Obrat Amway v roce 2019 dosáhl hodnoty 8,4 miliardy USD

ADA, Michigan (24.2.2020) – Největší firma přímého prodeje, společnost Amway, dnes oznámila obrat za rok 2019 ve výši 8,4 miliardy USD. V porovnání s rokem 2018 to představuje pokles o 5%.

Největšími trhy Amway v roce 2019 byly Čína, Spojené státy, Jižní Korea, Japonsko, Thajsko, Taiwan, Indie, Rusko, Malajsie a Hong Kong.

Přes pokles, který zasáhl celé odvětví přímého prodeje v Číně (viz dále), byla firma Amway schopna zvýšit svůj podíl na tomto trhu a obsadit 2. místo co do velikosti obratu.

Pozn. Amway-Fakta: Rok 2019 představoval pro čínský trh přímého prodeje velice bouřlivé období – především kvůli skandálu čínské firmy Quanjian (viz diskuze pod článkem), který vyústil v uvěznění představitelů této firmy a následné negativní publicitě, která zasáhla celé odvětví přímého prodeje na čínském trhu. Podle CEO firmy Amway, Milinda Panta, celkový obrat všech firem přímého prodeje v Číně klesl v roce 2019 o 42% (pro srovnání: přes výše uvedené problémy zaznamenala Amway na čínském trhu loni pouze 8% pokles – zdroj).

Tisková zpráva dále zmiňuje, že mezi pěti největšími trhy má největší nárůst Thajsko, což potvrzují i kvalifikace na nejvyšších úrovních – jeden nový Founders Crown a jeden nový Founders Crown Ambassador (viz níže).

Jakmile budou známy hodnoty obratů v místních měnách, publikuji je jako každý rok v diskuzi pod článkem.

Nové kvalifikace

A jak na tom byli distributoři? Kdo a kde se kvalifikoval na nejvyšší úrovně? Zde jsou nové kvalifikace od Korunního VPA (Crown) výše:

Founders Council Member (Čína)

  • 江伊英 王纪接 (Čína)
  • 简水兰 (Čína)
  • 张盛举 朱生才 (Čína)

Founders Crown Ambassador

Founders Crown

Crown

  • Kanti & Lata Gala (USA)
  • Jenő James Vágyi (Maďarsko)
  • Fábio & Sheyla De Souza (Brazílie)
  • Chen Lai Fa & Li Yue Rong / 陳來發、李月容 (Taiwan)

Pozadu ale nezůstala ani Česká republika, která má svého prvního Dvojitého diamanta! 🙂

ČTĚTE TAKÉ:

Amway v roce 2018 zvýšila obrat na 8,8 miliardy USD
Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner
Rating: 10.00/10. From 9 votes.
Please wait...

90 Komentářů k "Obrat Amway v roce 2019 dosáhl hodnoty 8,4 miliardy USD"

  1. Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 25.2.2020 z 0:53 | Odpovědět
    # Trh Obrat 2018 Obrat 2019 Změna v %
    1 Čína 17,4
    mld CNY
    16,1
    mld CNY
    -7,47%
    2 USA
    3 Jižní Korea 1,1661
    bil KRW
    1,1321
    bil KRW
    -2,92%
    4 Japonsko 98,905
    mld JPY
    95,727
    mld JPY
    -3,21%
    5 Thajsko 17,813,092,074
    THB
    18,893,224,990
    THB
    +6,06 %
    6 Taiwan 10,37
    mld TWD
    10,44
    mld TWD
    +0,68%
    7 Indie 19
    mld INR
    18
    mld INR
    %
    8 Rusko 15,7
    mld RUB
    mld RUB
    9 Malajsie 972,3
    mil MYR
    966,3
    mil MYR
    -0.61%
    10 Hong Kong HKD HKD %
    Další známé trhy
    N/A Itálie 68.141.823
    EUR
    69.818.613
    EUR
    +2,46%
    N/A Maďarsko 6.401.818.000
    HUF
    6.703.690.200
    HUF
    +4,72%
    N/A Ukrajina 1,586000
    mld UAH
    1,485250
    mld UAH
    -6,35%
    N/A Česká republika a Slovensko 501,852
    mil CZK
    499,712
    mil CZK
    -0,43%
    N/A Kazachstán mld KZT 12,5
    mld KZT
    N/A Polsko 166,7
    mil PLN
    166,3
    mil PLN
    +0,28%
  2. Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 25.2.2020 z 2:40 | Odpovědět

    Pro zajímavost:

    Počátkem roku 2020 byla dokončena akvizice firmy Avon společností Natura & Co. Výsledky za uplynulý rok budou zveřejněny 5.3.2020, nicméně za první 3 kvartály vykázala firma Avon pokles o 15% ze 4,1696 miliardy USD na 3,5497 miliardy USD (zdroj). Pokud v závěru roku nedošlo k nějakým neočekávaným zvratům (ať už pozitivním nebo negativním), odhaduji, že celkový roční obrat by měl dosáhnout něco mezi 4,7-4,8 miliardy USD. Příští čtvrtek budeme mít jasno.
    (AKTUALIZACE 11.3.2020 – společnost Avon oznámila obrat za rok 2019 ve výši 4,7632 miliardy USD)

    Každopádně je smutné vidět, jak si tuto firmu přehazuje majitel za majitelem jako horký brambor. V loňském roce se investiční společnost Cerberus zbavila svého podílu v New Avon LLC. (bývalá severoamerická pobočka Avon), který zakoupila v roce 2015 za 170 milionů USD. Po necelých 5 letech od koupě jej nyní odprodala korejskému koncernu LG Household & Health Care Ltd. a zbývající podíl v New Avon LLC, který původně zůstal Avonu (19,9%), byl vloni rovněž odprodán stejné společnosti. Společnost LG Household & Health Care Ltd. celkem zaplatila 125 milionů USD (zdroj).
    Již jsem v minulosti na těchto stránkách upozorňoval, jaká nebezpečí se skrývají v tom, když je firma akciovou společností. A toto je názorný příklad…

    Obrat firmy Herbalife klesl o 0,3% z 4,8918 miliardy USD na 4,8771 miliardy USD. Největší pokles (o 25,4%) byl v Číně (zdroj).

    Bude tedy zajímavé sledovat, zda se Avon udrží na 2. místě v žebříčku největších firem přímého prodeje nebo zda spadne na 3. místo.
    (AKTUALIZACE 11.3.2020 – Avon spadl na 3. místo. Pořadí největších firem přímého prodeje v roce 2019 je tedy: 1. Amway, 2. Herbalife, 3. Avon)

    Z dalších firem přímého prodeje je zajímavý pokles u firmy Jeunesse, jejíž distributoři se snažili před několika lety přetahovat distributory firmy Amway. Obrat firmy Jeunesse klesl z 1,46 miliary USD v roce 2018 na 1,1 miliardy USD v roce 2019, což představuje pokles o téměř 25%.

  3. Jsme hrdí za naši firmu Amway ! A vzdělávací systém, jako má naše firma, nemá žádná jiná !!!

  4. Avatar for Martin Měkuta Martin Měkuta | 25.2.2020 z 11:20 | Odpovědět

    O firmě Amway jsem se dozvěděl v roce 2013, kdy byl obrat myslím kolem 12 miliard a vypadá zvláštně vidět setrvalý propad od té doby, který už je kolem 30% k dnešku, když člověk z nahrávek z té doby slyší, že v roce 2020 měl být obrat 20 miliard.
    Mohu se zeptat, kde nastala chyba?
    Předem děkuji za odpověď.

    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 25.2.2020 z 13:05 | Odpovědět

      Chyba nenastala nikde. Alespoň ne na straně Amway. Vysvětlím…

      1) V období, kdy jste se o firmě dozvěděl, byl extrémně slabý dolar, což souviselo s ekonomickou krizí. To znamenalo, že pokud např. máte obrat 400 milionů Kč a kurz dolaru je 20 Kč, pak firma v dolarech utržila 20 milionů USD. Dnes je ale kurz dolaru okolo 23 Kč. To znamená, že při stejném obratu firma utrží méně dolarů, v tomto případě 17,3 milionů USD.
      Malá Česká republika v tom nebude hrát moc velkou roli (ten příklad je jen pro ilustraci), ale pokud Vám takto zakolísá měna na nějakých velkých trzích (třeba v Rusku), tak už to s celkovým obratem pohne docela viditelně.
      Vaše otázka by měla znít jinak: jak je možné, že během pěti let obrat firmy vyrostl z 8,2 miliardy USD v roce 2008 na obrat 11,8 miliardy USD v roce 2013? Toto je ta správná otázka. Když si ji zodpovíte (a odpovědí není, že by se prodalo o téměř polovinu více zboží), pak zjistíte, že “normální” byly obraty do roku 2008, pak došlo k “nafouknutí” obratu v důsledku slabého dolaru a následně k návratu na původní “normální” hodnoty.

      2) Velká část obratu Amway (téměř 1/3 – zdroj) se realizuje v Číně. A právě její výsledky jsou to, co celkový obrat ovlivňuje nejvíc.
      Bohužel v Číně došlo v uplynulých letech k dost divokému vývoji. V době, kdy Amway dominovala tamnímu trhu s obratem 29,3 miliardy yuanů se se vzrůstem popularity tohoto oboru začaly výrazněji prosazovat i ostatní firmy přímého prodeje. To způsobilo větší konkurenci v oboru a první pokles obratu Amway. Např. firma Quanjian, která byla založena v roce 2004, dosáhla v roce 2016 obratu 2,89 miliardy USD. Jenže právě tato firma dosáhla svých výsledků, jak se později ukázalo, nekalým způsobem. Jak se totiž ukázalo, její distributoři vydávali doplňky stravy, které tato firma vyráběla, za léčiva. Na to bohužel doplatila malá holčička trpící rakovinou. Její rodiče, místo aby ji nechali léčit, obstarali jí preparáty vyráběné firmou Quanjian. Jak to dopadlo, je asi jasné. Holčička zemřela a čínské úřady si došláply (kromě firmy Quanjian) i na všechny ostatní firmy přímého prodeje, které se zabývají prodejem doplňků stravy. Výsledkem “zátahu” bylo zavření zástupců společnosti Quanjian a samozřejmě, že celý tento případ vyvolal negativní publicitu. V důsledku této negativní publicity šly dolů s obratem i jiné firmy působící v Číně. Celkový obrat všech firem přímého prodeje v Číně klesl o 42%, přičemž Amway China zaznamenala sice znatelný pokles (o 8% – zdroj), ale ve srovnání s ostatními firmami to byl hodně dobrý výsledek. Např. firma Herbalife na čínském trhu zaznamenala propad o 25%. Nu Skin za uplynulý rok v Číně zaznamenala propad o 18,5%.

      To je přesně ten důvod, proč já i jiní na těchto stránkách opakovaně apelujeme na distributory nejrůznějších firem, aby nepropagovali své produkty jako léčiva (namátkou zde nebo zde). Všichni by si měli uvědomit, že peníze nejsou vše a že dosáhnout obratu za cenu toho, že někdo zemře, je hyenismus.

      Pro Vás jako pro distributora je podstatný Váš obrat v místní měně (tedy v Kč). Události v Číně budou mít na Váš byznys prakticky nulový vliv (kromě toho, že je dobré se z nich poučit). Teď jde o to, co s tím uděláte. 😉

      • cituji: Pro Vás jako pro distributora je podstatný Váš obrat v místní měně (tedy v Kč). Události v Číně budou mít na Váš byznys prakticky nulový vliv…..
        To máte nepochybně pravdu, takže jaký byl obrat v kč u nás a v eurech na Slovensku? Popřipadě jaký byl zisk. Na oficiálních stránkách jsem tento udaj nenašel, kdyžtak mi dejte odkaz kde mám hledat… Předem děkuji

        • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 2.3.2020 z 21:09 | Odpovědět

          Já přeci nemohu znát Váš obrat v místní měně. Ten byste měl znát Vy. Když bude celkový roční obrat půl miliardy a Vy z toho budete dělat obrat 2000 Kč/m, tak je jasné, že zřejmě nebudete vydělávat desítky tisíc měsíčně. Když bude Váš obrat +-6 milionů, můžete se tím slušně uživit (~50 tis. Kč/m). A když bude Váš podíl na obratu činit 100 milionů, klidně můžete vydělávat stovky tisíc Kč/m. To samé platí pro nové distributory.
          Údaje o obratech Amway, zisku a další se dají dohledat v účetních závěrkách jednotlivých poboček, ale ty Vám neřeknou, kolik si vyděláte konkrétně Vy a jaký bude Váš zisk. Vy musíte vědět, kolik jste ochoten odvést práce, na jakou úroveň se chcete kvalifikovat a pak se můžeme bavit o průměrných příjmech, které jsou na určitých kvalikačních úrovních. Ty byly zveřejněny třeba zde: Opravdu se dají v Amway vydělat peníze?
          Odměňovací systém je jasně daný a je transparentní a stačí do něj dosadit hodnoty obratu jednotlivých Vašich větví.
          Mohu se zeptat, o jakou kvalifikační úroveň se zajímáte?

          • Dostalo se mi rady „Na internetu se píše spousta nesmyslů, polopravd a nepravdivých údajů, když chcete mít důvěryhodné informace, tak hledejte na seriozních webech, jako jsou Amway.cz nebo Amway-fakta.cz“
            Tak jsem tedy tyto servery navštívil a hledal informace, které mě zajímají. Dověděl jsem se jaký je obrat v celém světě, jak si stojí Čína, Japonsko, USA, Jižní Korea, Malajsie, Thajsko, Taiwan, Ukrajina, Rusko, Indie….. mnohé jistě potěšil nárůst v Guatemale, Mexiku, Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku. Bohužel jsem ale nenalezl odpověď na to, co mě zajímá, tak jsem tedy položil, dle mého názoru jednoduchý dotaz. Jaký byl obrat v kč u nás a v eurech na Slovensku? Popřípadě jaký byl zisk. Je tento dotaz napsán opravdu nějak nesrozumitelně??? Dostanu zde odpověď?

            • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 6.3.2020 z 9:04 | Odpovědět

              Možná jsem Váš dotaz napoprvé špatně pochopil. Kvůli dotazu, který jste položil pod jiným článkem (viz odkaz), jsem si myslel, že se zajímáte o to, kolik si vyděláte Vy, což z těchto hodnot samozřejmě nemáte šanci vyčíst. Proto jsem se Vás snažil (neúspěšně) navést formou otázek na to, co by pro Vás mělo být to podstatné. Jedině Vy totiž můžete vědět, kolik jste ochoten odvést práce. A jedině Vy tak ve finále určíte, kolik si vyděláte. Proto jsem psal o tom, že je důležité znát Váš obrat. Ne nadarmo se tomuto systému říká provizní systém.

              Hodnotu obratu za Amway ČR + SK samozřejmě dostanete. Tyto hodnoty zveřejňuji, jakmile jsou publikovány v obchodním rejstříku (i když v minulosti jsem to dělal až když mi to někdo připomněl – viz níže). Za minulý rok ještě publikovány nebyly. Od doby, co došlo ke spojení poboček, se reportuje pouze celkový obrat za ČR a Slovensko, který jsem pro roky 2018, 2017 a 2016 doplnil do tabulek pod jednotlivými články:
              https://www.amway-fakta.cz/amway-v-roce-2018-zvysila-obrat-na-8-8-miliardy-usd/#comment-15697
              https://www.amway-fakta.cz/amway-zverejnila-vysledky-za-rok-2017/#comment-14017
              https://www.amway-fakta.cz/amway-vysledky-za-rok-2016/#comment-9740
              Omlouvám se, že jsem nějak přehlédl, že právě Česká republika a Slovensko tam chyběly. Bylo to způsobeno tím, že hodnoty obratu za uplynulý rok jsou v obchodním rejstříku publikovány kolem září a to už jsou články o celosvětových obratech firmy zapadlé někde v historii příspěvků, takže si ne vždy vzpomenu, že bych je měl doplnit. Takže chci poděkovat za připomenutí – díky Vašemu komentáři jsme to napravili. 🙂

              Bohužel, ani jedna z těchto hodnot Vám neodpoví na otázku, kolik si vyděláte Vy. To, že český a slovenský trh několik let po sobě roste, není zárukou, že Vy budete úspěšný. A stejně tak, i kdyby celkový obrat klesal, neznamená to, že konkrétně Vy nemůžete uspět. Váš úspěch bude záležet na tom, kolik obratu budete Vy schopen přidat k tomu, co už tu je (bez ohledu na to, zda ostatní skupiny rostou nebo klesají).
              Mohu se tedy zeptat, co z těchto hodnot hodláte vyčíst? Pokud to, že je tu prostor k růstu, pak ano, je. Pokud to, že se zde prodává Amway zboží, pak ano, prodává a někdo na tom už dnes dokáže velice slušně vydělávat. O tom pochyb není. Teď je jen otázka, zda Vy si dokážete představit, že ode dneška za 10 let budete mít skupinu s podobným obratem, jako mají někteří jiní distributoři. A jestli je dnes obrat 300 milionů, půl miliardy nebo miliarda je pro Vás úplně nepodstatné, protože všechny tyto hodnoty mají hodně daleko k saturaci trhu.
              Stačí takto jako odpověď?

            • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 7.3.2020 z 19:26 | Odpovědět

              Protože jsem stále nedostal odpověď na své otázky, znovu Vás žádám, ať se zachováte stejně jako já a odpovíte mi, než budeme pokračovat v debatě o ostatních otázkách, které Vás zajímají. Děkuji. Věřím totiž, že nejdřív se má ukončit a uzavřít jedno téma, než se načne další. A když odpovídá jen jedna strana, vypadá ta, co se neustále dožaduje odpovědí na další otázky a sama neodpovídá na nic, poněkud neslušně. 😉
              Těším se na pokračování naší debaty, jakmile dokončíme načaté téma.

              • Když napíšu komentář, tak čeká 2-5 dní na schválení moderátorem diskuze, a proto trvá dlouho, než se objeví, a navíc nesedím u počítače pořád, to jen tak na úvod na vysvětlenou. Ale k věci, děkuji za doplnění tabulek zisku jednotlivých zemí, tento údaj má pro mě stejnou vypovídající hodnotu jako obrat celosvětově, je to drobný kamínek do mozaiky. Šlo mi o to udělat si lepší obrázek jak je na tom Evropa, hlavně tedy ČR a okolní státy. K číslům se dá přistupovat různě, každý má jiný pohled, někdo vidí sklenici poloplnou, někdo poloprázdnou, mě osobně zajímá objem tekutiny uvnitř v litrech. Když investujete na burze, tak sledujete trendy, je to něco jako předpověď počasí nemusí vyjít, ale je to určité vodítko a lepší než nic. Samozřejmě že bych po Vás mohl chtít další data, jako je třebas podíl mužů a žen, věk nových spolupracovníku, jejich rozložení napřič republikou atd. ………. Mé srdce statistika by zaplesalo radostí, ale tyto údaje nejspíš mnoho lidí nezajímají, a je mi jasné že není ve Vašich silách mi takové údaje poskytnout, a ani o ně nežádám. Navíc například údaje o příjmech pokládám, za osobní záležitost a stačí pouhý fakt, který zde byl uveden Tj.„hrubý seznam“ vyšších úrovní podnikatelů, a přehled odměn, který je, jak jste zde již několikrát řekl, jasně daný, je čitelný a přehledný. Takže jak s čísly naložím? Dám si tento drobný kamínek k dalším do mozaiky, abych to shrnul: Je zde ukázán nějaký ekonomický výsledek, celosvětově i u nás. Je vidět, jak funguje systém odměn a je známo že i u nás už jsou desítky, možná stovky osob, které se vyšplhaly na horu a jsou, jak se lidově říká „za vodou“ tudíž když napíšu, že systém funguje (na otázku jak a pro koho si musí každý odpovědět sám), tak se mnou myslím bude většina lidi souhlasit. To by tedy byla věc čísel a ukazatelů které se dají alespoň trochu ověřit. Otázku jak se bude trh vyvíjet a o kolik ještě poroste, jak se bude měnit podíl jednotlivých výrobců na trhu si musí rovněž každý zodpovědět sám. Ohledně saturace se nemá cenu bavit, protože by bylo třeba mnoho a mnoho údajů, a stejně bychom nedostali jednoznačnou odpověď, ale trendy v oblasti prodeje mohou napovědět.
                Toto je pouze jeden aspekt, tohoto podnikání, další aspekty jsou výrobky, ekologie, eticky kodex, školící systém, účetnictví, úsilí, čas, talent, vůdčí schopnosti, ……. Toto jsou věci podle mého názoru natolik individuální, že každé toto téma by si zasloužilo samostatnou kapitolu. Na svoje otázky které jste mi položil, si podle mého názoru odpovídáte sám, nebo alespoň já tam ty odpovědi vidím. Jestli jsem placený systémem provizí tak je přece jasné, že záleží jenom na mě kolik si vydělám, a jenom já ovlivňuju výši svého výdělku. Jestli si umím představit vysoké příjmy nebo velkou skupinu lidi pod sebou, no pochopitelně že umím, to snad každý? Podle mého názoru by si každý jednou za čas měl položit otázky ohledně toho, kde se vidí za 5 let? Čeho a za jakou cenu chce v životě dosáhnout? Jestli je pro něho luxusní auto opravdu životní priorita? Kolik volného času jsem ochoten obětovat ve prospěch něčeho? V každé knížce o osobním rozvoji na takové nebo podobné otázky narazíte. Kdo si na ně odpoví a kdo ne, to už je každého věc. Nerad bych aby naštval moderátora diskuze, že odbíhám od tématu, kterým je obrat firmy Amway, takže se nebudu více rozepisovat.

    • Avatar for JanBosansky JanBosansky | 25.2.2020 z 23:51 | Odpovědět

      Ja som za dobu čo som sa stretol s touto firmou (6rokov)pochopil jednu vec. Ciele majú byť vytesané do kameňa a dátumy napísané do piesku. Takže ak niekto tvrdil dvojnásobné obraty, oproti spomínanému roku, je to len otázka času. Veľmi sa mi páči vysvetlenie toho rýchleho nárastu a je to presne tak. Možno ako dôkaz neustáleho vývoja a posunu by mohol byť, technologický pokrok a produkty, ktoré amway vyrába a pridáva stále nové. Veľa krát udáva trendy a potom rôzne spoločnosti opakujú. To je podľa mňa dôležitejšie :).

  5. Zdravím, neznáte náhodou historii odznaků taiwanského páru: Chen Lai Fa & Li Yue Rong, o nichž zde píšete? (Někdy vystupují i pod jménem Lee Yueh Jung & Chen Lai Fa). Kdesi jsem narazil na informaci, že v rámci 60. výročí Amway byli již uváděni jako Founders Crowni. Vstoupili kolem roku 1984/85. Děkuji za případné informace.

    • Vzhledem k tomu, že se jedná “pouze” o Korunní VPA, tak pátrání chvíli zabere.

      • Děkuji za odpověď. Viděl jsem nějaký seznam Founders Crownů, které Amway uváděla v rámci svého 60. výročí, a byli mezi nimi uvedeni právě i oni. Proto mě zaujalo, že je uvádíte jako nové Crowny a ne Founders Crowny. Těším se, co vypátráte 🙂

        • Chen Lai-fa & Lee Yueh-jung jsou taiwanští Korunní VPA, kteří do Amway vstoupili v dubnu 1984. Bohužel, jediné další informace, které se mi (zatím) podařilo dopátrat, jsou následující kvalifikace:
          1995 Dvojitý Diamant
          2000 Trojitý Diamant
          2012 Founders Triple Diamond (20 FAA) /Founders Council Members, účast na Founders Council 2013 (zde se muselo jednat o dosažení pomocí FAA bodů – na Founders Council je potřeba 20 FAA).

          Kromě Taiwanu mají podnikání i v Číně, které je také na úrovni Founders Council Member:
          http://www.amway.com.cn/about/ztchome/committee/21016911.html

          • Děkuji za informaci, takže Crowna udělali v roce 2019, sedm let po Founders Triple Diamond.

            No a Founders Council Member je obdoba Crowna, nebo Founders Crown Ambassadora?

            Napadá vás, proč jsou v knize “Sixty years of just getting started” z roku 2019 uvedeni mezi Founders Crowny?

            • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 16.11.2020 z 8:29 | Odpovědět

              FC neboli Founders Council je akce pořádaná pro Crown Ambassadory a výše kvalifikované a také pro držitele 20 FAA bodů, což je ekvivalent Zakladatelského trojitého diamanta. Může se ale stát (i když je to nepravděpodobné), že se kvalifikujete jako Crown, ale nebudete mít 20 FAA bodů.
              Oni udělali Zakladatelského trojitého diamanta na FAA bodech a stali se tak členy Founders Council. Kdyžtak pošlete foto z té knihy.

              • Zdravím, posílám foto z té knihy:https://www.uschovna.cz/zasilka/FSDTIL7BT8ZHBKNE-5VG/FZZDFEMTSF

                Moc tam ale nevyčtete. Jde jen o to, že tam jsou uvedeni v kapitole Founders Crown mezi třemi páry. Je ale možné, že tam byli zařazeni omylem a jsou “jen” Crowni. Nebo tam jsou zařazeni kvůli velikosti jejich byznysu v Číně..

                Mám k nim ještě 2 dotazy:

                1.) Nevíte, kdy udělali v Číně úrovně Crown (resp. Founders Council Member), případně kdy tam vstoupili na trh?

                2.) Pokud vím, tak v roce 2000 udělali také Diamanta v Kanadě. Dá se to nějak ověřit, případně zjistit jejich kanadskou historii odznaků od vstupu?

                Děkuji.

  6. Dobré odpoledne, koukal jsem dnes na příběh Kantiho a Laty Gala, které v textu zmiňujete. Opravdu super a děkuji za nasměrování. Škoda, že nejde moc zjistit, jaký mají odznak v Indii – jejich domovině. Kdesi jsem četl, že mají pod sebou 50% Amway India, ale nemám tuto informaci potvrzenou.

    Nevíte, kdy udělali Trojitého Diamanta? Dablové byli v roce 2010 a Crowni, jak zde uvádíte, v roce 2019. Tak by bylo zajímavé vědět, jak rychle po Dablovi dosáhli Tripla.

    Děkuji a přeji hezký den.

    • Zdravím, nepodařilo se Vám nějaké info o Trojitém Diamantovi Galů nebo jejich úrovni v Indii vypátrat? Děkuji.

      • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 31.1.2021 z 9:46 | Odpovědět

        Bohužel nepodařilo. Vypadá to, že na Crowna se kvalifikovali hned po zavedení nových kritérií GAR, takže to spíš vypadá, že úroveň Trojitého diamanta přeskočili.

  7. Zdravím, mám ještě jeden podobný dotaz. Hal a Susan Gooch (vstup 1972) udělali v roce 1992 Dvojitého diamanta, ale dnes jsou již vedeni mezi Crowny. Nevíte, kdy udělali Trojitého Diamanty a Crowna? O této jejich fázi kariéry jsem už nic nedohledal…

    Moc děkuji!!

    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 6.2.2021 z 19:59 | Odpovědět

      Popravdě, vůbec jsem nezaregistroval, že by měli být Crowni. Mohu se zeptat na zdroj? Jediné, co mě napadá, je, že s hloubkou svojí organizace, ve které jsou mj. i Crown Ambassadoři a výše, dosáhli této úrovně v rámci Global Award Recognition (GAR), ale nic jsem o nich v posledních letech neslyšel.

      • Kdy byl prosím přijat GAR, o kterém mluvíte? 2018?

        V knize, kterou Amway vydala k 60. výročí, jsou jako Crowni uvedeni takto: Hal, Susan, Holly & Christopher Gooch. Tedy i s jejich druhou generací. Vzhledem k tomu, že patřili už v 90. letech k velmi slavné rodině v rámci networkingu. Možná to udělali úplně nedávno, pár let zpátky..

        Zde daná strana: https://www.uschovna.cz/zasilka/HWPKMZ2C5ITMGWXS-KIE/2MWJIMTK9X

        • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 7.2.2021 z 16:29 | Odpovědět

          GAR (Global Award Recognition) byl představen v hospodářském roce 2018/2019, kdy se distributoři mohli kvalifikovat buď na základě starých kritérií nebo právě na základě GAR. Od hospodářského roku 2019/2020 už je možné dosahovat kvalifikací pouze podle kritérií GAR (s výjimkou Zakladatelských diamantů a výše, kde je možné po dobu přechodného období se kvalifikovat způsobem, který je pro distributora nejvýhodnější).

          Zatímco starý odznakový systém zohledňoval pouze šířku a následně s příchodem FAA odměn částečně i hloubku, GAR bere v potaz jak hloubku organizace, tak i stabilitu (kredity se sbírají i za Zakladatelské platiny v hloubce). Právě u takových distributorů jako je Gooch mohlo dojít k tomu, že když vstoupil v platnost GAR, tak se díky velkému počtu odznaků v hloubce vyšvihli na vyšší úrovně. Myslím si, že k tomu samému došlo např. u páru jménem Kanti a Lata Gala.
          Odpovídal by tomu i fakt, že ani jeden z těchto párů se nekvalifikoval na Founders Council v roce 2019.

          Nový GAR si můžete prostudovat např. zde: https://www.amway.in/static-pages/download/Global_Award_Recognition.pdf

          Otázka: mohl byste nafotit celou knihu s poslat mi ji? Předem děkuji. 😉

          • Děkuji za vysvětlení, takže tipujete, že rodina Gooch udělala Crowna fakticky v roce 2019 (stejně, jako Galovi) na základě nových pravidel GAR?

            Ad otázka: Určitě je mohu postupně nafotit a poslat, bude toho dost – stovky stran. Souhlasil byste s tím, že byste mi poslal třeba nějaké skeny ze starších Amagramů z vašeho archivu, abych si mohl počíst příběhy některých starších Crownů, o které se zajímám? Bylo by to super 🙂

            Pošlete mi prosím do mailu nějakou zprávu, abych věděl, kam fotky postupně posílat přes úschovnu. Dám to dohromady.

            • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 8.2.2021 z 8:23 | Odpovědět

              Se skeny Amagramů nemám problém, je to spíše otázka času. A také Vám to spíš dám ke stažení pod heslem, než abych je postnul volně.
              Odkazy na úschovnu mi můžete klidně poslat formou komentáře sem, před zveřejněním komentáře zásilku smažu.

              • Zdravím, posílám prvních 30 oskenovaných Founders Crown Ambassadorů. Ještě musím dohledat prvních 9 stran, které se mi někam zatoulaly. Mám k dispozici trochu salátové vydání bez hřbetu, takže spíše volné listy. Postupně pošlu další skeny.

                Odkaz ke stažení: https://www.uschovna.cz/zasilka/HZCU6AGN24XJ2MD9-GPH/86VBW95DRJ

                Osobně se zajímám o příběhy Crownů. Pokud byste měl nějaké starší Amagramy s jejich příběhem v archivu a poslal mi je naskenované (se stažením pod heslem, jak píšete), bylo by to super. Není samozřejmě třeba skenovat celý Amagram. Stačí bohatě titulní strana s jejich fotkou v nějakém lepším rozlišení a příběh daných Crownů. Pokud byste znal i něco z jejich historie odznaků, bylo by to super, doplňuje to výborně příběhy.

                Aktuálně mě zajímají tito Crowni, které byste mohl mít v archivu. Pokud byste nějaké měl, budu vděčný za zaslání:

                Art & Ollie Charlton (USA, 1970)
                Sterling, Van, Roger & Ruth Krause (USA, 1971)
                Wayne & Kay Beaird (USA, 1978)
                Dennis & Kay Beecher (USA, 1978)
                Stan & Ruth Evans (USA, 1978)
                Bob & Joan Richards (USA, 1978) (společně s Wayne & Kay Beaird)
                Joe & Helyne Victor (USA, 1979)
                Grant & Marcella Hedgpeth (USA, 1979) – Double Diamond
                Jerry & Trish Hicks (USA, 1979) – Double Diamond
                Dave & Carol Kendall (USA, 1979)
                Dick & Dee Ossinger (USA, 1979)
                Howard & Faye Vaughan (USA, 1979) – Double Diamond
                Vern & Judy Morse (USA, 1980) – Triple Diamond
                Wally & Joanne Sousa (USA, 1980, o těchto jste psal, že dosáhli Trojitého diamanta a Crowna zároveň v srpnu 1980, ale oceněni byli až v Amagramu Vol. 22, No. 3 (February 1981).
                Bill & Beth Vogel (USA, 1981) – Triple Diamond
                Beverly Sallee (USA, 1993) – jako Beverly Johnson

                Tito mimo USA:

                Michel & Cecile Chapdelaine (Kanada, 1977)
                Andre & Francoise Blanchard (Kanada, 1980)
                David & Nadia Comyns (Austrálie, 1979, ti snad udělal i C. Ambassadora) – Diamond
                Irina & Alexander Fedoseevi (Ukrajina, 2009)

                Tyto dva korejské páry mi jsou záhadou, nikde je nemohu dohledat (ani zde nejsou uvedeni: https://www.amway.co.kr/about-amway/amway-korea/founder)
                1.) Kwon HwaJa & Jo Kyu Seong (Crown Ambassadoři, Korea, našel jsem je jen zde, jinak nikde: https://www.amwaywiki.com/Kwon_HwaJa_%26_Jo_Kyu_Seong
                2.) Ahn Gi Seop & Kim Jin Rye (Founders Crowni, Korea, našel jsem je jen zde, jinak nikde: https://www.amwaywiki.com/Ahn_Gi_Seop_%26_Kim_Jin_Rye

                Moc děkuji za nějaké Amagramy, nachystám další várku skenů z knihy.

                • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 10.2.2021 z 8:30 | Odpovědět

                  Podívám se Vám do archivu, které Amagramy tam máme a zajistím Vám skeny. Soubory jsem si stáhnul a odkaz jsem už smazal. Děkuji a těším se na další stránky.

                • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 10.2.2021 z 13:04 | Odpovědět

                  Zvýraznil jsem Vám ty distributory, u kterých je v archivu k dispozici Amagram s oceněním za úroveň Crown. U zbytku jsem Vám uvedl poslední ocenění, které je k dispozici.

                  Kwon Hwa Ja a Jo Kyu Seong:
                  Podle dostupných informací byli za úroveň Crown Ambassador oceněni v Amagramu 1/2003, ale ten v archivu bohužel není k dispozici.
                  Zde je jejich ocenění přímo na stránkách Amway Korea: https://web.archive.org/web/20040626103338/http://amwaykorea.co.kr/success/crown_a_view.asp?no=11&page=1
                  Ahn Ki Seop a Kim Jin Rye:
                  Je k dispozici Amagram s oceněním za úroveň Founders Crown (kvalifikace 1.9.2002, ocenění Amagram 4/2003). Ocenění na stránkách Amway Korea je zde: https://web.archive.org/web/20040626121607/http://www.amwaykorea.co.kr/success/f_crown_view.asp?no=212&page=1

                  • Perfektní, děkuji moc. Budu se těšit na Amagramy, a zatím budu skenovat další části knihy. Pokud u někoho není u vás v archivu k dispozici ocenění za Crowna, ale za nějaký z nižších odznaků, vůbec to nevadí. Určitě to bude super také.

                    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 11.2.2021 z 16:52 |

                      Skeny Amagramů ke stažení jsou nyní dostupné pod samostatným příspěvkem zde:
                      Amway – ocenění Korunních a vyšších VPA

                    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 8.3.2021 z 0:03 |

                      Přidáno ocenění pro Andre & Francoise Blanchard.

                    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 12.3.2021 z 17:13 |

                      Přidáno: Wally & Joanne Sousa.

                    • Zdravím, moc děkuji za první skeny, posílám také další naskenovanou várku profilů.

                      Odkaz: https://www.uschovna.cz/zasilka/IBE3RBAYLIJIAMXS-4CC/GJM2WYZJUH

                    • Zdravím, posílám zbytek Crown ambassadorů a připravím další stránky.

                      https://www.uschovna.cz/zasilka/INKCJRG9R4C7AJX8-WW5/B23G8ME8UR

                      Nepodařilo se vám dát dohromady nějaké další skeny? Těším se na to, jak si počtu. Jsou to zajímavé příběhy.

                    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 26.2.2021 z 13:44 |

                      Petr:
                      Do komentáře výše jsem přidal další 2 ocenění Crownů:
                      Michel & Cécile Chapdelaine
                      Dennis & Kay Beecher

                    • Děkuji za další dva příběhy. Kdybyste náhodou měl i Freda & Bernice Hansen (Crown v roce 1975), také bych o ně požádal.

                      Jinak posílám další stránky, které se mi pro vás podařilo dát dnes dohromady.

                      Odkaz: https://www.uschovna.cz/zasilka/IP58RCALYZ5UXTZL-USA/GWEJ3ZPP8S

                      Až bude mít chvíli, určitě mi prosím pošlete i ten Amagram, co máte k dispozici k páru “Ahn Ki Seop a Kim Jin Rye” s oceněním za úroveň Founders Crown (kvalifikace 1.9.2002, ocenění Amagram 4/2003). Vypadá to, že udělali Diamanta za rok, tak to by mohlo být zajímavé.

                    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 28.2.2021 z 0:32 |

                      Děkuji za další skeny. Zatím jsem doplnil Stana & Ruth Evansovy. Další pár bude následovat zítra. Fred & Bernice Hansen jsou v archivu a stejně tak i Ahn Ki Seop & Kim Jin Rye, takže Vám je sem postupně nahraji také.

                    • Avatar for Petr Petr | 1.3.2021 z 22:00 |

                      Děkuji, také připravím další skeny. Překvapilo mě, že podle pdf Evansovi udělali Crowna v roce 1979. Většinou se uvádělo (mj. i na Amway wiki), že to bylo v roce 1978. Děkuji za jejich příběh, neznal jsem je.

                    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 2.3.2021 z 12:50 |

                      Přidáno ocenění pro Dave & Carol Kendall.

                    • Avatar for Petr Petr | 6.3.2021 z 17:41 |

                      Zdravím, posílám další várku skenů ke stažení, kdybyste už také měl nějaké další kousky, budu moc rád, je to zajímavé.

                      https://www.uschovna.cz/zasilka/IW9SVBPGP254YFLI-CKH/S5W3K6J9KR

                      Mám ještě dotaz k ruským manželům Fedoseevi. Nemáte v archivu nějaké zprávy o historii jejich odznaků? Našel jsem jen to, že v Rusku udělali 2008 Zaklad. diamanta (víc nic), a na Ukrajině v roce 2007 Trojitého a 2009 Crowna. Jinak bohužel nic, ani jejich vstupy na jednotlivé trhy. Ruský se otevřel 2005 a Ukrajina 2003, takže byli hodně rychlí.

                      Podobně u Kendalla – vstup 1970, a Crown po 9 letech. Tam se asi více bohužel vypátrat nedá.

                      Děkuji za případné info.

                    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 6.3.2021 z 22:38 |

                      Fedoseevi (Rusko):

                      3/2005 Vstup
                      3/2005 Silver (Amagram 7-8/2005)
                      5/2005 Gold (Amagram 9-10/2005)
                      8/2005 Emerald (Amagram 11-12/2005)
                      6/2006 Founders Emerald (Amagram 1/2007)
                      7/2007 Diamond (Amagram 10/2007, 1/2008)
                      8/2008 Founders Diamond (Amagram 1/2009)

                      Fedoseevi (Ukrajina):
                      8/2005 Double Diamond (Amagram 1/2006, 10/2005)
                      8/2007 Triple Diamond (Amagram 3/2008)
                      7/2009 Crown (Amagram 1/2010)

                      O jejich vstupu na Ukrajině jsem nic nenašel, ale píše se o nich, že se zapojili, aby pomohli matce (Tamara Sokolova). Ta udělala Diamanta v srpnu 2004, čili bych očekával, že se registrovala hned na začátku (listopad 2003) nebo nejpozději v březnu 2004. Předpokládám, že Fedoseevi se registrovali s ní, ale potvrzené to nemám.

                      Tady je přehled ocenění dostupných v archivu pro Dave & Carol Kendall:
                      Emerald – Amagram 1973 – Vol. 14, No. 1
                      Double Diamond – Amagram 1976 – Vol. 17, No. 4
                      Triple Diamond – Amagram 1977 – Vol. 18, No. 9
                      Crown – Amagram 1979 – Vol. 20, No. 7

                    • Avatar for Petr Petr | 7.3.2021 z 12:32 |

                      Děkuji za info. Našel jsem, že Fedoseevi udělali Silvera za 9 měsíců, tak to je další dílek skládačky.

                      Pokud to tedy čtu dobře, dá se předpokládat, že Kendallovi udělali Smaragda v roce 1972 a Dvojitého diamanta spíše v roce 1976, ve kterém vyšel Amagram s jejich oceněním. S Trojitého diamanta v roce 1977. To byla jízda, navíc v té době..

                    • Avatar for Petr Petr | 7.3.2021 z 12:54 |

                      Zkoušel jsem během víkendu najít kvalifikace Vágyiho, o němž píšete v článku výše. Začal v Austrálii, ale pak se po otevření trhu v Maďarsku údajně vrátil do vlasti. Kdybyste o něm též něco věděl, budu rád. Dělá byznys i v Rusku. Děkuji.

                      Maďarsko
                      Vstoupil tedy asi v červnu nebo červenci 1991, hned v 1. měsíci prý udělal Perlu
                      Smaragd asi 12/1991 (nepotvrzeno)
                      Diamant asi 1993 (nepotvrzeno)
                      1996 Ředitelský Diamant
                      2010 Dvojitý Diamant
                      2019 Crown

                      Rusko
                      Dvojitý Diamant

                    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 7.3.2021 z 15:57 |

                      James Vágyi v roce 1982, kdy mu bylo 21 let, emigroval z Maďarska do Austrálie. V Sydney v roce 1990 začal své Amway podnikání. V roce 1991 (údajně v květnu) se přestěhoval zpět do Maďarska.
                      Zbytek znáte asi z Amagramu: “Ve třetím měsíci, kdy Amway oznámila vstup na maďarský trh, jsem se dostal na 12 %. Vzal jsem si tři měsíce dovolené, odjel jsem do Budapešti a nikdy jsem se neohlédl nazpátek! Zbytek je historie: první měsíc jsem se dostal na Perlovou úroveň, o šest měsíců později na Smaragdovou, o dva roky později na Diamantovou, v roce 1996 na Ředitelskou diamantovou a v roce 2010 na Dvojitou diamantovou.”

                    • Avatar for Petr Petr | 9.3.2021 z 20:47 |

                      Dobrý večer, posílám další várku skenů. Připravím vám teď postupně nejvyšší odznaky v Číně, v knize je uvedená trošku dál.

                      Odkaz: https://www.uschovna.cz/zasilka/IZKLS5VZHB39ZCX6-LKP/RE5T86NGHV

                    • Dobrý večer, přikládám odkaz na další nové skeny:

                      https://www.uschovna.cz/zasilka/JG7RU2YG3PVUUST7-K34/2VGXVW2YDP

                • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 9.3.2021 z 0:01 | Odpovědět

                  Našel jsem v archivu nějaké informace o páru David & Nadia Comyns:
                  04/1971 Vstup
                  10/1971 Direct Distributor
                  11/1972 Ruby
                  10/1973 Pearl
                  06/1975 Emerald
                  07/1976 Diamond
                  08/1977 Double Diamond
                  1978 Triple Diamond
                  1979 Crown

  8. Ano, přesně to jsem našel v Amagramu. Beru to tedy tak, že se registroval v červnu a Smaragda udělal v listopadu.

    Liší se to od Amway wiki, kde je jako Dvojitý diamant uveden v roce 2015 (https://www.amwaywiki.com/Amway_Hungary) ale Amagram má samozřejmě vyšší relevanci.

    V Rusku udělal Dvojitého diamanta 2011 (viz zde: https://www.amwaywiki.com/Amway_Russia), více se u něj v běžně dostupných zdrojích neuvádí.

    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 7.3.2021 z 21:16 | Odpovědět

      Aha, tak možná tam bude překlep. Shodou okolností jsou v archivu maďarské Amagramy z roku 2010 a 2011 a Vágyi tam jako Dvojitý diamant nebyl. Zkusím ještě zapátrat.
      Na kvalifikace v Rusku se ještě můžu podívat.

      • Tak to bude možná Vágyi Dvojitý diamant opravdu z roku 2015 a v Amagramu byl překlep. On by měl být teoreticky v rámci CLOSu uveden v zahraničních kvalifikacích i v českých Amagramech. Rusko by bylo super. Děkuji.

        P.S: Nemáte už pro mě náhodou nějaký další sken? Je to vážně zajímavé sledovat úspěchy z prvních dekád Amway..

        • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 8.3.2021 z 7:36 | Odpovědět

          Divné, pátrám po to Dvojitém diamantovi a nemohu se dopátrat. Možná to v tom Amagramu myslel tak, že v roce 2010 ho udělal v Rusku. V maďarských Amagramech jsem ho nenašel. Kouknu se do ruských, kdy přesně se kvalifikoval.

        • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 8.3.2021 z 8:56 | Odpovědět

          Tak první zmínku o tom, že Vágyi je Dvojitý diamant v Rusku jsem zatím našel v Amagramu 01/2013, ale žádné ocenění předtím v archivu není a nemyslím, že by tam chyběla nějaká čísla. Projížděl jsem roky 2009-2013.

          • Zvláštní. Tak možná má v tomto Amway wiki pravdu, a udělal ho v Maďarsku až 2015.

            • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 8.3.2021 z 13:55 | Odpovědět

              V ruském Amagramu byl jako Dvojitý diamant zmíněn v čísle 1/2013 a číslo z roku 2015 se tváří, jako že je ruský (ne maďarský) Dvojitý diamant, takže ten rok 2010 by mohl sedět. Ale je divné, že za něj nikde nebyl oceněn. Ještě je tu jedna možnost, která by spočívala v převzetí/odkoupení ruského byznysu Gidofalviho, který byl jeho downlinem. Ale to je čirá spekulace.

              • To je teoreticky možné. Tedy že by byl 2010 v Maďarsku, a pak 2011 v Rusku, jak je napsáno na Amway wiki: https://www.amwaywiki.com/Amway_Russia

                Tak by také dávalo smysl, že v roce 2015 o něm hovoří v ruském Amagramu jako o ruském Dvojitém diamantovi.

                • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 8.3.2021 z 16:01 | Odpovědět

                  Tak jsem to nemyslel. V Maďarsku za Dvojitého diamanta nebyl oceněn a v Rusku se objevila zmínka o Dvojitém diamantovi v roce 2013, ale u ocenění někoho jiného. A v Rusku pak byl oceněn v rámci dosažených kvalifikací ve speciálním Diamantovém čísle Amagramu jako ruský Dvojitý diamant. Ale v žádném z předchozích Amagramů (ani v maďarském ani v ruském) není jeho ocenění za Dvojitého diamanta.
                  Měl bych dotaz k té knize A60: máte ji celou nebo jen vybrané stránky? Všiml jsem si, že některé stránky mi chybí, konkrétně stránky 1-46, 77. Jinak, sehnal jsem Vám Amagram s oceněním Hendricksona za úroveň Crown Ambassador, až bude hotový sken, dám Vám ho sem.

                  • Dobrý večer. Knihu A60 se mi povedlo sehnat do archivu v lehce “salátové verzi”. Je kompletní, jen na začátku jsou listy 1-46 volné, už se mi jich část povedlo dohledat (list 77 je prázdná stránka). Počítám s tím, že vám ji sem postupně naposílám celou (pokud o to budete stát i u nižších úrovní). Za svou práci a poskytování informací si to určitě zasloužíte a rád to pro vás udělám. Jen to bude chvíli trvat, chystám teď pro vás další várku.

                    Na Hendricksona se těším, hodně jsem zvědav i na ty další Američany, třeba Art & Ollie Charlton; Hedgpeth, Sousa, Krause apod.

                    Dnes jsem se dostal k indonéskému Amagramu 7/2008 s Robertem Angkasou. Měl jsem za to, že v roce 2008 udělal Crowna (viz zde: https://www.amwaywiki.com/Amway_Indonesia), ale překvapila mě informace zmíněná v dalších zdrojích ve znění: “In 2004, I became a Founders Council member for the first time, and qualified every year since.” Z toho mi vyplývá, že toho možná udělal již dříve.

                    Jediné, co se mi povedlo k jeho historii odznaků najít bylo, že vstoupil asi hned při otevření tamního trhu v červenci 1992 a Diamanta udělal za 31 měsíců v roce 1995. Nevíte o něm více?

                    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 8.3.2021 z 23:24 |

                      Robert Angkasa údajně začal s byznysem v roce 1991 (v Austrálii), kde sponzoroval pár jménem Paul a Linda Agus, kteří v Austrálii stihli udělat Silvera. Po otevření indonéského trhu se všichni přestěhovali zpět a Angkasa udělal Diamanta 1995 po 31 měsících (potvrzeno od Amway). Věta “In 2004, I became a Founders Council member for the first time, and qualified every year since” pochází z knihy Amway@50 – A World of Stars, která vyšla v roce 2009. Vzhledem k tomu, že nedosáhl Crown Ambassadora, jediný způsob, jak se mohl na Founders Council kvalifikovat, bylo pomocí FAA bodů (20). To znamená úroveň alespoň Zakladatelského trojitého diamanta. Tedy 2004 Zakladatelský trojitý diamant. Indonéský Amagram 7/1997 uvádí u několika oceněných uplina Roberta Angkasu jako Diamanta, ale Amagram 9/1997 ho u jiných oceněných uvádí už jako Ředitelského diamanta. Z toho se dá dovodit, že se kvalifikoval někdy koncem fiskálního roku 1997 (červen/červenec/srpen). V Amagramu 10/2002 je zmínka o tom, že Angkasa je Dvojitý diamant. Čili někdy mezi lety 1998-2002 se kvalifikoval na Dvojitého diamanta. Tolik Amagramy.

                      Z jiného zdroje: “Robert Angkasa vstoupil do Amway businessu během svého pobytu v Austrálii v roce 1991. Tehdy si přivydělával jako taxikář. Když mu byl představen Amway business, nebyl příliš pozitivní a ke všemu nepochopil, jaká obchodní příležitost se mu nabízí.
                      Robert se chvíli bez úspěchu pokoušel budovat tento obchod a těsně předtím, než se rozhodl skončit, se ho upline Geoff Brooks zeptal, jestli by byl ochoten udělat ještě jeden meeting. Robert na tento meeting pozval poslední lidi, které měl tehdy na seznamu. Mezi nimi byl i jeho spolužák ze střední školy Paul Agus se svou manželkou Lindou. Paul se zapojil do podnikání Amway a po čtyřech měsících dosáhl úrovně Silver Producer.
                      V roce 1992 se oba kamarádi vrátili do Indonésie. Zde se Robert za 30 měsíců kvalifikoval jako Diamantový VPA (Paul se kvalifikoval na Diamanta o měsíc později). Organizace Roberta Angkasy dělá nyní přibližně 70% obratu Amway v Indonésii. Kromě toho, mají Robert a Ranti business i v několika dalších zemích.
                      V roce 1997 se Robert a Ranti Angkasa stali Ředitelskými diamanty se dvěma Diamantovými větvemi, v roce 2001 dosáhli úrovně Dvojitého diamanta a v červenci 2003 úrovně Trojitého diamanta. Rok nato se kvalifikovali jako Zakladatelští trojití diamanti a v roce 2007 dosáhli úrovně Korunního VPA.”

                    • Avatar for Petr Petr | 9.3.2021 z 20:49 |

                      Děkuji za upřesnění k Angkasovi, potvrdilo se mé podezření, že je Crown už od roku 2007 🙂 Aktuálně je uváděn jako Robert Angkasa & Sonja Agustina. Má zajímavý příběh, tročku jako Jack Zhou z Číny, který se také dostal k Amway podnikání v Austrálii.

  9. Dobré odpoledne, neměl byste k dispozici Amagram, kde jsou oceněni za Crowna Kazaši Maral & Zhanbolat Bekmushajev? (Jejich jméno v originále: Жанболат и Марал БЕКМУСАЕВЫ) Rád bych je trochu poznal. Podařilo se mi zjistit, že v 7/2007 udělali Dvojitého diamanta, a asi 8/2010 Zakladatelského dvojitého diamanta v Rusku (z datu registrace a dalším odznakům zatím nic). Mám k nim v archivu jen ruský Amagram 2008-01 (Dvojitý diamant) a pak ročenku 10 let Amway Rusko z roku 2015. Za případné info děkuji.

    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 14.3.2021 z 19:00 | Odpovědět

      Жанболат и Марал БЕКМУСАЕВЫ:

      Rusko:
      04/2005 Silver (Amagram 7-8/2005)
      06/2005 Gold (Amagram 9-10/2005)
      08/2005 Pearl (Amagram 1/2006)
      04/2006 Double Diamond (Amagram 9/2006)
      08/2010 Founders Double Diamond (Amagram 1/2011)

      Kazachstán:
      08/2015 Triple Diamond (Amagram RU 6/2015)
      08/2018 Crown (впечатляющие достижения с Amway KZ 3/2018)
      08/2020 Founders Crown (Amway, вперед! KZ Dec 2020)

      Ocenění za úroveň Founders Crown je k dispozici zde:

      • Wau, děkuji, tak to je masakr. Kazašský trh byl otevřen 18. března 2014. Dá se předpokládat, že vstoupil hned v březnu, ale že udělal za rok a pět měsíců Trojitého diamanta, je opravdu síla… a Crowna necelé 4 roky po otevření trhu… to není třeba komentovat.

  10. Zdravím, rád bych se zeptal na pár z Kanady, Gordon & Laura Ross. Registrovali se 1964, Diamanta udělal Gordon v roce 1965 a 1973 Crowna. Zajímalo by měl, jestli udělali Crowna v USA nebo v Kanadě, plus jestli nemáte Amagram s jejich oceněním (příp. historii odznaků). Dlouho jsem si myslel, že jsou druhá generace vzhledem k tomu, jak na všech fotkách vypadají výborně.

    V knize Amway@50 – A World of Stars je uvedeno, že jeho teta a strýc jsou Krausovi. Jde o Crowny z roku 1971 “Sterling, Van, Roger & Ruth Krause”, o jejichž Amagram už jsem vám psal – o to víc mě teď tahle rodina zajímá 🙂 Předem děkuji za info.

    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 16.3.2021 z 22:13 | Odpovědět

      Amagramy s oceněním Gordona a Edie Rossových i rodiny Krausových jsou v archivu, bohužel jsou ve formátu A3 a bude chvíli trvat, než dostanu skeny. Ale budou, nebojte se. 😉
      Prozatím jsem Vám výše přidal ocenění Bernice Hansen.

      • Zdravím, měl bych ještě jednu otázku na rodinu Krause. Chápu správně, že se jedná o dvě generace, tedy že Sterling a Evangeline jsou rodiče Rogera? Ještě si lámu hlavu nad tím, jestli vstoupili hned v roce 1959 – a byli tedy u Amway od samého založení.

        Jak píšete v historii společnosti, historicky prvním kvalifikovaným Diamantem se v roce 1964 stal Jere Dutt. Je tedy dost možné, že Krausovi jsou historicky druzí Diamanti? (měl jsem dosteď za to, že druzí jsou historicky Hansenovi… někde jsem zde četl, že “V roce 1965 proběhlo první diamantové oceňování. Prvními Diamanty se stali Jere a Eileen Dutt, za nimi rychle následovali Fred a Bernice Hansen a Joe a Helyne Victor”)

        • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 21.3.2021 z 23:26 | Odpovědět

          Ano, Sterling (1907-1986) a Evangeline (1910-1993) jsou rodiče Rogera (nar. 1932). V archivu je nahrávka Rogera a Ruth Krausových na LP z roku 1968, kdy byli Dvojití diamanti, ale není převedená do mp3. Sterling a Evangeline byli jedni z prvních distributorů Nutrilite (od roku 1950). V roce 1959 odešli s Richem a Jayem do nově zformované Amway. Zkusím se podívat na přesné pořadí Diamantů, ale myslím, že rozdíl je maximálně v několika měsících, pokud se nekvalifikovali někteří z nich současně. Jinak, celá rodina byla součástí gospelové skupiny The Sanborn Singers a Sterling a Evangeline byli misionáři.
          EDIT: oprava, Sterling a Evangeline nebyli členy Sanborn Singers (viz dále)

          • Výborně, já měl zato, že členem slavných Sanborn Singers byl jen Roger.. to je super. Hned si jdu najít nějakou jejich skladbu 🙂

            • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 22.3.2021 z 0:34 | Odpovědět

              Teď jste mě znejistěl… Možná že členem byl skutečně jen Roger. Zkusím zapátrat.

            • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 22.3.2021 z 0:39 | Odpovědět

              Tak Roger je potvrzen: https://www.youtube.com/watch?v=w_9hkafRBso
              Plus tam byla jeho manželka Ruth a Gordon a Edie Ross. Takže širší rodina, ale Sterling a Evangeline tam nebyli.

              Členy Sanborn Singers byli (v roce 1969):
              Joan Birk
              Kitty & Jerry Chappell
              Jim & Marsha Agnor
              Bob & Lois Stonelake
              Ken Ross
              Paul Wegeman
              Bob & Ruth Wollter
              Jan & Fred Sanborn
              Edie Ross
              Lois & Irv Edgerton
              Roger & Ruth Krause
              Gordon Ross (guitar accompaniment)

              V roce 1973 měla pak skupina složení:
              Fred Sanborn
              Jan Sanborn
              Toni Ruffolo
              Bob Stonelake
              Ron Stokes
              Dinah Stokes
              Pam Cooper
              Paul Wegeman
              Roger Krause
              Ruth Krause
              Alex Gould
              Bob Roy
              Helen Johnson
              Lee Roy Hearn
              Sharon Delisle
              Skip Ross

              V archivu jsou 2 alba ve formátu mp3 – Sing Out for Free Enterprise (1969), The Music of Amway (1977) – a jedno album na LP – Great Day! (1973).

              • No o tom Rogerovi jsem to vyčetl právě z Amagramu, co máte v archivu. Z kontextu anglického textu jsem měl dojem, že se to týkalo právě jeho…

              • Jen pro upřesnění – mám dojem, že Gordon Ross uváděl v Amway@50 – A World of Stars, že mu byznys ukázali strýc s tetou (Krausovi). Takže by tím pádem měl být Roger Krause bratranec Gordona Rosse. Nebo jsem se v tom zamotal?

                • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 22.3.2021 z 1:07 | Odpovědět

                  Ano, teď jsem tu taky narazil na tuto nesrovnalost. Popletl jsem to já. V archivu je nahrávka, na které mluví Gordon Ross, a říká tam, že jeho strýc s tetou přišli za jeho rodiči a ukázali jim plán. Jeho strýc s tetou zasponzorovali jeho rodiče a jeho zasponzorovali rodiče (Gordonovi bylo 21 let a tou dobou dělal opraváře televizorů).

                  Takže to šlo takto:

                  Sterling & Evangeline Krause / Roger (syn) & Ruth Krause
                  – Genevieve Sonora Dahl Ross & Paul Ross
                  — Gordon a Edie Ross

                  Genevieve Sonora Dahl Ross (1901–1996) a Evangeline Henrietta Dahl Krause (1910–1993) byly sestry.

                  Gordon a Edie vybudovali 15 větví na úrovni Přímého distributora v Kanadě a 5 dalších v USA.

                  Gordon vstoupil v roce 1964 a v roce 1973 udělal Crowna.

                  • Vy jste fakt kouzelník 🙂 Už se těším, až bude k dispozici Amagram ke Gordonovi. Tyhle rodiny, kde několik členů udělalo Crowna, jsou hodně inspirativní.

                    • Ještě drobné doplnění – vypadá to, že Krausovi začali v Nutrilite možná “až” v roce 1952.

                      Amway@50 – A World of Stars:
                      Gordon started his journey by learning from his family. His aunt and uncle, the Krauses, began their business with Nutrilite in 1952.

                    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 22.3.2021 z 12:28 |

                      Je to možné. Některé zdroje uvádí “early 1950’s”, některé 1950, takže zde se nejspíš bude jednat o překlep.

              • Teď mě napadlo, jak vidím ten seznam členů skupiny, jestli nejsou náhodou Gordon Ross a Skip Ross (který si vzal za ženu Susan Hansen) příbuzní.

  11. Zdravím, dnes jsem si hledal nějaké info z veřejných zdrojů o Beverly Salee, a došlo mi, že když udělala Crowna v roce 1993 jako Beverly Johnson (jak jste uváděl výše), bude to bývalá manželka Leifa Johnsona. Tedy udělali Crowna jako Leif & Beverly Johnson.

    Jen mě mate, že u Leifa se v knize A50 píše, že začal Amway byznys v roce 1986, a u Beverly jsem našel start v roce 1978 (v textu na Amway wiki). Navíc je na Amway wiki Leif veden jako upline Beverly (i když začal podnikat později).

    Zvláštní je, že pak jsou oba uváděni i nadále jako Crowni (Leif je v knize A50 i A60 jako Crown). Jak to se svými zkušenostmi chápete? Nemáte nějaké info k jejich historii odznaků?

  12. Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 12.4.2021 z 9:35 | Odpovědět

    Beverly udělala skutečně Crowna jako manželka Leifa Johnsona, tedy jako Beverly Johnson, jak jsem Vám vepsal do tohoto komentáře.
    Leif až do úrovně Ředitelského diamanta budoval byznys se svou ženou Janet. Poté se rozvedl a vzal si Beverly. Spolu udělali úroveň Dvojitého diamanta, Trojitého diamanta a Crowna. Poté se rozvedli, ale statut Crowna zůstal oběma.
    Beverly začínala jako Beverly Davis se svým tehdejším manželem Jimem, udělali Golda v květnu 1980, Rubína v září 1980, Perlu v dubnu 1981 a Smaragda v únoru 1982. V roce 1982 se rozvedli a byznys si připadl Beverly. V Amagramu 8/1986 byla oceněna jako Diamant.
    Následně v Amagramu 1/1988 byli už oceněni jako Leif a Beverly Johnson jako Dvojití diamanti.
    Zkusím se ještě podívat na data vstupů.

    • Super, tak podle toho to vypadá, že Leif vstoupil dříve, než v roce 1986, a v A50 je překlep (a mělo to být třeba 1976).

      V příběhu Beverly mě zaujala věta: “Her entrepreneurial business grew dramatically and successfully, and by 1985, she had achieved a level that allowed her to leave her university position and pursue her business full-time.”

      Je možné, že Diamanta udělala v roce 1985 a oceněna byla až v Amagramu 8/1986? Přemýšlím, co jiného mohl být ten “zlom”, který v roce 1985 nastal.

      • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 12.4.2021 z 10:29 | Odpovědět

        Nemusí se jednat nutně o překlep. Pokud se např. původní byznys Leifa a Janet v roce 1986 rozdělil (s tím, že si Leif založil novou licenci), pak na této nové licenci bude uveden rok vstupu 1986. A pokud zároveň došlo k přesunu licence Beverly (která byla původně pod společnou licencí Leifa a Janet) pod novou licenci Leifa, pak může paradoxně nastat situace, kdy upline “vstoupil” později než downline.

  13. Ahoj Admine, měl bych na tebe jednu prosbu a nechci to řešit zde. K Amway mám kladný vztah, jak k systému tak k výrobkům. Mám ale něco osobního. Můžu na tebe nějaký kontakt? PS spěchá to.

  14. Zdravím, nemáte náhodou nějaké informace k historii odznaků páru Juan & Alicia Ruelas z USA? Velmi zajímavý pár.

    Našel zatím jen tohle:
    1999 – vstup
    asi 2009 – Zakladatelský diamant
    2012 – Ředitelský diamant
    2015 – Crown

    Děkuji za přípradné info.

Napsat komentář: Petr Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.




Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close