Jako Amway, ale lepší? Část 1. – S námi vyděláte víc!

Možná jste se s tím setkali také. Objeví se nový MLM a jeho typická argumentace je: “Jsme jako Amway, ale lepší.” Proč jako Amway? Protože zatím nemají žádné vlastní výsledky a tak se snaží lidi přesvědčit o tom, že když funguje Amway, oni budou fungovat ještě lépe. Jenže když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž. Proto vzápětí dodají argument: “U nás se na provizích vyplácí víc procent!”

Má to ale jeden háček…

Pojďme si nejprve říci, kolik procent z celkového obratu jde do reklamy a marketingu u firem působících v klasickém “kamenném” byznysu. Např. podle údajů firmy Henkel z roku 2011 činil její obrat v ČR přibližně 4,3 miliardy Kč a z toho šlo na reklamu přibližně 1,446 miliardy. Z celkového obratu tedy Henkel na reklamu vydal 33,6%. Tyto peníze jsou tedy započteny v ceně zboží a v konečném důsledku je samozřejmě hradí zákazník.

Amway vloni z obratu 11,8 miliardy USD vyplatila přibližně 4 miliardy USD na odměnách, tedy 33,9%. Jak je vidět, objem prostředků vynaložených na reklamu je u obou firem srovnatelný.

A nyní si představte, že přijde na trh nová MLM firma s nabídkou: “My Vám dáme na odměnách 50%!” Zní to lákavě? Možná. Ale jen do té doby, kdy se zamyslíte nad tím, odkud se tyto peníze berou.

Uveďme si příklad: prodejní cena Amway výrobku je 184 Kč, obchodní objem (cena bez DPH) je tedy 152 Kč a z této ceny Amway vyplatí 33,9%, tedy přibližně 52 Kč na odměnách do sítě distributorů a firmě zbyde asi 100 Kč (zbytek je DPH). Za této situace výrobce může konkurovat ostatním velkým firmám nabízejícím obdobný sortiment, protože odměny nejsou přemrštěné, cena je konkurenceschopná a stále zbývá dost peněz na výzkum, vývoj a kvalitní suroviny. Pokud ale bude chtít Amway (nebo kdokoli jiný) vyplácet více procent na provizích, musí tyto peníze někde vzít. Kde?

První způsob je, že firma omezí výdaje. Z každého prodaného výrobku, jde určitá část peněz na suroviny, výzkum a vývoj, logistiku, apod. Pokud snížíme náklady na některé z těchto položek, zbyde více peněz na odměny. Náklady na logistiku ale nelze snižovat donekonečna, proto obvykle přichází na řadu snižování nákladů na suroviny nebo na výzkum a vývoj (R&D). A přesně to je špatně. Jediným výsledkem takového chování je totiž to, že firma nabízí zboží pochybné kvality, což vede ke ztrátě důvěry zákazníků. Bohužel to kazí pověst celého MLM. Námitky kritiků, kteří se někdy setkali s nějakým takovým MLM, jsou pak bohužel opodstatněné. Typicky tyto firmy poznáte podle toho, že otevřou několik desítek trhů najednou – je to jakási obrana proti tomu, aby se zvěsti o “kvalitě” nestačily včas rozšířit a firma stihla “vyždímat”, co se dá, než odejde z trhu.

Druhý způsob, jak “vygenerovat” větší odměny pro distributory spočívá naopak ve zvýšení příjmů za jeden prodaný výrobek – česky řečeno: vyšší cenou. V našem konkrétním příkladu by to znamenalo, že aby výrobce byl schopen financovat stejně kvalitní suroviny a R&D a zároveň zvýšit bonusy na 50%, musela by se cena výrobku při zachování kvality zvýšit ze 184 Kč na 242 Kč (200 Kč bez DPH). Za těchto okolností si firma z ceny bez DPH ponechá 100 Kč a může rozdělit na odměnách 50%. Zvýšení bonusů o 16,1 procentních bodů (ze 33,9% na 50%) se tak projeví nárůstem velkoobchodní ceny o (242-184)/184 = 31,5%! Jak vidíme, není problém naslibovat vysoké odměny, stačí jen zvyšovat cenu produktu. Otázkou je, k čemu mi to bude, když se zvyšováním ceny bude klesat počet lidí, kteří si výrobek budou ochotni koupit. Trochu drahá daň za zvýšený bonus. Nehledě na to, že takové firmy opět kazí pověst celému oboru MLM. Pozor: to se netýká nabízení koncentrovaných a vysoce kvalitních produktů, které samozřejmě musí mít vyšší ceny z důvodu vyšších nákladů na použité suroviny.

Proto, kdykoliv jsem se setkal s nabídkou typu “jsme jako Amway, ale lepší, protože vyplácíme na odměnách více procent”, zajímaly mě především 3 věci:

  1. kvalita surovin a tím pádem výsledného výrobku, abych se nemusel stydět za to, jaké zboží propaguji
  2. zda má firma vlastní výzkum a vývoj, aby byla schopna se dlouhodobě udržet na trhu a já tak neinvestoval své úsilí do něčeho, co bude mít dobu trvání 5 let
  3. cena – těžko bych mohl propagovat něco, o čem jsem přesvědčen, že to ve stejné kvalitě seženu jinde podstatně levněji

Amway ze všech těch srovnání vychází pro mě vítězně. A co pro Vás?

ČTĚTE TAKÉ:

Rating: 9.32/10. From 50 votes.
Please wait...

105 Komentářů k "Jako Amway, ale lepší? Část 1. – S námi vyděláte víc!"

  1. Pro mě taky absolutně, protože kvalita výrobků, rozumná cena a slušné odměny jsou to, co mě na byznysu upoutalo. Už jsem párkrát slyšel, že někdo z mých známých má “něco lepšího”, jenže zatím to není vidět (a ti známí taky moc ne). Amway dělá MLM na špičkové úrovni, jen těžko to někdo dokáže napodobit nebo dokonce překonat.

  2. Aneb jak říká Rich DeVos:

    There is no way to put a lot of money in this Plan, other than a very simple one. I can show you how to double your income; and that is by doubling your volume.

    neboli:

    Neexistuje jiný způsob, jak do toho plánu dát moc peněz, vyjma toho velmi jednoduchého. Můžu vám ukázat, jak si zdvojnásobit příjem; a to tím, že zdvojnásobíte objem prodeje.

    Zatím vždycky, když jsem viděl firmu, která vyplácela větší odměny, tak se mi z jejich ceníků protáčely panenky. 🙂 A to byly ty lepší případy. V těch horších to byla kombinace obojího – špatná kvalita a přemrštěná cena, aby z lidí vypumpovali co nejvíc.

    U Amway se mi líbí, že máme vysoce kvalitní věci za velmi konkurenceschopné ceny a kdo je chce mít levněji, může si pořídit registraci. A já se nemusím bát, že mi to pak bude kamarád vyčítat, protože na všechno má záruku spokojenosti.

  3. No a kolik firem má 100% záruku spokojenosti jako my? A kolik ji skutečně uplatňuje?

  4. Avatar for Ondra Dobiášek Ondra Dobiášek | 21.8.2014 z 13:26 | Odpovědět

    Wow, to je koncentrát zdravého selského rozumu – jasné, stručné, výstižné.
    Díky autorovi, seš frajer!

  5. Jo, jo, to už jsem slyšel toooolikrát, že jsou lepší a víc se vydělá. A hned v první minutě kontaktování mi dokážou, jak lepší nejsou. Např.už ten styl komunikace…..copak nechápou, že když hned potencionálnímu klientovi vpáli do tváře, že je v podstatě idiot, protože léta používá, či dělá něco, co je strašný nesmysl, že ONI jsou super, tak moje ochota je poslouchat je velmi minimální? To jako kdyby někdo přijel s Octavii k prodejci Mercedesu a ten mu během prvních vět řekl, že Octavie je pixla. Nebo příjdete koupit boty Gucci a prodejce Vám řekne, že ty boty od Baťi, co máte na sobě by si nevzal ani na vynesení koše. Budete mít toho prodejce rádi a budete mu chtít dát vydělat, či s ním dokonce spolupracovat? NEEEEE. Takže v tu chvíli mi ten rádoby lepší MLM dokáže, že mají pomoc a školící systém úplně na HO..O 🙂
    A pak si srovnáte odměňovací systém……oni sice třeba dosáhnou 21% už při obratu 200 či 250 tisíc, ale já nevím jak ostatním, ale mě nejde o to, že mám na prsou vysoké procento v odznáčku, ale o to, kolik vydělám. A když srovnáte výdělky, tak je na tom Amway opět lépe, než jiné MLM a to beru i ty seriozní. A navíc šíře sortimentu……na čem se dělá lepší obrat…..jen na voňavkách, jen na nádobí, jen na vysavačích, jen na katalogu s 200, či 300 produkty, či na desetitisících položkách zboží a služeb? Odpověď je jasná.
    Jediná věc, která mě vždy štve, že mě třeba kontaktuje člověk schopný, který něco hledal a já či my jsme mu byznys nedokázali nabídnout a tak ho oslovil někdo jiný a on, protože hledal, tak do toho šel. A to je naše chyba….on se teď snaží a možná bude mít i úspěch, ale daleko více vydřený. Z toho si musím vzít ponaučení

  6. Jsme jako Amway, ale lepší

    Jo, tohle jsem také už párkrát slyšel. V některých případech to byly firmy, které měly sotva půlroční historii – v takovém případě mi jejich lidé (distributoři) říkali, že je dobré být na začátku (jako by to měla být nejaká konkurenční výhoda oproti jiným mlm). 🙂

  7. Super článek 🙂
    Jednou jsem se dokonce setkal se společností která byla “jako amway, ale lepší” a nabízela virtuální produkt…joo byl jsem blbej a šel do toho. Zainvestoval jsem dvacet dolarů, pak jsem byl cca dva měsíce bez netu kvůli stěhování a když jsem se po dvou měsících vrátil, stránka neexistovala 😀

  8. Toto jsem dnes četl na FB a dokonale mě to rozesmálo 😀 😀 😀
    Top Gear by to jistě ocenil 😉


    Zdravim pokud mate zajem o investice ktere jsou rychle otoceny a hlavne Vas zajima vydelavat rychle nabizim system ktery funguje 5 dni a ma 100 000 usd rezervu takze by mel fungovat dlouho a urcite Vam vydela nejake finance takze s rozumem a trochou investice je mozne vydelavat v klidu a v pohode ja tam vlozil 9 USD na 10 dni a uvidime co se strane.
    Chtel bych Vas vsechny pozvat aspon tu zkusit je tam moznost vydelavat na referalech az do 3 kolena minimalni investice je 5 USD

    😀

  9. Avatar for Dušan Navrátil, DiS. Dušan Navrátil, DiS. | 24.8.2014 z 22:00 | Odpovědět

    Ahojte přátelé,

    před nedávnem na facebooku se rozjela placenou prezentaci společnost Emgoldex a Swissgolden reprezentována Michalem Mikuláškem a Jaroslavem Ostruszkou, který si říká Zlatý podnikatel, jako Golden Academy. Jejich fb stránka už má více jak 3500 lajků.

    Začalo to docela nevinně. Vytvořili si na facebooku stránku, kde nejdříve umisťovali pouze motivační citáty, motta, videa, grafy. Tím získali více jak 1000 lajků, dokonce někteří mí známí to dali taky.

    Asi po 2 měsících tam pak začali propagovat MLM se zlatem (prodej balíčků klasického a investičního zlata), začali tam ukazovat, jak si žijí, kolik už vydělali, který si maj vzít Rolexy, fotky a videa s akcemi lidí, které už získali. Ukazují tam také, jak už některým předávají šeky na 50.000 Kč apod. Tím se snaží ukázat, jak rychle jdou nabýt peníze. Hlavně jdou po mladých lidech, kteří jim na to skáčou.

    Jelikož mám s MLM zkušenosti více jak 18 let, hodně mi to připomíná pyramidu, a pak taky ZFP tak před 5-6 lety.

    Co na to říkáte? 🙂

  10. @Dušan Navrátil, DiS.

    Typické. A jeden z důvodů, proč k Amway podnikání nepoužívám facebook. Nikdy nevíš, kdo se přes něj dostane k tvým kontaktům. 🙂

  11. Tyhle “zlaté akcie” jsem viděl ve Švýcarsku už tak před 12 lety. Jak rychle vyletěly tak rychle potom splaskly. Takové společnosti rády používají klasickou taktiku krátkodobých “letadýlek” – rychle podojit trh v nějaké zemi a jakmile skončí období novosti a rychlého růstu jejich “byznysu”, okamžitě trh vyklidit a vlétnout na jiný. To je jedna z věcí, která je u Amway úplně jinak. Amway nikdy nevyklidila žádný trh a některé největší byznysy byly v Amway vybudovány až v období druhé, třetí, nebo třeba páté vlny růstu na jednotlivých trzích. 😉

  12. Když si to tady pročítám, působí to na mě dojmem, že se v problematice vyznáte. Zajímalo by mě, co si myslíte o Nuskinu?

  13. @admin
    Díky za srovnání 😉

  14. Díky admine za super porovnání byznysů. Myslím, že by stálo za to, uveřejnit jej spíše jako redakční článek, než jako diskusní příspěvek.

    Přimlouval bych se také za to, aby se stal prvním dílem seriálu porovnání, kde další by mohly být (jako Amway, jenom lepší 😉 ) např. Lyoness, LR apod. 😆

  15. Avatar for Dušan Navrátil, DiS. Dušan Navrátil, DiS. | 28.8.2014 z 15:02 | Odpovědět

    Admin: skvělé srovnání!! Klobouk dolů!

  16. Avatar for Dušan Navrátil, DiS. Dušan Navrátil, DiS. | 28.8.2014 z 18:09 | Odpovědět

    Za to srovnání s Lyoness a LR se také přimlouvám!

  17. Pamatuji si na jednu cestu z Bratislavy. Jeli jsme s mým 21% up-linem vlakem a k nám do kupíčka přišel aktivní dědula a začal si s námi povídat. Podle odznáčku na klopě jsme brzy zjistili, že dělá Nu Skin. Tak jsme mu řekli, že my děláme Amway. “Amway, no jo. To my jsme mnohem větší.” Up-line: “To bych se divil.” Děda se raději odešel poradit do vedlejšího kupé. Přišel: “No, tak nejsme větší, no. Ale jsme lepší.” Můj up-line: “To bych se divil.” 😀

    Jsem pro článek s porovnáním různých MLM. Jako materiál na FU by to bylo skvělé!

  18. Já také 😉

  19. Mohl bych poprosit porovnání dle mě rychlokvašky MLM FGX press

    • Jedná se o “odnož” ForeverGreen. Z nějakého pro mě záhadného důvodu, nezakomponovali tento produkt do svého stávajícího systému, ale založili pro něj další distribuční síť s jiným kompenzačním plánem. Jediné, co mě napadá, je, že namísto unilevel systému, který používají pro distribuci svých dalších produktů, chtějí otestovat hybrid binárního a unilevel systému.

      Binární systémy nemám osobně rád z mnoha důvodů, ale ty hlavní by se daly shrnout ve 2 bodech:
      1) Obvykle se tváří tak, že Vám uplini budou dávat své lidi do Vaší struktury a Vy nebudete muset nic dělat a lákají tak lidi na bezpracný způsob výdělku.
      Pravda je ovšem taková, že četnost toho, že Vám do Vaší struktury “přistane” někdo od sponzorské linie, je mizivá – Váš sponzor k Vám lidi bude přidávat jen v případě, že nebudete moc aktivní (aby dorovnal objem silnější větve), pro jeho sponzora už ale představujete jedno ze 4 míst, kam může své lidi umístit, jeho sponzor takto rozděluje své lidi mezi 8, jeho sponzor mezi 16, jeho sponzor mezi 32, jeho sponzor mezi 64… A to vše jen za předpokladu, že jste pro ně ta méně aktivní větev, protože to je ta, kterou oni budou svými lidmi podporovat (ze silnější větve totiž nedostávají bonus, ten mají z té slabší).

      2) Všechny binární systémy, se kterými jsem se dosud setkal, mají v sobě zakomponované povinné odběry a já osobně mám averzi k systémům, kde získání bonusu je podmíněno nakoupením zásoby zboží i v případě, že v daném období nic nepotřebuji. Hraničí to s tzv. “inventory loading”, tedy zatěžováním zásobami.

      Kromě toho je ForeverGreen veřejně obchodovaná společnost, což přináší jistou míru rizika ze strany short sellerů, i když ti se spíš zaměřují na větší firmy.

      Samostatnou kapitolou je produkt a to, jakým způsobem ho distributoři propagují. Na Internetu se např. dočtete – namátkou cituji:

      “JSOU V USA SCHVÁLENÉ LÉKAŘSKOU KOMOROU JAKO LÉK,MAJÍ OZNAČENÍ FDA.”

      “…s úžasným efektem, který se může pochlubit certifikátem FDA (léčebný prostředek 1. třídy).”

      “Od června 2014 byly Powerstrips schváleny v USA jako Over-The-Counter léčebný prostředek 1.třídy! Teď je Powerstrips OTC léčivo, které je uznané FDA.”

      Jenže skutečnost je taková, že uvedený výrobek byl registrován u FDA (Food and Drug Administration) jako zdravotnický prostředek 1. třídy, tedy je ve stejné katagorii jako náplasti nebo třeba zubní nit. Tato kategorie zdravotnických prostředků nevyžaduje žádné klinické zkoušky. Ve stručnosti se jedná pouze o základní certifikaci, která je vyžadována, ale u které se nedokládá účinnost výrobku, pouze jeho bezpečnost. Tvrzení, že je tato náplast registrována v USA jako léčivo, je tedy lživé!
      Rovněž jsem nebyl schopen dohledat ono patentované složení. Pod jménem ForeverGreen má k dnešnímu datu na US Patent and Trademark Office uvedený pouze 1 patent firma Forevergreen Holdings, LLC (Woodbridge, NJ, US). Jedná se o patent D508525 – Tubular device with carabiner thereon – vypadá to jako tužka s karabinou. Pod číslem 86212260 má registrovanou ochrannou známku X FGXPRESS firma ForeverGreen IP, LLC in Orem, UT, 84057. Vypadá to, že Forevergreen Holdings, LLC (Woodbridge, NJ, US) a ForeverGreen IP, LLC in Orem, UT, 84057 jsou 2 různé firmy.
      Jediné, co jsem byl schopen dohledat, je jakýsi patent psaný na pana Toma G. Harpera, US Pat. No. 8658182 – Phytoplankton based nutraceuticals.
      Nemám nic proti tomu, pokud někdo má chuť baštit plankton, ale já si dám raději hovězí steak. 🙂
      Problém je v tom, že patent se týká jen způsobu získávání fytoplanktonu, ale neobsahuje klinické zkoušky o tom, že by byl nějak účinný v tom smyslu, že by tlumil bolest, a už vůbec ne, pokud je podáván topicky, tedy formou náplasti.
      Jiný patent jsem bohužel nenašel a stránky firmy ForeverLiving se tváří dosti tajemně, protože nikde číslo patentu není uvedeno.
      U mě tento produkt nebudí moc důvěry a dokud někdo nebude schopen doložit klinickou studii, která by potvrdila účinky oné zázračné náplasti, budu ji mít zařazenou mezi tisíci dalších “super” výrobků od tisíců dalších firem, které se chvástaly tím, že jsou “jako” Amway, ale lepší…

  20. @D.
    Absolutne neporovnatelne, co do solventnosti, produktu, zazemi, velikosti.

    Spise nez neustale porovnani, bych se zameril na to co nabizi Amway podnikani.
    To skutecne nikde neni.
    Nase podnikani absolutne nema zadnou konkurenci v jinych MLM firmach, ci firmach s primym prodejem nebo strukturarnich firmach typu financnich poradenstvi apod…..

    Nez nekomu furt neco porovnavat a obhajovat, doporucuju jednoduse ukazat co nabizi nas projekt a co muze prinest a nechat cloveka aby se zamyslel.
    Nepotrehujeme se neustale porovnavat nekde s necim.

    • Do jisté míry máš pravdu. Bohužel bez znalosti konkurenčních systémů nejsou lidé obvykle schopni smysluplně argumentovat. Osobně jsem zažil distributory jiných firem, jak se snaží přetáhnout celé sítě Amway distributorů do jiných MLM pod různými záminkami. Ten, kdo zná výhody a nevýhody jednotlivých MLM systémů, je vůči “MLM turismu” samozřejmě odolný, ale ruku na srdce, kdo si to sám dokáže srovnat? Kolik lidí ví, jaký je rozdíl mezi stairstep breakaway, unilevel, binárním nebo matrixovým odměňovacím systémem?
      Pokud ty články vyznívají jako “obhajoba” Amway, tak se omlouvám, tak to myšleno nebylo a zkusím to příště formulovat trochu jinak. Účelem není obhajoba (Amway se proti ostatním MLM obhajovat nepotřebuje), ale snaha o větší informovanost distributorů, aby věděli, jak argumentovat, pokud za nimi přijde třeba někdo ze skupiny, že se setkal s firmou X a zdá se mu jako dobrý nápad zkusit i to.

  21. Dobrý den, chtěl jsem se zeptat zda budete dělat srovnání pouze amway vs. mlm, nebo také amway vs. finanční poradenství? Co jsem si tak všiml, tak fin. poradenství (tipu ovb) je také určitým způsobem rozšířené.

    • Záleží na tom, jestli bude o toto téma zájem. Finanční poradenství jsem zatím nechával stranou, protože tam je nutno odlišovat skutečné finanční poradce od prodejců pojistek. Osobně jsem se setkal se zástupci obou stran, bohužel těch druhých bylo podstatně více. Za sebe můžu říci, že právě kombinaci finančních produktů s MLM nepovažuji za nejšťastnější z mnoha důvodů, které byly shrnuty i jinými v diskuzi pod článkem: MÝTUS: Šanci uspět má v Amway jen jeden z více než 300 lidí

  22. @admin
    😀 promin, ten prispevek nebyl kritika obhajovani naseho bysnysu, omlouvam se jestli to tak vyznelo.
    Prispevek byl urcen distributorum, aby si byli jisti vlastnim bysnysem, aby kazdemu radsi vysvetlili co mame v rukach a aby nezabredli do neustaleho obhajovani sebe sama.
    Pravda je ze mlm v cechach je takova spousta ze obhajovani se pred kazdym nesmyslem co clovek na ulici potka mi prijde jako placani energie :-D.

    Samozrejme porovnani, a obhajoba zde je naprosto namiste a je fantasticka, velice ti ja a moje skupina dekujeme, ze delas takovou praci je to fantasticke.

    Dekujeme 🙂 😉

  23. Avatar for Marek Suchomel Marek Suchomel | 14.9.2014 z 11:41 | Odpovědět

    Dnes jsem při brouzdání po facebooku narazil v sekci reklamy na tento odkaz *** Údajně vytvořili 43 milionářů za posledních 13 let. Video jsem si prohlédl, ale nějak jsem přeslechl, o jaký MLM se jedná. Vzhledem k tomu, že udělali obrat 1,5 miliardy dolarů za posledních 13 let ve skoro 30ti zemích po celém světě, tak to vypadá jako velmi nevýhodná kopie Amway 🙂

    *** pozn. Admin: odkaz odstraněn

    • Vypadá to na NHT Global – opět binární systém, se všemi neduhy, které ho doprovázejí, včetně otřepaných frází distributorů, jak Vy nebudete muset vlastně nic dělat a budou Vám lítat pečení holubi do pusy, protože Vaši uplini budou dávat své lidi pod Vás. Pro nováčka možná na začátku působivé, než pozná, jak to funguje v praxi a jak se to projevuje na jeho příjmu.
      Osobně raději sázím na časem prověřený systém na bázi stairstep breakaway (Amway), než na rádobyvýhodnější nabídky, které mají poločas rozpadu do 5 let.

  24. Admin: právě to jsem myslel. Kdo pak ví je schopnej vyargumentovat. děkuji

  25. Avatar for Marek Suchomel Marek Suchomel | 2.10.2014 z 11:28 | Odpovědět

    Včera jsem měl možnost mít schůzku s člověkem, který se chtěl zajímat o Amway výrobky, nakonec zájem neměl, jelikož se zapojil do nového, dle jeho slov “rychle výdělečného a dobře fungujícího” binárního systému s energetickými drinky od společnosti Vemma, kde jedna plechovka vychází na 70kč. Vše funguje formou pyramidového systému, kdy člověk vydělává nikoliv prodejem produktů, ale pouze přivedením nových lidí, kteří si musí koupit energiťáky minimálně za 4000kč, doporučena je však objednávka za 13 500kč, ve které je 192 plechovek, žádnou neprodávám, z toho žádný zisk není, pouze dostanu odměnu 400 dollarů, když přivedu někoho, kdo si koupí balík 192 plechovek. V Americe to prý funguje 10 let a v Česku 4 týdny 🙂
    Znovu se potvrdilo, že Amway je nejstabilnější a nejpoctivější systém, jaký existuje!

    • @Marek Suchomel

      Zajímavý článek o firmě Vemma:
      Judge forbids Vemma to resume normal operations; company to be supervised by federal monitor

      Tuchi said affiliates are likely engaging in “inventory loading,” or buying products simply to obtain bonuses and commission. And he said the company’s safeguards to prevent such practices are “neither effective nor enforced.”

      Proto nemám rád žádné programy, kde jsou bonusy podmíněné povinnými odběry bez ohledu na to, jestli dotyčný má pro zboží odbyt. Pak už je jen krůček k tomu, aby byla firma zavřena pro provozování pyramidové hry.

      Pro srovnání: Amway nikdy žádnou takovou podmínku neměla. Když dva dělají “totéž”, nikdy to není totéž.

  26. Já ani nelituju toho chudáka, co se do toho pustil, protože tohle může udělat snad jen blb. A pak dobře mu tak.

  27. Zdravim kolegove,

    Tento tyden me kontaktoval kamarad na “revolucni druh MLM” – firma se jmenuje “Colignus” a je to neco naprosto noveho v oboru mutilevlu, dle jejich slov na strankach

    Chci se zeptat jestli jste se s tim uz setkali a pripadne nejaky info o tehle firme, dekuji

  28. @Chosse

    A můžeš nám prozradit, jak jsi tu firmu na internetu vůbec objevil? Zadávám Colignus na Googlu i na Seznamu, zkouším k tomu přidat klíčové slovo MLM, multilevel,… a nic.
    Už to samo o sobě ve mně pochopitelně vyvolává nedůvěru.

    Jinak, každý rok vznikají tisíce nových MLM, takže možná je to firma tak nová, že ji ani vyhledávače zatím nezaregistrovaly. 😀 Problém není v tom založit nový MLM, ale v tom, aby se taková firma dokázala udržet a prosadit na trhu. A to zatím dokázala jen hrstka firem, protože na to, aby se firma prosadila, je potřeba víc, než jen hromada keců o tom jak jsou inovativní a plán zakladatelů podojit s druhořadým produktem 100 trhů najednou během prvního roku až roku a půl (pak totiž bublina splaskne a zakladatelé jdou založit něco jiného, opět zaručeně inovativního, lepšího než Amway, kde prý vyděláte rychleji, protože jste na začátku…) Lidí, kteří nechápou, o čem pravý MLM je, se najde vždycky dost, takže těch pár desítek týdnů to nějak fungovat bude.

    Já dávám přednost prověřené firmě, která je na trhu 55 let a u které mám jistotu, že její zakladatelé nesbalí prachy a nepůjdou zítra založit něco “nového”, co tu ještě nebylo. 🙂

    Zjistil jsem, že jednotlivé MLM cílí na různé skupiny lidí. Amway míří na lidi, kteří se nebojí pracovat a chtějí si o svém příjmu rozhodovat sami tím, kolik práce odvedou. Všechny ty rychlokvašky typu binár naopak míří na lidi, kteří doufají, že za ně odvede většinu práce někdo jiný, že jim tam lidi budou padat sami od sponzorů a jejich jedinou starostí bude rozfofrovat dostatečně rychle všechny ty milióny, které jim budou chodit. 😀 Samozřejmě je to jen iluze, kterou se tyhle “inovativní” MLM snaží přesvědčit nováčky, že business jim půjde sám od sebe, automaticky. Nepůjde. V každém MLM je potřeba pracovat.

    Amway sází na prověřený systém podpory distributorů, kteří se učí od těch nejlepších (které nám mimochodem i ostatní MLM závidí a snaží se je kopírovat), a na spravedlivý, funkční a časem prověřený marketingový plán. Ti pracovití mají možnost se vypracovat na hodně zajímavé a hlavně stabilní příjmy a mají jistotu, že si za rok nebudou muset hledat nový MLM s jiným, zaručeně nejlepším produktem, inovativním odměňovacím systémem, atd…

  29. @Chosse

    Omlouvam se za preklep, je to “Conligus”

  30. @Me

    objevil se mi tam preklep, spravny nazev toho MLM je “Conligus” ….co jsem se docetl tak firma uz funguje vice jak 10 let, historii ma, ale funguji na bazi nejake hybridni aukce, kterou jsem nepochopil.. produktem jsou luxusni veci s “velkou slevou” ale porad si tak nejak myslim ze je lepsi vlozit energii, cas i penize do MLM, ktery funguje na bazi “nucenych vydaju”, cili produktu na bazi denniho uzivani 😀

  31. Avatar for Tomáš Skalička Tomáš Skalička | 11.1.2015 z 9:27 | Odpovědět

    Dobrý den poprosil bych o vysvětlení Akuny a Vemmy.Ztrácím se v tom.Jinak děkuji za co děláte jsem pyšný a děkujeme:))

  32. Dobrý den, včera jsem si vyslech od jedné příbuzné mé přítelkyně chvalozpěv na firmu Lavylites, která prý díky jakési nanotechnologii vyléčí snad uplně všechno :-). A padlo opět, že je na začátku a že jsou vysoké odměny atd. Máte někdo nějaké informace o této firmě? Rozhodně osobně nehodlám od Amway odejít, jen bych rád znal něco čím bych mohl trochu utlumit to její přehnané nadšení, protože mám obavu, že i tohle bude jedna z mnoha firem, která tu bude jen přechodnou dobu a vzhledem k tomu, že je to téměř rodina, tak bych nechtěl, aby pak byla zklamaná případně, aby jí to dokonce finačně zrujnovalo.

    • Dobrý den, možná trochu pozdě na odpověď ale i přesto musím reagovat, pac jsem tento článek našel až teď. U AMWAY jsem registrovaný již 10 let a registroval jsem pouze jedno človíčka a neviděl od společnosti ani korunu. AMWAY vždy bráním a říkám za mají velice kvalitní výrobky ale v dnešní době je velice těžké vysvětlit lidem proč si mají koupit proteinovou tyčinku od AMWAY a ne od někoho jiného a veškeré výrobky jsou si velice podobné. U společnosti LAVYLITES jsem pouze 4 měsíce a mám 18 registrovaných členů kteří jsou aktivní a objednávají přinejmenším zboží pro sebe a to co je bomba je to ze za 4 měsíce mi firma na provizích vyplatila 2.250,- euro!!! A můj vlastní obrat činí 6.500,- euro. Ukázaná platí,vše je jasné hned od začátku a transparentní a sedlackym rozumem si můžu spočítat kolik bych si vydělal když….
      Nehledě na to že jsem vděčný za každé euro které mi přijde protože vím že s každým eurem jsem někomu opravdu pomohl k uzdravení. Mohu firmu Lavylites jen doporučit.!!!

      • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 16.8.2016 z 0:31 | Odpovědět

        Zdravím. Nesouhlasím s tím, že by si výrobky Amway byly podobné s konkurenčními. Jen je potřeba něco o nich vědět. Naopak, pokud budete propagovat Lavylites jako prostředek k uzdravení, zaděláváte si na pořádné problémy. Výrobky Lavylites nejsou léky a jako takové (alespoň podle toho, co je mi o nich známo) nejsou schválené Státním ústavem pro kontrolu léčiv a jakákoli zdravotní tvrzení vyjma těch, která povoluje vyhláška, jsou proto nepřípustná. Pokud jste se tato tvrzení dozvěděl od firmy, je to známka, že něco není v pořádku.

        Každý nový MLM projekt je schopen na začátku vydělat nějaké peníze. Ovšem jen málo firem je schopno se na trhu udržet delší dobu. Jednou z podmínek je totiž to, že firma vyrábí opravdu kvalitní zboží.

        Pokud Vám nešly prodávat produkty Nutrilite (a ano, na to je opravdu potřeba, aby člověk věděl, jak který výrobek funguje), pak bych Vám pro začátek doporučil zaměřit pozornost na drogerii Amway či kosmetiku Artistry. Rozhodně Váš výdělek bude stabilnější a jistější, než když spojíte své jméno s firmou, která lidem ordinuje “zázračné” léky, které ovšem nemají žádné klinické studie a jsou registrovány jako kosmetika. Nehledě na to, že se nebudete muset obávat, že by kvůli Vám měl někdo zdravotní problémy, protože místo návštěvy lékaře se “léčil” doma pomocí těch Lavylites zázraků.

        • Dobrý den proč pane píšete, že si lidé zadělávají na pořádné problémy, když doporučí přírodní produkty složené s různých bylinek, olejů, vitamínů, minerálů atd. Přece je globálně v povědomí, že přírodní látky mají určité schopnosti, které vedou k vyřešení zdravotních problémů. Jsou na to klinické studie. Nikdo přece neříká, že tyto produkty jsou léky. A naopak já mohu říkat jakékoliv tvrzení např.: že mi to pomohlo s angínou nebo že mě po použití produktů nebolí záda.
          Zkuste příště zapřemýšlet nad tím, jestli je správné napsat takto kritický článek na základě informací z internetu. Toto vaše tvrzení se totiž netýká jen zmíněné společnosti, ale i řadu dalších, které jsou na trhu s produkty z rotliného původu. Kdokoliv, kdo neumí psát objektovně je absolutní neprofesionál. Hezký den.

          • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 3.1.2018 z 14:53 | Odpovědět

            Podívejte se, abyste pochopil, o čem tu píšu, prostudujte si nejprve evropskou legislativu, konkrétně Seznam schválených zdravotních tvrzení.

            Když na tom seznamu budete schopen najít produkty Lavylites (nebo jejich tzv. účinné látky, tj. musí tam být přítomné v dostatečném množství) a ukážete, že podle tohoto seznamu o nich můžete tvrdit, že pomáhají ulevovat od bolesti či pomáhají s angínou, pak se tu veřejně firmě Lavylites omluvím.

            S pozdravem Váš absolutní neprofesionál neumějící psát objektovně. 😀

          • My samozřejmě tento seznam známe a látek ve výrobcích z tohoto seznamu je spoustu. Dneska je legislativa taková, jaká je a díky tomu, že sám se zajímám o výrobu doplňků stravy, tak vím, že za a) nikdy na tomto seznamu ani podobné výrobky nebudou a za b) tyto výrobky se konstruují tak, aby právě v každém z nich byla alespoň jedna látka z těchto seznamů (ve většině případech více látek) Tudíš některá zdravotní tvrzení se podle těchto seznamů mohou veřejně tvrdit. Nicméně je tam spoustu další látek, které oficiálně podle nařízení podle komise EU nemají. Proto jsou některé doplňky stravy a některé kosmetika.
            Určitě Vám doporučuji si nastudovat právní možnosti. Každý člověk má svobodné právo tvrdit jakýkoliv názor(až na vyjímky, které jsou přesně stanovené v zákoně). Tzn pokud mi přijde po použití například teplého mléka s medem, že mi ustoupila angína a já to doporučím následně svému příteli, tak stoprocentně jsem nic neporušil. Proberte to s advokátem.
            Jiné podmíky má určitě právní subjekt. Tzn. nikdo si s ničím podle vašich slov nezahrává.
            Pokud byste i tak neporozuměl mému vysvětlení můžeme to osobně probrat. Hezký den 🙂

            • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 12.2.2018 z 12:04 | Odpovědět

              Ano, pokud nejste výrobce mléka a medu (teď nemyslím krávu a včelu), koupil jste si tyto potraviny v obchodě a řeknete kamarádovi, že Vám to pomohlo od angíny, pak samozřejmě jste každému ukradený.
              Ale zkuste to mléko s medem začít prodávat jako lék na angínu bez toho, že budete mít v ruce studii, která prokazuje účinek, kontraindikace, atd. a uvidíte, jak s Vámi regulátoři zametou.
              Pokud nabízíte Lavylites na základě takovýchto “babských” rad a nikdo z vás na tom nevyděláváte, pak po Vás možná nikdo nepůjde. Ale pokud se ukáže, že na těchto tvrzeních vyděláváte Vy nebo pan majitel, pak si můžete být jist, že je jen otázkou času, kdy se dostanete do potíží.
              Pokud spoléháte na to, že kde není žalobce, není soudce, a stavíte si na tom byznys, tak se pak nedivte, když se to obrátí proti Vám.

              • Poslední věc, kterou Vám napíšu. Protože té těžké manipulaci, co máte v Amway jste též nedolal jako většina. Víte o tom, že je tisíce firem po světě a statisíce produktů, které nemají prokázané žádné účinky ani zdravotní tvrzení? A ani je mít nikdy nebudou jelikož si to někdo nepřeje. Důležitější je přece bussines s farmaky. A přesto milý pane se v posledních řekněme 10 letech objevují miliony klientů, kteří právě vyhledávají tyto necertifikované produkty složené z přírodních látek, rostlin, minerálů, vitamínů atd. a ano tisíce lidí na světě na tom vydělává spoustu peněz.
                * životnost tohoto příspěvku vidím tak hodinu 🙂

                • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 15.2.2018 z 14:12 | Odpovědět

                  Ano, vím o tom, že je hodně firem nabízejících produkty, které nemají žádnou prokázanou účinnost. Rozdíl je v tom, že zatímco tyto firmy jsou natolik drzé, že si nic nedělají z legislativy, existují i jiné, které vyrábí účinné produkty a které se snaží legislativou řídit. A jsem rád, že Amway patří do té druhé skupiny. To je jediné, co jsem chtěl říct.
                  Nezodpovězenou otázkou pak zůstává, proč ty první firmy si neudělají klinické studie, které by prokázaly účinek jejich výrobků. Absence klinických studií u těchto firem není o tom, že si to někdo “nepřeje” nebo že je “důležitější business s farmaky”. To je o tom, že ta firma prostě žádnou klinickou studii neudělala. Nesvádějte to na jiné a nefabulujte tu s konspiračními teoriemi. Místo toho dokažte, že Vaše produkty dokáží to, co o nich tvrdíte. Chci toho moc? Zřejmě ano…
                  P.S.: Nechápu Vaši poznámku o životnosti Vašeho příspěvku. Já přistupuji k výmazu příspěvků (nebo jejich částí) jedině tehdy, když někdo nereaguje na otázky a místo toho se snaží stočit řeč jinam, příp. když porušuje pravidla diskuze.

                  • Tak myslím, že stačí, co jsem napsal v předešlém komentáři. BTW vaše firma takle fungovala desítky let a vy ted po tom tady plivete a po padesáti letech se srovnáváte s mladou firmou. Vždy jste měli studie a certifikace na všechno ? ? 🙂 Odpověď je NE! Ještě nyní nemáte 100% vše tak jak vy požadujete po mě.
                    Ještě by bylo moc fajn kdyby jste se podepsal ať je vidno s kým si píšu, tak jak je to vidět i z mé strany např. podle emailu.

                    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 17.2.2018 z 22:39 |

                      Rozdíl mezi Vámi a Amway je v tom, že Amway nikdy potravinové doplňky neprodávala jako léčiva. A na prací prášek nepotřebujete klinickou studii. 😉
                      P.S.: Je jedno, kdo jsem já a kdo jste Vy. Tato diskuze není o nás, ale o firmě Amway, potažmo o té Vaší. Odkaz na povolená zdravotní tvrzení jsem Vám dal, nevím, co chcete více. Mám Vám posvětit to, že vydáváte potravinové doplňky za preparáty schopné léčit? Smůla, toho se ode mě nedočkáte. A také se nedočkáte toho, že bych firmu, jejíž distributoři používají takovéto praktiky, respektoval.

                    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 18.2.2018 z 0:24 |

                      Můžete nám tedy doložit nějaké studie, které by aspoň prokázaly, že pan Tibor Jakabovics je odborník na nanotechnologie, jak níže zmiňuje Me? Odborníci přece publikují v odborné literatuře, ne?

                    • Avatar for Michal K. Michal K. | 21.2.2018 z 17:53 |

                      Bohužel nejspíš jste zablokoval odpovědi u vašich posledních odpovědí pravděpodobně.
                      Firma neposkytuje vzdělávání v oblast léčení lidí ani to nikdy nedělala. A jestli to tak někdo dělá, je to jeho problém.
                      Pane co mi to tu píšete za nesmysly, když ani neznáte své produkty? Zrovna jsem namatkově našel váš produkt, kde máte zdravotní tvrzení a na “vašem” seznamu tvrzeních se ani jedna látka nenachází 😀 😀 ted jste se směju.
                      To, že se to někde něco píše o produktech a o majiteli, tak neznamená, že je to oficiální informace. Máte čerpat ze seriozních informací. A publikace odborníků v odborných mediích není pravidlem.
                      Nechápu, že vy tady moralizujete o tom, co je správně podle zákona a přitom tento web porušuje hned několich norem, které zákon nařizuje. Např. majitele a provozovatele. Adresu a kontakt.
                      Takže závěr je takový, že haníte něco, co ani vy sami nemáte v pořádku. Připadám si s vámi jako při volbách prezidenta. Šíříte zde dezinformace a postavujete je jako skutečnost. Měl byste se vyjadřovat pouze na základě potvrzených informací nikoli výmyslů. A jméno jsem chtěl proto abych věděl kdo tady lidem lže.

                    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 22.2.2018 z 0:10 |

                      Odpovědi jsem nezablokoval, ale v šabloně je nastavený limit pro hloubku vlákna, protože pokud bude vlákno příliš hluboké, bude text příliš úzký a špatně čitelný. V takovém případě je vhodnější založit nové vlákno.
                      Byl byste tak laskav a sdělil mi, kterého konkrétního výrobku Amway se týká Vaše tvrzení?
                      Dále by mě zajímalo, jak tedy prodáváte výrobky Lavylites. Co je hlavní prodejní argument?
                      K Vaší výtce: Toto není web, který by majitel a provozovatel využíval k podnikání nebo k prezentaci sebe nebo svého podnikání. Není využíván k prodeji výrobků ani pro získávání potenciálních spolupracovníků, ani nic nenabízí, ani nezískává peníze za reklamu a není provozován za účelem zisku. Abych byl přesný, má licence je již dávno psaná na někoho jiného (distributoři mohou svůj byznys postoupit – např. předat dětem či někomu jinému). Tyto stránky tedy nejsou firemním blogem, ale jedná se o blog soukromé osoby a jako takový také prezentuje názory soukromé osoby na Amway a její podnikání a na některé Amway distributory, příp. na jiné MLM firmy.
                      Publikace odborníků v odborných médiích není pravidlem? Jak tedy toho odborníka poznáte, když nemáte srovnání, co vyzkoumal?
                      Mohl bych se ještě zeptat, zda tedy vaše firma má nějaké klinické studie a jaké konkrétní dezinformace zde tedy šířím, abychom to tedy napravili?
                      A ještě poslední věc: kolik reálných zákazníků, tj. lidí, kteří nemají nárok na žádný bonus, ale kupují si produkty Lavylites jen kvůli jejich užitné hodnotě (ať už to jsou neregistrovaní zákazníci nebo registrovaní členové bez nároku na bonus), firma má a jaké dělají obraty?

                    • Avatar for Michal K. Michal K. | 24.2.2018 z 0:59 |

                      Pane už mě nebaví vám odepisovat, vy melete jak ohraná Amway deska furt dokola. Email na mě máte, dohodněte si semnou schůzku, já vám to vysvětlím face to face.

  33. Předpokládám, že se Tvoje příbuzná zmínila i o tom, že zakladatel Lavylites je mezinárodně uznávaný odborník na nanotechnologie a vědec.
    Takže: doména patřící firmě Lavylites je krajně podezřelá – neobsahuje vůbec žádné informace, pokud se nezaregistrujete. Majitelem domény je Tibor Jakabovics, který má být zároveň tím uznávaným vědcem na nanotechnologie.
    Žádná z vědeckých databází ale tohle jméno nezná – Science Direct nenalezne po zadání jména autora Jakabovics nic, Pubmed a Web of Science vyhodí odkazy na pár abstraktů a publikací, jejichž autorem/spoluautorem je Eva Jakabovics, která publikovala od r. 1975 do roku 1995, ale to zcela určitě není pan Tibor, pokud se tedy nenechala paní Eva přeoperovat a přejmenovat. 🙂
    Patentové databáze na jméno Tibor Jakabovics a Lavylites také mlčí – není tam ani jediný patent. Jediné, co má pan Tibor Jakabovics registrované, jsou ochranné známky.
    Tady bych začal – u důvěryhodnosti celého projektu. Požádal bych, aby nějak doložili to tvrzení o mezinárodně uznávaném odborníkovi na nanotechnologie a o číslo té “patentované technologie”. Mezinárodně uznávaní odborníci publikují v prestižních odborných časopisech s vysokým impact faktorem a jejich články mají zpravidla vysokou citovanost. Pokud nedokáží doložit jediný článek, pak je to celé jen humbuk postavený na něčem, co je takzvaně “in”, v tomhle případě jsou to nanotechnologie, ale s největší pravděpodobností to s tvrzeními o kvalitě a účinnosti těchto výrobků bude stejné jako s kvalifikací pana Tibora v oboru nanotechnologií.
    Podle mně dostupných informací to vypadá jako další bublina, která časem splaskne. Bohužel MLM firmu si dnes může založit prakticky kdokoliv, protože to nestojí prakticky nic, a tak se vedle seriózních MLM společností, mezi které patří například Amway, vynořují i společnosti neseriózní, které svou taktikou napakovat se a zmizet kazí pověst celému MLM.

  34. Dobrý den,
    setkal jsem se ze zaručeně lepším MLM než Amway. jakýsi Adkash. prý vyděláváte jen tím, že před hovorem se vám ukazujou reklamy v mobilu. a pak se dá i hromadně investovat do solárních elektráren. vůbec nechápu jak se dá takto vytvářet obrat a z toho vyplácet podíl do struktůry v síti. Smrdí mi to skrytou pyramidou zabalenou do rádoby produktu nebo rádoby služby. Setkal se někdo s něčím takovým?

  35. Dobrý den,
    už nějakou dobu čtu ty stránky a jsou perfektní (hotová studnice informací).
    Včera jsem měl schuzku s člověkem mého downlina. A vyklubalo se z něj spoustu “zajímavých” informací. Např. že Amway výrobky jsou dávno za zenitem…. , že Amway leadři vydělávají na seminářích…. , jak “neefektivní je pracovat v “pavoučím systému” Amway….
    Nakonec se zmínil o jeho zaručene lepší firmě AGEL, která má revoluční výrobky. Nějaká zdravá výživa s 90-95% vstřebatelností. Chvíli jsem ho ze slušnosti poslouchal, ale v duchu jsem se musel smát. Zjistil jsem že pracují na binarním systému. Což je podle něj efektivní způsob a navíc prověřený…. Protože v momentě až bude mít objem 500.000 tak mu firma dovolí založit další 2 větve…
    Když jsem si pak doma hledal nějaké informace o jejich firmě…
    1) jsem je nenašel ani v žebříčku 100 největších firem přímého prodeje
    2) lístky na jejich seminář který je jen na 3 hodiny stojí v předprodeji 399, a na místě 700
    3) jedna z odměn je za vstup nových lidí,podle toho jakou úroveň si noví lidé zvolí, a to buď 35 nebo 200 dolarů
    4) odměny až 40% z mých lidí což svědčí o předraženosti produktů
    Když bych to shrnul, tak jsem v jejich firmě našel téměř veškeré “špatnosti” o kterých se tu mluví.
    Na závěr mě jen trochu mrzelo když říkal že tenkrát k nim přešla celá 21% větev z Amway, protože u nich se vydělává víc a dřív… jak může být někdo tak krátkozraký….?

  36. @Csaba
    😀 😀 😀 😀
    Tak to zni jako fakt dobrej bysnys.
    Presne do takovydle p*coviny vleze hromada netahel, ktery si daj pres prsty a pak budou radit svym znamym, kterym clovek ukaze solventni bysnys, ze tohle znaj a at se na to vyprdnou ze to nefunguje :-D.
    Ale ze oni jsou streva ze nepoznaj byznys od kraviny to uz z nic nevypadne.

    Olala to zas bude srandy 😀

  37. Proste dokud budou lide hledat jak vydelat a nedelat, budou ochotni hupsnout i do veci ktere proste nesplnujizakladni kriteria solventniho a stabilniho podnikani.
    Nekdy je mi trochu lito kdyz vidim kolik lidi je ochotno pachat dobrovolne sebevrazdu.
    A to jen diky spatnemu vzdelani ve spolecnosti.

    Ale spis by me vic desilo kdyby takove projekty nevznikaly, protoze by to znamenalo ze lidi uz nehledaji prilezitost.
    Takze je videt ze potencial rustu je stale nekonecny B-)

  38. @DzejBee
    Pochlubil se taky, kolik z těch lidí, kteří přešli, si vydělalo víc než v Amway a kolik z nich se Agelu ještě dnes věnuje? 😀

    Jinak k Agelu: podle mě pochybné výrobky, které nejsou podloženy žádným výzkumem a vývojem. Jeho zakladatel, Glen Jensen se jednoho dne probudil a napadlo ho, že určitě vitamíny z gelů jsou lépe vstřebatelné. Samozřejmě to není podložené žádnými klinickými studiemi, které podle jejich stránek běží už od založení Agelu a pořád nejsou hotové… 😀 Místo toho se ohání studií z Mayo Clinic (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2701654/pdf/nihms120115.pdf), kde se ale netestovaly ani výrobky Agel, ani gely, ale srovnávala se tam vstřebatelnost emulzifikované formy omega-3 mastných kyselin s neemulzifikovanou formou triglyceridů z rybího oleje uzavřenou do kapsle, což s Agel výrobky má asi tolik společného jako fakt, že jsem včera snědl k obědu vepřoknedlozelo.

    Bohužel pro Agel, tato studie neposkytuje jediný důkaz o tom, že přídavek zahušťovadel které Agel používá k zahuštění, by zvyšoval vstřebatelnost u jejich gelů. Kromě toho, samozvaní odborníci z Agelu vydávají tuto studii za “důkaz” o lepší účinnosti Agel produktů vůči tabletové formě, ale ve studii o tabletách není ani zmínky. A aby dodali trochu důvěryhodnosti svým výrobkům, zaměnili popisky v grafu z původních “Emulsified Lipid” a “Parent Oil” za “Capsules” a “Gel Delivery”. Tenhle typ zneužití vědeckých publikací k propagaci vlastních výrobků se vyskytuje u některých firem dost často a vypovídá to o odborné úrovni těch, kdo pro tyto firmy pracují. 😀 Místo toho, aby si zaplatili vlastní výzkum a vývoj a udělali klinické studie, jako to např. dělá Amway, tak najdou ve vědecké literatuře nějaký článek k podobnému tématu a ten překroutí. Ať žije věda! 😀

    Lidé ale nejsou hloupí a tak Agelu ani výše popsané praktiky nepomáhají – obraty firmy rok od roku klesají… no klesají, spíš je to volný pád – http://en.wikipedia.org/wiki/Agel_Enterprises#Revenue 😀

    Pan majitel už vypumpoval z firmy, co se dalo, a tak už ji po pár letech prodal a v roce 2013 založil další MLM firmu EPIC, kam se určitě nahrne opět spousta MLM turistů. Inteligentní člověk dá přednost solidnímu základu s bohatou historií před rychlokvaškami. 😀

    Mimochodem, víš, co se stane, když někdo z Amway odejde do konkurenčního MLM?


























    Zvedne se průměrné IQ v obou firmách. 😀 😀 😀

  39. @Me
    To už neříkal. Zmínil se jen o své struktuře (ale také si mohl vymýšlet).
    Říkal že má pod sebou skoro celou ČR a mesíčně si šáhne i na 2000 dolarů…
    Děkuji za informace k Agelu. Jestli ho ještě někdy potkám tak ho konfrontuji s těmito fakty…. 😀
    A s tím IQ to bude pravda 😀 😀 😀

  40. DzejBee :
    @Me
    Říkal že má pod sebou skoro celou ČR a mesíčně si šáhne i na 2000 dolarů…

    A to se chlubil nebo si stěžoval?

  41. On se tím nejspíš chlubil, ale pravda bude taková že si stěžoval… 😀

  42. @DzejBee
    Takze az pod sebou bude mit celou evropu bude vydelavat 80 000 dolaru?

    To asi doufa ze dolar bude za 100 korun? Ja tam nejak nevidim ty penize 😀

  43. Seba :
    @DzejBee
    Takze az pod sebou bude mit celou evropu bude vydelavat 80 000 dolaru?

    Celou Evropu mít nebude, mě si teda rozhodně odečti! 😀 😀 😀

  44. @Me
    😀
    Tak to se taky odectu 😀

    Kdyz ma celou Ceskou republiku ted, tak jsme jedini kdo stoji mimo jeho Matrix 😀

  45. Kolik ma Evropa lidi? 400 mil? Jestli jsem mu zbytecne nepridal 😀

  46. Přes 700 mil. 😉

  47. @Soptik21
    Fakt? Takto mi přijde jako dobrej trh co má člověk pod zadnici.
    ty leadri moc dobře vědí proč se věnovat našemu uprdenemu českému trhu 🙂 od nás je všude kousek 🙂

    Fakt 700 milionů??? To mě samotného nadchlo 🙂
    Aaaaaaaaaaaaaa

  48. @seba
    Dle Wiki je to 742,5 mil. 🙂
    Pro srovnání USA + Kanada mají cca 353,5 miliónů lidí a skoro jednou takovou rozlohu, registrováno do Amway je tam 700 tis. V Evropě je zatím registrováno 500 tis. (bez Ruska, to je asi jinej svět 🙂 na cca 150 mil. je tam přes 900 tis registrovaných za období asi 10 let existence trhu),takže potenciálu k rustu ve zbytku Evropy je dost 😉

  49. včera jsme bily na školení firmy Akuna,bývalá učitelka mí dcery ji lanaří aby do toho šla,nedokázala jsem jim vysvětlit že dcera jako student si nevydělává a veškerý náklady na školení,ubytování a koupě jejich výrobků budu platit já,než si dcera najde pár aktivních lidí.Hustili do mě jen tu jejich naučenou teorii a nebrali v potaz že ty peníze nebude mít hned první měsíc.Odešli jsme s tím že na tohle dceři peníze dávat nebudu.Už vidím ty davy lidi jak si kupují ten jejich produkt Alveo za 1200+-.Lidi nemají na chleba a budou si kupovat tohle.

    • Akuna je podle všeho typický binární systém (viz prezentace https://www.akuna.net/picture/akuna_ca/PDFs/AkunaSTART-Presentation.pdf), zřejmě ještě v kombinaci s unilevel systémem (https://www.akuna.net/cz/prilezitost/sance-pro-tvuj-rust/akuna-kariera/), se všemi neduhy, které tyto systémy přinášejí.

      Byla založena v roce 1999 v Kanadě (do ČR vstoupila ve stejném roce) a zatím firma evidentně dělá vše pro to, aby její roční obrat zůstal utajen. Např. na stránce https://www.akuna.net/uk/the-company/history/ je graf historie obratů za prvních 8 let činnosti (2000-2007), bohužel ale bez uvedení konkrétních hodnot obratům takže jediné, co z toho vyčteme jsou poměry obratů mezi jednotlivými roky. Z této neochoty sdělit konkrétní čísla se dá usuzovat, že obrat nebude nijak velký, jinak by se tím firma dozajista pochlubila. O firmě dále víme, že se nevyskytuje se na žebříčku 100 největších společností přímého prodeje – opět, kdyby byl obrat zajímavý, určitě by si firma nenechala ujít umístění v žebříčku (pro srovnání: nejmenší firma v žebříčku má obrat $63M).

      Server Hoovers uvádí obrat jen $3.159 M.
      Jiný zdroj našel 2 firmy fungující na stejné adrese:
      Akuna Canada Inc. má obrat $2.98 M a Akuna Health Products Inc. má obrat $4.41 M. Ani u jednoho zdroje není uveden rok.
      Pokud bych přisoudil firmě $3.159 M v roce 2000, tak z poměrů uvedených v grafu vyplývá, že kolem roku 2007 se obrat pohyboval okolo $43 M (kumulativně za období 2000-2007 asi $169 M).

      Pokud by obrat firmy v roce 2000 činil 2.98 + 4.41 = $7.39 M v roce 2000, tak opět z poměrů uvedených v grafu vyplývá, že kolem roku 2007 by se obrat pohyboval okolo $100 M (kumulativně za období 2000-2007 necelých $400 M). V tomto případě by to ale znamenalo, že v následujících letech obrat klesal, protože jinak by kumulativně musel dosáhnout více než $700 M, což je hodnota uvedená v oficiální prezentaci firmy Akuna. Podle té to vypadá, že mají obrat 700 milionů USD, avšak při bližším prostudování (viz výše) je více než jisté, že toto číslo představuje KUMULATIVNÍ obrat za celé uvedené období 1999-2013 (tedy za 15 let), nikoliv roční obrat.

      Je sice chvályhodné, že mají zavedeno GMP, ale úzký sortiment a cena produktů zužuje okruh potenciálních zákazníků na velmi úzkou skupinu lidí. Většina binárů nemá zboží, které by kupovali lidé proto, že ho chtějí, ale proto, aby si sáhli na bonusy. Za tímto účelem jsou bonusy podmíněny osobním odběrem zboží v určité hodnotě a to binár po omezenou dobu udržuje při životě. Nestudoval jsem odměňovací plán Akuny do hloubky, takže pokud máte někdo informaci o tom, zda jsou u nich bonusy podmíněné osobním obratem, prosím o doplnění.

      Další číslo – 450 milionů USD vyplacených na bonusech – dává jasně najevo, jaká je výrobní hodnota produktu. Zatímco běžné MLM společnosti jako je např. Amway dávají do marketingového plánu okolo 35%, což udržuje cenu produktů konkurenceschopnou, zde je to 64%.

      Proto, pokud už dcera uvažuje o tom, že začne podnikat v oboru MLM, doporučil bych spolupráci s Amway, kde je přeci jen sortiment cílen na širší spektrum lidí a je cenově konkurenceschopný.

  50. Avatar for Marek Suchomel Marek Suchomel | 19.6.2015 z 16:51 | Odpovědět

    Dnes se mi podařil husarský kousek, oslovil jsem v Brně kluka, který mi řekl, že se věnuje MLM a když jsem mu řekl, že dělám Amway, tak mi Amway odsoudil na základě nějakých statistik, kde vydedukoval, že Amway měla pokles v obratu o 8% a MLM, kterému se věnuje on, mělo nárust 150%.
    Vtipné bylo, že se mi představil jako bývalý distributor společnosti Monavi, která krachuje a aby tu firmu nějak zachránili, tak se Monavi spojila s jiným MLM, který opět funguje na binárním systému, a tou je firma Jeunesse,která podle slov toho kluka je na Českém trhu už 14 dní 🙂 Zároveň mě také odsoudil XSko jako chemickou nechutnou nálož a vyzdvihl svoje džusy, kterými se zabývá, jako lepší, chutnější a zdravější…
    Někteří lidé zřejmě nikdy nepochopí systém MLM jako takový a ženou se do záhuby binárních systémů s vidinou velkých zisků, ovšem s nulovou stabilitou na trhu…

    • Ono zvětšit obrat o 150% z 1 dolaru na 2,5 dolarů není tolik práce jako z 11,8 miliardy dolarů na 29,5 miliardy dolarů. 😀 A to ještě ke všemu, když dolar posiluje a Vy máte byznys ve 100 zemích na světě…

      K tomu jeho „džusu“… zmínil se také o ceně? 😀 😀 😀
      https://www.jeunesseglobal.com/products.aspx?p=RESERVE
      No neber to, 15 ml jen za 99,97 dolarů + DPH. A používat 2x denně. 😀 A to se vyplatí!!! 😀 😀 😀

      Předpokládám, že to léčí všechny druhy rakoviny, AIDS, BSE, SARS, MERS a jako bonus, když ho otevřeš na ulici, seběhnou se k Tobě všechny atraktivní ženy z okruhu 10 km, a Ty si jen vybereš tu pravou (pro ženy je samozřejmě k dispozici „ženská“ varianta přitahující muže). 😀

      Oops. Tak prý ne… Na stránkách mají uvedeno: *Tato prohlášení nebyla zhodnocena Ústavem pro kontrolu léčiv. Tento výrobek není určen k diagnostice, léčbě či prevenci jakýchkoli onemocnění.

      15 ml džusu za 100 dolarů (2500 Kč). Jo, to bude ono! S tímhle překonáme Amway raz dva. Stačí prodat ročně 108 milionů balení. 😀 Takže dáme distributorům povinné nákupy, aby vypili 2 balení denně, to je 730 balení do roka. Při téhle spotřebě nám stačí jen necelých 148000 distributorů a už jsme dohnali Amway. To se dá zvládnout. Škoda jen, že drtivá většina z nich zjistí asi tak po 2-3 měsících, že cpát do toho ty prachy je nesmysl, takže bublina zase splaskne. Ale nezoufejte, my Vám připravíme něco dalšího, kde budou povinné nákupy na sklad a ještě lepší produkt. A tentokrát to vážně dokážeme a budeme lepší než Amway! 😀 😀 😀

      Škoda jen, že lidé, co se takhle spálí s těmito pofiderními firmami, jsou pak skeptičtí i k seriózním MLM.

  51. Avatar for Marek Suchomel Marek Suchomel | 21.6.2015 z 21:13 | Odpovědět

    Díval jsem se na ty stránky a mají tam cenu uvedenou v Eurech, takže 15ml stojí ve skutečnosti 2725kč. To prohlášení, které tam mají uvedeno je důkazem toho, že nemají žádný vědecký ani výzkumný vývoj, tak jako NUTRILITE. Zkrátka jenom někdo smíchal několik šťáv vymačkaných z ovoce, hlavně to ovoce, které v sobě obsahuje antioxydant Resveratrol, o kterém mají napsáno, že omlazuje buňky, což jsem se na stránkách wikipedie nikde nedočetl, že by omlazoval buňky https://cs.wikipedia.org/wiki/Resveratrol

    Osobně jsem ukazoval plán dvěma klukům asi rok a půl zpět, kteří se nakonec nechali zlanařit svým známým do Monavi a potom mi volali a chtěli tam zlanařit taky. Naučili je tam používat celkem silné nátlakové praktiky. Můj platinový mentor mi na to tenkrát odpověděl jednu věc ” To do roka padne”. A taky že padlo. Tyhle bináry nemají a nevykazují dlouhodobou stabilitu a růst na trhu, jenom kazí dobré jméno poctivých MLM společností jako je Amway.

    • Platina měla pravdu. Těchto novějších, “lepších” už po celém světě byly stovky, možná tisíce a vždy to mělo stejný průběh. A skutečně, pokud se člověk setká napoprvé s něčím takovým, pak může být uzavřený i seriózním nabídkám.
      Bináry ale cílí na úplně jinou skupinu lidí než např. Amway. Bináry cílí na lidi, kteří si myslí, že jim pečení holubi budou lítat sami do pusy. Amway se naproti tomu vždy prezentovala jako příležitost pro ty, kdo jsou ochotni tvrdě pracovat, a prací si vybudovat stabilní podnikání. Ano, je možné dosáhnout i pasivního příjmu, ale člověk si musí uvědomit, že i k němu se musí propracovat. Dát dohromady skupinu, naučit je to dělat správně, to zabere nějaký čas a úsilí. Takže slovo “pasivní” není vlastně úplně přesné, protože se jedná o příjem, který máte na základě toho, co za práci jste odvedli v minulosti.
      Bináry lákají lidi na to, že budou dostávat lidi od svých uplinů. To je jejich hlavní argument. A lidi, kteří nechápou, jak toto zaplňování struktury ve skutečnosti funguje, spláčou nad výdělkem. A to doslova. Protože i v binárech platí, že bez práce nejsou koláče.

  52. Tyhle UFO džusíky jsou většinou 1,5 litru (2 lahve) a stojí +/- 100 $ nebo €… ať je to Monavie, Xango, Limo, Nu Skin nebo jiný paskvil. Není to ve většině případů jen obyčejné smíchání několika šťáv z ovoce, míchají dohromady koncentráty. Koncentrát se vyrábí zhruba tak, že se vezme šťáva z ovoce, či zeleniny, zahřeje se na cca 100°C a pak nechá zchladnout. Tento proces se opakuje cca 5x, až se ze šťávy odpaří přebytečná voda a “smrskne” se to na asi 20%. Jak známo, vitamíny a jiné látky nemají rády vyšší teploty a při vyšší teplotě dochází k jejich ničení nebo znehodnocení. Pokud by k zahřátí došlo jednou a byla by to krátká doba, tak by to nebyl problém, ale opakované zahřívání zlikviduje většinu vitamínů a dalších prospěšných látek, zůstane tam tedy jen stopové množství a aby se výrobce mohl pochlubit tím, kolik má ve svých produktech vitamínů, tak je dodává uměle. Šťávy vitamíny skutečně obsahují, ALE před tím, než dojde k jejich koncentraci 🙂 🙂 🙂

    http://is.muni.cz/el/1451/podzim2004/T086/vitaminy-seminar.txt

  53. @Marek Suchomel

    Resveratrol si získal pověst zdraví prospěšné látky především na základě výzkumů, které prováděl Dipak K. Das z University of Connecticut. Před 3 lety ale sama univerzita zjistila, že tento pán se dopouštěl během svých výzkumů podvodů (falšování výsledků).
    http://today.uconn.edu/2012/01/scientific-journals-notified-following-research-misconduct-investigation/

    Takže je otázka, zda opravdu resveratrol je právě ta látka, která je zodpovědná za prospěšné účinky červeného vína.

  54. @Soptik21

    Problém není ani tak v tom, že se šťávy koncentrují. Odpaření při 100°C je jen jeden z možných způsobů. Existují ale i jiné, šetrnější způsoby, jako například extrakce do organického rozpouštědla a jeho následné odpaření (pokud se vyrábí prášek) nebo zakoncentrování za sníženého tlaku, kde jde použít nižší teploty.

    Ten hlavní problém spočívá v nesmyslné předraženosti těchto gelů, jak už napsal admin. Narozdíl od Amway, kde je cena konkurenceschopná, tak v případě Monavie aj. se jedná o nehorázně předražené produkty zabalené do keců o tom, jak produkt omlazuje. A když se zeptáš na jedinou klinickou studii, která by to prokázala, tak nikdo z nich není schopen ukázat nic.

    To samé platí pro Agel, který měl po celou dobu své existence na svých stránkách, že klinické studie běží… Běžely, běžely, ale nedoběhly… Alespoň ne do té doby, kdy se firma položila (resp. kdy jí majitel prodal). 😀

  55. Me :
    @Soptik21
    Problém není ani tak v tom, že se šťávy koncentrují. Odpaření při 100°C je jen jeden z možných způsobů. Existují ale i jiné, šetrnější způsoby, jako například extrakce do organického rozpouštědla a jeho následné odpaření (pokud se vyrábí prášek) nebo zakoncentrování za sníženého tlaku, kde jde použít nižší teploty.

    Ano, jen si dovolím pochybovat o tom, že ty nákladnější varianty používají. Alespoň by se zmínili, že používají něco COOL… Konkurence se ráda chlubí, že mají něco extra (alespoň má zkušenost). 😀

  56. Pozoruji, že existuje jednoduchá rovnice:
    čím více někdo prokazuje, že je lepší, dynamičtější a jednodušší jak Amway
    .
    .
    .
    tím tychleji zmizí v propadlišti dějin MLM

  57. Avatar for Marek Suchomel Marek Suchomel | 22.6.2015 z 21:04 | Odpovědět

    @Me
    Díky za info. Jsem zase o něco chytřejší 😉
    Fakt je ten, že ten kluk mě mluvil o firmě Jeunesse hodně přesvědčivě, byla asi docela hodně ovlivněn vidinou velkých peněz.
    Ono začínat s bináry jako byla Monavi a vkládat počáteční kapitál asi 30 tisíc, člověka celkem hodně motivuje zlanařit další lidi, kteří zaplatí tu stejnou částku, aby upline vydělal své investované peníze zpět.
    NUTRILITE zkrátka konkurenci nikdy mít nebude, která by jej překonala. Díky novému školiteli na Bodykey jsem se o Nutrilitu dozvěděl několik dalších zajímavých informací, zejména o účincích jeho doplňků, které jsem do té doby nevěděl…. A jsem za to hodně vděčný, že jsem se dostal k té nejlepší příležitosti a můžu se učit od těch nejlepších 🙂

  58. Ahoj všem.
    Již dříve proběhla i diskuze k firmě FGXpress.Moje osobní zkušenost s touto firmou je dobrá.
    Mám zkušenosti z produktů více než kladné.Teď mám nedávno zkušenost s jednou paní,kterou trápí bolesti zad přes 2 roky a všechna vyšetření co absolvovala nic nenašla.Poslala jsem ji vzorky zdarma na vyzkoušení a byla překvapena,že se jí ulevilo.A to podotýkám,že tomu nevěřila.Firma opravdu vyplácí každý týden. V úterý máte vždy své peníze na kartě Payoneer.
    Oficiální otevření proběhlo teď v květnu v Las Vegas. V listopadu se bude otevírat Evropa.FGXpress se spojila se svoji mateřskou firmou ForeverGreen,která má tzv.Farmers Market a tím budou všichni členové FGXpress dostávat provize i z tohoto katalogu.
    Každý večer je živá prezentace pro všechny od 20.30h.Jsem i v kontaktu s paní,která dělá Amway.Má zájem o spolupráci a vidí tu možnost vzájemného doplnění si produktů a obohacení své nabídky.Takto to vidí více lídrů a nebojí se toho.Proč si nepomáhat místo napadání.
    Hezký den všem, ať se vám všem daří.
    Link na přihlášení na prezentaci : smazáno

    • Zdravím a díky za příspěvek. Pokud paní, která dělá Amway, bude nabízet produkty FGXpress někomu jinému, než pouze svým osobně sponzorovaným lidem, dopustí se porušení obchodních zásad společnosti Amway. Za dobu, po kterou se věnuji byznysu, to není první a bohužel asi ani ne poslední pokus o tzv. “pomoc” od jiné firmy. Bohužel, zatím jsem v Amway nezažil nikoho, komu by tatováto “pomoc” přinesla cokoliv jiného, než kompletní ztrátu důvěry v celé skupině, příp. zrušení licence.
      Jestli mohu něco doporučit, zkuste vybudovat skupinu bez oslovování lidí, kteří se aktivně věnují jinému MLM. Místa je tu dost pro všechny a schopná firma si své spolupracovníky dozajista získá bez toho, aby se pokoušela proniknout do již vybudované sítě Amway. Vemte si příklad třeba ze společnosti Oriflame, u které jsem za celou dobu, co byznys dělám, nezažil, že by její distributorky aktivně přetahovaly lidi z jiných MLM. Silně pochybuji o tom, že by lídři z Amway viděli takovéto pokusy jako “pomoc”. Mně nabízel zástupce jedné finančně poradenské společnosti sedmimístnou sumu za pouhé předání kontaktů na mou skupinu. Vzhledem k tomu, že mám v hlavě mozek, samozřejmě jsem nabídku odmítl. Pravidelný, vysoce nadprůměrný a stabilní příjem z Amway, který mohou po mně zdědit i moje děti a jejich děti, je pro mě daleko důležitější, než jakékoli sedmiciferné číslo na kontě příští měsíc. A nehodlám výsledky své mnohaleté práce dát do rukou někomu, kdo doufá, že za nějakou almužnu přijde k hotovému a napakuje se na mé práci a na práci mých uplinů.
      Hezký večer.

  59. Hezký večer.
    Děkuji za informaci.Paní z Amway mně oslovila sama a nebyla jediná, kdo se mi ozval s nabídkou spolupráce.Nikdy jsem neoslovovala lídry z jiných MLM.Nemám potřebu někoho přetahovat.Pokud se nikdo rozhodne pro spolupráci je to jejich svobodná volba.
    Přeji Vám všem hodně úspěchů.

    • Jste zřejmě první MLM v historii, který nepotřebuje distributory, aby se o něm potenciální spolupracovníci dozvěděli a chtěli s ním spolupracovat. 🙂 To si samozřejmě zaslouží gratulaci. 🙂
      P.S.: Příště raději nespamujte na fórech o Amway s adresami na Vaši firmu a nenabízejte vzájemnou “pomoc”. Někoho by to mohlo zmást a mohl by, stejně jako já, považovat právě takovéto pokusy za snahu oslovit lidi z jiných MLM.
      Máte pravdu, pokud se někdo rozhodne investovat své úsilí do projektu, který nemá budoucnost, je to jeho svobodná volba. Já si o takových lidech myslím své a rozhodně je nenazývám lídry. To jen tak na okraj.
      Předpokládám, že když jste se rozhodla jít do FGXPress, existují nějaké pádné důvody, proč jste si ze všech MLM vybrala právě tento. Můžeme je znát?

  60. Také by mne to zajímalo a také jakou garanci firma nabízí, že tu za 50 let ještě bude? 😉

  61. Avatar for Marek Suchomel Marek Suchomel | 19.10.2015 z 14:35 | Odpovědět

    @admin
    Ono je to celkem vtipný sledovat tyhle bináry, jak lákají lidi na rychlé zbohatnutí a ani ne za rok už si na ně brousí zuby federální komise 🙂
    Asi 3 týdny zpět jsem měl follow-up s paní, která se zajíala o MLM a pozvala mě na přednášku nového MLM, který 3 týdny zpět vstupoval na český trh. Tak jsem si řekl, že se na půl hodinky zdržím. Společnost, kterou prezentovala byla Emmi club – geniální byznys s ultrazvukovými zubními kartáčky. Firmu přijeli představit 3 obchodní manažeři z Německa. Na přednášce bylo 23 lidí a 18 z nich byli důchodci. Po asi 15 minutách prezentace jsem se sebral a odešel, protože jeden z těch manažerů řekl nádhernou větu “za 3 roky budování tohoto multilevelu mě pouze 5 lidí řeklo NE”. K tomu nebylo co dodat…
    14 dní zpět se mě snažila na schůzce přesvědčit jedna slečna o dokonalém binárním systému, který bude teprve oficiálně otevírat trh v České republice a to konkrétně společnost World Venture. Její slova mě uchvátila…”Budete mezi prvními a úplně na začátku, máte možnost si tady podchytit trh a vydělat si nejvíce peněz…” Když jsem jí položil otázku jaké možnosti budou mít lidé, kteří do toho vstoupí za 10 let, tak mi odpověděla “Nevím, proto je lepší do toho vstoupit teď a na nic nečekat”.
    Měla v prezentaci také úžasnou prognózu, kde mi ukazovala, že dnes mají v česku zaregistrováno okolo 4 tisíc lidí a během přístího roku očekávájí nárust na 400 tisíc lidí jen v České republice.
    A jejich systém? No úúúúúžasný, ten mě pobavil nejvíc 🙂 “My jsme se všichni domluvili, že budeme budovat pouze jednu větev a až bude dostatečně hluboká, tak začneme budovat druhou”.
    AMWAY JE ZKRÁTKA TO NEJLEPŠÍ, CO TADY JE A NIC NA SVĚTĚ TENHLE BYZNYS NEDOKÁŽE PŘEKONAT!!!

  62. Marek Suchomel :

    … jeden z těch manažerů řekl nádhernou větu „za 3 roky budování tohoto multilevelu mě pouze 5 lidí řeklo NE“. K tomu nebylo co dodat…

    On jen zapomněl dodat, že ti ostatní se s ním vůbec nebavili. 😀 😀 😀

    Marek Suchomel :

    14 dní zpět se mě snažila na schůzce přesvědčit jedna slečna o dokonalém binárním systému, který bude teprve oficiálně otevírat trh v České republice a to konkrétně společnost World Venture. Její slova mě uchvátila…“Budete mezi prvními a úplně na začátku, máte možnost si tady podchytit trh a vydělat si nejvíce peněz…“ Když jsem jí položil otázku jaké možnosti budou mít lidé, kteří do toho vstoupí za 10 let, tak mi odpověděla „Nevím, proto je lepší do toho vstoupit teď a na nic nečekat“.
    Měla v prezentaci také úžasnou prognózu, kde mi ukazovala, že dnes mají v česku zaregistrováno okolo 4 tisíc lidí a během přístího roku očekávájí nárust na 400 tisíc lidí jen v České republice.

    No comment… 😀 😀 😀

    Marek Suchomel :

    A jejich systém? No úúúúúžasný, ten mě pobavil nejvíc :-) „My jsme se všichni domluvili, že budeme budovat pouze jednu větev a až bude dostatečně hluboká, tak začneme budovat druhou“.

    To něco vypovídá o IQ dotyčných osob. Ale majitelé firmy si jistě mnou ruce, když se všichni distributoři vzdávají dobrovolně svých bonusů a nechají je firmě… 😀 😀 😀

  63. Avatar for Pavel Merenda Pavel Merenda | 20.11.2015 z 13:24 | Odpovědět

    Ahoj Admine, moc díky za super web! Chtěl bych se Tě zeptat a snad Tě i poprosit, zda-li bys mohl pověnovat trochu svého času firmě Akuna. Docela rád bych se dozvěděl validní informace o systemu a produktech. Moc díky, Pavel

  64. @Pavel Merenda
    Nějaké informace o Akuně najdeš v tomto vlákně výše.

  65. ahoj ahoj, uz tu vyzsie bola mala zmienka o World Venture. Zistil som, ze mnoho z moho okolia je velmi zapalenych pre tuto firmu, dokonca ja osobne som bol oboznameny s obchodnym planom firmy. Je to klasicky binar a veci ktore mi boli prezentovane, tak davali zmysel. Ale musim uznat, ze samozrejme sa v prezentacii vyskitlo zopar veci, ktore su presne znamkou vyzsie zmienovanych neduhov. Aj tak, ak by to bolo mozne, tak by ma zajimalo nieco viac z oblasti FAKTOV o tejto firme. Diky moc 🙂

  66. Avatar for Dušan Navrátil, DiS. Dušan Navrátil, DiS. | 4.4.2016 z 0:22 | Odpovědět

    Ahojte, co si myslíte o Podnikání na Amazonu (megapodnikani), začínají se všude na to objevovat reklamy … a já mám pocit, že se to snaží prezentovat jako rychlé zbohatnutí a cílí na mladé lidi, kteří na to rádi slyší. Mám docela mladou skupinu a někteří z nich se kolem toho začali i točit.. Děkuji moc za Váš názor.

  67. Upozornění pro Martinu/Radka (stejná IP adresa):

    Přečtěte si laskavě Pravidla pro komentáře. Vaše tvrzení, která mohou být bez doložení fakty považována za pomluvy, prosím doložte cenovým srovnáním a porovnáním kvality/složení. Milerád pak zveřejním Váš komentář. Také uvítám, když nám prozradíte, jakému MLM se vlastně věnujete. Děkuji.

    P.S.: Prosím, abyste používal(a) v diskuzi jen jedno jméno, pokud možno vlastní. Trochu Vám pomůžu: podle textu jsem usoudil, že jste chlap. Podle IP adresy to vypadá na jistého Vladimíra C. z Brna, který se věnuje binárnímu MLM s náplastmi s esenciálními oleji. 😉 Ale to už očekávám od Vás, že nás poinformujete o podrobnostech (o produktech, výzkumu, který za nimi dozajista je, o marketingovém plánu…)

  68. Zdravim, nevim kam tento prispevek hodit ale napadlo me sem… Pristi tyden mam schuzku s kamaradkou, ktera se 2 mesice venuje “necemu” k praci. Uz mi prozradila o jakou firmu jde a chtel jsem se Vas tady zeptat zda mate zkusenosti ci informace, protoze podle nazvu pujde o dalsi MLM pruser (jako snad ve vetsine pripadu) a rad bych ji pomohl dokud to jde.. Cast nasi konverzace:

    společnost Phoenix (bývalá ES investments – rakouská společnost) Nově založená, na zelené louce vybudovaná. Z E&S přejímá hlavně myšlenky – péče o klienta, provize, potřebu exkluzivního produktu. Je to jediná společnost v České republice, která může poskytovat „investiční poradenství „ klientům, kteří si otevřou svůj depozitní účet v Lichtenštejnsku. Vše je pod záštitou ČNB.

    Diky za info, s pozdravem Chosse

  69. …jo další zeď bez malty o kterou si lidé opírají své žebříky života.
    Taky mi to kolega ukázal a ještě před rokem mi říkal že na českém trhu je E&S úspěšnější než Amway. Tak jak říká Rich: byli lepší než Amway, ale zapomněli říct že tady za rok už nebudou.
    E&S nebo Phoenix ve skratce funguje takto:
    investujete peníze do fondů jako je třeba Franklin Templeton údajně na přímo. Za tuto exkluzivitu zaplatíte navíc nějaké procento z investované částky max kolem 50000czk. Z toho vstupu k možnosti investovat na přímo se vyplácí bonusy v té jejich MLM struktuře. A tady mi hned tehdá zasvítilo červené světlo. Další klub (žeby letadlový) kde zaplatím nějakou horentní částku abych měl “exkluzívní přístup” k nějakému zboží či službě. No pokud to není ryzí letadlo tak je to hodně na hraně!
    další podobné příklady:
    World Ventures: MLM exkluzívní klub luxusních dovolených
    WG Forex: MLM exkluzívní klub investování do měn
    (platím vstup a měsíční členství a z toho se vyplácí struktura ve skupině)

  70. tak jsem z toho jelen
    byl jsem přesvědčen, že World ventures je letadlo
    platíte vstup a měsíční poplatky a pak z toho se vyplácí bonusy do struktury (za to máte pak možnost si koupit se slevou dovolenou)
    a ejhle…
    na directsellingnews.com ale jsou v žebříčku na 32 místě s obratem 693milionů usd, což není málo
    jak poznat teda letadlo od MLM, když za vstupy se vyplácí bonusy a při tom to není letadlo? A nebo directsellingnews.com “neví co si pustil do krámu?”

    • Pro rozlišení, zda se jedná o pyramidovou hru, je nutné vědět, zda opravdu jdou odměny ze vstupu nových členů a z měsíčních poplatků a zda primární důvod toho, že lidi tyto poplatky platí, je, aby participovali na odměnách, nebo kvůli tomu, že firma přinesla na trh něco, po čem je poptávka a lidi si to kupují kvůli užitné hodnotě. Osobně si myslím, že orientovat se jen podle členství v DSA může být zavádějící, protože určitě bude existovat řada neseriozních firem, které se budou snažit zneužít členství v DSA k tomu, aby legitimizovaly své podnikání. A DSA na druhou stranu nemůže zastávat roli FTC nebo soudů, aby sama rozhodovala, zda některá konkrétní firma je či není pyramidová hra – od toho jsou jiní. Členství v DSA může sloužit jako první vodítko, protože odfiltruje ty nejjasnější případy zneužití, ale u konkrétních firem je pak potřeba jít do hloubky a ptát se po podstatě odměňovacího systému, produktech apod. Podobně jako to udělala FTC v roce 1979 s Amway, kdy zjistila, že Amway přinesla na trh konkurenceschopné výrobky a že se jí úspěšně podařilo prorazit ve vysoce konkurenčním prostředí. Zjistila, že její výrobky jsou kupované opakovaně, že zákazníci vykazují vysokou loajalitu, atd. Z toho je jasné, že výrobky Amway mají opravdu svou užitnou hodnotu a to také v tom dokumentu bylo prokázáno na konkrétních příkladech. Když to zkrátím, LOC nebo SA8 si kupujete proto, abyste s nimi doma čistil nebo pral, ne kvůli tomu, abyste dostával bonus (Amway ani nemá bonusy podmíněné osobním nákupem). Stejně jako si je kupují zákazníci (ať už maloobchodní nebo registrovaní M a M+), kteří také nemají nárok na bonus. A to je také důvod, proč je Amway legální MLM a má to od FTC černé na bílém.
      Pokud ale někdo prodává litr džusu za 3000 Kč, firma nemá žádný výzkum, který by prokázal jakékoli zdraví prospěšné účinky oproti běžným nápojům, a lidi si ho kupují jen kvůli tomu, aby měli nárok na bonus (jinak by si koupili džus za 20 Kč), pak je evidentně něco špatně. Od takových firem se budu vždy distancovat a budu vysvětlovat rozdíly mezi tím, co to znamená, být JAKO AMWAY a tím, co to je BÝT AMWAY.

  71. Avatar for Vlada Capek Vlada Capek | 26.2.2017 z 12:35 | Odpovědět

    Jojo. Dava mi to smysl.

  72. nice info

  73. Pro Amway-Fakta:
    Váš článek je bezva, vidím tam jenom jednu chybu, nebo nesrovnalost. Uvádíte, kolik procent vyplácí Amway na odměnách z konečné ceny výrobku (184 Kč, bez DPH pak 152 Kč a z toho 33,9 % jde na odměny). Jenomže pokud se někdo zaregistruje, tak mu nejprve sníží cenu o 30 %. Měl byste tedy uvést, že ta cena 184 Kč je velkoobchodní, jinak to nesedí. Konečná cena pro spotřebitele je tedy cca 264 Kč.

    • Avatar for Amway-Fakta Amway-Fakta | 5.10.2017 z 16:24 | Odpovědět

      Máte pravdu, “konečnou” cenou jsem měl na mysli konečnou cenu z pohledu firmy Amway, tedy velkoobchodní. Už jsem to v článku opravil. Jinak abychom byli úplně přesní, registrací se nesnižuje cena o 30%, ale cca o 23% (platí, že MOC=VOC*1,3 a tedy VOC=MOC*0,769, kde VOC je velkoobchodní cena a MOC je doporučená maloobchodní cena; těch 30% je počítáno z jiného základu).

  74. Michal K:
    Michale, utíkáte odtud aniž byste zodpověděl přímé otázky? Klasika! Dělají to tak všichni kritici, tak proč ne vy, že? Nejprve sem nadhodí nějaký blábol, pak je jim odpovězeno a vznesena otázka, tak nadhodí jiný blábol…. Zase je jim odpovězeno, přičemž na námi položené otázky taktně neodpoví a nakonec zmizí… Ale vy (a pár dalších případů) jste to udělali vyčůraně, abyste nemuseli odpovídat na otázky, tak místo toho prohlásit, že admin je jak zaseklá Amway deska a ať se s vámi sejde, že mu to tam vysvětlíte 😀 Přičemž vám musí být jasné, že se s vámi scházet nebude, že by to pro něj byla ztráta času a vy osobně o schůzku také nestojíte, protože by vám byly znovu položeny ty otázky, na které jste odmítl odpovědět a mohl byste se tak ztrapnit… ale kdyby někdo někdy toto téma znovu vytáhl, tak vy budete machrovat s tím, že jste schůzku nabídl a nabyla využita 😀

    Proč osobní schůzka? Proč to jednoduše nenapíšete sem? Admin není jediný, kdo to tu čte… Mrkněte se na statistiky nahoře, kolik lidí na tyto stránky chodí. I my všichni jsme zvědaví na vaši odpověď 🙂 Mě kupříkladu by hlavně zajímalo, který že ten náš produkt má deklarované zdravotní účinky? Hoďte sem prosím odkaz. Děkuji 🙂

    Pak bych rád trochu připomenul začátky Amway, o kterých tu s jistotou tvrdíte, že neměla žádné certifikáty nebo studie… Byly vůbec potřeba? Dle mého v té době ani zapotřebí nebyly (narozdíl od dnešní doby, kde bych i uzákonil to, že pokud chce někdo podnikat v MLM, tak musí doložit kvalitu svého produktu nebo garantovat stoprocentní zárukou spokojenosti v řádech měsíců, jako ochrana spotřebitele proti šmejdům 🙂 ), protože Amway byla v době svých začátků “jedinou” firmou svého druhu a přišla s bezesporu unikátními produkty, které neměly na trhu konkurenci (kolik firem v té době mělo ekologické a koncentrované produkty?). Bylo to závislé na spokojenosti zákazníků a pokud byl zákazník nespokojen mohl produkt vrátit a byly mu vráceny veškeré peníze. Toto platí dodnes… Ale i když bylo prostředí takovéto, tak i přesto byl její první produkt (L.O.C.) koupen v podobě patentu. Takže už od samého začátku měla firma Amway podloženou unikátnost svého produktu patentem a jeho kvalitu 100% zárukou spokojenosti 😀 Je si teda vaše firma jistá kvalitou svých produktů natolik, že 100% garantuje vrácení peněz v případě nespokojenosti? Být na vašem místě tak nemluvím s takovou jistotou o věcech, o kterých nic nevím a raději trochu Googlim a pídím se po faktech… A co vaše produkty, jsou patentované? Máte něco unikátního s adekvátní cenou/výkon? Nebo jste jako spousta firem, která si nechá vyrobit shitovský produkt za zlomek ceny někde v Číně a členům se to pak prodává jako něco bomba, pecka, super s “tisíci procentnim” navýšením? Lidem se pak nabulíkuje, že to schvalují vlády a ministerstva a podepisuji se pod to vědci, “kteří žijí snad až na Plutu” a že se čeká certifikáty… Ale už se čeká dva roky, 5 let, 10 let a furt nic…

    • Proč osobní schůzka? Protože pak by mohl říkat: “Tohle jsem neříkal” nebo “To jsem řekl jinak”. Což tady udělat nemůže. Ale je to pouze moje dedukce.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.




Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close