chci taky na luxusní lod s Amway :-)))

  19. @admin
    Aha….tak to chápu…..fanatiky znám. Když tam člověk napíše pravdu a podloží jí důkazy, tak honem rychle jeho příspěvek smažou. Ale kdejakou pomluvu nechají a ještě si na ně admin sám odpoví pod pěti přezdívkami :-/

  20. admin
    Tím že si vytváříte v MLM vlastní konkurenci s tím souhlasím do jisté míry a to tím když si své distributory hledáte třeba na malé vísce v malém okruhu lidí.Franšíz prodejny také podnikají na území nebo na místě vymezeném smlouvou.Ještě sem neviděl v jednom obchodním domě dva McDonaldy

  21. Top gear
    What I think you are referring to is called “saturation.” If a village contains ten families, one becomes an IBO and the others become their customers, then the village is “saturated.” If one of the customers decides to become an IBO, they will have to go outside the village to find customers. Correct? This was discussed, in court, back in the 1970’s. “Saturation” was found to be NOT a legitimate issue. As proof, an IBO from an Illinois farming community of about 400 and his brother became Pearl and Double Diamond. Also, a Crown came from a Nebraska farming community of 270. Their businesses were found NOT to be restricted to their hometowns. The Amway business survived as a legitimate business model. Where there is a will there is a way. They, and others, have chosen to follow Bernice Hansen’s advice and “think outside the box.”@Top gear

  22. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 14.6.2014 z 7:17 | Odpovědět

    @Alex
    Ahoj Alexi,
    takže jinými slovy se na pomůckách dá vydělat a tudíž i autor dostává tantiemy. I když to není jeho hlavní zdroj příjmů, příjem to pro leadera je:-)). Jak vysoký a kolik procent z jeho příjmů to tvoří to už je předmětem jeho financí. Nechci se nikoho dotknout, ale počítám, že od hodně vysokých úrovní je publikování v školicím systému velmi lukrativní obchod:-)).

  23. Tak ony tam dva McDonaldy nejsou především proto, že jeden stačí.

    Jeden “distributor” přímého prodeje na celé Brno však určitě nestačí.

    Teorie o vytváření konkurence je od základu zcela nesmyslná.

    To je jako tvrdit, že Coca Cola si konkuruje, když distribuuje Colu do všech obchodů ve městě.

    Naopak, čím víc prodejců Colu prodává, tím lépe pro všechny.

    Podstatou MLM je růst obratu. Čím více roste, tím víc na něm distributoři vydělávají. A o to přece jde, je to přece živobytí, byznys, podnikání.

    Ne charita.

  24. @Top gear
    Ale Tob geare, jaká konkurence, když si jí vytvořím organizaci? Vždyť jakýkoliv obrat vytvoří lidé z té malé vísky, tak se počítají do obratu jak jim, tak mě….takže žádná konkurence? Jen si nechají maloobchodní marži, pokud zboží prodali zákazníkovi…..ale protože zde již dříve bylo ukázáno, že větší část obratu je spíše osobní obrat, tak to ani nevadí

  25. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 15.6.2014 z 15:19 | Odpovědět

    @Alex
    Ahoj Alexi,
    z mého pohledu, má TO GEAR pravdu v tom, že dva obchodníci Amway v jedné malé vesnici jsou pro sebe konkurence. Tedy vyhrává ten kdo lepším a rychlejším způsobem osloví více lidí a dokáže si je udržet. Je to stejné, jako, když jsou dva obchodníci s třeba s vysavači v jedné lokalitě, který z nich prodá a dokáže to dělat opakovaně vyhrává:-)). Obchod je boj:-))

    Nicméně a v celkovém důsledku pro sebe konkurence nejsou, protože ona jedna malá víska není jediným místem, kde se dá Amway podnikání prezentovat:-)). Takže chytřejší obchodník se nesoustředí jen na svou rodnou vesnici.-))

  26. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 15.6.2014 z 15:24 | Odpovědět

    @acz
    Ahoj AZC,
    no domnívám se, že COCA COLA si konkurovat nebude v případě, že máš je jednoho dodavatale nikoliv dva. Pač dva dodavatelé, různé ceny, přístup a služby. Takže každý může COLU dodávat za různé ceny, tedy COLA si bude konkurovat:-)) Ale firmě COLA to bude jedno, pač její značka se šíří.

  27. Snažím se přijít na podstatu toho, nad čím tu momentálně diskutujete. Co přestat tlachat a jít dělat? Bert Gullick na jednom CD řekl: “Bavil jsem se o našem byznysu s jedním člověkem a řekl jsem mu, že mu dám 1.000 dolarů, když mi představí lepší příležitost k podnikání, než je Amway. On to nepochopil a šel hledat. Ještě se nevrátil. Radši bude trávit život hledáním, než aby vzal tu nejlepší příležitost a využil ji.”

  28. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 16.6.2014 z 9:14 | Odpovědět

    @JIRKA C.
    Ahoj Jirko,
    no tento web je k tlachání určený:-))? Nebo se pletu?.-) Má představit Amway v lepší světle (pozitivní reklama) a dát lidem možnost se ujistit, že našli pro sebe tu nejlepší podnikatelskou příležitost:-)). Na rovinu jsem rád, že lidé tuhle příležitost odmítají:-)), pač je svět mnohem pestřejší. Hold jsou lidé, kteří najdou v životě lepší příležitost než je Amway:-))!!! Takže proto se nevracejí, jako LASSIIIE:-))

    • K tlachání je tento web určený, to se nepleteš. 🙂 Ale účel těchto stránek je trochu jiný: jde o to, že na českém Internetu se o Amway nacházejí převážně zkreslené informace, mnohdy zastaralé, polovičaté (vždy je vynechána ta podstatná část) nebo dokonce irelevantní (netýkají se českého trhu). Účelem těchto stránek je PRAVDIVÝ pohled na Amway podnikání. Proto se nevyhýbám i tématům, které někteří mohou považovat za “kontroverzní”.
      Mnoho distributorů se pokoušelo o uvedení některých dezinformací na pravou míru ještě před vznikem těchto stránek, ale protože inkriminované stránky jsou spravovány kritiky, byli tito distributoři zabanováni a příspěvky jim byly promazávány, příp. upraveny. Zde, pokud člověk neporušuje pravidla diskuze, může diskutovat svobodně a ti, kdo mají zkušenosti s Amway podnikáním, zde mohou konečně projevit svůj názor.
      Tyto stránky jsou vlastně reakcí na neférové jednání kritiků. Lidé tak mají možnost posoudit argumentaci OBOU stran. A to je podle mě to důležité. A jestli to vyznívá jako pozitivní reklama? Možná. Ale není to má vina, že fakta vyznívají jako reklama. 🙂

  29. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 16.6.2014 z 12:20 | Odpovědět

    @admin
    Jako to řekl sir Hamfry:-)), moje statistiky jsou fakta a vaše fakta jsou statistiky:-)).

    • Fakta jsou jen jedna. Problém je v tom, že kritici záměrně některá fakta zamlčují a pak se z jejich “fakt” stávají dezinformace, které matou čtenáře. Nejlépe to bylo vidět na Wikipedii, kterou se “kdosi” snažil zmanipulovat tak, aby článek vyzníval co nejnegativněji a přitom zamlčoval podstatné skutečnosti jako např. že do průměrného příjmu se započítávají i ti, kdo si jen nakupují zboží pro sebe apod. Přitom tato fakta byla obsažena přímo ve zdroji, ze kterého dotyčný čerpal, takže se těžko může vymlouvat, že o tom nevěděl…
      Nejnověji to byl pokus “dokázat”, že Amwayáci končí ve ztrátě na příkladu jednoho doktora, který se v USA snažil o tzv. “daňovou optimalizaci”. Dotyčný kritik ovšem celou záležitost překroutil k obrazu svému, takže si z toho vyvodil, že zmíněný člověk utratil za celé období v businessu 4 miliony a tudíž, že byznys je prodělečný. Přitom ale pozapomněl sdělit, že přímo v soudním spisu je uvedeno, že onen člověk si do nákladů započítával i soukromé požitky a že Amway podnikání mu sloužilo k tomu, aby si snížil vysoký daňový základ z jeho lékařské praxe:

      The losses that petitioners have claimed from the Amway activity served to offset substantial amounts of Dr. Mikhail wages, decreasing petitioners’ taxable income and achieving substantial tax savings.
      The record shows that petitioners used their Amway distributorship as a means to generate deductions for essentially personal expenditures and to enjoy discounts on items they purchased for personal consumptions.

      Takže najednou z té “senzace” je prachobyčejný případ daňové optimalizace, který navíc v této podobě v ČR ani nejde uplatnit, protože člověk, který podniká a je zároveň zaměstnaný, si zde nemůže snížit daňový základ ze zaměstnání o ztrátu z podnikání, čili je naprosto irelevantní. A dotyčný kritik se přitom tváří, jako kdyby objevil Ameriku, a “dokázal”, že v Amway proděláš…

      Pro mě je podstatné, aby bylo řečeno vše, tj. i druhá stránka věci. Ono se totiž ukazuje, že kritici vždy “opomenou” to podstatné (a mají pro to důvod – pak by totiž ten příspěvek v této formě nemohl vůbec publikovat). A když to někdo “opomene” sdělit, sdělím to já zde. Tady mi totiž nikdo příspěvky mazat nebude. 😀

  30. @Daniel Vašek
    Děkuji za odpověď, myslel jsem to spíš tak, že se tu dokola probírá jeden pididetail, přitom by se měl člověk zaměřit na celek. Navíc mi přijde zbytečné rozebírat, jak to funguje s tantiemami za audionahrávky a knihy, které se dostanou do vzdělávacího systému, když se každý člověk může kvalifikovat na ty úrovně, na kterých se může stát součástí tohoto systému, a zjistit, jak to je. Myslím, že výdělek přímo z Amway pro něj bude velmi zajímavý sám o sobě. A pokud bude natolik dobrý, že ho budou chtít poslouchat i ostatní distributoři na CD, tak nějaká tantiema ho asi moc nerozhodí. 🙂 Proto říkám, že je lepší tento byznys budovat, než donekonečna rozebírat a hledat mouchy. Myslím, že celá Amway byla naprosto bezvadná, než se do ní zapojili lidi. 🙂

  31. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 16.6.2014 z 16:05 | Odpovědět

    @admin
    Ahoj Admine,
    no řekněme, když chceš něco zpochybnit, tak to zpochybníš. Článek o ztrátě jsem četl a přijde mi to jako čistá daňová optimalizace , co více dodat:-)).

    Nicméně v Amway obchodě a to řekněme na rovinu se mu nedařilo tak, aby měl zisk. To, že v obchodě zůstal je jeho rozhodnutí (důvodů může být spousta a nejenom vidina budoucí jachet). Navíc to, že využil možnost si o náklady snížit daňový základ je pro mě naprosto OK.

    Důkaz, že Amway nevynáší to pro mě taky není, pač je to jeden případ a vsadím se, že se najdou lidé, kterým to vynáší:-)). Na druhou stranu je potřeba říci, zpříma:-)), že i takové případy se dějí a ne všichni v Amway dosáhnout toho, co očekávali. Tedy jsou zde i lidé, kterým to prostě nevynáší nic a v tom zas mají pravdu kritici.

    • K tomu nemám, co bych dodal. Já to tvrdím pořád – Amway je podnikání jako každé jiné. Co je ale důležité, pokud člověk není padlý na hlavu, tak i kdyby se mu v Amway nepodařilo uspět, pak nepřijde o střechu nad hlavou, jako v mnoha jiných podnikáních. Prostě Amway je jedna z možností, jak začít podnikat. Jen jistí lidé z toho dělají bůhvíjakou černou díru a straší lidi konspiračními teoriemi.
      Já nepopírám, že v Amway můžeš přijít o peníze. To bych jinak nepsal článek Můžu přijít v Amway o peníze?, kde jsem vyjmenoval snad všechny možné způsoby, jak k tomu může dojít. Otázkou je, jak moc časté případy to jsou a zda má cenu se tím vůbec zabývat, protože se vždy jedná o chybu toho daného člověka. Člověk, který dokáže přijít o peníze v Amway, může být jen rád, že nezačal s klasickým podnikáním, protože tam by rovnou zbankrotoval.

  32. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 16.6.2014 z 16:53 | Odpovědět

    @JIRKA C.
    Ahoj Jirko,
    souhlasím s tím, že když se člověk na to dívá z výší perspektivy jsou některé otázky či debaty poněkud malicherné:-)). Na druhou stranu jsou debaty a nepodstatné informace jádrem demokracie:-)). Takže pro mě informace, že člověk si může v Amway vydělat i vydáváním knih a CD je cenná:-)

    Je to informace, že člověk si může vytvořit příjem a budovat další zdroje pasivních příjmů. Tedy má provize z prodeje produktů a své skupiny a i z své lektorské činnosti + dlaší:-)). Jinými slovy v Amway jsou zjednodušeně tři obchodní modely:

    1. Služby a prodej.
    2. Logistika.
    3. Vzdělávací činnost.

    Na Prodej a vzdělávací činnost Amway funguje jako MLM. To ať se na mě nikdo nezlobí tak prostě je:-)).

    • V prvé řadě musí být ten člověk úspěšný (čti: musí vydělávat v Amway). Potom může začít vydávat knihy či CD. Ono je to vcelku logické. Není v zájmu firmy, aby podpůrné materiály vydával někdo, kdo businessu rozumí jako koza petrželi. A nezapomínej, že je tam regulace ze strany firmy, která zajišťuje, aby podpůrný systém byl opravdu jen to, co má být – tedy podpůrný systém pro podporu lidí ve skupině a ne hlavní zdroj příjmu. Tím vždy musí být Amway business.

  33. Já bych řekl, že to zatím nemá smysl řešit. Pokud člověk rozumí odměňovacímu systému Amway, ví, že v něm peníze jsou. Jestli chce důkaz, ať navštíví aktivního up-lina nebo seminář. Lidí, kteří mají zajímavější příjem i ze vzdělávacího systému, bude v Amway minimum, a budou to především ti lidé, jak správně výše píše Admin, kteří dosáhli v Amway úspěchu.

  34. Právě na tomto vzdělávacím systému se mi líbí, že zde učí praktici, kteří mají hmatatelné výsledky, nikoliv teoretici, jak tomu bývá na většině škol. Nedokážu si představit, že bych svou skupinu nechal školit někým ze svých down-linů, který sice nemá žádné výsledky, ale zase o tom skvěle filozofuje. Naopak pokud mám ve skupině někoho, kdo je úspěšný, rád ho ukážu i těm ostatním jako příklad a nechám jej školit nejen jeho vlastní skupinu, ale třeba i některé skupiny bokem, aby viděly, čeho je možné dosáhnout.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.




Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close