Jako Amway, ale lepší? Část 2. – Jsme noví, můžete být mezi prvními!

Každý rok vzniká po celém světě řada nových MLM. Tedy, abych byl přesný, firem, které o sobě prohlašují, že fungují na bázi MLM, protože u mnohých z nich není na první pohled zřejmé, zda provozují MLM nebo “letadlo”. V ČR jsem se měl možnost setkat s firmami jako např. Agel, FGXPress, Talk Fusion, Wor(l)d Global Mobile Network nebo třeba Lyoness. Distributoři těchto společností většinou lákají případné zájemce na to, že mohou být mezi prvními a tudíž že mají šanci dostat se “vysoko”. Na tvářích lidí, kteří se v tomto oboru pohybují desítky let, tento “argument” vyvolá jedině úsměv. Jen si představte, co budou asi ti samí lidé, kteří dnes lákají nové zájemce do nového MLM, říkat lidem za 5 let? Že už je pozdě?

Argument, že budete mezi prvními, sice možná působí na první pohled lákavě, ale jen do té doby, kdy si uvědomíte, že v MLM nezáleží na tom, kdy člověk vstoupí. Nevěříte? V Amway existuje nespočet distributorů, kteří vstoupili řadu let poté, co Amway přišla na jejich trh, a přesto dosáhli vysokých úrovní. Kdyby to bylo tak, že šanci mají jen ti první, nemohla by Amway tak dobře prosperovat již 55 let.

Vysvětlení, proč v MLM nezáleží na tom, kdy člověk vstoupí, lze nalézt i v rozhodnutí ve věci FTC v. Amway a úzce souvisí s pojmem saturace, kterou jsem rozebíral v článku MÝTUS: Na Amway už je dnes pozdě, protože trh je saturovaný.

Jakýkoliv MLM, pokud má fungovat tak, jako funguje např. Amway, musí být alespoň stejně výhodný pro člověka, který vstupuje dnes, stejně jako pro člověka, který vstoupil včera nebo před desítkami let. Pokud firma na bázi MLM tvrdí, že podmínkou pro úspěch je, abyste se zapojili mezi prvními, pak celý projekt je předem odsouzen k zániku, protože po určité (krátké) době už nikdo další nebude mít motivaci vstoupit.

Jeden ze zakladatelů Amway, pan Rich DeVos, k tomu říká:

Náš plán prošel také mnoha změnami, ale jeden princip přetrvává pouze v Amway.
A sice, že ta příležitost dnes je lepší, než když lidé vstupovali před 20 lety.

A úspěšní distributoři mu dávají za pravdu. Většina úspěšných distributorů si navíc své pozice musela vybudovat metodou pokus-omyl. Trvalo léta, než “našli vzorec”, který pro jejich podnikání funguje nejlépe. A v jejich zájmu je, aby tento “vzorec” co možná nejlépe předali svým následovníkům. Nové MLM mají v tomto velice těžkou pozici – drtivá většina z nich totiž tento “vzorec” ještě hledá…

Amway podnikání se navíc rozrostlo tak, že každá ze 4 klíčových výrobkových řad by vystačila na samostatný MLM. Sortiment Amway je tak široký, že si v něm vybere doslova každý. Většina nových MLM má velice omezený sortiment, který navíc není podložen žádným výzkumem a vývojem. Jakmile se pak rozšíří informace o “kvalitě” jejich výrobků, většina těchto nových MLM končí. Proto se také většina z nich snaží rychle vytěžit, co se dá, tak, že spouští několik desítek trhů najednou.

A v neposlední řadě je tu jeden důležitý fakt, který Vás bude zajímat, obzvláště pokud neberete kariéru v MLM jako běh na krátkou trať – Amway je časem prověřená. Každá společnost si čas od času projde těžším obdobím a zatímco u Amway historie prozrazuje, že máte prakticky jistotu, že po těžkých časech, přijdou i ty dobré, u nových společností nikdy nevíte, zda ty těžké časy nejsou tím posledním, co ve svém podnikání zažijete. V případě, že se rozhodnete pro podnikání Amway, máte za sebou finančně silnou a stabilní společnost, u které si můžete být jisti, že tu bude i za dalších 20 let.

Před několika lety vstoupila na český trh jistá MLM společnost, jejíž distributoři jako hlavní výhodu uváděli, že firma je nová a že lidé mohou být mezi prvními… Klasický “argument” lidí, kteří nepochopili, v jakém typu businessu jsou. Od založení společnosti uplynulo téměř 10 let a historie celkových obratů myslím hovoří za vše – 9 milionů USD (r. 2005), 89 mil. USD (2007), 100 mil. USD (2008), 175 mil. USD (2009), 80 mil. USD (2010), <80 mil. USD (2011), <65 mil. USD (2012), 37 mil. USD (2013). Taktéž typický scénář pro většinu nových firem v tomto oboru. Po osmi letech činnosti tuto společnost koupila jiná společnost…

Pokud jste se rozhodli, že chcete vybudovat kariéru v MLM a nechcete riskovat, že Vaše práce doslova “vyletí komínem”, jakmile se majitelé společnosti “napakují”, doporučuji vsadit na jistotu – na zavedenou firmu s dlouhou historií, systémem podpory a kvalitními produkty opřenými o výzkum a vývoj. Amway je bez diskuze světovou jedničkou v oboru MLM a přímého prodeje! A neměli bychom zapomínat, že všechny ostatní MLM společnosti vděčí Amway za to, že tento obor vůbec existuje.

Až Vám tedy bude někdo nabízet zaručeně lepší, novější příležitost, nenechte se napálit řečmi o tom, že můžete být mezi prvními. Raději si zjistěte fakta o firmě, jejím odměňovacím systému, zakladatelích, produktech a srovnejte je s podnikáním Amway. A pak udělejte rozhodnutí, zda chcete spojit své síly s leaderem v oboru MLM nebo s více či méně vydařenou kopií.

ČTĚTE TAKÉ:

Share Button
Jako Amway, ale lepší? Část 2. – Jsme noví, můžete být mezi prvními!
Průměrné hodnocení: 9.30. Počet hlasů: 23
Prosím čekejte...

9 Komentářů k "Jako Amway, ale lepší? Část 2. – Jsme noví, můžete být mezi prvními!"

  1. Fantasticky clanek. Naprosto vycerpavajici obsah.

    Dekujeme za tvoje informace a ochotu venovat se temto zalezitostem administratore.

    Diky 😉

  2. Přijde mi docela úsměvné, když mi někdo tvrdí, že mohu být na začátku. Osobně jsem rád, že nejsem mezi prvníma – jsem naopak rád, že mám víc než deset uplinů. Protože víc než deset lidí má zájem, aby jsem uspěl a je ochotno mi pomoci. V případě, že jste mezi prvníma, tak o tuto výhodu přicházíte.

  3. Díky za krásně sesumírované informace.

  4. Vyčerpávající, ale dokonalé =) Lidé se často nechají unést právě tím, že je něco nové, ale neuvědomují si, že nové může znamenat nestabilní. Dříve bych se asi taky nechala unést *novotou*, ale dnes rozhodně ne.

    Díky Administrátorovi =)

  5. Tomáš Skalička | 11.1.2015 z 9:40 | Odpovědět

    https://www.youtube.com/watch?v=CTw-MvgawPI co by jste k tomu řekli vy ? Ja jen použil slova Romana Hasmana a snad se nic nezměnilo že není ve http://www.wfdsa.org/.

  6. Videl jsem uz hodne konceptu podnikani MLM a podobne koncepty strukturarnich firem.
    A je pravda ze jsou firmy vice ci mene zdarile.
    Bohuzel nebo bohudik, zalezi na uhlu pohledu, jsem nevidel koncept ktery by se alespon priblizoval konceptu svobodneho podnikani Amway marketingoveho planu.
    A to jsem si jich spoustu nechal vysvetlit do podrobna.

    😉 :-/

  7. Také jsem si myslel, když jsem Amway jen pozoroval z dálky, než jsem konečně procitl, že ten “náš” mlm je stejný jako Amway, jenom trochu lepší. Když jsem se pak konečně rozhodl, že se opravdu pustím do Amway byznysu, zjistil jsem, jak obrovský náskok má Amway před vším ostatním.
    Třeba si stačí přečíst pár článků, co se píší tady a použít zdravý selský rozum. 🙂

  8. Nemáme tady někde srovnání Amway bysnys respektive neomezený MLM versus binární odměňováni ?

    Je dost lidí kteří by si to potřebovali přečíst aby viděli rozdíl.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.


*


By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close