2019 DSN Global 100: Amway je největší firmou přímého prodeje na světě

Magazín Direct Selling News v dubnu opět zveřejnil svůj každoroční žebříček firem, které se věnují přímému prodeji, tedy těch, které využívají místo kamenných obchodů sítě distributorů. A jak si jednotlivé firmy vedly?

Není žádným překvapením, že Amway opět suverénně obhájila post světové jedničky. Po několika letech, kdy byly obraty Amway nepříznivě zasaženy silným kurzem dolaru, vzrostl obrat v loňském roce na 8,8 miliardy USD. Amway tak má velký náskok před bývalou světovou jedničkou, firmou Avon, která skončila na druhém místě s obratem 5,57 miliardy USD (o 130 milionů dolarů méně, než předloni).

Třetí místo patří společnosti Herbalife. Zde se sluší poznamenat, že negativní kampaň, kterou proti této společnosti vedl investor Bill Ackman ve snaze srazit cenu akcií, aby vydělal na short sellingu, tato společnost ustála. A i když i já osobně mám výhrady ke způsobu, jakým tato společnost fungovala (nejsem si jistý, zda a kolik se toho změnilo po zásahu FTC), faktem zůstává, že zánik společnosti, kterou předpovídal Bill Ackman, se neuskutečnil.

PořadíNázev společnostiObrat – 2018 (mld USD)
1Amway8,80
2Avon5,57
3Herbalife4,90
4Infinitus4,50
5Vorwerk4,30
6Natura3,67
7Nu Skin2,68
8Coway2,50
9Tupperware2,00
10Young Living1,90

Kompletní žebříček naleznete na adrese: www.directsellingnews.com

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY

Share Button
Rating: 10.00/10. From 4 votes.
Please wait...

25 Komentářů k "2019 DSN Global 100: Amway je největší firmou přímého prodeje na světě"

  1. Koukam soatne nebo vidim ze zam fakt neni Mary Kay?

  2. Omlouvam se skocila mi tam lonska tabulka me zmatla Mary Kay ze neni v tabulce a nevim jak, ale skocila mi tam jina stranka s rokem 2017. Cisla mate vporadku , ovsem kam se pak podela Mary Kay? Neni vubec ve 100. Nenahlasila cisla nebo se s ni neco deje? Prosim o smazani mych maoucich, predchozich prispevku, diky

    • Amway-Fakta | 6.5.2019 z 11:31 | Odpovědět

      Omlouvám se, moje chyba. Ten odkaz Vám tam skočil proto, že pod tabulkou mi zůstal odkaz na loňský žebříček. Už je to opraveno. Ale tabulka v příspěvku je v pořádku.

      Co se týká Mary Kay, můžeme zatím jen spekulovat. V letech 2015-2017 šly její obraty dolů (ze 4 mld USD v roce 2014, přes 3,7 mld USD v roce 2015, 3,50 mld v roce 2016 až na 3,25 mld USD v roce 2017) a možná se vedení rozhodlo, že nebude zbytečně upozorňovat na klesající tendenci.

      Nebyli by první, kdo se takto zachovali. Např. firma LR Health & Beauty Systems rovněž v žebříčku chybí. Poslední hodnotu má uvedenou v roce 2016 (286 milionů USD), což proti roku 2015 představovalo tehdy pokles o 20 milionů USD. O důvodech můžeme opět jen spekulovat, ale myslím si, že kdyby obrat rostl, jistě by se nezapomněli pochlubit.

  3. Ohledně Mary Kay: trošku mě to taky zarazilo že nejsou v tabulce. Asi zavčasu nedodali své revenue. Každopádně jsem hledal na netu a našel článek na bussinesforhome.org, kde je top 500 direct selling společností a tam MK je s obratem 3Mld $ na 7místě a výše zmiňovaná LR s obratem 250mil $ na 87místě. Samozřejmě nevím jak moc přesná tato čísla jsou a odkud je vzali… Mary Kay na svych strankách uvádí obrat 4mld…
    BTW prosím admina, mohl by tady napsat obraty jednotlivých značek Amway(Nutrilite, Artistry, eSpring,xs atd…)?Díky.

    • Amway-Fakta | 12.6.2019 z 8:04 | Odpovědět

      Děkuji. Ten žebříček v podstatě potvrzuje, co jsem psal výše. Jak u Mary Kay, tak u LR došlo k poklesu obratů. Mary Kay má na svých českých stránkách neaktuální hodnotu (4 mld) minimálně od roku 2016 a evidentně ji neaktualizovali.
      Do článku Amway v roce 2018 zvýšila obrat na 8,8 miliardy USD jsem přidal ke stažení aktuální verzi Amway Media Guide, kde naleznete další čísla a podrobnější informace o tom, jak si vedla Amway v loňském roce.

    • AHOJ MICHALE.K TOMU ČLÁNKU NA BUSSINESFORHOME.ORG.,KDE V TOP 500 DIRECT SELLING JE ZA R.2018 TAKÉ UVEDENA NA 302.MÍSTĚ UŽ NĚKOLIK LET ZAKÁZANÁ PYRAMID.FIRMA VEMMA S OBRATEM 13MIL.$.TO BY NÁM,PROSÍM, ADMIN MOHL VYSVĚTLIT.NEJEN, ŽE BY SE TAM NEMĚLA OBJEVIT, ALE UŽ NEMÁ VYVÍJET ČINNOST.DÁLE V SEZNAMU JE NA 425.MÍSTĚ AKUNA(3MIL.$).TOMU ŘÍKÁM VÝKON.HLAVNĚ,ŽE JEJICH DISTR.VŠUDE ROZHLAŠUJÍ,ŽE JSOU LEPŠÍ NEŽ AMWAY ATD.

      • Amway-Fakta | 6.7.2019 z 10:41 | Odpovědět

        K firmě Vemma – podle všeho tato firma pokračuje, ale upustili od praktik, podle kterých je FTC klasifikovala jako pyramidovou hru (zatěžování zásobami, neboli bonusy podmíněné určitou výší osobního obratu).

  4. Myslíte, ze muzete sehnat cisla Amway Evropa? Kdyz jsem se tazal na amway.com, bylo mi sdeleno ze tyto cisla nejsou verejna. Neni to divne?? Co si o tom myslite?

    • Amway-Fakta | 21.6.2019 z 11:37 | Odpovědět

      Podle toho, co je mi známo, americká pobočka nemá přehled o Evropě, čili nemá cenu se jich ptát. Amway Evropa funguje jako samostatný celek, takže americká pobočka Vám neposkytne data za Evropu. Aktuální hodnota bývá obvykle prezentována na velkých seminářích, ale vzhledem k tomu, že ty bývají v termínu, kdy ještě není uzavřený rok, jedná se o odhad. Poslední hodnota, která byla prezentovaná zástupcem Amway Evropa, je z listopadového semináře (čili se jedná o výhled, protože prodeje za listopad a prosinec ještě nebyly uzavřené) a ta za rok 2018 činila 485 milionů USD. Do tohoto obratu se počítá i Jižní Afrika a myslím, že v něm není započteno Rusko. Za rok 2017 tato hodnota činila 468 milionů USD (actual sales).

  5. Vaclav Rakušan | 30.6.2019 z 17:50 | Odpovědět

    Pročítám různými diskuzemi různé názory na Amway a jejich distributory ať pozitivní nebo negativní.
    Nechám na chvíli stranou emoce a zkusím být nestranný a upřímný.
    Zjistil jsem z diskuzí zajímavé data.

    V současné době je zaregistrováno v České republice cca 36.000 distributorů. Z toho hodně přes 20.000 distributorů aktivních. Tj distributorů, kteří jezdí na všechny semináře, open meetingy, kupují každé motivační CD a doporučené knihy, nakupují výrobky aby plnily tzv. „Tichou dohodu“ ukazují aktivně plány atd.
    Dle prohlášení od různých významných uplinů a leaderů jsou semináře a prodej motivačních CD popř. videí neziskové.
    Úkolem seminářů a CD je udělat z běžných distributorů „ profesionály na vydělávání peněz“
    A teprve potom z jejich úspěchu budou mít jejich uplini meziprovize podle bodové tabulky.
    ( distributoři všech úrovní jsou údajně vypláceny pouze dle bodové tabulky na meziprovizích )
    Cena kterou platí distributoři je prý pouze na pokrytí nezbytných nákladů. U CD pouze na nákup a výrobu. U seminářů pouze na zaplacení nájmu haly a drobných provozních nákladů.
    Průměrná cena motivačního CD je cca 160 Kč
    Průměrná cena většího semináře cca 1500 Kč
    Průměrná cena menšího regionálního semináře je 300-400 Kč
    Tak jsi to zkusme spočítat.
    Budeme vycházet s minimálního počtu 20.000 aktivních distributorů, i když víme, že je jich dle slov jednoho významného leadera mnohem více.
    Motivační CD vychází každý měsíc.
    To máme 20.000 * 160 = 3.200.000 Kč
    Větší seminář je cca 2x až 3x ročně
    To máme 20.000 * 1500 = 30.000.000 Kč.
    Teď je otázkou:
    Stojí na jeden víkend pronájem haly s úklidem 30.000.000.Kč ???
    (slovy: třicet miliónů korun Českých ) ???
    Teď je otázkou: U motivačních CD, stojí nákup a výroba min. 20.000 ks 3.200.000Kč ???
    (slovy: tři milióny dvěstě tisíc korun Českých ) ???
    Vím, že prázdné CD koupíte i s obalem hravě do 10Kč.

    Dle mých výše uvedených skromných výpočtů jsme se dozvěděli následující:
    Pořadatelé a vydavatelé CD mají každý měsíc min. 3.200.000 Kč hrubého z prodaných CD
    tj min. 38.400.000 Kč ročně
    Pořadatelé seminářů mají 2 až 3 krát ročně min. po 30.000.000Kč hrubého z pořádání seminářů
    tj min. 60.000.000Kč – 90.000.000 Kč ročně
    Na diskusních forech jsem se nedozvěděl důležitá data, abych se dopočítal k rozumnému závěru a výsledku.
    A to:
    Kolik stojí průměrně vypálení dat na jedno CD?
    Kolik stojí průměrně vypálení dat na 5.000 , 10.000, 20.000 CD?
    Kolik stojí pronájem haly na jeden víkend ???
    Tyto data mi zatím chybí a neznám je.
    Pokud je někdo zná, můžete mi je prosím napsat do odpovědí?
    Děkuji

    • Amway-Fakta | 1.7.2019 z 12:18 | Odpovědět

      Zdravím. Ve svých výpočtech jste se dopustil poměrně značné chyby, kterou používají kritici, aby tzv. “dokázali”, že nejvíce peněz vydělávají vysoce postavení distributoři na seminářích.
      Zásadní problém s Vaší úvahou je ten, že vycházíte z předpokladu, který není reálný. V Čechách není 20000 distributorů, kteří by každý měsíc jezdili na semináře a kupovali veškerá CD. Ten, kdo Vám poskytl takové číslo, je buď neinformovaný nebo je to jeho zbožné přání. Zkuste se někdy zajet podívat na velký seminář největší distributorské organizace tady v Čechách a zjistíte, že lidí na něm je ve skutečnosti podstatně méně (odhadem okolo 3,5 tisíc) a to ještě s otazníkem.

      Dále, ze vstupného se samozřejmě neplatí pouze pronájem haly, ale kromě jiného třeba také:
      – DPH
      – klimatizace
      – přestavba haly
      – stavba pódia
      – světelná kostka
      – ozvučení
      – záznamová technika
      – vystoupení živé kapely o přestávce
      – stálý zaměstanec zajišťující celoroční chod podpůrného systému
      – brigádníci, kteří na seminářích pomáhají organizátorovi
      – doprava, ubytování, strava speakerů po celou dobu pobytu
      – přiměřená náhrada pro speakery za čas, který v době, kdy dělají seminář, nemohou trávit se svou organizací
      – dar pro speakery
      – najmutí externích motivačních speakerů (mimo Amway)
      – různé motivační akce, které jsou pro kvalifikované distributory zdarma
      – sleva na vstupném pro nové lidi (u některých organizací až 50%)
      – zisk pořadatelů, který se dělí mezi několik distributorů (Diamantů, kteří pořádají jeden seminář, může být klidně i okolo 5-10)

      Zkrátka, není to tak jednoduché, jak se na první pohled zdá.

      Ano, před cca 40 lety bylo několik distributorských organizací, které si v té době v USA udělaly ze seminářů výnosný byznys, ale to už v dnešní době dávno neplatí, firma tyto akce a jejich cenu přísně reguluje a zisk z organizace podpůrného systému se nesmí stát hlavním zdrojem příjmů.

      Kromě toho, Vy jako distributor si můžete vybrat, zda dané akce chcete využívat, nebo ne, takže pokud 3500 lidí usoudí, že jim je akce ku prospěchu, já s tím nemám problém. Mně osobně pomáhají.

      Zaujala mě ta „Tichá dohoda“, o které píšete. Mohl byste nám k ní sdělit nějaké podrobnosti? Já jsem nikdy žádnou tichou dohodu s nikým ve své organizaci neměl a ani já jsem nikdy žádnou takovou nabídku nedostal. Možná se jedná o specifikum, které platí v nějaké jiné organizaci, tak by mě zajímalo, jak taková tichá dohoda vypadá. Děkuji.

  6. ještě pan Rakušan zapomněl na knihy, ty taky si kupujeme a nedostáváme je zdarma

    • Amway-Fakta | 10.7.2019 z 10:37 | Odpovědět

      Nehoráznost! Všechna knihkupectví rozdávají knihy zdarma a organizátoři podpůrných systémů ne! Někdo by s tím něco měl udělat. 😀 😀 😀

    • Václav Rakušan | 20.7.2019 z 18:22 | Odpovědět

      To je přece logický, na knihy jsou přece autorská práva. Knihy zdarma dávají snad jehovisti nebo podobné sekty.
      Upřímně, místo vysedávání v hospodě si jednou za měsíc můžete třeba nějakou pěknou knížku koupit.

  7. Stačí si do Googlu napsat: semináře pro podnikatele a hned vám vyskočí nespočet nabídek, ceny za celodenní semináře 8900czk, 9800czk atd…
    U nás máme celodenní regionální seminář na 400czk, Celoevropská konference FEC za 2200czk (a to nemluvě o tom že u nás vystupujou na FEC světově uznávané špičky a globální lídři jako senátor USA Bob McEwan, nebo Yagerové atd. nikoliv školitel ktery pouze školí)
    Celoroční vzdělávací systém (12 konferencí)nás vyjde levněji než jednodenní kurz nabízený externí firmou!!!!!
    Hele, dokonce jsem našel na webu Efektivní asistentka – dvoudenní rozšířený kurz za 6490czk!!!
    Za měsíc u nás na konferenci vystoupí člověk, který je tak úspěšný, že vystupuje a školí i mimo Amway. Za stejné informace někdo zaplatí 10000czk a já a lidé z mého týmu to máme za 400czk.
    Kritici by možná měli zvážit zda jejich myšlení nezůstalo zkamenělé v dávných dobách BSP (brigáda socialistické práce – nápověda pro ty mladší) tam měli lidé věci zdarma a dělali věci zdarma…
    Je však rok 2019 a Amway je podnikání a proto pokud někdo není ochoten zaplatit 400czk za lístek na konferenci nebo si myslí že lidé by tam měli vystupovat v rámci BSP tak prosím ať si raději najde nějaké zaměstnání, tam ho pošlou na jednodenní školení za které zaplatí on a nebo firma za něho 10000czk a budeme všichni spokojeni 🙂

    • Amway-Fakta | 12.7.2019 z 20:23 | Odpovědět

      tam ho pošlou na jednodenní školení za které zaplatí on a nebo firma za něho 10000czk a budeme všichni spokojeni

      Tupec Vám vždycky bude tvrdit, že to přeci on neplatí, to platí firma, pro kterou on pracuje. Co na tom, že to ta firma samozřejmě zaplatí z jím odvedené práce (takže si to de facto zaplatil sám/odpracoval), že? 😀
      Já myslím, že tady jde už čistě o typickou českou závist – hlavně aby na mně nikdo v MLM nevydělával. To, že ti lidé, aby mohli školit takhle velké skupiny, tak museli nejdřív pracovat a vytvořit si vlastní velkou organizaci, to těm remcalům uniká. Ale vsaďte se, o co chcete, že kdyby jim někdo přihrál skupinu 3000 lidí a požádal je, aby pro ni udělali školení, lístek by hrdě prodávali za 4000 (pokud by se samou nervozitou nesložili před výkonem). 😀

  8. Václav Rakušan | 27.7.2019 z 23:31 | Odpovědět

    Dobrý večer, při brouzdání internetu jsem narazil na tento starší, byť věcný příspěvek…
    … Setzer International? … Pripravujem rozsiahly web … V 9. mesiaci chcem spustit stranku, potom sem dam adresu.

    Nevíte, která je to stránka co chtěl udělat ?

    (citace v komentáři zeditovány – odstraněny polopravdy, účelově překroucené informace a lživá nařčení)

    • Amway-Fakta | 28.7.2019 z 2:48 | Odpovědět

      Ano, ten příspěvek znám. Ten web je dnes již nefunkční a většina informací na něm byla převzatá z jiného zahraničního webu (rovněž dnes nefunkčního), kde byly použity překroucené informace a dezinformace, které navíc byly vytržené z kontextu. Některé informace (netýkající se organizace Setzer) byly sice pravdivé, ale týkaly se ojedinělých případů, které jsou dnes 35 let staré a dávno uzavřené a vyřešené. K tomu autor přidal pár článků z bulváru o bývalém premiéru Grossovi, jehož manželka se věnuje Amway.
      Toto je problém Internetu. Naleznete na něm nespočet různých webů, které psali různí lidé, ale bez znalosti zákulisí nikdy nevíte, co z toho je relevantní a co ne. Pamatuji si tu dobu, kdy byla poprvé spuštěna anglická předloha těchto stránek. Na rozdíl od pana Tomáše, který se jimi nechal vystrašit, jsem si ale začal zjišťovat informace do hloubky a zjistil jsem, že nic není tak černobílé, jak to ty stránky popisují. Nicméně ty stránky jsem po celou dobu jejich provozu sledoval a zaznamenal jsem jeden rys, který byl společný všem článkům: jakmile byla někde nějaká, byť jen trochu negativní informace o Amway, která by se dala použít na očernění, hned se na nich objevila. Jakmile ale potom vyšlo najevo, že je to trochu jinak, museli jste doplnění toho příběhu pracně hledat jinde na Internetu, protože autor Vám zbytek zatajil. Ostatně stejnou taktiku používají i dnes např. weby jistého náboženského fanatika, jak o tom píši v článku Varování před dezinformačními weby o Amway.

  9. Václav Rakušan | 28.7.2019 z 13:58 | Odpovědět

    Dobré odpoledne,
    je pravdou že mnou přeposlaný, Vámi zeditovaný příspěvek je staršího data. Byl napsaný v dobách, kdy se na Slovensku platilo ještě Slovenskými korunami…
    Šlo mne hlavně o věcnost, která zřejmě platila v době psaní výše uvedeného příspěvku.

    A teď mám další zajímavý příspěvek z internetu ohledně systému se současné doby, který popisuje druhy příjmů distributorů nad 21%
    1.Originál v Angličtině 2. V Českém jazyce přeloženo googlem.

    1.English

    As a former „Big Pin“ in a major organization I can say the following:…
    (zeditováno)

    Opravdu zajímavý čtení

    Děkuji a přeji hezký zbytek nedělě.

    • Amway-Fakta | 28.7.2019 z 14:23 | Odpovědět

      Odpovím úplně stejně. Tyto věci platily přibližně v 80. letech minulého století v několika málo z těch mnoha organizací, které v rámci Amway působí. Dám Vám otázku a rád bych na ni znal odpověď. Dozvěděl jste se ze zdroje, odkud jste převzal ten příspěvek, že od té doby se mnoho změnilo? Že firma Amway tyto záležitosti posledních cca 10-15 let reguluje, aby distributoři nepřicházeli o peníze účastí na systému? Odpovím za Vás: nedozvěděl. Těmito informacemi Vás krmí na dezinformačních webech jakýsi Petr Zimola, což je jiné jméno pro Ladislava Ludvíka alias Yowie alias další nespočet přezdívek, který se svou argumentací pohořel zde v diskuzi o průměrných příjmech distributorů a tak se chytl záchranného stébla ve formě dezinformačních webů pana Černého, který v souladu se svým přesvědčením, že Amway je nástroj satana (to není nadsázka, on si to skutečně myslí), mu dal prostor k sepsání několika dezinformačních článků o Amway.
      Následně bylo tomuto člověku několikrát prokázáno, že používá manipulativní techniky k tomu, aby uvedl čtenáře v omyl. Namátkou:
      Průměrné příjmy distributorů Amway – mýty pokračují…
      Amway kritik přistižen při manipulaci
      Je přeprava Amway výrobků skutečně ekologická?
      Co má společného Amway kritik a Joseph Goebbels?
      Indie má konečně směrnice pro přímý prodej
      Amway Indie: další hřebík do rakve kritikům

      A mohl bych pokračovat, třeba článkem o složení LOC. Pravda, ten překlep, že se vyrábí z palmového oleje, na stránkách Amway byl (vyrábí se z kokosového oleje), ale dnes už tam není, chyba je opravená. Ale Ludvíkovy články s dezinformací, že kvůli LOC se vypalují tropické deštné lesy, na webu visí stále.

      Toto je jen namátkou vybraných několik příkladů toho, jak pan Ludvík pomocí zamlčování podstatných skutečností manipuluje čtenáři. A jak také jinak – žádný ze svých článků nikdy nikdy nedementoval a neopravil, takže jeho články plné dezinformací visí na netu dodnes. Už to samo o sobě dá inteligentnímu člověku jasný vzkaz, že by neměl slepě věřit všemu, co pan Ludvík píše na Internetu.

      Místo neustálého řešení 15 let vyřešeného, bych se být Vámi zabýval tím, že bych se pokusil zjistit, proč to ta osoba dělá. Na to je nejprve potřeba poznat člověka, se kterým diskutujete, a proč dělá to, co dělá. Pak také třeba zjistíte, že to, co Vám předkládá, jsou účelově překroucené informace. Je nádhernou ukázkou příkladu, který zmiňuje Dale Carnegie ve své knize Jak získávat přátele a působit na lidi:

      Předpokládejme, že máte navrch, rozdrtil jste protivníkovy argumenty a dokázal jste, že se mýlí. Jenže jaké to má následky? Je vám sice v té chvíli dobře, ale pomyslel jste na poraženého? Ponížil jste ho a zranil jeho hrdost a stejně vaše vítězství neuzná, protože: Člověk přesvědčený násilím stojí si dále na svém.

      Nemám problém s Vámi rozebrat jednotlivé argumenty, ale nejprve si prosím přečtěte ty články, na které odkazuji, abyste pochopil, kdo s Vámi ve skutečnosti manipuluje.
      Možná Vás také bude zajímat, na čí stránky si chodíte pro informace ohledně Amway businessu:
      Co mají společného Seznam.cz, Papež František, Lady Gaga a Amway? – Perly z českého Internetu
      Ano, domény amwey-business.cz, sekty.org, skristem.cz, krestanem.cz, czblog.cz i tajemstvihudby.cz a další přibližně třicítka webů mají stejného majitele. Po přečtení výše uvedeného článku pochopíte, jaká je pravá motivace tohoto člověka.
      Nechám na Vašem zvážení, jestli těm dezinformacím, prezentovaným těmito lidmi, budete věřit.
      Rovněž přeji hezký zbytek neděle. 🙂

  10. Václav Rakušan | 1.8.2019 z 19:18 | Odpovědět

    Zdravím,

    zdroje informací z kterých jsem čerpal: diskuzní fóra, blogy, recenze, reference, zkušenosti jiných distributorů se současné doby – psané na internetu… a jiné
    Dalším důležitým zdrojem informací byla moje dávná osobní zkušenost.

    Zapoměl jsem na jednu důležitou věc. Musím Vás pochválit. Jste první Amwayák, který se nebál říci pravdu. ( narozdíl od Vašich mnohých kolegů )
    Řekl jste pravdu v odpovědi na můj první příspěvek ohledně profitu, podílů, zisků vrcholných leadrů z pořádání seminářů.
    Konkrétně:
    – přiměřená náhrada pro speakery za čas, který v době, kdy dělají seminář, nemohou trávit se svou organizací
    – dar pro speakery
    – najmutí externích motivačních speakerů (mimo Amway)
    – zisk pořadatelů, který se dělí mezi několik distributorů (Diamantů, kteří pořádají jeden seminář, může být klidně i okolo 5-10)

    Dále musím říci, před mnoha lety jsem měl možnost navštívit největší seminář v Čr.Celkem 2x. Místo konání byla hokejová hala v Praze Holešovicích – bývalý “Julda Fulda”
    ( na Sazce Aréně nestál tehdy ani základní kámen 🙂 )
    Pokaždé byla hala naplněná k prasknutí. Mohlo tam být 15-20.000lidí možná více. Těžko odhadnout. Píši to proto,
    protože mnou napsaný údaj z prvního příspěvku ” 20.000″ aktivních distributorů byl získán zaprvé prohlášením některých distributorů z posledních let a za druhé moje dávná účast na seminářích.
    Jestli v současné době jezí na velké semináře pouze cca 3.500 lidí, potom chápu že například Yagerova organizace pořádá nyní semináře v menší hale v Pardubicích.
    Pak je zcela logické,že i hrubý zisk z prodaných CD a lístků na semináře bude v součtu nižší.

    • Amway-Fakta | 2.8.2019 z 8:51 | Odpovědět

      Zdravím, problém diskuzních fór bývá, že dost často tam své “zasvěcené” názory píší lidé, kteří nikdy v Amway nebyli, a svou “zkušenost” čerpají z tiché pošty na Internetu. Sleduji tyto informace poměrně dlouho a vypozoroval jsem, že tu tichou zase šíří lidé, kteří z Amway odešli většinou poté, co jim prvních pár lidí řeklo “ne” a oni nabyli dojmu, že na těchto jejich známých stálo celé jejich Amway podnikání. Dále pak je na Internetu člověk, který sice byl v Amway, ale pak byl “osvícen Kristem” a tak prý vystoupil. Ten věří i v to, že když mu nešel doma počítač a Internet, bylo to díky démonům, protože provozoval okultní praktiky. Dnes je Internet tím nejhorším místem, kde můžete hledat informace o tomto podnikání, protože ty skutečně relevantní informace musíte hledat v nepřeberném množství dezinformací, polopravd, lží a manipulací. To byl koneckonců důvod, proč byly založeny tyto stránky.
      Dále: V Juldě Fuldě 🙂 se pořádaly semináře někdy kolem roku 1997 a ano, tehdy byla narvaná k prasknutí, ovšem tehdy byla jiná doba. Protože průměrný obrat na distributora byl podstatně nižší, než je dnes (díky šíři sortimentu, který byl na trhu) a na 21% jste tehdy potřeboval cca 1100-1300 lidí ve skupině. Dnes je tento počet výrazně menší. Dále, tyto semináře byly pořádány pro celou Evropu, což samozřejmě navyšovalo celkový počet účastníků o zahraniční účastníky.
      Díky za pochvalu. Vždycky jsem zastával názor, že lež má krátké nohy (a tím myslím i lži kritiků). Nevím, proč někteří lidé říkají, že na seminářích není vůbec žádný zisk. Nedává to smysl – to by se přebytečné vstupné muselo vracet. Je to asi takto: firma vyžaduje po leaderech, aby své organizace motivovali a školili. To samozřejmě zabere čas a úsilí. Proto tito lidé pořádají semináře, protože kdyby měli školit a motivovat každého člověka zvlášť, tak by se ulítali po celé republice. I přesto pořádání semináře, vydávání pomůcek atd. zabere nějaký čas, musíte najmout lidi, atd. a to se musí pochopitelně zaplatit. Důležité je říct, že účast na tomto tzv. “systému” je dobrovolná. Vy se svobodně můžete rozhodnout, že ji využívat budete nebo nebudete. Přiměřený zisk pořadatelů je v pořádku. Ten problém, o kterém se vede spor, je ten, že některé distributorské organizace v USA v 80. letech minulého století nutily lidi k účasti na seminářích, což je samozřejmě špatně! Na Internetu ale tyto informace jsou a kritici se o ně opírají jako o “zaručené zdroje”, přestože dnes je situace diametrálně odlišná. Ze svých zkušeností mohu říci, že já jsem žádný nátlak nikdy nezažil, ale tohle je o lidech. Stačí si uvědomit, že abyste uspěli, jednou budete možná muset pořádat vlastní semináře, protože jinak se ulítáte Vy. A pokud někdo někomu závidí přiměřený zisk ze seminářů a kvůli tomu je bojkotuje, pak pro stromy nevidí les. S takovým myšlením nemá nikdy šanci vybudovat žádnou organizaci, protože by nejdřív musel začít dělat ty samé věci, které dělají leadeři.
      Podle mého názoru je to o tom, komu semináře propagujete. Pokud je to člověk, který je připraven budovat své Amway podnikání, pak je to v pořádku. Pokud je to chcíplotina, kterou chcete za každou cenu namotivovat, může se to sice podařit, ale v drtivé většině případů toho člověka znechutíte. Ten pak místo toho, aby poslouchal, co speakeři říkají, se rozhlíží po hale a počítá, kolik je tam účastníků, pak začne násobit cenou lístku a smysl, proč ten seminář se pořádá, mu uniká.

  11. Václav Rakušan | 26.8.2019 z 9:43 | Odpovědět

    Hezké dobré ráno,

    Abych to upřesnil:

    V prvních příspěvcích jsem psal o tom, jak mnoho významných uplinů a leaderů tvrdí, že prodej motivačních CD a hlavně pořádání seminářů je neziskové, čili za náklady. Lidově řečeno „Nikdo z toho nic nemá…“
    Tyto polopravdy tvrdí především nováčkům a důvěřivým distributorům nižších úrovní, kteří si neověří fakta.
    Při dotazech typu „ Kdo tedy platí práci a čas speakrům za odvedenou práci ? “ jsem mnohokrát odpověď nedostal…
    Až jednou při naléhání na odpověď jsem dostal naznačeno, že čas strávený speakery na seminářích se platí z peněz z distribuční řady, ale „ jaksi“ z peněz mimo bodovou tabulku…! Také mne bylo naznačeno, ať si tedy znovu poslechnu marketingový plán.
    Ano, je tam jedna velká neznámá položka v procentech o které se nemluví a na kterou při dotazech prakticky nedostanete od Amwayaků odpověď.

    Dlouhá léta jsem se mylně domníval, že právě z těchto peněz jsou údajně vypláceni školitelé… Byl to ovšem omyl…

    Až nyní v roce 2019 jsem dostal na jednom pro-Amway webu oficiální pravdivou odpověď na téma semináře / zisk. Admin webu odepsal že semináře jsou výdělečná záležitost a taky kdo se na nich podílí… Tímto mu za jeho pravdivou odpověď ještě jednou děkuji a gratuluji 🙂
    Tímto ale trochu utíkám od tématu. V tom případě je tu jedna velká nezodpovězená otázka. Na co vlastně byly a jsou stále používány peníze mimo bodovou tabulku ?
    Jedná se o peníze, které jsou v součtu vyšší než 21 procentní tabulka odměn s důchody pro direkty dohromady…
    Které významné peníze to jsou??? O tom se dočtete níže.

    Tento dotaz se týká pouze Amway, nikoliv školícího systému!!!

    Jistě každý správný Amwayák zná nazpaměť marketingový plán a s ním spojený tok peněz prostřednictvím distribuční řady.
    Pojďme si to přiblížit.
    Výrobce-→ Doprava-→ Velkosklady-→ Mezisklady-→ Reklama → Maloobchod → Konečný zákazník.

    Nyní si rozebereme každou položku, která se prezentuje na marketingových plánech.
    Zjednodušený marketingový plán je na tomto videu.

    https://www.youtube.com/watch?v=9TP9C67exUw

    Zastavte si jej prosím v čase: 4:18 až 4:40

    Tedy dále:
    Výrobci stačí pouze 15-30% z maloobchodní ceny na pokrytí nákladů, platů zaměstnanců, výroby, údržby budov, investic… aj
    Zbytek peněz si rozdělí distribuční řada.

    Teď se vylučovacím způsobem dostaneme k tajným penězům o kterých se běžně nemluví.
    Budeme vycházet z 100% Maloobchodní ceny. ( i když za MO ceny u Amway snad nikdo nenakupuje )

    Amwayáci a jejich rodina a přátelé nakupují s 30% slevou ( zbývá 70 % )
    Výrobci stačí 30 % ( zbývá 40% )
    Bodová tabulka odměn 21% ( zbývá 19% )
    Důchod – renta 4 % ( zbývá 15 % )

    Další konkrétní položka v marketingovém plánu není!

    Další důležitý údaj: kdy 15% zůstávalo platilo před více než 20 lety kdy výrbci stačilo 30% z ceny.

    Dnes výrobcům stačí 15-30% z MO ceny. To znamená proměnlivou položku.
    V současné době tedy zůstává od 15 do 30% z obratu Amway nespecifikovaných, neidentifikovaných peněz.

    Řečeno jinak.

    Budeme vycházet z posledního oficiálního obratu Amway v Čr. ( zdroj: http://www.amwaywiki.com )

    Jde o částku 454.000.000 CZK ( Čtyřistapadesátctyři miliónů korun Českých )
    Nutno podotknout že jde o distributorské ( velkoobchodní 70 % ) ceny.

    Distributorům se z této částky vyplatilo celkem dle tabulky 21% tj. 95 340 000 CZK

    Rentiérům se vyplatilo celkem dle úmluvy 4% Tj. 18 160 000 CZK

    Výrobcům 15-30% Tj. 68.100.000 – 136.200.000 CZK

    Podtrženo sečteno:
    454 000 000 – 95 340 000 – 18 160 000 – 68 100 000/136 200 000 = 272 400 000 CZK / 204 300 000 CZK

    To znamená že 204 300 000 CZK až 272 400 000 CZK se vyplácí někomu … A komu tedy když né distributorům, rentiérům , výrobcům???

    Můžete prosím nejen mě, ale především řadovým Amwayákům odpovědět konkrétně na co jsou tyto peníze používány?

    Děkuji a přeji úspěšný den

    S pozdravem

    Václav Rakušan

    • Amway-Fakta | 26.8.2019 z 13:21 | Odpovědět

      Ono je to celé trochu složitější. Náklady na semináře a podpůrný systém nejsou hrazeny z prodaného zboží, ale z prodaných pomůcek a ze vstupného, které se vybere. Platinoví VPA jsou zodpovědni za školení svých skupin a za tímto účelem se organizují podpůrné akce, které jsou ovšem dobrovolné. Logicky nikdo nechce na těchto akcích prodělávat, takže dotyčný při stanovení cen vstupenek musí zohlednit všechny náklady, které s pořádáním akce má. O tom jsme se už bavili minule.

      Nyní k Vašemu rozboru. Žádné “tajné” peníze zde nejsou. Vše se dá logicky vysvětlit. Základní bonusová tabulka odměn končí sice na úrovni 21%, ale tímto odměňovací systém nekončí. Následují další odměny: sponzorská odměna, rubínová odměna, hloubková odměna, smaragdová odměna, diamantová odměna, odměna diamant plus, jednorázová odměna za dosažené kvalifikace, FAA odměny, odměny z motivačního programu a také nesmíme zapomínat na nepeněžní odměny (náklady na výjezdní semináře apod.), které ovšem také tvoří určitou část nákladů firmy.

      Celkem se takto z celkového obratu rozděluje distributorům na všech úrovních cca 33-34% obratu (záleží na počtu kvalifikací na daném trhu). Dále musíte zohlednit nákupní cenu zboží, platy zaměstnanců pobočky, platby za služby poskytované jinými pobočkami, náklady za rozvoz zboží, zisk majitelů společnosti atd.
      Prezentace, kterou jste našel, představuje velice zjednodušené pojetí marketingového plánu a v žádném případě neodráží všechny aspekty. Pokud chcete vidět o něco konkrétnější rozdělení peněz za zboží, doporučuji následující obrázek, kde je (opět ilustrativně, ale o něco přesněji, než ve Vámi zmíněném videu) graficky znázorněno, kolik peněz z ceny jde na co:
      http://amway.webzdarma.cz/11920_loc_bottle_panel.pdf

  12. Pane Václave, přijde mi, že z toho děláte úplnou záhadu. A přitom to není složité pochopit, jen je potřeba rozděit dvě věci. Firmu Amway a její marketingový plán a pak vzdělávací část, kterou ale neprovozuje firma Amway, ale různé vzdělávací systémy.

    Už ve vašem článku je plno nepřesných částí (jako třeba důchod, renta apod) nic takového se v marketingovém plánu nevyskytuje. Možná máte na mysli sponzorskou odměnu, ta už je, ale nějaký čas 6%. Admin vám to v předchozích komentářích skvěle vysvětlil. 21% to opravdu nekonči.

    Vzdělávací systémy vytvářejí materiály, pomůcky a pořádají různé školení a semináře. A provoz těchto akcí je logicky hrazen ze vstupného. Je to stejné jako je provoz koncertů a věcí okolo toho, hrazen se vstupenek diváků.

    Není na tom opravdu nic záhadného ani nikdo nikomu nic netají, to opravdu není účelem. Lidé mají na některé věci pouze různé názory a často si z nich dělají fakta. Je lepší si posbírat opravdová fakta a pak z toho vytvořit názor.

    Ten byznys funguje 60 let a funguje ve 100 zemích světa. A pokud by se Amway měla jmenovat jinak, tak by její jméno byla Integrita. Jeji zakladatelé vždy dělali to, co říkali a toto dědictví se přenáší na další generace. Mějte fajn den.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.




Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close